-
Jak technologia i nauka kreują doświadczenia zakupowe?
Handel detaliczny ewoluuje, a wraz z nim przeobrażeniom ulegają zachowania konsumentów. Znaczny wpływ na to ma intensywny rozwój e-commerce, który może stanowić dla sklepów stacjonarnych swoistego rodzaju inspiracje. Niektóre strategie stosowane w środowisku online można bowiem wdrażać również w fizycznych sklepach tak, aby te ostatnie stawały się ...
-
Robisz zakupy online? Uważaj na chińskie platformy zakupowe
O tym, że zakupy online cieszą się nieustannym wzrostem popularności, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Systematycznie rozszerza się również gama produktów, które wkładamy do cyfrowych koszyków oraz grono przedsiębiorców, od których kupujemy w internecie. Coraz częściej też decydujemy się na zakupy transgraniczne. Przemawia za nimi zarówno ...
-
Logistyka kontraktowa podąża za PKB. Nowe prognozy na 2024 rok
Dobre wiadomości dla logistyki kontraktowej przynoszą bieżące analizy sektorowe oraz najnowsze prognozy dla światowej gospodarki i e-commerce. Rynek kontraktowy przyspieszy w tym roku do 4,2%, ale świat, a zwłaszcza Azja odjeżdża Europie. Dystans powiększa się na polu wzrostu PKB, przychodów z sektora kontraktowego i rozwoju e-handlu. Standardowo ...
-
Cross-border napędza polski e-commerce
Polscy e-sprzedawcy coraz śmielej spoglądają w kierunku zagranicznych rynków i to nie tylko tych zupełnie oczywistych, ale tez zupełnie egzotycznych. Nie jest to jednak dużym zaskoczeniem, skoro - jak wynika z opublikowanego przez platformę IdoSell "Raportu Cross-border z Polski" - konsumenci z zagranicy są wyraźnie zainteresowani ofertą naszego ...
-
4 kluczowe trendy w e-commerce. Czym stoi e-handel?
E-commerce to branża, która ulega nieustannym wręcz przeobrażeniom. Dowodem na to są chociażby zmieniające się dynamicznie trendy. Ten rok upływa w e-handlu pod znakiem sztucznej inteligencji, ale istotnych tendencji jest zdecydowanie więcej. Czym żyje świat wirtualnej sprzedaży? Oto cztery kluczowe zjawiska. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie ...
-
Czego dotyczyły spory transgraniczne w okresie I-VIII 2024?
Większość transgranicznych skarg, zgłaszanych do ECK Polska w okresie od stycznia do końca sierpnia 2024 roku, dotyczyła podróży lotniczych, e-commerce oraz usług turystycznych. Od stycznia do końca sierpnia 2024 roku, ECK Polska otrzymało 5562 zgłoszeń, z czego: 70% stanowiły skargi transgraniczne, 30% to zapytania, m.in. sprawy krajowe, ...
-
Są najnowsze dane o e-commerce w Polsce
Już jest - najnowszy raport „E-commerce w Polsce 2024” właśnie ujrzał światło dzienne. Opracowanie przygotowane przez firmę Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska rzuca światło na rynek handlu internetowego, panujące na nim zwyczaje oraz najbardziej typowe zachowania konsumentów. Oto główne wnioski, do których prowadzi ...
-
Cross-border: polski marketing nie na obcy rynek e-commerce?
Polski e-commerce rozwija się w dynamicznym tempie, czego dobitnym dowodem jest chociażby coraz większa liczba e-sprzedawców podbijających zagraniczne rynki. W sprzedaży cross-border nie można zapominać o marketingu. Warto mieć przy tym na uwadze, że działania marketingowe, które sprawdzają się na polskim rynku, mogą niekoniecznie trafiać w gusta ...
-
PayU wdraża Click to Pay
... tylko kliknąć Click to Pay i płatność zostanie automatycznie zrealizowana. Usługa Click to Pay bazuje na międzynarodowym standardzie SRC (Secure Remote Commerce) opracowanym przez konsorcjum organizacji kartowych EMV Co. Wykorzystuje ona technologię tokenizacji, znaną z popularnych rozwiązań, takich jak np. Apple Pay i Google ...
-
Co nowe prawo komunikacji elektronicznej oznacza dla e-commerce?
Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące komunikacji marketingowej i przesyłania informacji handlowych. Jak wpłynie to na właścicieli sklepów internetowych i marketerów e-commerce? Eksperci Shoper analizują ...
-
Ważne zmiany w e-commerce. Obejmą nie tylko Allegro i Amazona
W tym roku przedsiębiorcy z sektora e-commerce będą mierzyć się nie tylko z tradycyjną już gorączką przedświątecznych zakupów, ale również ze zmianami w prawie i regulaminach. Na co muszą być przygotowani? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Na jakie zmiany muszą być przygotowani przedsiębiorcy z branży e-commerce? Jakie zmiany w zakresie zwrotów ...
-
Black Friday - jak sklepy kuszą klientów?
Z perspektywy polskiego handlu Black Friday to wstęp do najgorętszego okresu związanego ze Świętami Bożego Narodzenia. Można powiedzieć, że przedświąteczny ruch napędzają nie tylko same Święta, ale i Black Friday. Z punktu widzenia marketingu w większości przypadków pod tym hasłem kryją się klasyczne zabiegi związane z promocją sprzedaży. ...
Tematy: Black Friday, promocja, promocje, akcje promocyjne, promocje cenowe, obniżki cen, wyprzedaże, zakupy, Omnibus -
Jak kupujemy świąteczne prezenty w internecie?
... Reels) – aż 47% kupujących sięgnęło po tę formę contentu. Na drugim miejscu znalazło się wyszukiwanie wizualne (45%), a podium zamknęło social commerce (23%). Badanie pokazuje, że również narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, takie jak chatboty na stronach marek, zyskują na popularności (18 ...
-
Ile kosztują e-commerce zmiany w prawie?
E-izba przedstawia wyniki raportu "e-Accurate 2024: wydatki sektora e-commerce na dostosowanie do zmian prawnych". Nie jest zaskoczeniem, że dostosowanie e-biznesu do nowych regulacji sporo kosztuje, jednak okazuje się, że koszty nie są tu jedynym wyzwaniem. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czemu służyć mają zmiany prawne (RODO, dyrektywa Omnibus, ...
-
Większe bezpieczeństwo produktów w erze cyfrowej. Wchodzi w życie dyrektywa GPSR
Dziś, 13 grudnia 2024 roku, wchodzą w życie przepisy General Product Safety Regulation, które podnoszą standardy bezpieczeństwa produktów oferowanych konsumentom. Nowe prawo dotyczy wszystkich kanałów sprzedaży, także e-commerce. GPSR zwiększa prawa konsumentów w zakresie zwrotu, wymiany lub naprawy niebezpiecznego produktu. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Trendy w e-commerce na 2025 rok
Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne procesy płatności, cross-border, automatyzacja procesów i personalizacja to tylko niektóre z trendów, które zmienią sposób, w jaki kupujemy online. Jakie trendy zdominują ...
-
10 trendów, które w 2025 roku zmienią polski e-commerce
Sztuczna inteligencja w obsłudze klienta, rozwój marketplace'ów oraz ekspansja zagraniczna wyznaczą główne kierunki rozwoju polskiego e-commerce w 2025 roku. Czego jeszcze możemy spodziewać się w 2025 roku? Eksperci Grupy Shoper prezentują 10 kluczowych trendów, które zmienią oblicze handlu internetowego. Nadchodzący rok zapowiada istotne trendy w ...
Tematy: e-commerce w Polsce, e-commerce, rynek e-commerce, zakupy online, sprzedaż internetowa, handel internetowy, sklepy internetowe, handel transgraniczny, cross-border shopping, influencer marketing, AI, chatboty, automatyzacja, omnichannel, SEO, content marketing, CRM, sprzedaż subskrypcyjna, platforma marketplace, rok 2025 -
7 nowych trendów na rynku płatności online i e-commerce w 2025 r.
E-commerce rozkwitł w czasach pandemii, a potem nieco spowolnił. Eksperci Autopay przekonują jednak, że nadchodzące miesiące przynieść mogą kolejne ożywienie. A wszystko za sprawą rozwoju rozwiązań płatniczych, które w ostatnim czasie istotnie zyskały na popularności. Jakie metody płatności dadzą znać o swojej obecności w 2025 roku? Odpowiedź na ...
-
Czyje rekomendacje wpływają na decyzje konsumentów?
Media społecznościowe już od dawna stanowią nieodłączny element życia wielu Polaków, ale ich rola na przestrzeni lat wyraźnie się zmieniła. Kiedyś służyły głównie do komunikacji, dziś są także kluczową częścią procesu zakupowego. Potwierdzeniem tego są chociażby wyniki opublikowanego przez Santander Consumer Bank raportu "Doświadczenia e-commerce ...
-
Szybka strona internetowa - dlaczego ma znaczenie?
Prędkość ładowania strony internetowej to jeden z kluczowych elementów sukcesu w internecie. Wpływa na niemal każdy aspekt działania witryny: od zadowolenia użytkowników, przez pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, aż po współczynnik konwersji. Nie bez powodu giganci branży e-commerce, tacy jak Amazon czy Google, inwestują ogromne środki w ...
-
Zakupy online: dlaczego nie finalizujemy transakcji w sklepach internetowych?
Zakupy online to już codzienność. Polacy coraz częściej odwiedzają sklepy internetowe, zapełniają koszyki zakupowe, a potem...rezygnują z finalizacji transakcji. Do takiej praktyki, jak wynika z najnowszego badania Santander Consumer Banku "Doświadczenia e-commerce", przyznaje się blisko co 4. kupujący. To duże wyzwanie dla e-sprzedawców. Jakie ...
-
Utraty danych boi się co trzecia firma w Polsce
Tegoroczny Dzień Ochrony Danych Osobowych w Polsce obchodzony będzie w tle styczniowego cyberataku, w wyniku którego przestępcy uzyskali dostęp do danych obywateli. Należy spodziewać się, że w kolejnych latach tego typu ataki ransomware na przedsiębiorstwa w kraju będą się nasilać. Wraz z rozwojem branży e-commerce czy postępującą digitalizacją ...
-
70 proc. Polaków wydaje na subskrypcje do 100 zł miesięcznie
Polacy chętnie korzystają z różnego rodzaju subskrypcji. Do posiadania przynajmniej jednej przyznaje się 62 proc. rodaków - wynika z raportu Santander Consumer Banku "Doświadczenia e-commerce". Najwięcej badanych wydaje na nie między 51 a 100 zł miesięcznie. Najczęściej korzystamy z serwisów streamingowych i usług dostaw produktów, a także ...
-
Jak zabezpieczyć sklep internetowy przed różnymi rodzajami cyberataków?
W kontekście oszustw i wyłudzeń w e-commerce najczęściej mówi się o rozlicznych zagrożeniach czyhających w sieci na kupujących. Sprawy oczywiście nie należy bagatelizować, ale warto podkreślić, że narażona na cyberzagrożenia jest również druga strona transakcji. Tym bardziej, że ogrom posiadanych przez sprzedających danych to łakomy kąsek dla ...