-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... wykorzystanie ich wizerunku w różnego rodzaju działaniach promocyjnych lub przyciągając ich jako inwestorów, członków zarządu, dyrektorów, etc. Narzędzia komunikacji marketingowej muszą służyć budowaniu świadomości klienta, przyciąganiu jego zainteresowania i skłanianiu do odwiedzania witryny. Marketing musi budować w umyśle konsumenta solidne ...
-
BizOn media: reklama tylko dla biznesu
... BizOn media jest posiadanie kompleksowej i komplementarnej oferty z zakresu komunikacji marketingowej dla biznesu dlatego w ofercie nowego domu sprzedaży mediów znajdziemy rozwiązania z zakresu AMBIENT i PRASY. Uzupełnienie oferty internetowej o niestandardowe formy komunikacji i reklamę w prasie niszowej jest konsekwencją wymagań i potrzeb ...
-
Mleczarnie inwestują w kampanie reklamowe
... roku Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek. Firma zainwestowała w kampanię reklamową promującą markę sera Radamer blisko 3,5 mln zł. - Oprócz telewizji, dodatkowymi kanałami komunikacji marketingowej był internet oraz prasa handlowa - mówi prezes Bajko. Koniecznie trzeba odnotować kampanie zagranicznych koncernów Arla i Muller, które trwają intensywnie ...
-
Kreatywność w marketingu
... komunikacyjna i sprzedaż. Dla twórcy natomiast celem jest na ogół właśnie oryginalność komunikacji również po to, by zaimponować innym twórcom, pokazać się w środowisku, wygrywać ... drobna rzecz, ale takie właśnie elementy są kreatywnością w marketingu – nie tylko w komunikacji marketingowej. Jak wytwarzać kreatywność? Jest na to kilka formuł. Póki ...
-
Sektor MSP w Polsce a strategia rynkowa
... nie radzą sobie należycie z zarządzaniem strategicznym. Nie planują z wyprzedzeniem, a najbardziej uderza brak spójności i zintegrowanych działań w procesach operacyjnych oraz w komunikacji marketingowej - komentuje Marcin Gieracz, pomysłodawca i organizator badania. - Faktem jest, że postawy pro-rynkowe tzn. Potrzebę wiedzy o rynku, konsumentach ...
-
Rynek reklamy przed Euro 2012
... . Ważniejsza jest koncepcja i dobra reklama oraz trzymanie ręki na pulsie i umiejętność wykorzystywania nadarzających się okazji. Dla wielu marek ograniczenia w prowadzeniu komunikacji marketingowej okazały się niewielką przeszkodą. Na EURO 2012 na razie wygrywają ci, którzy mają oryginalny pomysł, niezależnie od formalnego statusu sponsora ...
-
Reklama online, którą odbiorca polubi
... Warto zatem wskazać kilka rozwiązań adresowanych zarówno do reklamodawców, jak i wydawców, które mogą znacznie usprawnić, a nade wszystko – zwiększyć efektywność komunikacji marketingowej w Internecie. Po pierwsze, należałoby upowszechnić standardy wprowadzone przez IAB Polska, a dotyczące reklamy display’owej. Zgodnie z nimi, reklamie graficznej ...
-
Rok 2017 - sprawdzian dla VR
... umożliwiła jej stworzenie przymierzalni, w której klienci mogą „przymierzyć” ubranie bez konieczności zakładania go. Z kolei IKEA skorzystała w swojej komunikacji marketingowej z technologii AR (rzeczywistości rozszerzonej) i stworzyła aplikację na smartfony umożliwiającą sprawdzenie, jak dany mebel lub dodatek będzie wyglądał w domach ...
-
Walka o wzrost sprzedaży. 7 sposobów na komunikację in-store
... przypadku gdy musi poświęcić WIĘCEJ czasu na wybór produktu, albo coś przykuje jego uwagę. Nauczyliśmy się już tego w komunikacji np. na YT – albo pierwsze kilka sekund chwyci i ktoś obejrzy film do końca, albo momentalnie ... kojarzyć shopperom z konkretnym działaniem i efektem. Pola Ziejewska, Marlena Orzechowska z shopperowej agencji marketingowej ...
-
Oddam dane osobowe za zniżkę na zakupy
... redukuje znacząco koszty komunikacji marketingowej. Ponadto umożliwia przygotowanie lepszej oferty dla wybranych grup konsumentów zamiast takiej, która bez precyzyjnego określenia odbiorców musiałaby być dostępna dla całego rynku. Te same elementy generują korzyści po stronie konsumentów, gdyż zmniejszają ilość nieprzydatnej komunikacji, która nie ...
-
Marketing wspiera rebranding starszych biurowców
... Dzięki temu potencjalny najemca może „na żywo” zobaczyć, jak może wyglądać jego przyszłe biuro. Taką powierzchnię można oczywiście wykorzystać również w komunikacji marketingowej, na przykład przy prowadzeniu prezentacji sprzedażowych, czy kampanii w mediach społecznościowych lub do produkcji materiałów marketingowych typu broszura, czy strona www ...
-
Jak wyglądają działania marketingowe deweloperów?
... rodziny i że klienci wracają do nas po kolejne mieszkania. Wojciech Duda, wiceprezes Duda Development Korzystamy z większości dostępnych obecnie kanałów komunikacji marketingowej. Uważamy, że tylko kompleksowe, strategiczne działania marketingowe pozwalają przy obecnym poziomie konkurencji skutecznie dotrzeć do klientów. Chętnie sięgamy, zarówno ...
-
Polacy wobec pandemii: dominują 3 różne podejścia
... wieku, często uczą się lub studiują. Podobnie jak w komunikacji marketingowej również w przypadku komunikacji na temat pandemii przekaz powinien być dostosowany do różnej wrażliwości konsumentów. Wśród Polaków widoczne są trzy różne rodzaje postaw wobec pandemii, dlatego sposób komunikacji powinien być zróżnicowany. Obecny przekaz – wskazujący na ...
-
Spoty radiowe w Internecie
... Teliszewski, Dyrektor Handlowy Działu Radiowego CR Media – "Tak pod względem ilości słuchaczy jak i pod względem wykorzystania internetowego radia jako kanału komunikacji marketingowej. Wybór stacji radiowej (już na poziomie tradycyjnym) jest wyborem emocjonalnym, co zwiększa siłę przekazu, zaś w radiu internetowym motywacja emocjonalna i czynniki ...
-
Firmy europejskie i marketing
... można do nich dotrzeć, wykraczając poza tradycyjne kanały komunikacji. Nasze badanie wskazuje na rosnącą rolę marketingu internetowego w całej Europie – aż 42% respondentów przyznaje, że ma w swoich firmach scentralizowany zespół zajmujący się tym kanałem komunikacji marketingowej”. Brian Jacobs dodał jednak, iż „niemal połowa szefów ...
-
Skuteczny merchandising usług bankowych
... , a co piąta osoba chętnie widziałaby je w oddziale. Badanie wykazało również, że zewnętrzna powierzchnia oddziałów bankowych pozostaje niedocenianym środkiem komunikacji marketingowej. Na 9 przebadanych banków najpełniej powierzchnię zewnętrzną wykorzystywał BZ WBK. "Każdy oddział bankowy znajduje się w specyficznym otoczeniu. Rozwiązanie, które ...
-
Nowa forma reklamy: spotler w komórce
... ok. 30 – 33 mln. Idealne narzędzie do komunikacji marketingowej? Jest duża szansa na to, aby Mobile Advertising i sam spotler stał się już wkrótce jednym z najlepszych narzędzi przekazu reklamowego w rękach marketerów. Na rewolucyjność tej metody komunikacji oraz na jej potencjał składa się kilka istotnych ...
-
CenterNet - piąty niezależny operator komórkowy
... na terenie całego kraju. W dniu 21 maja 2007 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej ogłosił przetarg na dwie rezerwacje częstotliwości z zakresu 1710 - 1730 MHz ... także przygotowania do budowy kanałów obsługi klienta, sprzedaży a także kampanii marketingowej”. Operator będzie działał pod dwiema markami: Extreme Mobile – skierowanej do ludzi ...
-
Jak stworzyć dobrą nazwę?
... na nazwach powstaje pytanie czy stworzyć ją samemu, zlecić agencji marketingowej lub PR która obsługuje firmę, zatrudnić copywrittera, czy też może ... tworzenia nazw to copywritting który jest tylko jednym z narzędzi w procesie budowania komunikacji werbalnej. Aby jednak proces kreatywny został zrealizowany w sposób poprawny potrzebne jest stworzenie ...
-
Reklama i zmysły
... ma bezpośredni związek z emocjami. Użycie ich wszystkich lub choć większości z nich w komunikacji marketingowej daje potężny efekt. Wzrok Siłę tego zmysłu podkreśla fakt, ... live marketingu (w „Marketingu w Praktyce” nr 5), wykorzystuje temperaturę piwa w swojej strategii komunikacji. Heineken stworzył koncept piwa podawanego w niższej niż zazwyczaj ...
-
Zachowania konsumenckie a procesy podświadome
... marki A. Jednak czy będzie to odpowiedź pełna, prawdziwa i precyzyjna? Tego nie można być pewnym. Wielu obserwatorów i komentatorów zachowań konsumenckich czy komunikacji marketingowej postuluje, że by w pełni poznać konsumenta i motywy jego zachowań, niezbędne jest badanie procesów podświadomych. Gerard Zaltman w swojej książce „Jak myślą ...
-
Firmy doceniają marketing społecznościowy
... coraz ważniejszym kanałem komunikacji dla firm na całym świecie. Jak wskazuje badanie przeprowadzone przez firmę Regus, ich znaczenie rośnie z roku na rok. Wyniki badania wykazały, że zarówno polscy (88%), jak i światowi (74%) przedsiębiorcy uważają, iż uwzględnienie serwisów społecznościowych w strategii marketingowej firmy to ...
-
Polskie banki a reklama radiowa w I poł. 2011
... proc. swoich budżetów reklamowych (według danych cennikowych w pierwszym półroczu było to 32,8 proc.). Jak zaznacza Marcin Sawicki, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej w LUKAS Banku, prawdopodobnie jest to najwięcej wśród głównych reklamodawców w branży. „Nasza ponadprzeciętna aktywność radiowa wynika z dwóch przyczyn: stosowania radia ...
-
E-commerce: czekam na e-galerię
... , gdzie klienci będą mogli wszystkiego dotknąć i o wszystko zapytać. Zakupy zrobią na ogół przez internet, ale sklep będzie niezastąpioną przestrzenią komunikacji marketingowej, a zwłaszcza udostępniania informacji o produktach. Powoli sprzedawcy będą się zmieniać w marketerów lub ekspertów, z którymi marketerzy będą chętnie współpracować. Dobry ...
-
Rynek mediów: trendy 2014
... odbiorców docelowych i osiągnięcie efektywności kosztowej przy docieraniu do odbiorców poprzez różne urządzenia. Okaże się to niezbędnym elementem procesu planowania komunikacji marketingowej dla różnych ekranów, a jednocześnie pozwoli na odpowiednią korektę planów emisji reklam w danym kanale w razie pojawienia się nowych zachowań konsumenckich ...
-
Identyfikacja wizualna banku nie jest bez znaczenia
... o firmie, tworzenie jej pożądanego obrazu już od pierwszego kontaktu, a także odróżnianie jej od konkurencji – podkreśla Magdalena Lipińska, brand officer w Departamencie Komunikacji Marketingowej w Banku BPH. Branża finansowa szczególnie rządzi się swoimi prawami. Przez lata pokazywała się swoim klientom w stonowanych jasnych kolorach, np. zieleni ...
-
Reklama online potrzebuje inteligentnych Big Data
... przeznaczyć na kolejnych. W ten sposób następuje zwiększenie zasięgu kampanii reklamowych oraz optymalizacja kosztów – tłumaczy Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. Big Data w komunikacji marketingowej cieszą się największą popularnością wśród sklepów internetowych. Na dużą skalę korzystają z nich też sieci handlowe, które do identyfikacji klientów ...
-
Dobry shopping experience buduje lojalność klientów
... kłamią. Dlaczego? Bo dają możliwość bezpośredniej obserwowacji ich zachowań. Badanie takie pozwala określić mocne i słabe punkty sklepu oraz prowadzonej w nim komunikacji marketingowej. Firma otrzymuje konkretne dane na temat efektów funkcjonowania swojej placówki – liczbę wizyt klientów, czas oczekiwania na obsługę, czas poświęcony na ...
-
Sektor kreatywny: jakie wynagrodzenia?
... wokół wartości zerowej. Płace na konkretnych stanowiskach ulegają zmianie w obu kierunkach. Generalnie można jednakże mówić o ogólnej stagnacji płac na rynku komunikacji marketingowej. Stawki godzinowe Badanie SAR obejmuje również określenie wartości stawek cennikowych (wg stanu na 1.4.2015), czyli prezentowanych klientom agencji reklamowej lub ...
-
Decyzje zakupowe: polecamy prawników, odradzamy samochody
... sfinansowany dzięki grantowi Narodowego Centrum Nauki. W drugiej części projektu dr Jolanta Tkaczyk z ALK przebada sposób, w jaki przedsiębiorstwa wykorzystują rekomendacje w systemie komunikacji marketingowej.
-
6 wskaźników w e-mail marketingu, które musisz znać
... narzędziem, którego wyniki można w łatwy sposób mierzyć na wielu płaszczyznach i etapach komunikacji marki z odbiorcą. Jedną z zalet e-mail marketingu jest fakt, że jest to ... stosunku do jej kosztów. Posługując się przykładem, jeśli na realizację kampanii e-mail marketingowej wydaliśmy na 4000 zł, a osiągnięty dzięki niej przychód wyniósł 8000 zł, ...
-
Edelman Trust Barometer 2018: zaskakujące wyniki dla Polski
... Barometer to międzynarodowe badanie zaufania i wiarygodności realizowane od 18 lat przez firmę Edelman – największą na świecie sieciową firmę specjalizującą się w komunikacji marketingowej i public relations. Tegoroczny sondaż został przeprowadzony na grupie 33 000 respondentów w 28 krajach w okresie od 28 października do 20 listopada ...
-
Czy krytycy eko marketingu to przeciwnicy ekologii?
... na środowisko – komentuje Piotr Zimolzak, Wiceprezes Zarządu SW Research. Opis badania Badanie ma charakter cykliczny (trackingowy). Prezentowane wyniki dotyczące obszaru komunikacji marketingowej są zestawieniem dwóch pomiarów zrealizowanych przez SW RESEARCH w czerwcu (4-24.06.2020 r.) oraz w marcu (2-24.03.2020 r.) metodą wywiadów on-line ...
-
6 sposobów na Customer Experience w sklepie internetowym
... własnych aplikacji. Poza tym, że są one wygodne w korzystaniu, pozwalają sprzedawcom na wysyłanie powiadomień otwierając przed nimi jeden z najskuteczniejszych kanałów komunikacji marketingowej. Stworzenie i utrzymywanie własnej apki to jednak dla części firm zbyt duża inwestycja, stąd dobrym rozwiązaniem dla niektórych mogą być PWA ...
-
Jak inflacja topi oszczędności i zmienia nawyki Polaków?
... . Warto korzystać z tej opcji - użytkownicy goodie zaoszczędzili już na zakupach ponad 31 mln zł – powiedziała Beata Krupińska, dyrektor Departamentu komunikacji Marketingowej w Banku Millennium. Według ankietowanych w badaniu Banku Millennium rozważne gospodarowanie pieniędzmi będzie miało również znaczenie w najbliższej przyszłości. Dziewięciu na ...