-
Kadra zarządzająca w social media IV 2012
Wypowiedź Andrzeja Klesyka na temat poziomu edukacji na uczelniach wyższych była według raportu Instytutu Monitorowania Mediów najlepiej wyeksponowanym medialnie wydarzeniem dotyczącym szefów największych polskich firm w ostatnich tygodniach. „Polskie uczelnie to fabryki bezrobotnych” - ocenił szef PZU i tą opinią wywołał żywą dyskusję na temat ...
-
Polski Internet a sport
Polacy mają mistrzostwo w piłce nożnej, drugie miejsce w pływaniu i brąz w siatkówce. Koszykówka poza podium. Przynajmniej w rankingu najczęściej komentowanych sportów przez polskich internautów. W maju o piłce nożnej napisano ponad sto tysięcy razy, ale wbrew pozorom, nie były to jedynie publikacje związane z EURO 2012. Okazuje się, że EURO to ...
Tematy: internet, monitoring mediów, internauci, sport, Euro 2012, kibice, piłka nożna, kluby piłkarskie, futbol, Polacy -
Facebook a zarabianie i wydawanie pieniędzy
Zarobki to fascynujący i szeroko dyskutowany temat - o ile są to zarobki kogoś innego, z reguły od razu uznawane za zbyt wysokie i niezasłużone. O swoich zarobkach internauci rozmawiają niewiele, mimo gwarancji anonimowości w sieci. Jak twierdzą, dyskrecję w tej sprawie zachowują także w życiu. Z zapałem za to deklarują, że zarabiają za mało, ...
-
Polscy internauci a zakup auta
Wymarzone auto Polaka musi być przede wszystkim tanie jak samochód używany, ale w stanie idealnym jak prosto salonu i zakupione w drodze całkowicie bezpiecznej transakcji. Powinno być autem popularnym, żeby serwis i części nie były zbyt dla kieszeni odczuwalne, ale też musi być autem unikalnym i niepowtarzalnym, by wzbudzało podziw i zdumienie ...
-
Oglądalność TV: Euro 2012 zjednoczyło widzów
Analiza domu mediowego PanMedia Western jednoznacznie wskazuje, że mecze rozgrywane w ramach Euro 2012 - znacznie chętniej niż inne programy - oglądaliśmy w gronie rodziny lub znajomych. Jeszcze bardziej przed telewizorami "zjednoczyły" nas sportowe zmagania polskiej reprezentacji. Dom mediowy PanMedia Western przeanalizował te trendy w czterech ...
-
Najpopularniejsze dyscypliny sportowe VII 2012
Siatkarska Liga Światowa, pojedynek Agnieszki Radwańskiej z Sereną Williams w finale Wimbledonu, Tour de Pologne i Igrzyska Olimpijskie w Londynie – lipiec był miesiącem sportowych wrażeń na najwyższym poziomie. Piłka nożna mimo wszystko nadal jest sportem narodowym, ale pierwszy raz konkurencja tak wyraźnie depcze jej po piętach. Igrzyska ...
Tematy: Euro 2012, kibice, piłka nożna, kluby piłkarskie, futbol, sport, internet, monitoring mediów -
Najpopularniejsze dyscypliny sportowe IX 2012
Polska reprezentacja pojechała do Londynu na Igrzyska Paraolimpijskie bez sponsorów i relacji w telewizji publicznej, ale wróciła z medalami, oczekiwana przez tłum kibiców na lotnisku. Pod względem liczby publikacji w ciągu miesiąca paraolimpiada minimalnie przegrała z piłkarską Ligą Mistrzów, lecz pod względem wywołanych emocji i wzruszeń - ...
Tematy: Euro 2012, kibice, piłka nożna, kluby piłkarskie, futbol, sport, internet, monitoring mediów -
Kadra zarządzająca w social media X 2012
Kolejny miesiąc pod znakiem energetyki, kolejny energetyczny boss na czele zestawienia - w październiku palmę pierwszeństwa Grażynie Piotrowskiej-Oliwie odebrał Krzysztof Kilian z PGE. Do TOP 10 powrócili przedstawiciele branży telekomunikacyjnej, Maciej Witucki od razu na drugie miejsce - informuje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym ...
-
Odnawialne źródła energii w mediach
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy nie było dnia bez publikacji prasowej na temat odnawialnych źródeł energii. W Internecie średnia dzienna porcja artykułów o OZE w tym okresie wynosiła 75 - wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów we współpracy z Gazetą Finansową. Trudno się dziwić mediom - OZE to poważne nadzieje i ...
-
Branża budowlana w mediach
Rok 2012 był szczególny dla branży budowlanej - paradoksalnie był to rok jednocześnie dużych inwestycji związanych z EURO 2012 i wynikających z tych inwestycji bankructw wykonawców i podwykonawców. Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się firmom z branży budowlanej, których walka o przetrwanie - mniej lub bardziej skuteczna - wzbudziła w ...
-
Polskie media a gotowanie w domu
Gotowanie w domu - moda, sposób na zdrowie, szczupłą sylwetkę czy skuteczne odciążenie domowego budżetu? A jeśli ktoś się z talentem i umiejętnościami nie urodził, gdzie może nadrobić braki? U mamy, Makłowicza, Okrasy czy Pascala? - odpowiedzi na te pytania szukał Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media. W lipcu 2012 ...
-
Tablet MODECOM FreeTAB 1331 HD X2
Firma MODECOM – producent tabletów multimedialnych zaprezentowała swój najnowszy produkt – tablet MODECOM FreeTAB 1331 HD X2 wyposażony w duży ekran o przekątnej 13,3”. Urządzenie to przeznaczone jest do użycia w charakterze tablicy multimedialnej w miejscach użyteczności publicznej lub w nowoczesnych gospodarstwach domowych. Jedną z kluczowych ...
-
Wydatki na reklamę w I kw. 2013 r.
Pomimo, iż analizy Kantar Media prezentujące wydatki reklamowe w okresie 1Q 2103 (w stosunku do 1Q 2012) wskazują na lekki - 3 % - wzrost, prawdziwy obraz sytuacji w mediach i zbliżające się ograniczenia wydatków są pesymistyczne. Z analizy wydatków reklamowych w poszczególnych sektorach, dokonanych przez ekspertów Equinox Polska, wyraźnie wynika, ...
-
Sieci komórkowe: media a wydatki na reklamę
Z danych reklamowych admonit wynika, że sieci komórkowe od początku 2013 roku wydały na reklamę około 800 mln złotych. Z tego prawie 40 proc. to wydatki poniesione przez Grupę Orange. Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował sytuację medialną wybranych sieci komórkowych oraz ich wydatki reklamowe. Zaskoczyła sytuacja najnowszych na rynku marek ...
-
Polski Internet a festiwale muzyczne 2013
Koniec sezonu festiwalowego. Pola namiotowe opustoszały, ostatnie dźwięki wybrzmiały ze scen, a fani rozjechali się do domów. Burn Selector Festival zamknął w miniony weekend tegoroczny cykl najważniejszych, największych i najgłośniejszych imprez muzycznych w kraju. Z roku na rok oferta koncertowa w Polsce jest coraz bardziej atrakcyjna - od ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
Wydatki netto na reklamę w Polsce będą w 2013 roku niższe od ubiegłorocznych o 6%, a wartość rynku reklamowego wyniesie na koniec roku 6,341 mld złotych – prognozuje dom mediowy ZenithOptimedia. Globalne wydatki reklamowe wzrosną w tym roku o 3,5%. „Nieznacznie, bo zaledwie o 0,1 p.p., skorygowaliśmy naszą poprzednią prognozę, mówiącą o obniżeniu ...
-
Przetargi medyczne w Polsce 2012-2013
W ujętych kwartałach 2012 roku, w branży medycznej ogłoszono 27 338 postępowań przetargowych, z czego najwięcej przypadło na listopad, najmniej natomiast ogłoszono w miesiącu wrześniu. Analogicznie w 2013 roku branża medyczna ogłosiła 18 187 przetargów – najwięcej w miesiącu kwietniu, najmniej w sierpniu - podaje raport przygotowany przez ...
-
Gender Słowem Roku 2013
Naukowcy z Uniwersytetu Warszawskiego i Fundacji Języka Polskiego z udziałem internautów wybrali Słowo Roku 2013, a PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i widzialni.pl przebadali medialność i popularność zwycięskiego słowa oraz wszystkich wyróżnionych w plebiscycie. Naukowcy z Uniwersytetu Warszawskiego i Fundacji Języka Polskiego z udziałem ...
-
Sieci handlowe w mediach I kw. 2014
Lidl i Biedronka to w pierwszym kwartale bieżącego roku czołówka najbardziej medialnych sieci handlowych - podaje raport sporządzony przez Instytut Monitorowania Mediów. Również te marki wydały na reklamę najwięcej, przy czym trzeba zwrócić uwagę, że Lidl wydał na promocję niemal dwa razy więcej niż drugi z liderów. W pierwszych miesiącach ...
-
Zarobki w PR i marketingu w 2013 roku
Mediana wynagrodzeń w działach PR i marketingu w 2013 roku dla całej Polski ukształtowała się na poziomie 5 000 PLN. W porównaniu do regionu o najwyższej medianie wynagrodzeń w tej sekcji – województwa mazowieckiego – płace w całym kraju były o 24% niższe. W samej stolicy przeciętne zarobki w działach PR i marketingu wyniosły 6 850 PLN. ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
W bieżącym roku wydatki na reklamę w naszym kraju mają być o 1,8 procenta wyższe niż w roku minionym - prognozuje dom mediowy ZenithOptimedia Group. Ich łączna wartość ma sięgnąć nawet 6,5 miliarda złotych. Z kolei globalne wydatki mają wspiąć się o 5,4 procenta, sięgając 524 miliardów dolarów. Za taki wzrost w znacznej mierze odpowiedzialny jest ...
-
Wynagrodzenia w firmach polskich i zagranicznych w 2013 roku
Mediana wynagrodzenia całkowitego brutto w polskich firmach była o 60% niższa niż w zagranicznych przedsiębiorstwach oraz o 15% mniejsza od mediany ogólnopolskiej - jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak w 2013 roku. Na których stanowiskach pojawiły się największe dysproporcje? Dane ogólne W 2013 ...
-
Rynek reklamy w I poł. 2014 r.
Na kaszel, ból głowy, przeziębienia, grypę, chrypkę, stawy i wzmocnienie odporności. W pierwszym półroczu 2014 roku rynek reklamowy w mediach zdominowały reklamy promujące leki i inne produkty, po które sięgamy chcąc podreperować swoje zdrowie. Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów i aplikacji Admonit, od stycznia do czerwca firmy ...
-
Zakupy świąteczne: o jakich prezentach huczą social media?
Grudzień to okres wzmożonych, przedświątecznych zakupów. W tym czasie nie tylko sklepy internetowe odnotowują rosnące zainteresowanie swoimi produktami, ale także zwiększa się aktywność internautów dyskutujących o prezentach. Bazując na danych, udostępnionych przez Allegro, Instytut Monitorowania Mediów poddał analizie publikacje w social mediach ...
-
Sieci handlowe w mediach IV kw. 2014
W czwartym kwartale 2014 roku działające w Polsce sieci dyskontów, sklepów wielkopowierzchniowych i convenience, przeznaczyły na płatną promocję w mediach ponad 327 mln zł - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Oznacza to wzrost o 18 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku oraz o 30 proc. wobec poprzedniego kwartału ...
-
Sport i odchudzanie - gorące tematy noworoczne
Rozpoczęcie nowego roku to czas realizacji postanowień i wprowadzania życiowych zmian. Wyjątkowo popularnym tematem wśród Polaków, w tym poświątecznym okresie, jest dbanie o sylwetkę. Z badania Instytutu Monitorowania Mediów, przeprowadzonego na podstawie publikacji z internetu i social mediów wynika, że wielu internautów znajduje źródło motywacji ...
-
Małaszyński najpopularniejszy, Żmijewski najdroższy
Paweł Małaszyński, Jakub Wesołowski oraz Artur Żmijewski to zdaniem czytelniczek portalu Polki.pl czołówka najbardziej lubianych i najprzystojniejszych polskich aktorów serialowych 2014. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowi sprawdzić, jak bardzo ich obecność zaznacza się w mediach. Z opublikowanego raportu wynika, że topowa "10" polskich ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2014 r.
Czwarty kwartał 2014 r. charakteryzował się dużymi wydatkami reklamowymi jakie poniosły banki, firmy pożyczkowe oraz inne instytucje finansowe – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Koszt emisji materiałów promocyjnych w mediach wyniósł łącznie prawie 433 mln zł. W porównaniu do III kwartału jest to aż o 97 mln zł więcej. Nie powinno to ...
-
Szczepienia dzieci: szczepić na odrę czy nie szczepić? Wojna w social media
W ostatnim tygodniu lutego ponad 174 tysiące osób zachorowało w Polsce na grypę, lecz problematyka zdrowotna w mediach skupiona była wokół innego tematu. W tym samym czasie dotarły do nas bowiem pierwsze raporty o zwiększonej liczbie zachorowań na odrę w Niemczech. Internauci nad Wisłą zareagowali szybko. Rozgorzała dyskusja o rzeczywistym ...
-
Agata Duda bardziej medialna niż Anna Komorowska
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się, jak kształtowała się w maju medialna popularność żony prezydenta elekta Agaty Dudy oraz żony obecnego prezydenta – Anny Komorowskiej. Na temat pierwszej z pań pojawiło się 2077 informacji, na temat drugiej – 1286. Agata Duda zdobiła 75 okładek prasowych, a ekwiwalent reklamowy publikacji z jej ...
-
Wynagrodzenia w sektorze publicznym i prywatnym 2014
W 2014 roku jedynie co piąty respondent Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń był zatrudniony w instytucji publicznej, gdzie mediana wynagrodzeń wynosiła 3 486 PLN. Była ona niższa o 21% niż mediana płac w firmach prywatnych. Co czwarty pracownik zatrudniony w przedsiębiorstwie państwowym otrzymywał powyżej 5 000 PLN brutto miesięcznie, z kolei 25% ...
-
Odchudzanie i aktywność fizyczna: o tym huczy internet
Jeśli planujemy wakacje na rajskich plażach, gdzie wszyscy wyglądają jak półbogowie, z figurą, przy której blednie nawet gwiazda Anji Rubik, to zgodnie z opinią internautów - najwyższy czas ruszyć się z miejsca. Według analizy Instytutu Monitorowania Mediów na temat „odchudzania” w internecie i social mediach w ciągu ostatnich kilku miesięcy, ...
-
Biura podróży: o czym rozmawiano w Internecie?
Wczasowicze coraz częściej zadają sobie pytanie, z którym biurem podróży wyjechać na wymarzone wakacje. Jak wskazują dane Instytutu Monitorowania Mediów - przy wyborze touroperatora - urlopowicze kierują się już nie tylko bogatą ofertą miejsc, ceną czy wiarygodnością, ale również bezpieczeństwem. IMM sprawdził również, jak wygląda sytuacja ...
-
Ile Ewa Kopacz dała w prezencie Biedronce?
"Darmowa" reklama, którą zapewniły sieci handlowej Biedronka wypowiedzi i decyzje członków polskiego rządu, warta jest 7 mln zł - wynika z badań i monitoringu Instytutu Monitorowania Mediów. Skala dyskusji w mediach społecznościowych o sieci dyskontów Jeronimo Martins nigdy w 2015 roku nie była tak wielka, jak w lipcu. "W Biedronce warzywa są ...
-
Burza w kieliszku wódki, czyli Żytnia Extra i reklamowy skandal
„Do niedawna nie wiedziałem nawet, że marka wódki 'Żytnia' jeszcze istnieje. Teraz słyszę o niej codziennie. Przypadek? Nie sądzę.” A to za sprawą jednego posta na profilu Żytniej Extra. Zgodnie z analizą Instytutu Monitorowania Mediów na temat kryzysu marki Polmos Bielsko-Biała w ostatnich trzech dniach, w okresie od 18.08 do 20.08.2015 roku, na ...