-
Wynagrodzenia menedżerów w Warszawie w 2017 roku
Mediana wynagrodzeń osób pracujących w Warszawie na stanowisku kierowniczym w 2017 roku wyniosła 8 500 PLN brutto. Co czwarty menedżer pracujący w stolicy zarabiał powyżej 12 00 PLN brutto. Z kolei zarobki 25% kierowników nie przekraczały 5 700 PLN brutto. W raporcie wyróżniliśmy kierownika małego zespołu (2-10 osób) oraz kierownika zespołu ( ...
-
Wynagrodzenia osób po 50. roku życia w 2017 roku
W 2017 roku mediana wynagrodzeń całkowitych osób po 50. roku życia wynosiła 4 140 PLN brutto. Połowa badanych zarabiała w przedziale od 3 024 PLN do 6 000 PLN brutto. Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, mediana zarobków kobiet po 50. roku życia była o 707 PLN niższa niż płace mężczyzn z tej samej grupy wiekowej. Różnica między ...
-
Wydatki reklamowe. Farmacja i długo, długo nic
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował lutowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszym reklamodawcą okazała się farmacja, która odpowiadała za niemal połowę ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że niemal wszyscy postawili przede wszystkim na ...
-
Zarobki pracowników IT w Warszawie w 2017 roku
Mediana wynagrodzeń osób zatrudnionych w technologiach informatycznych w Warszawie wyniosła 7 081 PLN brutto – wynika z raportu „Wynagrodzenia w Warszawie w 2017 roku” wydanego przez Sedlak & Sedlak. Wynagrodzenia 54,2% zatrudnionych wzrosły w porównaniu do roku 2016. Dla 36,1% pozostały na takim samym poziomie. Z badania wynika również, że ...
-
Monitoring mediów: cytowania II 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w lutym 2018 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich na pierwszym miejscu podobnie jak w styczniu była Gazeta Wyborcza. Na kolejnych miejscach podium zmiany. Na miejsce drugie wskakuje z szóstego - Dziennik Gazeta Prawna. Na pozycji trzeciej uplasował się Super Express. ...
-
Wynagrodzenia na Pomorzu w 2017 roku
Połowa osób pracujących w 2017 roku w województwie pomorskim zarabiała od 3 061 do 6 000 PLN brutto miesięcznie. Mediana miesięcznych wynagrodzeń całkowitych w tym regionie wyniosła 4 199 PLN brutto. Wynagrodzenia osób w różnym wieku Wykres 1. przedstawia mediany wynagrodzeń całkowitych osób w różnym wieku, pracujących w województwie pomorskim. ...
-
10 hoteli najlepiej prezentujących się na Instagramie
Wielu z nas media społecznościowe towarzyszą niemal na każdym kroku. Nie inaczej jest w wakacje. Znaczna część pokolenia Y deklaruje, że nie wyobraża sobie urlopu bez smartfona, a wielu reprezentantów tej grupy za jego pośrednictwem na bieżąco dzieli się wrażeniami z podróży. To właśnie z myślą o tych ostatnich eksperci Hotels.com przygotowali ...
-
Wynagrodzenia w administracji publicznej w 2017 roku
Mediana wynagrodzeń w administracji publicznej w 2017 roku wyniosła 3 450 PLN brutto. Zarobki połowy badanych osób mieściły się w przedziale od 2 750 do 4 560 PLN. W raporcie uwzględniliśmy 4 grupy pracowników administracji publicznej tj.: szczebel rządowy, samorządowy, wymiar sprawiedliwości oraz służby mundurowe. Najwyższe wynagrodzenia ...
-
Monitoring mediów: cytowania III 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w marcu 2018 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich na pierwszym miejscu zadebiutował Super Express. Na kolejnych miejscach podium także zmiany. Na miejsce drugie spada z pierwszego Gazeta Wyborcza. Na pozycji trzeciej uplasowała się Rzeczpospolita. Wśród dzienników ...
-
Monitoring mediów: cytowania IV 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w kwietniu 2018 roku mamy zmianę na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich - tym razem jest to Rzeczpospolita. Na kolejnych miejscach podium także zmiany. Na miejscu drugim uplasował się Fakt, a Gazeta Wyborcza spadła na pozycję trzecią. Wśród dzienników regionalnych liderem ...
-
Wydatki reklamowe w kwietniu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się kwietniowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in. ciągłego wzrostu wydatków w branży handlowej. Wiosna sprzyjała również działaniom promocyjnym sklepów meblowych i sieci budowlanych, które zachęcały do ...
-
Branża handlowa nie szczędzi na reklamę
Instytut Monitorowania Mediów kolejny już raz przeanalizował wydatki na reklamę w pięciu branżach (handel, farmacja, finanse, Telekomunikacja oraz motoryzacja). Przeprowadzone badanie dowodzi, że w maju na promocję nie szczędzono. Najhojniejszym reklamodawcą okazała się branża handlowa, która odpowiadała za aż 39% ogółu analizowanych wydatków (w ...
-
Monitoring mediów: cytowania V 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w maju 2018 roku mamy zmianę na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich - tym razem jest to Gazeta Wyborcza awansująca z pozycji trzeciej. Na miejscu drugim uplasował się Super Express, a na pozycji trzeciej lider kwietnia, czyli Rzeczpospolita. Wśród dzienników regionalnych ...
-
Dlaczego praworządność jest ważna?
Praworządność to jeden z kluczowych tematów debaty publicznej w Polsce w ciągu ostatnich dwóch i pół roku, jak również ważna kwestia poruszana przez zagraniczne media i instytucje, w tym Unię Europejską. 20 grudnia 2017 roku Komisja Europejska oświadczyła, że „przez blisko dwa lata […] wielokrotnie podejmowała starania o nawiązanie konstruktywnego ...
-
Wydatki reklamowe w czerwcu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował czerwcowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszym reklamodawcą okazała się branża handlowa, która odpowiadała za aż 38% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie sektory postawiły przede wszystkim ...
-
Monitoring mediów: cytowania VI 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w czerwcu 2018 roku mamy zmianę na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich - tym razem jest to Fakt. Majowy lider - Gazeta Wyborcza - spada na pozycję trzecią. Na miejscu drugim uplasowała się Rzeczpospolita. Wśród dzienników regionalnych na pierwszej pozycji Polska The Times i ...
-
Wydatki reklamowe w lipcu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się lipcowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków pozostawała branża handlowa, ale po piętach deptała jej farmacja. Jednocześnie okazało się, że wszystkie analizowane sektor postanowiły ...
-
Monitoring mediów: cytowania VII 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w lipcu 2018 roku mamy zmianę na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich - tym razem jest to Rzeczpospolita. Na miejscu drugim Gazeta Wyborcza. Na miejscu trzecim uplasował się Przegląd Sportowy. Wśród dzienników regionalnych na pierwszej pozycji Dziennik Bałtycki, a wśród ...
-
Wydatki reklamowe w sierpniu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował sierpniowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszymi reklamodawcami okazały się branże handlowa oraz farmaceutyczna, które odpowiadały łącznie za 70% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie ...
-
Wydatki reklamowe we wrześniu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się wrześniowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków pozostawała branża handlowa, a po piętach - podobnie jak w minionych miesiącach - deptała jej farmacja. Wydatki reklamowe w podziale na ...
-
Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe oraz C 63 S Coupe
Polski oddział Mercedesa zrobił lokalnym mediom sporą niespodziankę. Zaprezentował bowiem model AMG GT 4-Door Coupe - na kilka miesięcy przed debiutem rynkowym. Dlaczego? Bo mógł... I nie jest to przypadek czy uśmiech od losu. Nasz kraj jest czwartym, co do sprzedaży produktów AMG w Europie. Biorąc pod uwagę całą planetę, zajmujemy dwunaste ...
-
Monitoring mediów: cytowania IX 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że we wrześniu 2018 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich jest wciąż Gazeta Wyborcza. Zmiany zaszły na kolejnych miejscach podium. Rzeczpospolita spadła na pozycję trzecią. Na miejscu drugim uplasował się Super Express. Wśród dzienników regionalnych na pierwszej pozycji ...
-
Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował październikowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszymi reklamodawcami okazały się branże handlowa oraz farmaceutyczna, które odpowiadały łącznie za 64% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie ...
-
Monitoring mediów: cytowania X 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w październiku 2018 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich jest wciąż Gazeta Wyborcza. Zmiany zaszły na kolejnych miejscach podium. Rzeczpospolita wróciła na miejsce drugie. Na trzecie wskoczył Fakt. Super Express znalazł się poza podium. Wśród dzienników regionalnych ...
-
Rosną wydatki na reklamę, ale nie na każdą
Z najnowszego raportu agencji mediowej Starcom wynika, że po 9 miesiącach br. wartość wydatków reklamowych osiągnęła poziom 6,7 mld zł. Dynamika spadła z 9,6% w drugim kwartale do 8,0% w trzecim. Jeżeli jednak przyjrzeć się całemu analizowanemu okresowi, to okaże się, że rynek zanotował największy wzrost, z jakim mieliśmy do czynienia od 2008 roku ...
-
Monitoring mediów: cytowania XI 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w listopadzie 2018 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich jest wciąż Gazeta Wyborcza. Rzeczpospolita bez zmian na miejscu drugim. Na trzecie wskoczył Super Express. Fakt z trzeciego miejsca spadł na pozycję piątą, wyprzedził go Przegląd Sportowy. Wśród dzienników ...
-
Przedświąteczne wydatki reklamowe. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się przedświątecznym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że w okresie od 1 listopada do 15 grudnia 2018 roku liderem wydatków okazała się branża handlowa, która zepchnęła farmację na drugą pozycję. Największe ...
-
Wynagrodzenia specjalistów ds. administracyjnych 2018
W 2018 roku w badaniu wzięło udział 1064 specjalistów ds. administracyjnych. Wśród nich było 825 kobiet i 239 mężczyzn. Mediana wynagrodzeń całkowitych na tym stanowisku wynosiła 3 638 PLN brutto miesięcznie. Co czwarty specjalista ds. administracyjnych zarabiał mniej niż 3 079 PLN brutto. Z kolei 25% otrzymywało powyżej 4 500 PLN brutto ...
-
Praca w ubezpieczeniach - jakie wynagrodzenia w 2018 roku?
Mediana wynagrodzeń w branży ubezpieczeniowej w 2018 roku wyniosła 5 100 PLN brutto. Co czwarta osoba zatrudniona w tej branży zarabiała poniżej 3 576 PLN. Płace 25% najlepiej wynagradzanych pracowników wyniosły 8 000 PLN i więcej. W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń wzięło udział 1288 osób pracujących w branży ubezpieczeniowej, z czego 54% ...
-
Monitoring mediów: cytowania XII 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w grudniu 2018 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich jest wciąż Gazeta Wyborcza. Rzeczpospolita bez zmian na miejscu drugim. Na trzecim nadal Super Express. Fakt na miejscu czwartym. Wśród dzienników regionalnych na pierwszej pozycji uplasował się Polska The Times, a ...
-
Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się styczniowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków tym razem okazała się branża farmaceutyczna. Największe budżety, tradycyjnie już, przeznaczono na reklamę w TV. Wydatki reklamowe w ...
-
Monitoring mediów: cytowania I 2019
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w styczniu 2019 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich jest wciąż Gazeta Wyborcza. Rzeczpospolita bez zmian na miejscu drugim. Na trzecim nadal Super Express. Przegląd Sportowy na miejscu czwartym. Wśród dzienników regionalnych na pierwszej pozycji uplasował się ...
-
Wydatki reklamowe w lutym 2019 r. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował lutowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszymi reklamodawcami okazała się branża farmaceutyczna, które odpowiadała za 44% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie sektory postawiły przede ...
-
Rynek reklamy ma za sobą najlepszy rok od 2008 r.
Przed nami najnowsze opracowanie agencji mediowej Starcom. Raport przygląda się kondycji, w jakiej w minionym roku znajdował się rodzimy rynek reklamy. Analiza dowodzi, że jego wartość zdołała osiągnąć poziom 9,5 mld zł, co w ujęciu ocznym oznacza dynamikę wzrostu na poziomie 7,8 proc. Pikiem koniunktury okazał się czerwiec, a więc okres, na który ...
-
Postawy Polaków wobec pracowników z Ukrainy
Pracownicy z Ukrainy wpisali się na stałe w krajobraz rodzimego rynku pracy. Z danych ZUS wynika, że na jego konto wpływają składki od przeszło 425 tys. Ukraińców (w 2008 r. było to nieco ponad 16 tys.). Tyle statystyk. Szacunki wskazują bowiem, że nad Wisłą mogą pracować nawet 2 mln osób z ukraińskim obywatelstwem. Jaki stosunek mają do nich ...