-
6 sposobów na skuteczny marketing internetowy przy ograniczonym budżecie
... być również referencje od wcześniejszych klientów – podkreśla Żaneta Siwik, Product Marketing Lead w Useme, platformie do rozliczeń freelancerów, w tym influencerów. 2. ... takim jak Google Analytics i Facebook Audience Insights, małe i średnie firmy mogą dokładnie monitorować efektywność swoich kampanii, identyfikować najbardziej efektywne kanały ...
-
Marketing pod znakiem AI. Poznaj najważniejsze trendy 2017
... firmy wyższe cele i przekonania organizacji. Marketing jako głos firmy posiada unikalną możliwość utrwalania takiego przekazu. Przeniesienie priorytetów wyzwaniem organizacyjnym Zapewnienie zindywidualizowanego doświadczenia klienta podczas całej customer journey sięga poza marketing ...
-
Systemy CRM i nowoczesny marketing relacyjny
... firmy, a nie działań przypadkowych. Badania wykazują, że firmy, zacieśniające kontakty z klientami i oferujące im dobrą obsługę osiągają znaczące korzyści, nic dziwnego więc, że traktują marketing ... . Jednak CRM nie jest domeną jedynie wielkich przedsiębiorstw. Małe i średnie przedsiębiorstwa miały do tej pory tę przewagę, że cieszyły się bardziej ...
-
E-mail marketing: newslettery są skuteczne
... wyszukiwarkę internetową, przechodzą do strony firmy inaczej niż poprzez e-mail, wybierają się do sklepu/oddziału danej firmy w realu, przechodzą do porównywarki cenowej. ... w oknie podglądu klienta pocztowego. Każda z tych sytuacji sprawia, że twoje średnie wyniki kampanii e-mail marketingowych (otwarcia) są o 5 – 10 punktów ... miesięcznika Marketing ...
-
E-mail marketing w Polsce
... marki w Internecie. Najwyższy poziom email marketingu prezentują średnie przedsiębiorstwa oraz firmy z branży e-commerce i turystycznej - wynika z raportu "Stan email marketingu w ... marketingu oraz świadomość dostępnych narzędzi rośnie z roku na rok. Email marketing, będący jednym z najtańszych i najbardziej efektywnych kanałów komunikacji online ( ...
-
Marketing - troska o klienta
... firmy, wyrabianie w nich poczucia lojalności, autentycznej troski o klienta i uczciwości wobec niego, to niezwykle ważne czynniki, w dużym stopniu decydujące o powodzeniu firmy. Artykuł powstał na podstawie książki „Marketing ...
-
Polscy deweloperzy a promocja i marketing
... – twierdzą specjaliści z portalu RynekPierwotny.com. Promocja i marketing Na marketing firmy deweloperskie przeznaczają zaledwie 1-3 proc. prognozowanej wartości sprzedaży. To trzy ... i średnie firmy ograniczają się do korzystania z doraźnych środków wspierania sprzedaży, które mają przynieść szybki, wymierny efekt, ale nie określają polityki firmy i ...
-
Średnie miesięczne wynagrodzenie w działach firm
... firmy Advisory Group TEST Human Resources, w którym przebadanych zostało 65 tys. pracowników firm w Polsce, Finanse przegoniły Marketing jako najlepiej opłacany dział w firmach. Średnia pensja ... Produkcja (3152 zł) i Logistyka (3300 zł). Pamiętajmy jednak, że są to średnie dla wszystkich poziomów w danym dziale - a więc dyrektorów, specjalistów, czy ...
-
Małe firmy na bakier z IT
... nie wspiera się technologiami. Marketing ma się nieco lepiej Małe firmy nieco bardziej niż w obszarze sprzedaży angażują się w marketing. Połowa ankietowanych przyznaje, że korzysta ... w otrzymywanych raportach. Jednocześnie warto zauważyć, że mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa są filarem polskiej gospodarki. Zatrudniają 67% wszystkich osób ...
-
Pandemia a biznes: firmy tną koszty i inwestycje
... firmy podjęły szereg działań mających na celu zmniejszanie wydatków i kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa, by w ten sposób utrzymać płynność finansową. 52% firm już zredukowało wydatki niezwiązane z podstawową działalnością firmy, w takich obszarach jak marketing ...
-
Fundusze unijne na założenie firmy
... wiadomo jednym z celów Unii jest stworzenie konkurencyjnej, nowoczesnej gospodarki, dla której ważnym, by nie powiedzieć kluczowym elementem, są małe- średnie, czyli nieduże firmy. W programach pomocowych dla naszego kraju dużą rolę odgrywają przedsięwzięcia nakierowane na takie właśnie podmioty. Osobom, które zdecydują się założyć ...
-
Małe i średnie przedsiębiorstwa a e-handel
... przedsiębiorstw i jest codziennie aktualizowana. - Wyniki przedmiotowych badań wskazują na konieczność upowszechniania wiedzy i informacji o otoczeniu prawnym w jakim działają firmy z sektora informatycznego. Raport stanowi również podstawę do przeprowadzenia szeroko zakrojonych działań informacyjno-promocyjnych, zarówno po stronie agend rządowych ...
-
Cross marketing wabi panie
... – w wieku 20–35 lat, posiadającą minimum średnie, a często wyższe wykształcenie, stale używającą internetu. To ... aranżacji wnętrz oraz porady architektów, specjalistów i stylistów. Cross marketing wabi panie Skoro wiadomo, że 80 proc. ... treści dla siebie. Coraz racjonalniej korzystają z sieci, a firmy adresujące do nich swoje produkty prześcigają się ...
-
6 mitów o PR, w które wierzą polskie firmy
... eksperci z Praktycy.com wskazują 6 mitów o PR, w które najczęściej wierzą firmy. Mit 1. – PR nam niepotrzebny Gdy przedsiębiorca ... . O ile jeszcze kilka lat temu, małe i średnie przedsiębiorstwa korzystały z usług PR wyłącznie w ... co komu PR w dobie content marketingu? Content marketing stał się jednym z kluczowych trendów w marketingu, a o jego ...
-
PARP: jak polskie firmy z sektora MŚP radzą sobie z COVID-19?
... , by poprawić w swojej organizacji następujące funkcje: sprzedaż (45 proc. z nich), marketing (38 proc.) i zarządzanie (24 proc.). Co piąta firma ... CATI. W badaniu wzięły udział 1394 firmy: 1005 firm w ankiecie telefonicznej (CATI) oraz 389 w badaniu internetowym (CAWI). Próbę badawczą stanowiły firmy mikro, małe i średnie z sektorów przemysłu, ...
-
Fitness marketing online – zrób to skutecznie
... klubów. W większości przypadków to małe i średnie obiekty rywalizujące z systematycznie rosnącą liczbą nowoczesnych sieci. Na tak rozdrobnionym rynku wartość reklamy jako sposobu dotarcia do potencjalnego klienta ma wręcz kolosalne znaczenie – przekonuje Jakub Dwernicki, prezes Blink.pl, firmy specjalizującej się w hostingu oraz kampaniach SEM ...
-
Sektor MSP w Polsce. W porównaniu z Europą to mikroświat
... firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw - wynika z raportu „Małe i średnie firmy w Polsce – bariery i rozwój”, opracowania zrealizowanego przez PI Research ... i przydatne rozwiązania obejmujące praktycznie wszystkie obszary biznesu, w tym księgowość, prawo, marketing i wsparcie sprzedaży, HR czy monitoring płatności. Bank projektując Firmowe ...
-
Telemarketing a nowa ustawa o prawach konsumenta
... jest to marketing bezpośredni, gdyż samo przedstawianie oferty następuje dopiero na spotkaniu z konsumentem, a nie podczas rozmowy telefonicznej. Taka interpretacja budzi wątpliwości. Mimo że przedsiębiorca nie przedstawia jednoznacznej oferty, dzwoni do klienta, który wcześniej często nie miał pojęcia o istnieniu tej konkretnej firmy. Realizuje ...
-
Rosną nakłady na działania BTL
... pozwalają na wykształcenie w klientach lojalności do firmy i jej produktów, która w dobie marketingu relacji jest wartością bezcenną” – skomentował wyniki badania Beniamin Schön, Category Manager w firmie Sodexo Motivation Solutions. BTL coraz bardziej popularny Analiza wydatków na marketing bezpośredni wykazała, że kwoty przeznaczane na ...
-
Sektor MŚP zarzuca inwestycje. 1/3 firm bez planów inwestycyjnych
... średnie firmy (zatrudniające do 250 osób). Ogólnopolska próba uwzględnia zróżnicowanie ze względu na zatrudnienie, działalność i liczbę firm przypadających na województwo. Błąd pomiaru wynosi 2, ufność – 0,95. Respondentami były osoby decyzyjne, odpowiedzialne za rozwój firmy ...
-
Przetargi reklamowe w Polsce X-XII 2011
... 19 na łączną kwotę prawie 500 tys. złotych. 15 przetargów to wynik firmy Wiblask Sp. z o.o. z Tuchowa. Trzecie miejsce dzięki 12 wygranym przetargom zajęła firma INTER MEDIA ... z o.o. z Warszawy. Przedsiębiorstwo zrealizuje zlecenia warte w sumie ponad 19 milionów złotych. Kolejne firmy, które realizują zamówienia na ajwyższe sumy to Toruńska Agencja ...
-
Fundusze VC szansą dla sektora MSP
... nie ograniczają się jednak tylko do pozyskania kapitału bowiem małe i średnie firmy, szczególnie w początkowych fazach rozwoju, potrzebują przede wszystkim mądrego kapitału, czyli takiego, ... jak skuteczne zarządzanie finansami, a także z aspektami miękkimi, do których zaliczamy marketing czy PR" – mówi Bogusław Bartoń, Prezes funduszu OneRay ...
-
Optymalizacja internetowej kampanii reklamowej
... . GENEROWANIE RUCHU Przez długi czas przychody z reklamy online traktowano jako podstawę dobrego biznesplanu dla firmy internetowej. Na rynku nie brakowało pieniędzy na promocję, toteż każdy dobry serwis internetowy mógł ... Zwykle przyjmuje się, że cookies identyfikuje komputer, a nie użytkownika Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
Tematy: -
Przetargi w branży edukacyjnej II poł. 2011
... wyniki ze względu na łączną wartość pierwsze miejsce przypada Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie a rzeczona kwota to 6 308 572 zł. Kolejne firmy, w podsumowaniu pierwszej trójki to: MDDP Akademia Biznesu Sp. z o.o. Sp.k. z Warszawy oraz Cargo Centrum Edukacji Zawodowej z Jaworzna. Poniżej podsumowanie „pierwszej trójki ...
-
Przetargi reklamowe w Polsce 2011
... na pierwszym miejscu znalazła się firma Arena Media Communications z Płońska. Przedsiębiorstwo zrealizuje zlecenia warte w sumie ponad 36 milionów złotych. Kolejne firmy, w zestawieniu to Polski Związek Piłki Siatkowej Sp. z o.o. z Warszawy oraz Ryanair Ltd.Dublin IRLANDIA z Dublina. Poniżej zestawienie firm wg wartości wygranych ...
-
Przetargi w branży edukacyjnej 2011
... łączną wartość pierwsze miejsce przypadło firmie PM Group Zubrzycki Panasewicz Sp. j z Białegostoku a rzeczona kwota to 10 313 472 zł. Kolejne firmy, w podsumowaniu pierwszej trójki to: MDDP Akademia Biznesu Sp. z o.o. Sp.k. z Warszawy oraz Akademia Leona Koźmińskiego z Warszawy. Powyżej podsumowanie „pierwszej trójki” uszeregowane ...
-
Przetargi reklamowe w Polsce I-VI 2012
... z Olsztyna. Tym razem miejsce pierwsze w podsumowaniu dał jej wynik 30 na łączną kwotę 825 613 zł. 23 przetargi to wynik firmy Inter Media Paweł Kędzierski z Płocka. Trzecie miejsce dzięki 15 wygranym przetargom zajęły Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o. o. w Poznaniu. Dwa pozostałe przedsiębiorstwa ...
-
Przetargi w branży edukacyjnej I-VI 2012
... ze względu na łączną wartość pierwsze miejsce przypada firmie: Doradca Consultants Ltd. Sp. z o.o., a rzeczona kwota to 6 308 572 zł. Kolejne firmy, w podsumowaniu pierwszej trójki to: Wielkopolska Akademia Nauki i Rozwoju Jakub Michałowski oraz Uniwersytet Warszawski.
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2012 i prognoza I kw. 2013
... bieżącą działalnością firmy i jej utrzymaniem. Przedsiębiorstwa informują o większych, niż kwartał wcześniej wydatkach na remonty, modernizacje oraz marketing i reklamę ... osób (MŚP – mikro, małe i średnie firmy). Próba jest ogólnopolska, reprezentatywna. W badaniu biorą udział wyłącznie firmy prywatne, prowadzące aktywną działalność zarobkową (firmy ...
-
MŚP zainwestują w relacje i sztuczną inteligencję
... " wynika, że małe i średnie firmy skupiać będą się przede wszystkim na wzbudzaniu zaufania w otoczeniu rynkowym. Jakimi metodami się posłużą? Zdaniem przedsiębiorców, konkurencyjność i możliwości wzrostu zapewniać im mają przede wszystkim inwestycje w rowiązania i technologie wspierające takie obszary jak sprzedaż, marketing i obsługa klienta. Na ...
-
Telemarketer: wizerunek w mediach
... całkiem sporą rzeszę Polaków. Cieniem na dobrym imieniu pracowników kładą się przede wszystkim doniesienia na temat nieuczciwych praktyk stosowanych przez firmy. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” - na zlecenie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego - postanowił sprawdzić, jak duża jest skala negatywnych emocji wokół tej profesji. Autorzy ...
-
Tweeter: jak zautomatyzować publikację treści?
... do Ciebie specyficzne zapytanie lub komentarz, będą w stanie szybko otrzymać odpowiedź. Badania dowodzą, że 61% użytkowników na Tweeterze obserwuje małe i średnie firmy oczekując obustronnej komunikacji. Jak widzisz, warto znaleźć nieco czasu aby wejść w interakcje z innymi użytkownikami (szczególnie tymi, którzy posiadają szerokie wpływy ...
-
9 wniosków, które nasuwa ewolucja marketingu
... marketing mobilny dają zwrot (ROI). W 2015 r. odsetek ten wynosił tylko 31%. Marketing mobilny to obszar, w którym w ostatnim roku firmy odnotowały największy wzrost wydatków – od 98% na aplikację mobilne do 145 i 149% na marketing ...
-
Pracy w e-marketingu nie powinno zabraknąć
... kompetencji szukają dziś pracodawcy? Skuteczny marketing wymaga określonych kompetencji, a firmy inwestując w rozwój działu ... marketing wymaga również znajomości różnorodnych narzędzi, a marketingowcy, którzy sprawnie posługuję się choćby narzędziami Google cieszą się szczególnym zainteresowaniem pracodawców. Przydatne linki: Sprawdź średnie ...
-
Innowacje. Klucz do techno-potęgi
... pojawiły się małe i średnie firmy. Kraj otworzył się też szerzej na inwestorów zagranicznych, ale na rynek dopuszczane były głównie firmy i rozwiązania technologiczne, których ... tak by nadać im bardziej doskonałą formę, usprawnić marketing, poprawić działanie i strategię firmy. Przykładem takiej duńskiej innowacyjności jest design, który zwiększył na ...