-
Badania rynkowe i marketingowe - paradoksy
... . Na dodatek wśród wielu menedżerów pokutuje błędny pogląd, że badania marketingowe są bardzo drogie, mimo że nigdy nie próbowali zorientować się osobiście, jakie są koszty badań, a powtarzają zasłyszane i niesprawdzone opinie. Firmy, w których działania marketingowe są prowadzone profesjonalnie, uznają badania za sprawę oczywistą i naturalną ...
-
Agencje marketingowe czekają na 154,2 mln zł od klientów
... mocno rozdrobniona. Co prawda w ostatnich latach agencjom udało się obniżyć koszty swojej działalności, m.in. dzięki wprowadzeniu pracy zdalnej, to nadal mają ... zapłacić swoim wierzycielom. Bezzwrotne inwestycje Liczna grupa małych podmiotów, realizujących działania marketingowe w skali mikro, to nierzadko podwykonawcy większych agencji. W tym gronie ...
-
Gadżety z logo firmy a koszty podatkowe
... ona (za pośrednictwem agentów ubezpieczeniowych) swoim potencjalnym klientom gadżety marketingowe oznaczone jej logo bądź też nazwą, adresem i numerami telefonów, ... U. z 2000 r., Nr 54, poz. 654 z późn. zm.), kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z ...
-
Jak rozliczyć koszty reklamy w firmie?
... marketingowe da się zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Dzieje się tak o ile nie stanowią one tzw. reprezentacji. Przedsiębiorca nie rozliczy wydatku reprezentacyjnego Od kilku lat wydatki, jakie przedsiębiorca przeznacza na reklamę mogą w całości stanowić koszty ... Polski przedsiębiorca inwestujący w działania marketingowe ma także możliwość ...
-
Koszty podatkowe: dokumentowanie usług niematerialnych
... podstawowe dowody księgowe, na podstawie których ujmowane są koszty w rachunku podatkowym. Coraz częściej są jednak niewystarczające, zwłaszcza gdy dotyczą one usług niematerialnych (czyli takich, które nie generują powstania czegoś materialnego, jak usługi doradcze, marketingowe, zarządzania, pozyskiwana danych itp.). Ponieważ efekty takich usług ...
-
Sprzedaż premiowa: nagrody w koszty firmy
... hydraulicznych, instalacyjnych i łazienkowych. Spółka ta organizuje różnego rodzaju działania marketingowe mające na celu podnoszenie sprzedaży. Występują u niej promocje mające cechy ... z obiektywnych powodów przychód nie został osiągnięty. Koszty poniesione na zachowanie źródła przychodu to koszty, które poniesione zostały, aby przychody z danego ...
-
Umowy o sponsoring jako koszty podatkowe?
... firm coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Wydatki na reklamę i działania marketingowe są więc coraz powszechniejsze. Warto pamiętać, iż obok klasycznej reklamy ... z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm., dalej: u.p.d.o.p) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z ...
-
Zmiany VAT a koszty działań promocyjnych
... 2011 r. W związku z tym firmy będą musiały zrewidować swoje plany marketingowe, by nie przekroczyć budżetów przeznaczonych na działania promocyjne - ... zmniejszy się liczba i wartość prezentów świątecznych lub gadżetów reklamowych. Koszty niektórych działań marketingowych polegających na przekazywaniu nieodpłatnie towarów mogą wzrosnąć o wartość ...
-
Działania marketingowe w sklepie
... długookresowe strategie, budowanie marki i działania wizerunkowe. Tu nie ma czasu na marketingowe mazgajstwo. Kupiec przyjął towar i musi go sprzedać, a jak nie, to koniec ... wchodzić z marketingiem na teren sklepu, narażając się na dyktat kupców i nadmierne koszty, musimy wpierw policzyć swoje wojska. Czy eksponując produkt w sklepie albo rozdając ...
-
Akcje marketingowe: obniżone ceny towarów w rozliczeniu VAT
... opłaty i inne należności o podobnym charakterze, z wyjątkiem kwoty podatku; 2. koszty dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu i ubezpieczenia, pobierane przez ... uniknięciu opodatkowania danej czynności. Tak więc każde zastosowane działanie marketingowe winno być uzasadnione ekonomicznie i prowadzić w końcowym efekcie do ...
-
Wydatki na reklamę w koszty podatkowe firmy
... ich poniesienia. Kampanie, jak również wszelkiego rodzaju inne działania marketingowe, określane wspólnym mianem reklamy, niejednokrotnie przesądzają o sukcesie rynkowym ... lat podatkowych. Koszty uzyskania przychodów, inne niż koszty bezpośrednio związane z przychodami, są potrącalne w dacie ich poniesienia. Jeżeli koszty te dotyczą okresu ...
-
Strategie marketingowe: rozszerzanie marek
... bariera wejścia na rynek, co oznacza, że firma będzie ponosić mniejsze koszty promocji. Nie można jednak rozszerzać marki w sprzecznych kierunkach, bo w ten sposób ... , równolegle pojawiła się linia dedykowana kobietom. W ostatnim czasie nawet większe nakłady marketingowe firmy są skierowane na produkty dla płci pięknej, co świadczy o potencjale ...
-
Półkowe: koszty podatkowe i odliczenie VAT
... Najczęściej w umowach opłaty półkowe kryją się pod terminami opłat za usługi marketingowe lub za usługi logistyczne, jednakże istnieje ponad 50 rozpoznanych dotychczas określeń, które ... Zgodnie bowiem z art. 16 ust. 1 ptk. 66 CIT nie uważa się za koszty poniesionych wydatków oraz wartości przekazanych rzeczy, praw lub wykonanych usług, wynikających z ...
-
Koszty podatkowe: racjonalne działanie to nie zawsze maksymalizacja zysku
... sięga po niego właśnie lub między innymi z uwagi na jakość i markę, a te dają niematerialne wartości technologiczne i marketingowe, udostępniane spółce w zamian za opłacaną licencję. Dlatego też koszty licencji przedsiębiorca ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, gdyż spełniają one przesłanki zawarte w art. 15 ...
-
„Ukryte” koszty randki online
... obowiązuje. Problem 4. Wprowadzająca w błąd oferta Zdarza się, że randki online próbują przyciągnąć nowych użytkowników wykorzystując różne, często wprowadzające w błąd chwyty marketingowe. Nierzadko czytamy o „darmowych” kontach czy „bezpłatnych dostępach”. Pani Ola zauważyła, że na jednym z portali widnieje informacja „Miesiąc 5 zł”, skusiła się ...
-
Wyniki finansowe banków I-IX 2018
... zł. Koszty pracownicze stanowiły 50,2% kosztów administracyjnych (mniej o 0,1 p. proc.). Wzrost kosztów pracowniczych o 0,7 mld zł wynikał głównie ze wzrostu wynagrodzeń z tytułu umów o pracę – o 0,5 mld zł (5,1%). Spośród pozostałych kosztów administracyjnych najszybciej rosły koszty marketingowe (o 0,2 mld zł, tj. 29,6%) oraz koszty informatyczne ...
-
Wyniki finansowe banków 2018
... głównie ze wzrostu wynagrodzeń z tytułu umów o pracę – o 0,2 mld zł (1,2%). Spośród pozostałych kosztów administracyjnych najszybciej rosły koszty marketingowe (o 0,2 mld zł, tj. 19,3%), jednocześnie o 0,2 mld zł (o 6,4%) obniżyły się koszty z tytułu zapłaconych czynszów. Wynik finansowy netto w 2018 r. wyniósł 14,7 mld zł, na co składały się zyski ...
-
Sky-Shop.pl: Jak szybko uruchomić sklep internetowy?
... na etacie, jesteś zobowiązany jedynie do opłacania składki zdrowotnej. Koszty księgowości. Wielu początkujących sprzedawców decyduje się na samodzielne prowadzenie ewidencji sprzedaży, posiłkując się programami do księgowymi online takimi jak np. wFirma bądź iFirma. Koszty marketingowe np. pozycjonowanie, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads ...
-
Marketing czyli reprezentacja i reklama w kosztach podatkowych
Intensywne działania marketingowe znacznie zwiększają szanse przedsiębiorcy na pozyskanie nowych klientów. Jednak nie każdy wydatek związany z promocją firmy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Koszty uzyskania przychodów Zgodnie z definicją ustawową kosztami uzyskania przychodów są wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub w ...
-
8 wskaźników najważniejszych w e-commerce
... działania marketingowe są najskuteczniejsze. Przy czym, warto przeanalizować ten współczynnik osobno dla różnych kanałów (mediów społecznościowych, kampanii AdWords, publikacji w mediach). Pozwoli to na zidentyfikowanie najlepszej oraz najtańszej metody pozyskania klienta. Koszt pozyskania klienta obliczamy dzieląc koszty marketingowe związane ...
-
Czy umowy barterowe zawierane przez influencerów są opodatkowane?
... produkty lub usługi w zamian za promocję, recenzję lub innego rodzaju działania marketingowe. Barter polega więc na wymianie usług lub towarów bez ... swoich rozliczeniach podatkowych. Co istotne, influencer może potraktować koszty związane ze świadczoną promocją (np. przygotowanie sesji zdjęciowej) jako koszty uzyskania przychodu, co zmniejszy ...
-
E-klient - zachowania nabywców
... . Trudno też zmienić przyzwyczajenia klientów oraz bardzo wysokie w Polsce koszty połączeń internetowych. Perspektywy rozwoju e-handlu w Polsce Obecnie w Polsce działa ... F.: "Lojalność.com", IFC PRESS, Kraków 2002 4. Mruk H. (red.): "Strategie marketingowe", Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002 5. Windham L., Orton K.: "Dusza ...
-
Kampanie reklamowe: czego oczekują klienci?
... przełożeni mają wygórowane oczekiwania wobec "kosztów", jakie ponosi firma na akcje marketingowe - podała agencja Rubikom Strategy Consultants. Przejawy wsparcia sprzedaży ze strategią ... “czy mogę w czymś pomóc?” i zbywającej odpowiedzi “nie, dziękuję, oglądam tylko”. Koszty utrzymania salonów, poza czynszem najmu wzrosną, bo każda sieć będzie ...
-
Crossmarketing daje większe możliwości
... tam marketerzy zwrócili się w stronę metod cross. Wspólne akcje marketingowe i promocyjne przynoszą bowiem firmom większy zwrot z inwestycji przez ... generalny w agencji Konkret PR. Crossmarketing - metoda bez zalet? Przy współpracy promocyjnej dzieli się koszty, ale też zyski, zarówno sprzedażowe, jak i wizerunkowe. Trudno je oszacować (zwłaszcza w ...
-
Półkowe: zakup usług a dowody księgowe
... , musisz ująć w księgach rachunkowych danego okresu sprawozdawczego (art. 20 UoR). Koszty usług promocyjno-marketingowych zaliczasz do kosztów działalności operacyjnej spółki i ujmujesz na koncie zespołu "Koszty według rodzajów" i/lub na koncie zespołu 5 "Koszty według typów działalności i ich rozliczenie". Ewidencja kosztów zależy przede wszystkim ...
-
Google Plus goni Facebooka
... komercyjnych kont. Marketingowcy mają także otrzymać do dyspozycji ciekawe narzędzia marketingowe. Christian Oestlien, menedżer Google Plus poinformował, że liczba ochotników do ... z FB na Plusa. Ułatwi to firmom wszelką aktywność oraz zmniejszy koszty promocji. Z jednego poziomu będzie można kierować działaniami marketingowymi na wielu platformach ...
-
Opłaty półkowe można odzyskać?
... się pytanie, czy te „dodatkowe koszty wejścia na rynek” można odzyskać. Zgodnie bowiem z art. 15 ust 1 pkt 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ... towaru do sprzedaży. W konsekwencji, zgodnie z art. 6 k.c., obowiązek wykazania, że dodatkowe usługi marketingowe, doradcze czy logistyczne były wykonywane ciąży na sieci handlowej. Beneficjent ...
-
Studia podyplomowe mogą być kosztem podatkowym firmy
... relacji z klientami, zarządzanie zespołem sprzedażowym, negocjacje, narzędzia marketingowe, reklama oraz wskaźniki efektywności sprzedaży, pozwalające określić, ... takie jak czesne, opłaty za dojazdy, a także koszty związane z zakupem pomocy dydaktycznych (podręczniki), mogą co do zasady, stanowić koszty uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej ...
-
Inwestycja w pokój hotelowy, czyli blaski i cienie condo
... jak to często bywa - nie zawsze otrzymujemy to, co sugerują materiały marketingowe. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Z czego wynikają narzekania hotelarzy? Co ... nieruchomości wiąże się przecież też z kosztami. W najprostszej wersji właściciel nieruchomości ponosi koszty podatku czy ubezpieczenia nieruchomości. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby ...
-
E-sklep: jak konkurować mając niewielki budżet?
... pozyskiwanie nowych leadów. Wzmacnia pozycję sklepu na tle konkurencji i obniża koszty marketingowe. Powracający na stronę sklepu klient chętniej dokona w nim zakupów ... strony sklepu i nawigowanie po niej, czas ładowania, responsywność na urządzeniach mobilnych, koszty wysyłki, dostępne formy płatności, sposób komunikacji z klientem. Istnieje coraz ...
-
Budowa i eksploatacja samochodu wyścigowego w kosztach podatkowych
... Przy pomocy wybudowanego samochodu wnioskodawca będzie świadczyć usługi reklamowe i marketingowe dla kontrahentów i z tego tytułu będzie uzyskiwał przychody (dodatkowo może je ... ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika że: nie uważa się za koszty uzyskania przychodów odpisów z tytułu zużycia samochodu osobowego, dokonywanych według zasad ...
-
Ile powinien zarabiać pośrednik kredytowy?
... na 30 lat o wartości 300 tys. zł wydatek rzędu 6 tys. zł. Z prowizji tej firmy pośrednictwa kredytowego muszą pokryć koszty działalności firmy, w tym działania marketingowe, koszty pozyskania klienta, utrzymania administracji i centrali, która udziela wsparcia doradcom i utrzymuje relacje z bankami. - Te informacje potwierdzają zlecone przez nas ...
-
Ekologia w biznesie - od biura po logistykę
... to w niemal każdym aspekcie funkcjonowania przedsiębiorstwa - od biura, poprzez działania marketingowe, po transport i logistykę. Ekologia w biznesie przestaje być modą, a staje ... zajmowały więcej miejsca na półce w magazynie – a większa powierzchnia to także wyższe koszty składowania. Analogicznie rzecz się ma z transportem. Jeśli do samochodu ...
-
Wg Polaków nasz system podatkowy jest skomplikowany, niesprawiedliwy i niezrozumiały
... jest świadomość pełnych kosztów pracodawcy. Tylko 39% Polaków wie, jakiej wysokości są to koszty. Również w przypadku tej wiedzy największe znaczenie ma wykształcenie (wiedzę tę ma 26% ... Od lat z powodzeniem łączy teorię z praktyką prowadząc badania marketingowe i społeczne. Specjalizuje się w marketingu społecznym, badaniach postaw i zachowań ...
-
Dział HR - sprawozdanie kapitału ludzkiego
... finansowe, plany marketingowe i dokumentacje techniczne. Każdy rozsądny menedżer (i całe mnóstwo dyletantów) potrzebuje tych dokumentów do ... ponoszone na szkolenia świadczą o wysokości inwestycji ponoszonych przez organizację na rozwój kapitału ludzkiego. Koszty pracy są definiowane jako suma wynagrodzeń brutto (łącznie z zaliczkami na poczet podatku ...