-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2013
Sektor farmaceutyczny nie skąpi na reklamę - w minionym roku budżety reklamowe podskoczyły do poziomu 3,7 miliarda złotych, co oznacza 20-procentowy wzrost względem roku 2012. Liderem rynku pozostaje Aflofarm, który wydał aż 859 milionów złotych czyli 8 procent wydatków całej branży. Takie wnioski płyną z najnowsze analizy przeprowadzonej przez ...
-
Wynagrodzenia 2013: najlepiej i najgorzej opłacane branże
W ubiegłym roku najlepiej płacono w IT i telekomunikacji. Mediana miesięcznych wynagrodzeń wyniosła tam odpowiednio 6 000 PLN i 5 600 PLN brutto – wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak. Najgorzej płatne okazały się branże: kultura i sztuka, służba zdrowia, usługi dla ludności oraz nauka i ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
Optymistyczne nastroje w gospodarce powodują, że ZenithOptimedia rewiduje prognozy na 2014 rok. Wydatki na reklamę mają wzrosnąć w Polsce o 1,8 procenta, a nie jak przewidywano w grudniu 1,4 procenta. W bieżącym roku wartość rynku reklamowego ma sięgnąć nawet 6,51 miliarda złotych. - Optymistyczne nastroje w gospodarce pozwalają spodziewać się ...
-
Dzień Czekolady: ile kosztuje reklama?
Ferrero, producent przysmaków z serii Kinder, to wśród wytwórców czekolady zdecydowany lider pod względem wydatków na reklamę. Tylko w I kwartale bieżącego roku jego budżet reklamowy przekroczył 6 milionów złotych. Okazuje się jednak, że ta inwestycja nie przełożyła się na liczbę wzmianek w internecie, gdzie zdecydowanie królują Milka (Mondelez) ...
-
Praca w telekomunikacji: jakie zarobki?
Pracownicy zatrudnieni w branży telekomunikacyjnej należeli w 2013 roku do najlepiej wynagradzanych w Polsce – wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak. Połowa z nich zarabiała powyżej 5 600 PLN, czyli niemal 40% więcej niż wyniosła mediana dla ogółu zatrudnionych. Zatrudnieni w telekomunikacji zarabiali ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2014 r.
Budżety na promocję w finansach stopniały, lecz w przypadku największych graczy trudno mówić o zaciskaniu pasa. W pierwszym kwartale 2014 r. instytucje finansowe przeznaczyły na reklamę w telewizji, radiu i prasie ponad 270 mln zł. To o 15 procent mniej niż rok wcześniej i o niemal połowę mniej niż w poprzednim kwartale. Jak wynika z danych ...
-
Tablet Lark Ultimate X4 8 3G GPS
Marka Lark prezentuje drugi tablet z serii Ultimate – Ultimate X4 8 3G GPS z systemem Android 4.2 Jelly Bean. Urządzenie, oprócz podstawowych funkcji, posiada rozbudowane możliwości multimedialne. Czterordzeniowy procesor 1,2 GHz i 2-rdzeniowy układ grafiki 3D pozwalają na sprawne przetwarzanie obrazu w wysokiej rozdzielczości, natomiast matryca ...
-
Ile zarabia informatyk? Polskie firmy kontra zagranica
Jak wynika z raportu „Wynagrodzenia na stanowiskach IT w 2013 roku” firmy Sedlak & Sedlak, połowa informatyków zatrudnionych w firmach z przewagą kapitału zagranicznego zarabiała powyżej 7 700 PLN brutto miesięcznie. W firmach z przewagą kapitału polskiego mediana wynagrodzeń informatyków była niemal o 3 000 PLN niższa. Najlepiej wynagradzani ...
-
Wynagrodzenia w działach produkcyjnych 2013
Mediana wynagrodzenia całkowitego brutto w działach produkcyjnych wyniosła w 2013 roku 3 600 PLN. Pomimo najwyższych wynagrodzeń w województwie mazowieckim (4 230 PLN), Warszawa nie okazała się liderem płacowym - wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak. Wynagrodzenia w różnych województwach i miastach ...
-
Polski Internet a wybór ZUS czy OFE
Na decyzję o wyborze pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych a OFE zostało zaledwie kilka dni. Nic zatem dziwnego, że w Internecie toczy się ożywiona dyskusja na ten temat, a zdania „zostaję w ZUS” lub „wybieram OFE” padają co najmniej kilka razy dziennie. Ku czemu skłaniają się Polacy? Przyjrzyjmy się analizie wypowiedzi internautów ...
-
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
Wydatki reklamowe sektora kosmetycznego (higiena i pielęgnacja) w ciągu pięciu miesięcy bieżącego roku wzrosły o 22% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i wyniosły ponad 1,1 mld złotych. Wydatki te w ponad 50% obejmują trzy kategorie produktowe: produkty do pielęgnacji włosów, twarzy i jamy ustnej. Jak prognozują analitycy domu ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2014 r.
Spełnianie marzeń i wakacje w egzotycznym kraju, ale również kredyty mieszkaniowe z rządową dopłatą i bankowość mobilna - tym najczęściej kusiły Polaków banki i instytucje finansowe w drugim kwartale 2014 roku. Jak wynika z danych admonit, aplikacji służącej do badania emisji i wydatków reklamowych w mediach, reklamodawcy z branży finansowej ...
-
Poczta elektroniczna bije konkurencję na głowę
Poczta elektroniczna nie ma sobie równych - z badania przeprowadzonego przez IIBR na zlecenie Grupy Wirtualna Polska wynika, że jest ona najpopularniejszą formą komunikacji w Internecie - korzystanie z niej deklaruje aż 97 procent polskich internautów, a 70 procent używa jej co najmniej raz dziennie. Polacy komunikują się również za pośrednictwem ...
-
Nowy Volkswagen Passat w przedsprzedaży
W polskich salonach Volkswagena rozpoczęła się przedsprzedaż nowego Passata. Ósma generacja debiutuje z nowymi silnikami, mniejszą masą oraz najnowszymi systemami informacyjno-multimedialnymi, wspomagającymi i poprawiającymi komfort. Passat dostępny jest zarówno w wersji Limousine jak i Variant. Od ponad czterech dziesięcioleci Volkswagen ...
-
Benefity częściej niż premie
Ponad połowa zatrudnionych na etacie w ostatnim roku nie otrzymała żadnej premii – wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak. Częściej niż premie pieniężne zatrudnieni otrzymywali benefity, takie jak: opieka medyczna, służbowy laptop lub ryczałt na paliwo. Z benefitów korzystało w ubiegłym roku 61% ...
-
Prywatna opieka medyczna: benefit, którego chcą pracownicy
Raport Pracuj.pl „Podwyżka bez tabu: benefity po polsku” bezlitośnie ujawnia, że niemal połowa polskich pracowników nie może liczyć na żadne świadczenia pozapłacowe. Wśród tych, które je otrzymują dominuje prywatna opieka medyczna i ubezpieczenie na życie. Samochód służbowy, firmowa karta pre-paid, opłacony lunch czy karta na paliwo to ciągle ...
-
Polacy leczą się przez Internet
Polscy internauci interesują się zdrowiem – ponad 9 mln z nich odwiedza strony o tematyce zdrowotnej, z czego zdecydowana większość wybiera te, które poświęcone są zdrowemu stylowi życia. Popularnością cieszą się również internetowe apteki, opisy leków, opinie na temat lekarzy i placówek służby zdrowia, a także specjalistyczne strony adresowane do ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2014 r.
Wydatki reklamowe banków, firm i instytucji finansowych w Polsce wyniosły w trzecim kwartale 2014 roku 336 mln zł - wynika z danych admonit, aplikacji badającej emisje i wydatki reklamowe w mediach. Oznacza to utrzymanie budżetów promocyjnych na poziomie sprzed roku. W rankingu reklamodawców mocniej niż zwykle zaznaczyła się obecność firm ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014
Według najnowszych szacunków ZenithOptimedia, w bieżącym roku wydatki na reklamę mają wzrosnąć w Polsce o 2,4%. W ujęciu globalnym oczekiwane są wzrosty na poziomie 5,1%. Szacuje się, że również w nadchodzącym roku polski rynek reklamy doczeka się ponad 3-procentowego wzrostu. Najszybciej rosnącą grupą wydatków jest reklama internetowa. Z kolei ...
-
Reklamy produktów dla dzieci w 2014 roku warte 170 mln zł
W 2014 roku na medialną promocję produktów dla dzieci reklamodawcy w Polsce przeznaczyli jak dotąd ok. 170 mln zł. To nadal więcej, niż wynoszą na przykład wydatki na emisję reklam wszystkich firm z branży energetycznej bądź sportowej, lecz nastroje reklamodawców w sektorze wyraźnie osłabły. W 2014 roku na emisję spotów i kreacji w telewizji, ...
-
Nowe technologie: nadchodzi zmiana trendów?
Do 2017 roku czołowymi nowoczesnymi technologiami pozostaną cloud computing i usługi mobilne. Trzeba jednak przyznać, że ich przewaga nad pozostałymi będzie stopniowo topnieć. Na znaczeniu zyskiwać będzie druk 3D, inżynieria biomedyczna, internet przedmiotów, analiza Big Data, czy sztuczna inteligencja. To niektóre z wniosków, które płyną ze ...
-
Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań
Jakub Borowski z Credit Agricole został najbardziej medialnym głównym ekonomistą ubiegłego roku. Na jego wypowiedzi dziennikarze prasy, radia i telewizji powoływali się aż 657 razy. Na drugiej pozycji, z dużą stratą do lidera, reprezentująca Bank Pocztowy Monika Kurtek. Analiza „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” dowiodła, że w minionym roku ...
-
Ferie zimowe w mediach
W 2015 roku zaskoczyła nas wyjątkowo łagodna zima, co wielu Polakom pokrzyżowało plany, związane z feriami. Niektórzy internauci zatęsknili za zeszłorocznymi śnieżycami z okresu wiosennego, a bardziej dowcipni użytkownicy serwisów społecznościowych proponowali w swoich postach zamienić narty na rower. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, gdzie ...
-
"Zacne suchary" podbijają Internet
Neologizmy i internetowy slang dominują w języku internautów, lecz Polacy nadal lubią używać słów nieoczywistych i staromodnych – wynika z badań Instytutu Monitorowania Mediów. Blogerzy kulinarni pitraszą, z serwisów randkowych korzystają epuzerzy i absztyfikanci, na Instagramie dandysi robią selfie, a Snapchata opanowali psotnicy. Z reguły jednak ...
-
Społeczna odpowiedzialność biznesu w mediach
W 2014 roku w Internecie oraz prasie pojawiło się łącznie 15 562 publikacji na temat społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Ich wartość wyniosła 38 934 550 zł. Wśród tytułów prasowych temat CSR najczęściej podejmowała Gazeta Finansowa, z kolei najchętniej podejmowanym zagadnieniem była popularyzacja działań CSR - wynika z raportu NEWTON Media ...
-
Nowy Volkswagen Touran
Nowy model ma znacznie większe wnętrze, sześć nowych silników do wyboru i można go zamówić z licznymi systemami asystującymi oraz z rozbudowanymi multimediami. Touran trzeciej generacji przyciąga wzrok swoją nową, sportową sylwetką. Uzyskano ją dzięki wyrazistej i dopracowanej w szczegółach stylistyce, nawiązującej do prostej bryły poprzednika, a ...
-
Botnet Rmnet ciągle aktywny
Pomimo licznych raportów agencji prasowych informujących o tym, że Europol przeprowadził potężną operację mającą na celu zatrzymanie działania botnetu Rmnet, analitycy Doctor Web kontynuują monitorowanie jego aktywności. Zgodnie z informacjami w mediach, specjaliści policji brytyjskiej zajmujący się zwalczaniem cyberprzestępczości, razem z ...
-
Wynagrodzenia osób z różnym wykształceniem w 2014 roku
Od kilku lat pojawiają się w mediach informacje o tym, że nie warto się uczyć bo wykształcenie nie wpływa na nasze zarobki. Czy tak jest naprawdę? Czy faktycznie osoby z wyższym wykształceniem zarabiają podobnie jak osoby z wykształceniem średnim czy zawodowym? Jeżeli przestaniemy wierzyć obiegowym opiniom i odwołamy się do faktów to sprawa jest ...
-
Jak policja ściga cyberprzestepczość?
Oszustwa na aukcjach internetowych, piractwo komputerowe oraz próby wyłudzenia za pomocą e-maili. Katalog spraw, którymi zajmują się polskie organy ścigania rozszerzył się o incydenty związane z rozwojem nowych technologii. Wyniki badania przeprowadzonego przez laboratorium informatyki śledczej Mediarecovery wskazują również, że policja coraz ...
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IQ 2015 r.
Działające w Polsce sieci handlowe wydały na promocję prawie 284 mln zł – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów za I kwartał 2015 r. To o około 49 mln mniej, niż kwartał wcześniej, ale w porównaniu do analogicznego okresu rok temu budżety wzrosły o 93 mln zł. Lidl, Biedronka i Tesco stanęły na podium. W spotach i kreacjach reklamowych ...
-
Kinga Duda detronizuje Kasię Tusk
W maju okładki prasowe zdobiła nowa medialna gwiazda – Kinga Duda. Dzień po wygranej Andrzeja Dudy zostało opublikowanych 689 informacji na temat jego córki. Zdecydowana większość z nich pojawiła się w serwisach internetowych, głównie w Wpolityce.pl. Dotychczasowa „pierwsza córka” RP – Kasia Tusk – cieszyła się znacznie mniejszym zainteresowaniem. ...
-
EKUZ to nie polisa turystyczna
Wiele osób planujących zagraniczny wyjazd, wnioskuje o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ). Wspomniana karta na pewno może być przydatna. Turysta nie powinien jednak traktować EKUZ jako bezpłatnego zamiennika polisy. Osoba posiadająca Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego może liczyć na preferencje tylko w wybranych ...
-
Wynagrodzenia osób po 50. roku życia w 2014 roku
Mediana wynagrodzeń osób po pięćdziesiątym roku życia wyniosła 4 100 PLN brutto miesięcznie. Z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak w 2014 roku wynika, że pracownicy, którzy nie ukończyli jeszcze 50 lat w 2014 roku zarabiali nieznacznie więcej – 4 150 PLN. Co czwarty najniżej opłacany pracownik po ...
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IIQ 2015 r.
W II kwartale 2015 roku działające w Polsce sieci handlowe wydały na promocję ponad 308 mln zł – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. To o około 24 mln więcej, niż kwartał wcześniej, a w porównaniu do analogicznego okresu rok temu, budżety wzrosły o 36 mln zł. Tradycyjnie już na podium stanęli Lidl, Tesco i Biedronka (która tym razem ...
-
Wynagrodzenia osób z różną znajomością języków obcych w 2014 roku
Znajomość języka angielskiego jest cenna, jednak dopiero biegłe posługiwanie się nim pozwalało na osiąganie znacznie wyższych dochodów. Połowa osób zatrudnionych w usługach dla biznesu i mówiących płynnie po angielsku zarabiała pomiędzy 3 850 PLN a 9 660 PLN brutto miesięcznie. Ci, którzy znali go nieco słabiej, nie zarabiali aż tyle – mediana ich ...