-
Handel detaliczny zabetonowany
... całej branży kosmetycznej, kiedy największy polski podmiot – Polbita, właściciel marki Natura, ma jedynie dwuprocentowy udział w branży. Podmioty spoza naszych granic ... porównawcze, zarówno w zakresie ceny, jak i asortymentu sklepów. Oczywiście – siła marki jest ogromna i międzynarodowi giganci rynku, stosując metodę multichannelingu, zdobywają ...
-
Polska to my. Wywiad z Adamem Góralem, prezesem Asseco
... kilku rzeczy, które udało nam się osiągnąć, ale celem Polaków powinno być stworzenie marki wokół produktu. W oparciu o schemat, o którym przed chwilą mówiłem. To jest w ogóle ... Nie prowadzą, co prawda, największych firm na świecie, to nie są najbardziej rozpoznawalne marki, ale osiągają sukcesy. W dużej mierze dlatego, że Izraelczycy chcą ze sobą ...
-
Inwestowanie na giełdzie: analiza spółki Wawel S.A.
... na rynku polskim. Eksport stanowi mniej niż 10 proc. przychodów. Wiodące marki firmy to Danusia, Kukułki i Michałki. Analiza fundamentalna Iloczyn wskaźników C/Z ... wynosi ok. 96% w porównaniu do 3 kwartału ubiegłego roku. Poza tym spółka ma rozpoznawalne marki słodyczy, których sprzedaż na święta sezonowo wzrasta. Ocena: 4 Średnia arytmetyczna ocen: ...
-
Dlaczego wciąż kupujemy samochody używane?
Używane samochody nie tracą nic ze swojej popularności. Dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wskazują że od stycznia do listopada br. rejestracji doczekało się niemal 865 tys. aut z drugiej ręki, podczas gdy nowych osobówek było zaledwie 486 tys. Co więcej, ponad połowa sprowadzanych aut miała ponad 10 lat. Co jest przyczyną? ...
-
Programy lojalnościowe w B2B. Oczekiwania vs rzeczywistość
... jak dowodzą rezultaty badania „Kompas lojalności w B2B. Oczekiwania uczestników a rzeczywistość” - polskie firmy często bazują na rozwiązaniach, które niekoniecznie zadowalają ... Nagradzanie za sprzedaż selektywną – czyli np. konkretnego produktu, linii produktów, marki czy usługi. W tym modelu stawia się na kształtowanie polityki sprzedażowej ...
-
Zarobki w Polsce: trendy 2020
... zagadnień prawnych. W odpowiedzi na pogłębiającą się lukę kompetencyjną, firmy podejmują szereg aktywności, wspierających rekrutację nowych pracowników. Pracodawcy stawiają na wzmacnianie marki i działania promujące atrakcyjny wizerunek. Coraz więcej firm zwiększa budżet szkoleniowy i decyduje się na transfery pracowników do działów zmagających się ...
-
Hotele w Polsce: zwrot na dynamicznej ścieżce wzrostu
... 16 hoteli z szacowaną liczbą 3,6 tys. pokoi. Na stołeczny rynek miały wkroczyć po raz pierwszy takie marki jak Royal Tulip i AC hotel. Nowe obiekty planowały uruchomić także marki obecne już w stolicy – Holiday Inn i Hampton by Hilton. We Wrocławiu w planach było wybudowanie 8 hoteli, które ...
-
Black Friday i Cyber Monday: jak wyjść cało z szału zakupów?
... za -50%”, po czym okazuje się, że chodzi wyłącznie o towary konkretnej marki a nie cały asortyment sklepu. Niejasne naliczanie rabatów – zamiast deklarowanej wysokiej obniżki ceny ... łatwo nabrać się na przykład na produkty łudząco podobne do znanej marki lub podrobione. Uważaj na reklamy i zawarte w nich informacje, szczególnie te wyglądające na ...
-
Renault Austral - premierowy suv z mocnymi argumentami
... w tym segmencie swojego przedstawiciela, a nawet dwóch. Nie inaczej jest u francuskiej marki, która odesłała Kadjara na emeryturę i zaprezentowała jego następcę. Oto Renault Austral w ... ). Aktualnie najdroższa odmiana to esprit Alpine, która nawiązuje do kultowej, francuskiej marki. Cena? 180 900 złotych. Renault Austral ma kilka mocnych argumentów, ...
-
Nowe Fordy Transit i Tourneo Custom
... marki trafiła na polskie drogi około rok po światowej premierze. Czy odniesie sukces nad Wisłą? Już teraz mogę ... dokupienia tej skrzyni). Dwulitrowy diesel zapewnia holowanie przyczepy o masie do 2,8 tony. Nowy samochód użytkowy amerykańskiej marki występuje także w hybrydzie plug-in. To ten sam układ, który można było znaleźć w modelu S-MAX. ...
-
E-commerce, płatności, marketing, komunikacja - trendy na 2024 rok
... na 2024 rok. Commerce media zmienia reguły gry w cyfrowej reklamie. Za pomocą spersonalizowanych reklam skierowanych do precyzyjnie dopasowanych preferencji klientów, marki mogą promować swoje produkty bezpośrednio na platformach zakupowych, co zwiększa efektywność konwersji. W erze AI, commerce media odpowiada na oczekiwania konsumentów ...
-
Nowy Mercedes-Benz CLA powtórzy sukces poprzednich wcieleń?
... przed sobą jeszcze ważniejsze zadanie, niż dotychczas. Przejmie rolę kluczowego modelu marki w tym segmencie, ponieważ liczba kompaktów Mercedesa ma zostać zmniejszona, by uprościć, a ... zwinne, ale na weryfikację przyjdzie jeszcze czas. Pierwsze sztuki wyjadą na polskie drogi w ciągu najbliższych tygodni. Na początek będą to warianty elektryczne, co ...
-
Kolej na Ad-verto
... marki oraz informować o dostępności naszej usługi". Zaplanowana na lipiec i sierpień kampania Providentu obejmuje swoim zasięgiem siedem województw. W ramach akcji do biletów zostanie załączonych 670 000 kopert z numerem ulgowej infolinii firmy. Koperty będą rozprowadzane poprzez ogólnopolską sieć kas sprzedaży biletów prowadzoną przez polskie ...
-
Reklama społeczna w internecie
... refleksji. W przeciwieństwie do reklamy komercyjnej, skoncentrowanej na ekspozycję danej marki, reklama społeczna zwraca uwagę na istnienie pewnego problemu społecznego ... pozarządowy. W ramach projektu Gemius SA, stat.pl oraz spółki Polskie Badania Internetu od lutego 2005 zrealizowano szereg kampanii edukacyjno-informacyjnych, wspierających ...
-
Rynek odzieżowy w Polsce wart 15 mld zł
... rozwija się w tempie 10 proc. rocznie, firmy odzieżowe z powodzeniem rozwijają swoje marki i sieci sprzedaży. W Polsce kupują już nawet odbiorcy z Azji. Według International ... atrakcyjna, rośnie zapotrzebowanie na fachowców w branży, rosną oferowane im wynagrodzenia. Polskie firmy odzieżowe coraz chętniej wkraczają na giełdę pozyskując kapitał ...
-
Franczyza w Polsce 2011
... Express) czy foodcourt (Subway) oraz jednostki oferujące produkty więcej niż jednej marki (tzw. mulibrands). Franczyzobiorcy coraz częściej mogą liczyć na pomoc w finansowaniu ... granic Raport wskazuje, że na rodzimym rynku franczyzy dominującą pozycję mają polskie systemy. Łącznie w 2010 roku było ich 481, czyli o 68 więcej niż w roku poprzednim ...
-
Mobilne płatności zbliżeniowe Visa po polsku
... zbliżeniowej Visa w całkowicie polskiej wersji językowej, gotowej do wdrażania przez polskie banki na skalę komercyjną. Po ogromnym sukcesie zbliżeniowych kart Visa w ... wspierani przez Visa. Zaprezentowana aplikacja może działać także na poprzednim modelu telefonu marki Samsung, Galaxy S II. Siedemdziesiąt takich telefonów było jednymi z nagród w ...
-
Sektor samochodowy: kryzys w Europie pomoże Polsce?
... czy to np. Włoch czy Francji istotne jest, aby ich flagowe marki motoryzacyjne utrzymały produkcję samochodów w rodzimych krajach. Wywierają więc naciski na producentów, ... części Zmniejszanie produkcji samochodów w Polsce to nie jedyne zmartwienia branży. - Polskie zakłady produkujące samochody są zbyt nowoczesne i wydajne, aby groziło im ...
-
Upadłości firm w Polsce 2012 r.
... polskie sądy ogłosiły upadłość 877 podmiotów, co oznacza zdecydowany wzrost o 21,3 proc. w stosunku do roku 2011. ... na rynku, 6 procent bankrutów to firmy, które powstały przed 1989 rokiem. Wśród tych najstarszych znalazły się takie marki jak Huta Kościuszko, Drukarnia Narodowa, Hartwig Warszawa, Wiepofama, Kieleckie Kopalnie Surowców Mineralnych, ...
-
Rok 2013 w social media: wygrana Lewego
... aż 2 319 963 fanów! W sumie, w największym serwisie społecznościowym świata, są już 3 polskie fan page z ponad 2 milionami fanów: Robert Lewandowski, Serce i Rozum ... profili na Facebooku przestało się zatem opłacać? - Policzmy. Profil „Serce i Rozum” marki Orange ma dwa miliony fanów. Zakładając konserwatywnie, że publikuje z częstotliwością jednego ...
-
Seat Leon 1.8 TSI DSG FR dla młodych duchem i ciałem
... w zależności od wersji od 1130 do około 1220 kg. Technologia Wydaje się, że nowy Leon to jedna z ostatnich prób umocnienia marki Seat w Europie. Dlatego władze VW podeszły do sprawy bardzo poważnie. Na rynek, w tym polski, trafiły auta z 3 rożnymi silnikami benzynowymi TSI ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce I kw. 2014
... . 2014 roku jest wyraźne. Pośród dziesięciu marek popularnych o największym wolumenie rejestracji, co druga zwiększyła sprzedaż o minimum jedną trzecią. Trzy największe marki (Škoda, Volkswagen i Toyota) zwiększyły sprzedaż o połowę. W segmencie premium rejestracje trzech największych marek (BMW, Volvo i Audi) zwiększyły się o odpowiednio 77%, 68 ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce II kw. 2014
... Przemysłu Motoryzacyjnego. W I poł. 2014 roku wolumen rejestracji marek popularnych wzrósł o 18,0% r/r (do 158,5 tys. szt.). Znacznie lepszy wzrost wypracowały marki premium+. Liczba ich rejestracji zwiększyła się o 32%, do poziomu 17,4 tys. szt. Zakończenie okresu derogacyjnego nie zatrzymało wzrostu rejestracji marek ...
-
Randstad Award - najlepsi pracodawcy 2014 wybrani
... każdego szczebla, firmy muszą włożyć więcej wysiłku w pozyskiwanie zaufania do swojej marki i podnoszenia atrakcyjności miejsc pracy. Wynagrodzenia są podstawą, ale w tym roku ... Najbardziej atrakcyjne firmy Jak w kontekście złożonych oczekiwań pracowników prezentują się polskie firmy? Biorący udział w badaniu mogli wskazywać, które z największych ...
-
WIKTORIA - Znak Jakości Przedsiębiorców. Ostatnie dni zgłoszeń do konkursu
... odbędzie się 24. października w Warszawie. Wtedy też najlepsze polskie firmy odbiorą statuetki WIKTORII, które są znakiem jakości i rzetelności w ... konkursu są nominowane przez organizatora, samorząd terytorialny, gospodarczy oraz ambasadorów marki. Przedsiębiorstwa mogą się również zgłaszać bezpośrednio, w tym przypadku organizator dokonuje ...
-
Kim jest polski lider biznesu?
... biznesu w Polsce, rozwijając działalność poza jej granicami. Wielu z nich zdołało stworzyć rozpoznawalne marki na rynku krajowym i międzynarodowym, kierując swoją ofertę do milionów klientów z różnych ... 2000” (edycja 2015) opublikowanego przez dziennik „Rzeczpospolita”. W analizie pominięto firmy państwowe, polskie oddziały firm zagranicznych i inne ...
-
Działalność gospodarcza w Niemczech? Przedsiębiorcy polecają ekspansję za Odrę
... Izby Przemysłowo-Handlowej, opublikowanych wraz z PKO Bankiem Polskim i kancelarią CMS w raporcie „Polskie firmy na niemieckim rynku – wyzwania, szanse, możliwości” wynika, że ... nowy rynek poprzez M&A jest możliwość wykorzystania dotychczasowego potencjału i marki zagranicznego przedsiębiorstwa, a także istniejącej bazy klientów. Zaletę stanowi ...
-
Czy rozwój automotive zablokują Czechy, Słowacja i Węgry?
... , że co trzeci ankietowany uważa, że rządowe organizacje zbyt słabo promują polskie atuty na świecie. W Niemczech natomiast aż trzy czwarte przedstawicieli automotive obawia się ... liczbą wykształconych pracowników, a naszym atutem paradoksalnie może też być brak własnej marki samochodu osobowego. Jednak musimy pamiętać, że bliskie nam rynki takie ...
-
Już ponad 400 nominacji do XX. edycji ogólnopolskiego konkursu WIKTORIA - Znak Jakości Przedsiębiorców
... dokonanej przez organizatora, samorząd terytorialny i gospodarczy oraz Ambasadorów Marki (minimum dwukrotnych laureatów poprzednich edycji), a także bezpośrednim ... Budimex S.A., Spółdzielnia Pracy ,,Muszynianka”, Spółdzielnia Mleczarska w Kole, PHILIPIAK, Polisa – Życie, MARMA Polskie Folie, TECHNOPOL, LECHPOL oraz wiele innych. Zgłoszenia do 20. ...
-
Ożywienie w przemyśle. PMI wyniósł 51,7 pkt.
... w lipcu (52,8 pkt). Dane grudniowe pokazują dosyć niewygodną sytuację, w której rosnącemu popytowi towarzyszą istotne ograniczenia po stronie podaży. Popyt na polskie dobra w grudniu wzrósł, przede wszystkim ze strony podmiotów zagranicznych, co przełożyło się na większą liczbę zamówień. Jednocześnie jednak, nie byliśmy ...
-
Polacy wolą Disney+ od Netflixa
... odbiorców w mediach społecznościowych. Dzięki niej można zmierzyć średnią liczbę interakcji pod postami wskazanej marki na Facebooku, Instagramie i Twitterze, a w przyszłości również na TikToku. W tym porównaniu Netflix wypada lepiej, ... może przestać uważać go za główny serwis streamingowy. Szansą Netflixa są natomiast produkcje polskie, pod ...
-
XXVI edycja ogólnopolskiego konkursu WIKTORIA - Znak Jakości Przedsiębiorców: znamy już laureatów
... ELŻBIETA SZUMSKA właścicielka KOPALNI ZŁOTA W ZŁOTYM STOKU SUPER WIKTORIA RZECZNIKMAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORCÓW Adam Abramowicz LAUREACI KONKURSU WIKTORIA 2023 AMBASADOR MARKI WIKTORIA 1. KANCELARIA FINANSOWO KSIĘGOWA DANUTA MAŁGORZATA RÓWNIAK KATEGORIA: EUROPEJSKA NAGRODA WIKTORIA 2. EUROPEJSKA OSOBOWOŚC ROKU 2023 BEATA DRZAZGA 3. EUROPEJSKA ...
-
UOKiK wziął pod lupę rynek piwa i chmielu. Są wyniki badania
... koszty, jakość i zakres krajowego przetwórstwa chmielu. Do tego, zdaniem ankietowanych, polskie firmy skupujące i przetwarzające chmiel zmuszone są do konkurencji z firmami niemieckimi ... w środowisku polityki. Mogłaby ona obejmować działania ukierunkowane na budowę polskiej marki, wsparcie promocji i sprzedaży polskich odmian chmielu czy piw na ...
-
10 zaskakujących trendów w polskiej gastronomii
... Doskoch, właścicielka sieci kawiarni Urban Coffee. Nie żałujemy na restauracje. Tradycyjne polskie „zastaw się, a postaw się” w odniesieniu do wydatków na jedzenie ... od samej obecności ważniejsza jest aktywność, również ta eventowa, która wokół marki restauracji buduje społeczność i angażuje odbiorców. Kochamy środowisko i kochamy restauracje, które ...
-
Polska w TOP3 największych eksporterów czekolady na świecie
... . To pokazuje, jak silną pozycję zdobywa Polska na globalnym rynku czekolady. Polskie wyroby czekoladowe z roku na rok cieszą się rosnącym zainteresowaniem wśród zagranicznych ... produkty dominują na półkach sklepowych. Jednak na rynku wciąż obecne są marki o w pełni polskim kapitale, takie jak Goplana, Mieszko czy Terravita, a także mniejsze firmy ...