-
Zmiany w JPK_VAT z deklaracją od lipca 2021 r.
Z dniem 1 lipca 2021 r. weszły w życie kolejne zmiany w podatku VAT, które mają na celu ułatwić podatnikom wywiązywanie się z obowiązków ewidencyjnych, wyjaśniać wątpliwości czy wprowadzenie zmian związanych z tzw. pakietem VAT e-commerce. Vacatio legis rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 29 czerwca 2021 r. ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną dzięki e-commerce i video online
W czasach pandemii wydatki na reklamę wyraźnie osłabły. Ten rok przynosi już jednak wyraźne ożywienie - prognozy Zenith zakładają, że w tym roku budżety na działania reklamowe powiększą się o ponad 11% i będą o 40 mld USD wyższe aniżeli w 2019 r. Motorem tego wzrostu ma być popyt na reklamę e-commerce bazującą na performance marketingu oraz ...
-
Branża spożywcza na bakier z e-commerce
Wprawdzie pandemia znacznie przyspieszyła plany przedsiębiorstw w zakresie rozpoczęcia działalności w e-commerce, to jednak okazuje się, że niektóre branże ciągle podchodzą do świata online z dość sporą wstrzemięźliwością. Potwierdzeniem tego są najnowsze doniesienia Santander Consumer Banku, z których wynika, że digitalizacja sprzedaży B2B w ...
-
60% Polaków robi zakupy online. Co i jak kupują?
... ⅕ korzysta z aplikacji mobilnych i platform zakupowych. Coraz więcej osób, szczególnie młodych, ceni sobie wygodę robienia zakupów w dowolnym miejscu i czasie, dlatego mobile commerce, zwany też mCommercem, jest dziś niezwykle ważnym aspektem działań proklienckich. Z mobilnych aplikacji zakupowych, które w Polsce dopiero rosną w siłę, korzysta już ...
-
E-commerce beneficjentem rozwoju otwartej bankowości?
Ponad 80 proc. Polaków w wieku 18-34 lat korzysta z płatności online i bankowości mobilnej, najczęściej za pośrednictwem banków, e-sklepów i platform sprzedażowych - wynika z raportu spółki Easy Check i Krajowego Rejestru Długów. Wniosek? E-commerce może być jednym z większych beneficjentów rozwoju otwartej bankowości. Polacy chętnie korzystają z ...
-
Jakie działki inwestycyjne cieszyły się największym zainteresowaniem?
Grunty pod inwestycje w nieruchomości magazynowe notują tak duże zainteresowanie ze strony inwestorów, że z całą odpowiedzialnością można dziś mówić o boomie na tego rodzaju ziemię. Potwierdzeniem tego są najnowsze doniesienia Cushman & Wakefield, według których za bardzo dużą popularnością działek przeznaczonych pod budowę obiektów magazynowych i ...
-
Zrównoważony rozwój w e-commerce: jak duże ma znaczenie?
Sklepy internetowe powinny dbać o zrównoważony rozwój, a te, które nie podejmą w tym kierunku żadnych kroków, muszą liczyć się z odpływem klientów. Taki właśnie wniosek można wysnuć z opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej raportu „Odpowiedzialny e-commerce”. Z opracowania wynika bowiem, że już ponad połowa e-konsumentów zwraca uwagę, ...
-
Zaległości e-commerce przekraczają 292 mln zł
Black Friday rozpoczyna okres żniw dla firm z branży e-commerce. Ale, chociaż handel internetowy dzięki pandemii przeżywa prawdziwy rozkwit, sytuacja finansowa sklepów internetowych pozostawia wiele do życzenia. Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy informacji kredytowych BIK wynika, że zaległości e-handlu wzrosły przez rok o ponad 21 ...
-
7 najważniejszych trendów marketingu 2022
... wesprzeć klientów posiłkując się rekomendacjami AI. Ostatecznie zapewniając odpowiedni poziom wsparcia i jakość obsługi – mówi Bartosz Bobczyński, dyrektor, lider Advertising, Marketing & Commerce, Deloitte. O badaniu Badanie Deloitte objęło kadry kierownicze z pięciu krajów oraz 11 500 konsumentów z całego świata. Ponadto przeprowadzone zostało 18 ...
-
Polacy na zakupach online 2021. Jakie trendy?
Santander Consumer Bank przedstawia wyniki badania "Polacy na e-zakupach 2021", w którym pod lupę wzięto postawy i zachowania konsumentów w sieci. Ich analiza pozwala na wskazanie najgorętszych trendów w e-commerce oraz kierunku, w którym podąża właśnie handel mobilny. Ta ostatnia kwestia jest o tyle istotna, że zakupy online przez telefon robi ...
-
Full Stack Developer poszukiwany. Jakie zarobki?
Full Stack Developer - to specjalista, który bez problemu znajdzie pracę. Z danych Devire przygotowanych na prośbę Kodilla.com wynika, że zapotrzebowanie na tych ekspertów wzrosło od jesieni 2020 roku o 30%. Są poszukiwani i rozchwytywani przez banki, instytucje finansowe, sektor e-commerce i medyczny. Zapotrzebowanie na Full Stack Developerów ...
-
Rynek handlowy 2021 i prognozy na rok 2022
... AliExpress, dynamiczny rozwój sieci automatów paczkowych (np. In Post, Allegro, Orlen, AliExpress) czy „dark stores” na potrzeby „q-commerce” (ang. quick commerce – szybki handel). Przykładem sklepów uruchomionych w tej formule są np. Lisek.app, Jokr, Swift, Wolt czy Żabka Jush. Prognozy na 2022 ...
-
Branża kosmetyczna: rośnie znaczenie e-commerce B2B
E-commerce B2B jako podstawowa działalność ma dla branży kosmetycznej jeszcze małe znaczenie, ale zmiany w tym zakresie następują niezwykle szybko. 35% firm z sektora działających przede wszystkim w segmencie B2B uważa, że udział sprzedaży online w przychodach branży zamyka się w 10%, a 1 na 4 respondentów szacuje go na ponad 25%. Więcej niż co ...
-
Sprzedaż w modelu dropshipping: co powinna zawierać umowa?
Dropshipping jest modelem logistycznym stosowanym głównie w branży e-commerce. Obejmuje trzy podmioty, czyli sprzedawcę, klienta oraz dostawcę. W odróżnieniu od tradycyjnego modelu sprzedaży wysyłkowej, dropshipping przenosi procesy wysyłki towaru na dostawcę. W efekcie klient kontaktuje się ze sprzedawcą i składa zamówienie, a sprzedawca ...
-
Odroczone płatności elementem rozwoju e-commerce
E-commerce nie traci impetu i od początku pandemii znajduje się w trendzie wzrostowym. Polacy na stałe przenieśli część zakupów do online, co z kolei wpłynęło na kondycję sektora internetowych płatności. Z raportu firmy Wordpay wynika, że do 2023 r. rynek odroczonych płatności wzrośnie na całym świecie dwukrotnie. Badania wskazują, że odroczone ...
-
Magazyny z kolejnymi rekordami w 2022 roku?
2021 rok był dla sektora logistyczno-magazynowego rekordowy. I to pomimo trudnego otoczenia społeczno-gospodarczego. Zamykając trzeci kwartał 2021 roku mieliśmy w sumie 5 mln mkw. wynajętej powierzchni, czyli o niemal 30 proc. więcej niż rok wcześniej. Rekordowo dużo powierzchni było też w budowie, bo 3,7 mln mkw. Pustostanów było za to mało. W ...
-
Centra handlowe: mały format, innowacje i zrównoważony rozwój
Firma JLL zaprezentowała najświeższe podsumowanie sytuacji panującej w rodzimym sektorze handlowym w Polsce. Opracowanie dowodzi intensywnego rozwoju e-commerce, ale jednocześnie potwierdza, że klienci powrócili do sklepów stacjonarnych. Marki, które myślą o rozwoju, powinny kłaść nacisk na wykorzystanie synergii tych dwóch kanałów. Jednocześnie ...
-
Wyprzedaże i e-commerce. Nowe prawa konsumenta wg dyrektywy Omnibus
W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały na szczególnie atrakcyjne. Tegoroczne zimowe wyprzedaże to jednak ostatnie, kiedy konsumenci mogą czuć się zagrożeni takimi nieuczciwymi praktykami. Na ich straży staje Omnibus, ...
-
TOP trendy w logistyce: automatyzacja i co dalej?
... spożywcze, którymi to zainteresowaliśmy się jeszcze w 2020 roku, począwszy z wybuchem pandemii. Wtedy jeszcze nazwa q-commerce była niejasnym szyfrem, teraz quick commerce to coraz częstszy element handlu internetowego, który polega na szybkim, nawet 10-15 minutowym dostarczeniu zakupów spożywczych zamówionych online, pod drzwi ...
-
Branża TSL w obliczu wojny: jak z pracą w logistyce i transporcie?
Po świetnym roku 2019 transport i logistyka musiały zmierzyć się z niespodziewanym wybuchem pandemii. I wprawdzie wyniki branży TSL niewątpliwie popsuło spowolnienie produkcji i handlu, to jednak ratunkiem okazał się e-commerce oraz rozwój rynku magazynowego. W efekcie sektor wyszedł z pandemii obronną ręką, a zapotrzebowanie na pracowników ...
-
Dobra luksusowe: spadki sprzedaży i zwrot ku e-commerce
... . Z pierwszej dziesiątki wypadł za to Swatch Group, w przypadku którego sprzedaż spadła o 33 proc.– mówi Bartek Bobczyński, dyrektor, lider Advertising, Marketing & Commerce, Deloitte. Najwięcej spółek w ogólnym zestawieniu to firmy produkujące różnorodny asortyment dóbr luksusowych (35 proc.), które w tym roku po raz pierwszy ...
-
E-commerce: jakie zakupy online preferują Polacy?
Zakupy online cieszyły się rosnącą popularnością kupujących już od wielu lat, ale to pandemia okazała się czynnikiem, który znacznie przyspieszył rozwój e-commerce. Potwierdzeniem tego są wyniki badania Santander Consumer Banku „Bezpieczni na e-zakupach 2022”, w którym aż 80 proc. Polaków przyznało, że w minionym roku kupowało przez internet ...
-
Liczba dark stores wzrosła w czasie pandemii
W Polsce pandemia COVID-19 w zdecydowany sposób przyspieszyła rozwój sieci q-commerce, tym samym zwiększając liczbę tak zwanych dark stores w największych polskich miastach. Łącznie jest ich w Polsce kilkadziesiąt, jednak większość z nich funkcjonuje w stolicy - Warszawie. Powstają one nie tylko w bliskiej odległości od osiedli mieszkaniowych, ale ...
-
Rekordowy popyt na magazyny w Łodzi i okolicach
Polska Centralna to jeden z bardzo prężnie rozwijających się rynków magazynowo-przemysłowych naszego kraju. Przyciąga zarówno najemców, jak i deweloperów. Popyt na zlokalizowane w Łodzi i jej okolicach magazyny zgłaszają przede wszystkim firmy logistyczne, dystrybucyjne oraz e-commerce. W dwóch minionych latach zapotrzebowanie na centralnie ...
-
Sprzedaż przez Internet skutecznym lekiem na kryzys?
Wybuch pandemii spowodował wyraźny zwrot firm w kierunku e-commerce. Z danych opublikowanych przez Advox Studio wynika, że tylko w minionym roku sprzedaż przez internet rozpoczęło blisko 4 tys. sklepów i 2,5 tys. lokali gastronomicznych. To z kolei pociągnęło za sobą rozwój firm kurierskich. Czy jednak transformacja cyfrowa wystarczyła, aby ...
-
B2B w e-commerce: jak się rozwija?
Potencjał drzemiący w rozwoju e-commerce B2B jest bezdyskusyjny, a w nadchodzących latach coraz większa ilość interakcji pomiędzy biznesami ma zachodzić online. Potwierdzeniem tego są najnowsze doniesienia Izby Gospodarki Elektronicznej. Ze zleconego przez nią badania wynika, że znakomita większość firm oferujących produkty lub usługi dla biznesu ...
-
Jak promować sklep internetowy przez direct mailing?
Branża e-commerce rośnie, a razem z nią jej udział w rynku przesyłek pocztowych. Nadania sklepów internetowych to jednak nie tylko paczki z zamówionym towarem wysyłanym do klientów. To także przesyłki listowe. Choć domeną sklepów on-line są wszelkiego rodzaju formy marketingu cyfrowego, wiele z nich dostrzega korzyści z tradycyjnych form promocji, ...
-
E-commerce w Czechach w rozkwicie. To szansa dla polskich firm
Zaledwie 5 proc. polskich firm sprzedających towary online wysyła je za granicę. E-handel zyskuje jednak na popularności i coraz więcej rodzimych firm dostrzega w tym szansę na rozwój. Część z nich swoje pierwsze kroki zapewne skieruje do Czech - to jeden z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Polskim eksporterom sprzyja też ...
-
Nadchodzi Dyrektywa Omnibus. Co to oznacza dla sklepów internetowych?
Przedsiębiorców zajmujących się handlem, zwłaszcza tym elektronicznym, wkrótce czekają rewolucyjne zmiany w związku z implementacją tzw. Dyrektywy Omnibus do polskiego porządku prawnego. Dyrektywa, nazywana również Nowym Ładem Konsumenckim, ma dostosować unijne standardy ochrony konsumenta do aktualnej rzeczywistości sprzedaży konsumenckiej, w ...
-
Sprzedaż w internecie sposobem na przetrwanie kryzysów?
Wybuch pandemii wstrząsnął rynkiem, powodując przy okazji, że wiele firm zdecydowało się na rozszerzenie działalności o sprzedaż przez internet. Jak się okazuje, trend ten trwa nadal. Potwierdzeniem tego są dane napływające z KRS - tylko od początku roku decyzję o wejściu do e-commerce podjęło 19,6 tys. przedsiębiorców. W efekcie tego łączna ...
-
Dyrektywa Omnibus weszła w życie. Jakie obowiązują teraz zasady?
28 maja weszła w życie unijna dyrektywa, tzw. Omnibus, na nowo regulująca wiele obszarów e-commerce oraz wzmacniająca pozycję konsumentów wobec e-sklepów. Spośród nowych regulacji, na uwagę zasługuje unormowanie zasad publikowania opinii o sklepach internetowych. Jakie obowiązują teraz zasady? De facto nie można już kupować opinii, co nie ...
-
Potrzebne magazyny miejskie i obiekty obsługi ostatniej mili
Colliers donosi o coraz większym zapotrzebowaniu na magazyny typu SBU i LML w Europie Środkowo-Wschodniej. Popyt na małe magazyny miejskie oraz te, które zajmą się obsługą ostatniego etapu dostaw, czyli tzw. ostatnią milą, wynika przede wszystkim z niezwykle dynamicznego rozwoju branży e-commerce. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co napędza popyt ...
-
Wynagrodzenia w e-commerce w 2021 roku
W 2021 roku w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń (OBW) wzięło udział 1 879 osób zatrudnionych w branży e-commerce. Mediana wynagrodzeń w tej branży wyniosła 5 500 PLN brutto. Kobiety zarabiały o ponad 700 PLN mniej niż mężczyźni. Najwyższe wynagrodzenia otrzymywały osoby na stanowiskach menadżerskich. Mediana zarobków dyrektora wyniosła 14 053 PLN. ...
-
E-commerce powoli hamuje
Ostatnie trzy lata przyniosły znacznie większe zainteresowanie branżą e-commerce, niż spodziewali się sami uczestnicy rynku. Pandemia zmusiła firmy do przyspieszenia digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci, nawet w przypadku produktów codziennego użytku. Tymczasem dane z ostatniego okresu wskazują na pewne spowolnienie. Jakie ...
-
Zachowania konsumentów: sklepy stacjonarne czy jednak e-commerce?
EY zaprezentował wyniki kolejnej, piątej już odsłony badania EY Future Consumer Index. Z odpowiedzi, których w maju bieżącego roku udzielili polscy respondenci, wynika, że powoli wracamy do zachowań zakupowych sprzed pandemii, deklarując częstsze niż ostatnio odwiedziny w sklepach stacjonarnych. Na przestrzeni roku odsetek konsumentów wskazujących ...