-
Internet w Polsce
Obecnie co trzeci Polak ma dostęp do Internetu, zaś co czwarty jest internautą - wynika z badania TNS Interbus, realizowanego przez TNS OBOP. Wyniki tego badania obrazują, jak Internet staje się medium powszechnie wykorzystywanym przez Polaków. Od roku 2000 do końca 2004 odsetek Polaków mających dostęp do Internetu wzrósł z 19% do 33%. Przez cały ...
-
Branża PR w mediach III 2006
W marcowym raporcie PRoto o wizerunku branży public relations w mediach znalazło się 198 materiałów poświęconych zagadnieniom PR-owskim. Tym samym został pobity rekord z zeszłego miesiąca. Na tak dużą liczbę materiałów poświęconych PR-owi miały wpływ liczne kontrowersje związane z wejściem w życie ustawy o lobbingu oraz doniesienia o wizerunkowych ...
-
Branża PR w mediach IV 2006
W kwietniowym raporcie PRoto o wizerunku branży public relations w mediach znalazło się 106 materiałów poświęconych zagadnieniom PR-owskim. To o 92 przekazy mniej niż w zeszłym miesiącu. Na spadek liczby materiałów poświęconych PR-owi miało wpływ zakończenie publicznej debaty na temat lobbingu. Badanie przekazów o branży PR w kwietniu 2006 roku ...
-
Ulubione media internautów
Polscy internauci są aktywnymi odbiorcami mediów - wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Gemius. Najchętniej oglądanym przez nich kanałem telewizyjnym jest TVN, najczęściej słuchaną stacją radiową RMF FM, a do ulubionych tytułów prasowych należą Gazeta Wyborcza, Newsweek oraz Claudia. Warto pamiętać także o tym, że zarówno kobiety, jak i ...
-
Branża PR w mediach VII 2006
Lipcowe przekazy dotyczące public relations najczęściej poświęcone były tematom związanym z polityką: PR-owi Polski i kreowaniu wizerunku osób sprawujących władzę. Jak wynika z najnowszego raportu PRoto w lipcu ukazało się w mediach 131 materiałów o branży PR, czyli o 37 więcej niż w poprzednim miesiącu. Badanie przekazów o branży PR w lipcu 2006 ...
-
Branża PR w mediach VIII 2006
Nowy raport PRoto o branży PR w mediach zdominowały tematy związane z wizerunkiem Polski: powołanie rzecznika MSZ Andrzeja Sadosia oraz inicjatywa "PR dla RP". W sierpniu br. ukazało się 166 materiałów o public relations w Polsce - to aż czterokrotnie więcej niż rok temu! Badanie przekazów o branży PR w sierpniu 2006 roku objęło aż 166 materiałów. ...
-
Kosmetyki w mediach
Agencja Kamodus opublikowała raport "Kosmetyki w Mediach", ukazujący obecność produktów kosmetycznych w wysokonakładowych, kolorowych czasopismach konsumenckich w drugim półroczu 2006 roku. Celem raportu jest dostarczenie firmom z branży kosmetycznej jak najszerszej wiedzy o aktywności medialnej wszystkich marek konkurencyjnych. „[…]Raport ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce III 2007
Z najnowszego raportu "Zagraniczne telewizje o Polsce" Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w marcu zagraniczne stacje telewizyjne mówiły o Polsce ponad dwukrotnie częściej niż w lutym. W analizowanych materiałach widać wyraźny rozdźwięk pomiędzy pozytywnymi informacjami o Polakach, a negatywnymi przekazami na temat polskich władz i ...
-
Frank czy złoty - co lepsze na kredyt?
Za sprawą publikacji "Dziennika" dziś przez media elektroniczne toczyła się interesująca dyskusja na temat wyższości kredytów we frankach nad złotowymi, lub odwrotnie. Nie pytani o zdanie dorzucimy do niej swoje trzy grosze. Raty kredytów we frankach są niższe, za sprawą różnicy stóp procentowych między polskim i szwajcarskim bankiem centralnym. ...
-
Najpopularniejsze tematy w sieci I-VI 2007
NetSprint.pl przygotował raport na temat osób, marek i wydarzeń najczęściej opisywanych przez polskie media online w pierwszym półroczu 2007. Raport potwierdza, że kontrowersyjność oraz częste konflikty są najskuteczniejszymi sposobami na popularność. Raport prezentuje rankingi najczęściej wymienianych i opisywanych w mediach internetowych ...
-
Branża PR w mediach VIII 2007
W sierpniowym zestawieniu publikacji na temat public relations na pierwszym miejscu uplasowały się materiały dotyczące zagadnień ogólnych z branży. Jednym z głównych tematów poruszanych przez media była korzystna dla PR-owców sytuacja na rynku pracy - wynika z raportu opublikowanego przez PRoto. W sierpniu media najwięcej uwagi poświęciły ...
-
Telefonia komórkowa: rośnie popyt na multimedia
Multimedialne wiadomości i komunikacja Internetowa sukcesywnie wypierają podstawową funkcję telefonu komórkowego jakim jest prowadzenie rozmów - taki wniosek przyniosło najnowsze badanie "Anytime, Anyplace" na temat mobilnych platform, contentu i komunikacji marketingowej przeprowadzone przez Universal McCann. Dzisiaj przeciętnie użytkownicy ...
-
Branża budowlana a media
Firma ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku w swoim raporcie "Media na Rynku Budowlanym" sprawdziła jakie są najskuteczniejsze kanały dotarcia do osób związanych z branżą budowlaną czyli inwestorów indywidualnych (którzy w latach 2006 lub 2007 nabyli materiały budowlane), architektów/projektantów, wykonawców oraz deweloperów. Wiedza na temat ...
-
Branża PR w mediach III 2008
Marcowy raport PRoto o wizerunku branży PR powstał na podstawie analizy aż 224 publikacji związanych z public relations. Jest to o 5 artykułów więcej niż w lutym 2008. Tematyka promocji miast i regionów była liderem wśród zagadnień PR-owskich pod względem liczby publikacji. Co ciekawe, znacznie wyprzedziła drugi z najczęściej poruszanych przez ...
-
Abonament rtv: kto płaci i jak często?
W ciągu 60 dni statystyczne gospodarstwo domowe opłaca średnio 6 rachunków, a w niemal 60% przypadków na deklarowanej liście opłat figuruje abonament radiowo-telewizyjny. Kto decyduje się na finansowe wspieranie mediów publicznych? Mieszkańcy mniejszych miast częściej niż dużych ośrodków; 50-latkowie chętniej niż ludzie młodzi - pokazuje raport ...
-
Spadła sprzedaż domów w USA w I kwartale 2008
W I kwartale sprzedaż domów w USA spadła o 22 proc., a średnia (mediana) cena domu obniżyła się o 7,7 proc. do 196 300 USD (ok. 435 tys PLN). Annualizowana sprzedaż domów spadła z 6,36 do 4,95 mln, ponieważ wystawiane na sprzedaż domy nie mają nabywców. Zwłaszcza, że wciąż rośnie liczba domów wystawianych na sprzedaż przez banki, które przejęły je ...
-
Inflacja w Polsce - dzisiaj prognoza
Nadchodzące dni będą zdominowane przez doniesienia o wyborach prezydenckich w USA, ale z rynkowego punktu widzenia jest to wydarzenie czysto medialne. Przynajmniej tak długo, jak długo główną receptą na kryzys gospodarczy pozostaje slogan "musimy działać razem". Niewątpliwie razem z USA połowa świata może wpaść w kryzys, ale niezupełnie o to by ...
-
Branża PR w mediach X 2008
Październikowy raport portalu PRoto o medialnym wizerunku branży PR powstał na podstawie 449 publikacji związanych z PR-em, co jest rekordową liczbą od początku przygotowywania raportu. Liczba ta jest w dużej mierze wynikiem zwiększonej aktywności nowego kanału telewizyjnego - Superstacji, który zamieścił w opisywanym miesiącu wiele materiałów na ...
-
Dzienniki telewizyjne X 2008
W październiku liderem pod względem liczby poruszanych tematów jest "Panorama". Dziennikarze TVP2 zrealizowali aż 355 wątków. Na drugim miejscu uplasowały się "Wydarzenia" z liczbą 291 materiałów, na trzecim "Wiadomości", poruszając 278 spraw. Natomiast najmniejszą liczbę tematów, analogicznie do września, poruszyły "Fakty". Serwis TVN-u podjął ...
-
Dzienniki telewizyjne XI 2008
Analiza serwisów informacyjnych wykazała, że przodownikiem pod względem liczby poruszanych kwestii jest niezmiennie "Panorama". Dziennikarze TVP2 poruszyli aż 347 tematów. Stwierdzenie, który z programów zajął drugie miejsce nie jest już takie łatwe. Różnice pomiędzy liczbą podejmowanych przez magazyny informacyjne tematów są niewielkie. " ...
-
Dzienniki telewizyjne I 2009
W styczniowym opracowaniu, analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów szczegółowo przyjrzeli się sposobowi przedstawienia tematu zakończenia bojkotu stacji TVN. Z obserwacji wynika, że 14 stycznia poinformowano, iż partia PiS odwołała bojkot. Co ciekawe jego ogłoszenie było szeroko komentowane zarówno przez "Wydarzenia", "Panoramę", " ...
-
Zarobki w mediach, reklamie i PR w 2008r.
Rok 2008 pod względem wynagrodzeń był zdecydowanie korzystny dla specjalistów ds. PR. Połowa z nich zarabiała bowiem pomiędzy 3 200 PLN a 5 600 PLN brutto. Jednocześnie co 10. redaktor czy artysta grafik otrzymywał miesięcznie poniżej 1 700 PLN. Wciąż najpopularniejszym dodatkiem do wynagrodzenia w branży medialnej i reklamowej był w minionym roku ...
-
Tydzień: sprzedaż detaliczna i decyzja RPP
Czy kryzys dotarł także do handlu, o czym informują media? Przekonamy się we wtorek kiedy poznamy dane o sprzedaży detalicznej. Ekonomiści oczekują spadku o 1 proc. Ale wcześniej - dziś jeszcze - poznamy dynamikę sprzedaży domów na rynku wtórnym w USA, gdzie oczekiwana jest dwucyfrowa dynamika spadku (o 10,1 proc.). We wtorek rzeczona dynamika ...
-
Dzienniki telewizyjne II 2009
Z raportu firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wynika, że niezmiennie na prowadzeniu pod względem liczby poruszanych kwestii plasuje się "Panorama" z liczbą 298 poruszanych tematów w lutym. Drugie miejsce zajęły "Wydarzenia" z 257 zrealizowanych reportaży. "Wiadomości" podjęły 244 tematy, natomiast "Fakty" poinformowały o 232 sprawach. W lutym ...
-
Prasa: Deficyt budżetowy sięgnie 70% w marcu
Media przywołują dziś wczorajszą konferencję prasową w Ministerstwie Finansów, na której dziennikarze usłyszeli, że w marcu deficyt budżetowy może sięgnąć 70 proc. planu. A w kwietniu nawet 90 proc. Kolejne miesiące mają przynieść stabilizację, napływ środków unijnych w czerwcu może obniżyć deficyt do 70 proc. planu na koniec półrocza i później do ...
-
Branża PR w mediach III 2009
Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską dwa pierwsze miejsca w marcowym raporcie PRoto zajęły stacje telewizyjne: Superstacja (38) oraz TVN24 (17). W opisywanym miesiącu zdecydowanym liderem wśród tematów ponownie został PR polityczny (110 publikacji związanych z tym zagadnieniem). W marcu 2009 roku w prasie ogólnopolskiej oraz ...
-
Dzienniki telewizyjne III 2009
Z raportu firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wynika, że batalię o koszulkę lidera w zawodach o zgromadzenie jak największej liczby poruszanych wątków w marcu, podobnie jak w miesiącach poprzednich, zdobyła ekipa "Panoramy". Dziennikarze serwisu TVP2 poruszyli 362 tematy. "Wiadomości" podjęły w marcu 275 tematów, "Fakty" - 272, natomiast " ...
-
42% Polaków wierzy w innowacyjność firm
Zaledwie 42% Polaków wierzy, że innowacyjny produkt z Polski odniesie globalny sukces - wynika z raportu firmy doradczej On Board PR opracowanego na podstawie badań PBS DGA. Stosunkowo największe nadzieje Polacy wiążą z medycyną i farmacją oraz informatyką. Polska nie należy do liderów innowacyjności. Plasuje się daleko w tyle za krajami, które ...
-
Dziś ceny produkcji w Polsce
Według consensusu ekonomistów z ankiety "Parkietu" produkcja w maju spadła o 6,9 proc. (mediana oczekiwań), a ceny produkcji wzrosły o 4,5 proc. Przed miesiącem produkcja spadła o 12,4 proc., ale duży wpływ miały na to czynniki kalendarzowe (przesunięcie Wielkanocy). Ceny produkcji rosły zaś w kwietniu 5,1 proc. (r/r), więc ewentualne zmniejszenie ...
-
Administracja i biura zarządu: zarobki 2008
Wynagrodzenia osób zatrudnionych w działach administracji należą do jednych z najniższych w Polsce. Mediana zarobków pracowników administracji i biur zarządu (ogółem) wynosi 3 000 PLN brutto. Na uwagę zasługuje jednak zróżnicowanie płac na różnych szczeblach zarządzania. Największą część respondentów Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, ...
-
Ile zarabia się w transporcie, logistyce i spedycji?
W 2008 roku co czwarty specjalista ds. logistyki zarabiał powyżej 4 800 PLN miesięcznie. Oprócz wynagrodzenia podstawowego logistykom i spedytorom często przysługiwały telefon komórkowy oraz bezpłatna opieka medyczna. W całej branży, najwyższe zarobki mieli ci, którzy pracowali w Warszawie oraz zatrudnieni w firmach zagranicznych. Ogólnopolskie ...
-
Rynek kredytów hipotecznych XI 2009
Najnowsze dane potwierdzają obserwowane już przed miesiącem oznaki ożywienia na rynku kredytów hipotecznych. W przypadku nowoudzielanych kredytów w złotych na kwotę 300 tys. zł (25% wkładu własnego), po ośmiomiesięcznej stabilizacji na poziomie 2,8%, już drugi miesiąc z rzędu można zaobserwować spadek przeciętnej marży. W listopadzie mediana marż ...
-
Praca w branży PR 2009
Dla PR-owców, którzy chcieli zmienić lub znaleźć pracę rok 2009 był gorszy niż 2008 - wynika z rocznej analizy ofert pracy dla branży public relations, przygotowanej przez serwis PRoto.pl. W 2009 pracodawcy zamieścili w mediach 11 proc. ogłoszeń mniej niż w roku poprzednim. Co ciekawe, druga połowa roku była dużo lepsza niż pierwsza, mimo niezbyt ...
-
Branża PR w mediach w 2009 r.
W 2009 roku w mediach pojawiło się 4262 publikacji nawiązujących do zagadnień public relations. To o 12,7 proc. więcej niż rok wcześniej, kiedy to ukazało się 3781 podobnych materiałów. Najwięcej materiałów (1909) dotyczyło PR-u politycznego - wynika z raportu PRoto. W 2009 roku najwięcej materiałów (1909) dotyczyło PR-u politycznego. To o 109 ...
-
Wynagrodzenia inżynierów II 2010
W świetle najnowszego numeru Miesięcznego Raportu Płacowego Banku Danych o Inżynierach, luty zakończył się 1-procentowym spadkiem płac. To niewiele w porównaniu z wahaniami, jakie miały miejsce w ostatnich miesiącach - komentuje Anna Strożek, Starszy Specjalista ds. Analiz BDI. Średnie wynagrodzenie brutto inżynierów w tym miesiącu wyniosło 4 813 ...