-
Marketing usług
... powstał na podstawie książki MARKETING DLA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW, wyd. 4, lipiec 2011, wydawnictwo BL Info Polska Sp. z o.o. MARKETING dla małych i średnich przedsiębiorstw to praktyczny poradnik przeznaczony przede wszystkim dla małych i średnich firm. Dowiesz się, jak skutecznie przeprowadzać marketing w firmie, tak aby odnosić ...
-
Marketing Manager, kierownik ds. marketingu
... marketingowych współpraca z równoległymi stanowiskami w dziale marketingu i sprzedaży Wymagania Kierownik ds. marketingu powinien posiadać wykształcenie wyższe. Preferowanymi kierunkami studiów są marketing, zarządzanie i ekonomia. Kandydat na to stanowisko powinna znać języki obce na wysokim poziomie, np. posiadać Certificate in Advanced English ...
-
Firmy doceniają marketing społecznościowy
... , których celem było podbicie rynku z wykorzystaniem serwisów społecznościowych, blogów, mikroblogów oraz forów dyskusyjnych. Badania wykazały, że w 2010 roku 43% polskich firm zdobyło przychylność klientów dzięki działalności prowadzonej za pośrednictwem serwisów społecznościowych. Na początku 2011 roku odnotowano wzrost do 44%. Badania ujawniły ...
-
Kiedy marketing przynosi największe zyski? Jak je mierzyć?
... do 24. Marketing wciąż zbyt rzadko ma dostęp do wszystkich informacji zagregowanych w jednym miejscu. Obecnie 47% firm przyznaje, że ma całkowicie ujednolicony i kompletny widok danych swoich klientów. Odsetek ten jest wyraźnie wyższy wśród firm zadowolonych z inwestycji w narzędzia marketingowe (tzw. High-performers) – 55% w porównaniu do firm ...
-
B2B marketing - trendy 2015
... firm z segmentu B2B ma w planach utrzymanie lub zwiększenie wydatków na marketing, przy czym aż 1/3 z nich nosi się z zamiarem przesunięcia wydatków z tradycyjnych form i kanałów reklamowych na działania realizowane w obszarze digital marketing (Internet, urządzenia mobilne). W obszarze digital marketerzy chcą więcej inwestować w: content marketing ...
-
Marketing liderem w budowaniu customer experience
... „State of Marketing 2019” wyraźnie dowodzi, że rola, jaką odgrywa w firmach marketing ciągle wzrasta. To w jego gestii spoczywa inicjatywa w zakresie zarządzania pozytywnym doświadczeniami klientów (Customer Experience). Dziś już niemal co drugi zespół marketingowy (45%, 54% w grupie tzw. high performers, czyli firm osiągających najlepsze ...
-
Content marketing, SEO i influencer marketing 2022. Jakie trendy na 2023 rok?
... odbiorców liczy się nie tylko cena i jakość, ale też etyka firm – komentuje Anna Jaroszewska. Co przyniesie 2023 w branży CM? Według raportu WhitePress, przeprowadzonego ... wcale na to nie wskazują. Zatem, w jakim kierunku będzie rozwijać się influencer marketing w 2023 roku? Kluczowym trendem będzie zdecydowanie rozpowszechnienie się jeszcze większej ...
-
Nowy marketing: dialog między marką i odbiorcą
... wydawało się wielu marketingową utopią, staje się faktem. Nowy marketing oparty na idei dialogu pomiędzy marką a odbiorcą (uczestnikiem relacji) rozpoczął swoje rządy. Marketing zintegrowany, marketing relacji stają się synonimami tego nowego podejścia. Coraz więcej firm i korporacji rozumie zachodzące zmiany i w nich uczestniczy. Według definicji ...
-
Czego wciąż nie rozumiemy w Inbound Marketing?
... wydaje się być częstym problemem dla firm, które prowadzą rozproszone działania na wielu kanałach nie pamiętając o ich aspekcie sprzedażowym. Prosta formuła dla Inbound wygląda tak: Inbound Marketing = Performance Marketing (przede wszystkim SEO i PPC - generowanie ruchu i analityka) + Content Marketing (dystrybucja treści w sieci) Jaki sens ma ...
-
Marketing 6.0 zmienia świat zakupów
... zainteresowań klienta i celów strategicznych firmy - mówi Ewelina Ciach, ekspertka e-commerce, senior value advisor w SAP Hybris. Marketing 6.0 skupia coraz większą uwagę firm. Według Forrester Research aż 95% firm w USA i Europie ma trudności z uzyskaniem informacji z danych dotyczących klientów. Jak dodają badacze, tylko 16% sprzedających ...
-
Marketing afiliacyjny. Efektywność w pigułce
... na uzyskaniu wymiernych i jednoznacznych pomiarów efektywności ich przedsięwzięć. I to właśnie marketing afiliacyjny jest narzędziem, które zarówno pomaga im osiągać te cele, jak ... kierowania ich do potencjalnych klientów ma zasadnicze znaczenie. Wiele firm nieposiadających zasobów do samodzielnego wykonywania tego rodzaju działań, powierza ...
-
Po co ci marketing conversion?
... marki. Nie kupi twojego produktu. Nie wykona pożądanej czynności - dodaje ekspert z Commplace. Przyciągaj, nie nagabuj Kilka tysięcy firm ankietowanych przez Hubspot stwierdziło, że inbound marketing (bycie znalezionym przez klienta) pozwala pozyskać najbardziej wartościowe leady (59%). Na drugim miejscu znalazło się pozyskiwanie klientów ...
-
6 sposobów na skuteczny marketing internetowy przy ograniczonym budżecie
... projektów, jak i listę firm, z którymi współpracował w przeszłości. Ważne jest również, aby sprawdzić, czy ma on doświadczenie w realizacji podobnych zadań dla firm z naszej lub pokrewnej branży. Niezwykle pomocne mogą być również referencje od wcześniejszych klientów – podkreśla Żaneta Siwik, Product Marketing Lead w Useme, platformie ...
-
Marketing i komunikacja w trakcie i po pandemii
... sytuacji związanej z pandemią. Marketing, podobnie zresztą jak działania PR-owe, bazują najczęściej na długofalowych strategiach, które przygotowywane są z właściwym wyprzedzeniem. Gdy w marcu bieżącego roku została wprowadzona kwarantanna, wypracowane do tej pory aktywności musiały zostać dopasowane do aktualnej sytuacji. Wiele firm w tym czasie ...
-
Źródła ruchu na stronach polskich firm SaaS. Nowy raport Elephate
... płac oraz rekrutacji – mimo dużej liczby firm – osiąga relatywnie mniejszy udział w całkowitym ruchu. Branże takie jak marketing, sprzedaż czy e-learning przyciągają najwięcej odwiedzin ... optymalizacja działań – udział w raporcie komentuje Justyna Dzikowska - Head of Marketing w Brand24. Opinie i porady czołowych ekspertów Ranking powstał dzięki ...
-
E-mail marketing w Polsce
... a także elementy, które niemal w ogóle nie są wykorzystywane. Zdecydowana większość firm dużą uwagę przykłada do procesu budowania listy odbiorców (62%) oraz ... email marketingu oraz świadomość dostępnych narzędzi rośnie z roku na rok. Email marketing, będący jednym z najtańszych i najbardziej efektywnych kanałów komunikacji online (wskaźnik ...
-
Marketing mobilny rozczarowuje
... unikać nadmiernego narzucania się. Play to strengths (bazowanie na mocnych stronach): Marketing mobilny może odegrać wyjątkową rolę w tworzeniu szerszej wiązki mediów (media mix), ... ” Internetu. W konkluzji raportu stwierdza się, że prawidłowo realizowany marketing mobilny może inspirować, łączyć i zachęcać konsumentów do podejmowania działań, a w ...
-
Social media i marketing treści pomogą osiągnąć sukces
... publikacji treści, tak aby jak najlepiej służył potrzebom kluczowych odbiorców. 3. Pomóż kupującym zrozumieć i „poczuć” Z każdym dniem marketing treści przyciąga większą liczbę konkurentów. Powiększa się liczba firm, które decydują się na budowanie publiczności wokół własnej marki. Coraz więcej konsumentów zaczyna publikować swoje opinie ...
-
Tam, gdzie Customer Intelligence spotyka Marketing Automation
Podczas gdy Marketing Automation znajduje się na liście najważniejszych współcześnie trendów, według badaczy rynku Grupy Aberdeen, tylko 43% firm wdraża go obecnie w perspektywie długoterminowej. Korzyści płynące z jego potencjału zdają się być jednak oczywiste: odpowiednie, zautomatyzowane podejście zarówno do e-mailowej, ...
-
Wydatki na marketing w wyszukiwarkach rosną
... w innych krajach. Według prognoz Jupiter Research do 2013 r. wydatki na marketing w wyszukiwarkach w USA wzrosną prawie dwukrotnie do poziomu 23 mld dolarów. ... ponad jedna czwarta amerykańskich przedsiębiorstw przenosi fundusze z prasowych budżetów reklamowych na marketing w wyszukiwarkach. Recesja prawdę Ci powie – mówi amerykańskie przysłowie. ...
-
Marketing: nowoczesne technologie to konieczność
... , inwestuje mniej niż 5% posiadanych budżetów w oparte na technologii usprawnienia procesów marketingowych. W prowadzonym przez firmę Teradata eCircle badaniu “The Data-Driven Marketing Survey 2013, Europe” wzięło udział ponad 1,1 tys. specjalistów ds. marketingu różnych szczebli – począwszy na dyrektorach działów marketingu i osobach podejmujących ...
-
Polscy internauci a e-mail marketing
... do klienta naprawdę działa. Co szesnasta złotówka wydana w ubiegłym roku na marketing w internecie przeznaczona została na kanał e-mailowy. Tak wynika z raportu AdEx publikowanego ... . Wręcz przeciwnie - jak wynika z badania firmy Gemius dziś 98% polskich firm, promujących się w jakikolwiek sposób w sieci, wykorzystuje do tego celu pocztę elektroniczną ...
-
Marketing SMS skutecznym narzędziem w kampaniach firm
... „Komunikacja SMS w Polsce 2013 – Suplement dla biznesu”, zrealizowanego przez Platformę SerwerSMS.pl wynika, że marketing przeprowadzany za pomocą wiadomości SMS jest skutecznym narzędziem w rękach przedsiębiorstw. Aż 91,4% zbadanych firm potwierdziło jego efektywność, a 70% spośród tych, które po raz pierwszy z niego skorzystały zadeklarowało ...
-
Marketing treści - 7 najnowszych trendów
... w jakimś stopniu wykorzystywało marketing treści. 58% procent działów marketingu na rynku B2B i 60% na rynku B2C planuje rozwój budżetów przeznaczanych na marketing treści w ciągu ... udokumentują planowane działania powinny więc osiągać lepsze wyniki marketingowe od firm które tego nie zrobiły. Potrzeba nabycia nowych umiejętności marketingowych ...
-
Content marketing - dlaczego warto inwestować w treści?
... sposoby oraz formy komunikacji. Z pomocą przyjdzie Ci filozofia inbound marketingu, czyli strategia „bycia odnalezionym”, której kluczowym składnikiem jest content marketing. Content marketing – co musisz o nim wiedzieć? Istotą content marketingu są wartościowe treści publikowane w internecie i kierowane do wybranej grupy docelowej. Zanim zaczniesz ...
-
Marketing mobilny w Australii
... Firma Enpocket, zajmująca się mediami mobilnymi, dostarcza usługi marketingowe dla firm już od lat. Poniżej przedstawiam przykład jednej z kampanii Enpocket zakończonej sukcesem. ... butelek i zamieszanie spowodowane przedłużeniem oferty - z końca marca do 30 kwietnia. Marketing mobilny to wielki rynek nie tylko w Australii, ale również na całym ...
Tematy: marketing mobilny, marketing -
Polskie firmy a marketing w wyszukiwarkach
... na wszelkiej maści banery. W tej kategorii SEM (search engine marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach) przegrywa – udział w rynku reklamy ma mniejszy o 19 punktów procentowych. ... Zjednoczonych, gdzie rynek SEM będzie wart w tym roku – według prognoz firm Econsultancy i SEMPO – 16,6 miliarda dolarów, rozwój jest również oszałamiający. Od 2004 ...
-
Sprzedaż i Marketing - jakie zarobki w branży?
... Marketing – online i mobile Znakiem naszych czasów jest także skokowy wzrost zapotrzebowania na ekspertów ds. marketingu on-line. Coraz więcej firm ...
-
E-mail marketing w Polsce 2014
Obecność jakich trendów widoczna jest na rynku e-mail marketing? Jak wpływają one na sukces w biznesie? Jak wykorzystują e-mail marketing osoby pracujące w działach marketingu, PR, dyrektorzy i właściciele firm? Na te pytanie próbuje odpowiedzieć jedenasta już edycja badania wykorzystania poczty e-mail w Polsce, cyklicznie przeprowadzanego przez ...
-
Marketing i sprzedaż w sektorze MSP
... zmienia się dużych przedsiębiorstwach, gdzie zaledwie w ok. 28% firm nie pracują sprzedawcy. Są to liczby mniej optymistyczne niż w przypadku zatrudniania marketingowców. Tylko 55,1% małych przedsiębiorstw posiada osoby odpowiedzialne za marketing. Na brak marketerów w szeregach dużych firm wskazuje ok. 28% badanych. W ba-danych przedsiębiorstwach ...
-
Marketing etniczny: jakie korzyści płyną z segmentacji klientów?
... , i dziś jest to już niemal standardem. Jednak wciąż niewiele firm w pełni docenia wartość umieszczania kultury, pochodzenia etnicznego i języka na szczycie listy segmentacji ... zaufania między firmą a użytkownikami. Etniczny nie zawsze oznacza wielokulturowy Marketing etniczny nie zawsze wiąże się z koniecznością wykraczania poza oczekiwania osób z ...
-
Marketing: trendy i wyzwania w najbliższej przyszłości
... 6% - Inne SEKTOR B2B 20% - Reklama 16% - Technologia 16% - Treści (kontent) 15% - Marketing ukierunkowany 15% - Personel 14% - Wydarzenia i sponsoring 4% - Inne Inne wnioski z raportu: Klienci przechodzą na rozwiązania cyfrowe, a marketing musi dotrzymać im kroku. Specjaliści ds. marketingu przyspieszają swoje cyfrowe transformacje. Media ...
-
Influencer marketing bez influencera: o co chodzi w tym trendzie?
... Influencerach – tłumaczy Patrycja Górecka, Head of Marketing & PR, WhitePress oraz wykładowca Influencer Marketingu na AGH, WSB i WSEI. Po Trade Influencerów sięgają najwięksi - Żabka, Dafi czy marka ON. Trade Influencer marketing został już uwzględniony w strategii działań największych firm, które chętnie nawiązują współpracę z wyspecjalizowanymi ...
-
Chatboty, voiceboty, AI dla firm. 5 kluczowych trendów 2020
... przełącza połączenie do konsultanta. 3. Integracja botów z danymi klientów i systemami CRM, Marketing Automation, ERP - wspierającymi procesy biznesowe Od momentu gdy Facebook, Microsoft czy Google uruchomili API i platformy do budowania chatbotów dla firm, większość wdrożeń opiera się o proste rozwiązania działające w modelu question-answer. Rok ...
-
Firmy europejskie i marketing
... mediów, respondentami byli dyrektorzy i specjaliści ds. marketingu z firm działających w różnych branżach. Badanie dotyczyło trendów w podejmowaniu decyzji ... tradycyjne media do osiągania różnorodnych celów marketingowych, natomiast firmy z USA stosują marketing internetowy do pozyskiwania nowych klientów i przywiązywania ich do marki i produktu ( ...