-
Monitoring mediów - aspekty prawne
W dobie społeczeństwa informacyjnego, wraz z rozwojem mediów i ekspansją Internetu informacja stała się niezwykle cennym dobrem, a media odgrywają kluczową rolę w kreowaniu otaczającej nas rzeczywistości. Zgodnie z teorią agenda-setting (ustalania porządku spraw) środki masowego komunikowania ustalają hierarchię wydarzeń, faktów i ocen, zarówno w ...
-
Blend-a-med w sieci
Instytut Blend-a-med jest już dostępny on-line. Portal ekspercki Instytutu, przygotowany przez agencję interaktywną HYPERmedia (ISOBAR), to interaktywne kompendium wiedzy na temat zdrowia i pielęgnacji jamy ustnej. Pod adresem internetowym Instytutu Blend-a-med, można odnaleźć artykuły edukacyjne, uzyskać poradę specjalisty oraz stworzyć ...
-
Trendy w programmatic A.D. 2017
Programmatic to jeden z trendów, który dość mocno zaznacza swoją obecność na rynku reklamy online. ZenithOptimedia szacuje, że w bieżącym roku wykorzystanie tej technologii wzrośnie o 31%, a więc będzie rosło w szybszym tempie niż np. social media (25 proc.) oraz video online (20 proc.). Jednocześnie dostrzegalne jest rosnące zainteresowanie ...
-
Szczepionka Johnson&Johnson z dużym skokiem popularności w mediach
Akcja szczepień w Polsce spowolniła, spadła także ich popularność w mediach - wynika z badania przeprowadzonego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. W II kwartale 2021 roku wzmianek na temat szczepień było o milion mniej niż w I kwartale. Ponad dwukrotnie wzrosła liczba informacji na temat szczepionki Janssen Pharmaceutica/Johnson&Johnson. ...
-
Firmy europejskie i marketing
Firma Millward Brown ogłosiła wyniki europejskiego badania EuroMedia Trends 2005 na temat skuteczności mediów oraz trendów na rynku medialnym wśród szefów ds. marketingu w firmach europejskich. Badanie koncentrowało się na decyzjach marketingowych oraz doborze mediów, respondentami byli dyrektorzy i specjaliści ds. marketingu z firm działających w ...
-
Adobe Flash Media Server 3.5
Firma Adobe na konferencji Adobe MAX 2008 w San Francisco zaprezentowała oprogramowanie Adobe Flash Media Interactive Server 3.5 i Adobe Flash Media Streaming Server 3.5 - dwa podstawowe elementy platformy Adobe Flash stanowiącej rozwiązanie w dziedzinie udostępniania treści, aplikacji i materiałów wideo w Internecie. Nowe wersje dają możliwości ...
-
Praca za biurkiem: jak dbać o kręgosłup?
Choć co czwarty Polak boi się chorób kręgosłupa, obawa ta nie przekłada się na właściwe traktowanie osi i podpory naszego ciała. Od najmłodszych lat dźwigamy ciężary w postaci szkolnych plecaków, spędzamy od kilku do kilkunastu godzin w pozycji siedzącej i unikamy aktywności fizycznej. W konsekwencji większość z nas nie tylko ma wady postawy, ale ...
-
Ergonomia stanowiska pracy 2008
... (56 proc.). – Wielogodzinna praca przed monitorem obciąża szczególnie narząd wzroku oraz układ mięśniowo – szkieletowy – wyjaśnia dr n. med. Patrycja Krawczyk–Szulc z sieci centrów medycznych LUX MED. – Praca z komputerem to także wielogodzinne przebywanie w wymuszonej siedzącej pozycji ciała. Ergotest.pl wskazuje na istnienie i aktualność problemu ...
-
Telewizja na żądanie Interia.tv
Interia.pl uruchomiła platformą multimedialną Interia.tv. Serwis pełni rolę agregatora treści multimedialnych dostępnych w portalu. Użytkownicy oglądać mogą materiały własne dziennikarzy portalu, agencji informacyjnej Reuters, AFP, telewizji TV Biznes, Polsatu, Canal+ oraz materiały produkowane na zlecenie o tematyce motoryzacyjnej, kulturalnej i ...
-
Polish Businesswoman Congress 2014 - RELACJA
... Kalata (Instytut Zmian Anna Kalata), dr Izabela Lenartowicz (Klinika MED ESTETICA), Edyta Szylak (Gel&Go), Monika Nałęcz (Onyx International Sp. z o.o.), Anna ... Airlines, Complet Furniture, Rejs Club, Mobi-ID Sp z o.o., Saffronbeds, KLAPP COSMETICS, Smile&Beauty, Med Estetica, PANI TERESA MEDICA S.A., Grand Hotel, Hotel Crown Piast, Futuro ...
Tematy: Polish Businesswoman Congress -
Ergonomia stanowiska pracy 2009
... w nieodpowiednich dla zdrowia warunkach, większość z nich skarży się na różnego rodzaju dolegliwości. Jak podkreśla dr n. med. Patrycja Krawczyk-Szulc, specjalista medycyny pracy Grupy LUX MED „nieergonomiczne stanowisko pracy, wymuszające niewygodną pozycje ciała podczas pracy z monitorem ekranowym to najważniejsze przyczyny obciążenia układu ...
-
Najlepsze Intranety 2010
Innowacyjny i multimedialny, umożliwia zarządzanie procesami, ale pozwala blogować i komentować na każdy temat - takie cechy powinien posiadać Intranet na miarę XXI wieku. Dobry Intranet wykorzystuje multimedia i narzędzia społecznościowe, takie jak czaty, forum, blogi, komentarze czy aukcje intranetowe oraz systematyzuje wiedzę w organizacji. Kto ...
-
Podstawowa opieka zdrowotna - problemy
... – dr Jerzy Baranowski z Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie oraz dr hab. med. Adam Windak z Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego – oparli raport na badaniu, ... , Automatyki, Informatyki i Elektroniki AGH w Krakowie oraz dr hab. n. med. Adam Windak, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego i kierownik Zakładu Medycyny Rodzinnej, jeden ...
-
Trzeci biurowiec Bonarka 4 Business otwarty
... centrum finansowo-operacyjne, CryptoTech – dostawcę rozwiązań i technologii e-security oraz centrum medyczne Lux Med. Proces komercjalizacji obiektu prowadzi firma Jones Lang LaSalle, która ... Arco Iris (budynek A), Pure Jatomi Fitness (budynek B), centrum medyczne Lux Med (budynek C). Projekt architektoniczny B4B, który zdobył pierwszą nagrodę w ...
-
Specjalista ds. marketingu
Specjalista ds. marketingu to osoba, która planuje i realizuje (w tym opracowuje, wdraża, koordynuje, kontroluje i nadzoruje) wszystkie działania marketingowe przedsiębiorstwa. Pracownik na tym stanowisku kreuje wizerunek firmy i jej produktów poprzez opracowanie i prowadzenie kampanii medialnych oraz planowanie i realizację założeń ...
Tematy: specjalista ds. marketingu -
Wywiad w mediach. Zobacz, jak nie dać plamy
Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – to główne powody medialnych wpadek w trakcie wywiadów. Choć coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że obecność w radiu, telewizji czy internecie to ogromna szansa na wypromowanie marki, wiele z nich nie posiada wiedzy na temat tego typu ...
-
Ile kosztują nas choroby u dzieci?
... a dojrzałość osiąga dopiero około 12 -14 roku życia. Konsultacja: lek. med. Agnieszka Janiec Choroby u dzieci przedszkolnych – co mówią rodzice? Natalia, mama trójki ... leczniczych. Najtańsze ubezpieczenie, które zapewnia stałą opiekę pediatryczną, oferuje Lux Med. Miesięczna składka w pakiecie Morelka (dedykowanym najmłodszym pacjentom) wyniesie 96 ...
-
Roboty w medycynie. Czy automatyzacja zagraża lekarzom?
Automatyzacja, jeszcze do niedawna postrzegana jako temat przyszłości, powoli staje się faktem. Nie uniknie jej również rynek usług medycznych. Jak duża może być skala tego zjawiska? Z raportu opracowanego przez Bloomberga wynika, że roboty w medycynie w najmniejszym stopniu zagrażają lekarzom i dentystom. Nie oznacza to jednak, że technologiczne ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 12/2019
Stopniowa informatyzacja systemu opieki medycznej usprawni obieg informacji, dzięki czemu zmniejszą się obciążenia lekarzy i liczba wykonywanych niepotrzebnie badań. To oznacza, że pacjent szybciej otrzyma świadczenie i opiekę, których potrzebuje. Temu służyć ma także analiza dużych zbiorów danych na temat pacjentów, której uczą się placówki w ...
-
11 faktów i mitów na temat ozusowania umów zlecenia i o dzieło
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy w mediach pojawiło się kilka tysięcy publikacji na temat pełnego ozusowania umów zlecenie i o dzieło. Niestety, w części medialnych informacji, także w social-owych, prezentowane są tzw. półprawdy, a w części po prostu mity. Co jest faktem, półprawdą, a co mitem na temat ozusowania umów cywilnoprawnych? ...
-
IAB reklamuje Internet
Rozpoczęła się kampania edukacyjna "Internet też medium", prowadzona przez polski oddział Interactive Advertising Bureau (IAB). Ma ona na celu wskazanie zalet Internetu i budowanie wiedzy na temat możliwości efektywnego wykorzystania tego medium w działaniach reklamowych. Głównym elementem kampanii jest serwis edukacyjny pod adresem , aktywnie ...
-
Tydzień 14/2005 (04-10.04.2005)
Mnożą się w mediach katastroficzne w swojej treści rozważania na temat rozwoju sytuacji na rynkach surowcowych, a szczególnie na rynkach surowców energetycznych. Nowy pretekst do takich rozważań w mediach dał niedawny raport amerykańskiego banku inwestycyjnego Goldman Sachs. W ciągu 15 lat Chiny wybudują 15 siłowni jądrowych. Realizacja tych ...
-
Raport "Konsument i Media"
Ponad 50% spadek sprzedaży produktów mogą przynieść niekorzystne publikacje w mediach na temat firmy - wynika z raportu "Konsument i media" przygotowanego przez firmę doradczą On Board PR Raport firmy doradczej On Board PR „Konsument i media” ma pomóc przedsiębiorcom w planowaniu działań komunikacyjnych. Opisuje rolę, którą w kształtowaniu opinii ...
-
Pachnące reklamy
Instytut Psychologii UJ przeprowadził przy współpracy domu mediowego PRO Media House badania na temat roli zapachu w reklamie papierowej. Badani wypowiadali się na temat ulotek dwóch produktów: "racjonalnego" (kuchenka mikrofalowa) i "emocjonalnego" (zegarek damski). W badaniu wykorzystano 6 rodzajów ulotek papierowych - 3 prezentujące produkt " ...
-
GE tworzy Fundusz Healthymagination
Firma GE poinformowała o utworzeniu nowego funduszu kapitałowego GE Healthymagination Fund, który będzie inwestował w firmy opracowujące technologie medyczne na całym świecie. Inwestycje Funduszu Healthymagination będą skupione na firmach oferujących technologie diagnostyczne i informatyczne oraz technologie z zakresu nauk przyrodniczych, które są ...
-
Analiza mediów - źródło informacji biznesowych
Właściwe decyzje biznesowe podejmowane są na podstawie dobrych i sprawdzonych informacji na temat rynku, konkurencji, potrzeb konsumentów, perspektyw rozwoju i ich analizy. Bez dobrej informacji menadżer działa intuicyjnie, przez co zwiększa ryzyko popełnienia błędu. Informacje biznesowe można zdobywać na wiele sposobów - np. zamówić raport w ...
-
Media społecznościowe a zachowania konsumentów
Firefly Millward Brown, globalna sekcja badań jakościowych sieci badawczej Millward Brown, zaprezentowała wyniki pierwszego globalnego badania jakościowego na temat ogólnych postaw konsumentów wobec marek w serwisach społecznościowych i związanych z tym zachowań. W badaniu przeanalizowano także aktywność marek w mediach społecznościowych w celu ...
-
Kasa fiskalna gdy usługi stomatologiczne?
Po dniu 30 kwietnia 2011 r. spółka zajmująca się usługami stomatologicznymi ma obowiązek ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej jedynie w przypadku świadczenia usług medycznych na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, które ponoszą odpłatność za przedmiotowe usługi. Nie ma takiego ...
-
Polski Internet a przemoc domowa
Anonimowość Internetu sprzyja zwierzeniom, także tym najbardziej bolesnym. Internauci opowiadają o przemocy domowej, której byli lub są ofiarami, czasem świadkami. W sieci szukają wysłuchania, rady i pomocy. Jednocześnie fora internetowe są miejscem dyskusji na temat tego, co przemocą jest, a co nie, szczególnie w kontekście klapsów jako metody ...
-
Polski Internet a samotne matki
Czasem tatuś decyduje się na życie z inną panią, choć zdarza się też, że życiem z mamusią nigdy nie był szczególnie zainteresowany. Nieraz się zdarza, że tata jest w niebie, lecz bywa i tak, że jego personalia nigdy nie zostały ustalone. Często ojciec jest, ale za daleko, zbyt rzadko, za mało. Co ma zrobić mama? Na pewno nie powinna zrezygnować z ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2015
Synchronizacja z drugim ekranem jako źródło większej kontroli w reklamie multiscreen, przełamanie ograniczeń mediów społecznościowych i technologii mobilnych, redukcja zasobów Big Data, ekspansja platform mikrowideo, ewolucja systemów programmatic to tylko niektóre z najbardziej aktualnych trendów, które zdaniem ekspertów Millward Brown zagoszczą ...
Tematy: media, media cyfrowe, telewizja, Internet, multiscreen, reklama online, Bid Data, reklama telewizyjna -
Starsze kobiety szturmują media społecznościowe
Wydawałoby się, że media społecznościowe to domena głównie osób młodych. Tymczasem okazuje się, że swoją obecność w social mediach coraz wyraźniej zaznacza starsza grupa użytkowników, a właściwie użytkowniczek. Czego panie poszukują na takich serwisach jak Facebook, YouTube czy Twitter? Jaka tematyka przykuwa ich uwagę w największym stopniu? Jakie ...
-
Pakiet onkologiczny w mediach
Pakiet onkologiczny ciągle wzbudza duże zainteresowanie mediów - z najnowszej analizy NEWTON Media wynika, że w okresie 7 tygodni (od 16 marca do 19 kwietnia br.) na jego temat pojawiły się łącznie 1872 informacje, z czego 248 w prasie, 306 w radiu bądź telewizji, a najwięcej, bo aż 1318 na łamach portali internetowych. Raport NEWTON Media powstał ...
-
Jak Zbigniew Stonoga rozgrzał polski Internet
O ile „Stonoga” Brzechwy podbiła serca wszystkich dzieci, o tyle Stonoga Zbigniew przyczynił się do przyspieszonego bicia serca niejednego polityka czy biznesmena zamieszanego w aferę taśmową. Biznesmen określany mianem „polskiego Edwarda Snowdena”, 9 czerwca rozpoczął serię kontrowersyjnych publikacji ujawniających szczegóły słynnych nagrań z ...
-
Polski internet o "Spectre"
Do oficjalnej polskiej premiery filmu o przygodach najpopularniejszego szpiega zostało zaledwie kilka dni, ale gorące internetowe dyskusje na jego temat trwają już od dłuższego czasu. Według danych Instytutu Monitorowania Mediów w odniesieniu do hasła „James Bond” w internecie i social mediach, w ciągu roku pojawiło się ponad 7000 wzmianek, z ...