-
Kiedy przedsiębiorca popełnia czyn nieuczciwej konkurencji?
... cogniac” używanie oznaczeń i nazw chronionych oznaczeń geograficznych i chronionych nazw pochodzenia nawet z dodatkiem "rodzaj", "typ", "metoda" albo równoznacznym – art. 9 ust. 2 uznk; np. czynem nieuczciwej konkurencji będzie oznaczenie produkowanego w Polsce sera typu feta lub ser typu oscypek wyprodukowanego na Mazowszu – zarówno feta i oscypek ...
-
Start-up: analiza konkurencji
... konkurencji, ponieważ nie znam branży, w której chcesz działać. Postaram się jednak przybliżyć ci drogę do poprawnej analizy konkurencji. Emilia Ostapowicz na swoim blogu „STARTUP w liczbach” (Źródło: http://www.emiliaostapowicz.pl/2012/10/18/analiza-konkurencji-w-10-krokach) określiła 10 etapów dobrej analizy konkurencji ... . Niestety, metoda ta nie ...
-
Metoda nabycia czy łączenia udziałów?
... joint venture oraz jeśli jedna ze spółek jest spółką zależną względem drugiej. Pierwsza z metod, metoda nabycia jest natomiast zalecana w pozostałych przypadkach, przede wszystkim, gdy przedsiębiorstwa były do tej pory ... i negatywne- wynikające z wprowadzenia wspólnego systemu zarządzania, nowej kultury organizacyjnej oraz ograniczenia konkurencji ...
-
Nissan Juke 1.2 DIG-T Tekna – w tym szaleństwie jest metoda
... segmentu B, która zapoczątkowała jeden z najsilniejszych obecnie trendów rynkowych. Od tamtej pory Juke nie zmienił się znacząco, za to przybyło mu konkurencji. Jak na jej tle wygląda Nissan? Moim zdaniem nie ma w języku polskim odpowiedniego słowa na określenie wyglądu Nissana Juke’a. Anglicy ...
-
Kształtowanie cen w oparciu o konkurencję
... tym ważniejsza jest analiza cen konkurencji. Należy także dokonać analizy produktów konkurencji, aby dowiedzieć się, czy są ... Metoda ta charakteryzuje się gwałtownymi zmianami. Niskopoziomowe kształtowanie cen. Charakteryzuje się tym, że cena jest cały czas w centrum uwagi i jest ustalana tak, aby zawsze była nieco niższa niż cena konkurencji ...
-
Zmowa cenowa w ujęciu praktycznym
... porozumień i należą one do najcięższych naruszeń prawa konkurencji, tzw. hardcore restrictions. Reasumując, ograniczenie konkurencji może nastąpić, jeżeli takie porozumienie ... maksymalnej lub sugerowanej, bez spełnienia w/w warunków niczego nie rozwiąże. Opisana metoda zachowania – analizowania i szacowania ryzyk prawnych - to jeden z podstawowych ...
-
UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011
... użytkowania (po tym okresie cena podwajała się). Jako skuteczna metoda uzyskania dostępu do abonentów sieci dostępowej TP, usługa ... punktu procentowego (liczba łączy) i 13,8 punktu procentowego (wielkość przychodów), na korzyść konkurencji. Wzrósł udział operatorów alternatywnych zarówno w liczbie łączy abonenckich, jak i w przychodach generowanych ...
-
Budownictwo w Polsce I poł. 2011 r.
... przedsiębiorstwa budowlane oczekują wzrostu sprzedaży o 2,8%. Wzrostów sprzedaży wyższych od konkurencji spodziewa się 66% małych i średnich przedsiębiorstw budowlanych (wobec 58% ... naskuteczniejszą metodą pozyskiwania zamówień Przetargi są wymieniane jako najefektywniejsza metoda pozyskiwania nowych zamówień przez duże przedsiębiorstwa (6,8 pkt. w ...
-
Szkodliwa konkurencja podatkowa jako optymalizacja
... jej siedziby jest podstawową i najprostszą metodą wykorzystywania zjawiska szkodliwej konkurencji podatkowej, która może służyć także uzyskiwaniu korzyści o pozapodatkowym charakterze ... podatników polskich podatków dochodowych sprawia, iż ta szczególna metoda międzynarodowej optymalizacji podatkowej, będąca w istocie wykorzystaniem spółki holdingowej ...
-
Prezydencja w UE: zadania UOKiK
... konsumentów budowanego od lat przez Unię Europejską. Jest to tania i skuteczna metoda dochodzenia praw, zdecydowanie krótsza niż postępowanie przed sądem powszechnym. Niestety, spotyka ... urzędów antymonopolowych (Warszawa, 5-6 lipca br.) oraz Europejski Dzień Konkurencji i Konsumentów (Poznań, 24-25 listopada br.), podczas którego przypomni słabszym ...
-
Na tropie wysokich pozycji w Google, czyli jak dobierać frazy kluczowe?
... To nie lekki spacerek, a porządna wyprawa. Cel do osiągnięcia jest szczytny: wysokie pozycje. Metoda: dobranie odpowiednich fraz kluczowych. Jak się do tego zabrać? Jak znaleźć ... wysokie pozycje, zajmij się mocnym research’em, przemyśl cele oraz przeprowadź analizę konkurencji. Tak spakowany, możesz śmiało wybierać się na szczyt wysokich pozycji. ...
-
Detaliści muszą inwestować w nowe technologie
... zapłacić więcej za produkt, o ile doświadczenie zakupowe będzie lepsze niż u konkurencji – dodaje. O wadze cyfrowych kompetencji przekonują się już także firmy na polskim ... 39 proc. konsumentów niezadowolonych z wizyty u konkretnego retailera zdecydowało się na zakupy u konkurencji. Co więcej aż 38 proc. podzieliło się negatywna opinią z rodziną i ...
-
Czym jest CRM?
... , aby uzyskać jak największą sprzedaż. Obecnie nie jest to już najlepsza metoda i zostaje ona wyparta przez orientację na klienta. Oferta ulega dopasowaniu do klienta ... , z założeniem że i tak wszystko zostanie wchłonięte przez rynek, lecz przez wzrost konkurencji produkty zaczęły być dostosowywane do wymagań klientów. W polskich realiach już nie ...
Tematy: -
Obniżki interchange a akceptacja kart płatniczych
... II Ogólnopolskiego Kongresu Płatności Bezgotówkowych. „Aby system płatniczy mógł funkcjonować w sposób efektywny konieczne jest usuwanie barier podażowo – popytowych i stymulowanie konkurencji na rynku instrumentów płatniczych poprzez tworzenie takich warunków, które będą sprzyjały pojawianiu się innowacji na szeroką skalę. Przez takie innowacje ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 13/2019
... jesteśmy zadowoleni z oferty tego, w którym obecnie trzymamy swoje środki, nic nie stoi na przeszkodzie, by śledzić na bieżąco promocyjne oferty konkurencji, które mogą nas zachęcić do otworzenia rachunku w innym banku. Nierzadko jest to okazja do tego, by zaoszczędzić lub wręcz zarobić ...
-
UOKiK: wcześniejsza spłata kredytu uprawnia do zwrotu prowizji i opłat
... kredytodawca zwrócił ci pobrane opłaty i prowizje - przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jak czytamy w komunikacie opublikowanym przez UOKiK, wcześniejsza ... pożyczkowe i banki powinny stosować przy wyliczeniu zwrotu metodę liniową – jest to metoda najbardziej zrozumiała dla konsumentów, najprostsza, przejrzysta i sprawiedliwa. Jest też ...
-
Wyłudzenie danych=kradzież pieniędzy
... Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny ostrzega konsumentów przed groźbą utraty danych i środków finansowych. Z tego ... sytuacjach, w których może dojść do wyłudzenia danych i kradzieży pieniędzy z rachunku bankowego. Niedopłata Metoda na niedopłatę polega na wysłaniu SMS-a lub e-maila, w którym oszust informuje o rzekomej zaległości ...
-
Slogan reklamowy a tożsamość marki
... w tym zasługa złamania normy językowej (poprawne byłoby wyrażenie „Metoda na głód”, a nie „Metoda na głoda”), dzięki czemu hasło zrymowało się i uwypukliło ... Kia i Chio Chips obiecywały „mocne wrażenia”. Jak jednak odróżnić się od bezpośredniej konkurencji używając dokładnie tego samego sloganu? Pytanie z kategorii retorycznych. Przykładów takiego ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania 2008
... zdolność infekowania plików. Rustock.c: trendy 1. Infekowanie plików jako metoda autostartu. Metoda infekowania plików wykorzystana przez rootkita Rustock.c przypomina metodę ... szkodliwych trojanów, ale również tym, że w wyniku coraz większej konkurencji zarabianie pieniędzy poprzez defraudację kart kredytowych oraz ataki na użytkowników banków ...
-
Fuzje i przejęcia pikują. Fala wzrostów już za nami
... były największe kłopoty z zatorami płatniczymi. Wiele nie wytrzymało rosnącej presji, dużej konkurencji na rynku i spadającej liczby zleceń. W efekcie jedyną szansą na ... należy trzy najczęściej stosowane metody wycen przedsiębiorstw: metoda majątkowa, metoda dochodowa, metoda porównawcza. Zwykle wyceny przeprowadza się z jednoczesnym użyciem ...
-
Opowieść chirurga mózgu
... zrobić, musi rozbudzić zaangażowanie emocjonalne. Są dwie metody perswazji. Metoda pierwsza, konwencjonalna polega na przedstawieniu pracownikom prezentacji, na której usłyszą, ... szczegóły techniczne patentu i oczekiwane zyski. Bankowcy ziewają myśląc o ostrej konkurencji wśród producentów telefonów. Można to zrobić inaczej. Prezes Sunfon rozpoczyna ...
-
Składowe powodzenia produktu
... na analizie wyborów respondentów jest opracowana w połowie lat 70., metoda Conjoint Analysis. Polega ona na prezentowaniu badanym parami kolejnych kart z różnymi ... naszego produktu i produktów konkurencji. Niezwykle ważne jest, więc takie zdefiniowanie produktów, aby uwzględnić sposób definicji analogicznych cech u konkurencji. Jeśli z ...
-
Ataki DDoS II poł. 2011
... typu „bullet-proof” oraz usługi VPN dla cyberprzestępców. Świadczy to o zaciętej konkurencji między cyberprzestępcami oraz sugeruje, że mają oni wolny dostęp do botnetów DDoS ... można mówić o ataku DDoS HTTP na stronę ofiary. Badacz zauważył, że metoda ta pozwala osobie atakującej zachować anonimowość. Jednak w przypadku wykorzystania drugiego ...
-
Jak rozstrzygać spory konsumenckie?
... 48 68 400 E-mail: arbiter@zbp.pl Jak rozwiązać spór z zakładem ubezpieczeń? Właściwa metoda: Sąd Polubowny przy Rzeczniku Ubezpieczonych. Jakie spory rozstrzyga dany organ: Spory z ... konsumentów Dane kontaktowe do wszystkich rzeczników można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl oraz na stronie Stowarzyszenia ...
-
Wycena młodych firm
... problemy z adaptacją do rynku, przyzwyczajeniem się do reguł nim rządzących oraz konkurencji, co owocuje upadkiem, bankructwem czy prostym zamknięciem działalności. Z raportu PARP o stanie ... stosuję się mniejszą stopę dyskontową, niż dla tych z trudnościami. Metoda wyceny porównawczej i mnożnikowej Metoda ta polega na ustaleniu wartości spółki na ...
-
Zagrożenia internetowe I kw. 2012
... pakiecie Microsoft Office, który jest popularny na wszystkich platformach. Metoda dostarczenia exploita była całkowicie konwencjonalna – wykorzystano wiadomość e-mail. Aby ... oraz Maki są bardzo atrakcyjne dla cyberprzestępców. Oprócz ograniczonej konkurencji w tym segmencie duża część urządzeń mobilnych i Maków działa bez rozwiązania bezpieczeństwa. ...
-
Sprzedaż udziałów w spółce z o.o. O czym należy pamiętać?
... najczęściej w przypadku spółek o dużym udziale w rynku, mogą wynikać z ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Poza tym wyróżniamy inne ograniczenia w sprzedaży udziałów w spółce z o.o. Odnoszą ... zazwyczaj dane publiczne dotyczące podmiotu. Metoda ta często jest uznawana raczej za narzędzie pomocnicze do wyceny; metoda dochodowa – opiera się na ...
-
Zrozumieć i zmierzyć lojalność klientów
... im więcej wydawanych jest pieniędzy na nasz zakup, tym więcej otrzymujemy punktów. Metoda LTV Metoda LTV (life time value) – jest to przewidywana suma wydatków klienta, ... . Warunkowo oznacza, że klienci są skłonni wybrać naszą ofertę, jeżeli oferta konkurencji jest porównywalna. Bezwarunkowo znaczy, że wybiorą naszą ofertę mimo pewnych niedogodności. ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania VII-IX 2006
... i posiada monopol na rynku. Naturalnie taki stan rzeczy nie podoba się konkurencji, która od roku próbuje stworzyć podobne produkty. Prawo większości państw nie zabrania ... , że miałaby też większy wpływ na ewolucję mobilnego złośliwego oprogramowania niż metoda rozprzestrzeniania się za pośrednictwem MMS-ów, ponieważ celem ataków byłyby nie tylko ...
-
Pozycjonowanie stron bez pułapek
... konwersji mimo skutecznych działań, np. towar jest droższy niż u konkurencji, firmy pozycjonerskie podpisują umowy z takim modelem rozliczenia niezmiernie rzadko, większość ... czyli zmieniające się po każdym odświeżeniu strony. Wspomniany PageRank to metoda nadawania określonej wartości liczbowej stronom internetowym, oznaczającej ich popularność w ...
-
E-sklep: jak konkurować mając niewielki budżet?
... problemów ze sprzedażą niektórych produktów (np. ich ceny są wyższe niż u konkurencji albo konkurencja oferuje dużo lepsze warunki dostawy). Może też wpłynąć na ... Storytelling oraz case studies związane z produktami, które sprzedajesz to doskonała metoda na wzmocnienie więzi z obecnym klientem, a także pozyskanie kolejnych leadów. Ponadto, zadbaj ...
-
Rynek energetyczny a interesy konsumentów
... Stopień i metoda przeprowadzenia liberalizacji rynku energetycznego w Polsce nie jest przedmiotem niniejszego opracowania, należy jednak podkreślić, że jest mało prawdopodobne, by przyniosła ona w najbliższym czasie znaczącą poprawę pozycji konsumentów na tym rynku. W założeniu otwarcie rynku spowoduje wzrost konkurencji między podmiotami ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2015
... synchronizacji pozwalają na łączenie różnych mediów w przypadku tego samego odbiorcy. Ponadto metoda ta pozwala na precyzyjniejsze dotarcie do tych odbiorców, którzy korzystają z przerw ... torpedowanie” reklam konkurencji – można zaplanować, aby nasza reklama cyfrowa była emitowana w tym samym czasie co reklama telewizyjna konkurencji i przekazywała ...
Tematy: media, media cyfrowe, telewizja, Internet, multiscreen, reklama online, Bid Data, reklama telewizyjna -
Kradzież danych - jak się ustrzec
... kluczem do naszych pieniędzy. Każda osoba prowadząca biznes orientuje się, czy może stanowić obiekt zainteresowania wywiadowni gospodarczych. Choć ta metoda pozyskiwania informacji o konkurencji nie jest jeszcze u nas rozpowszechniona, to trzeba pamiętać, że gonimy świat z zadziwiającą prędkością i można się spodziewać, że już wkrótce ...
-
Wirusy i ataki sieciowe IV-VI 2005
... szpiegostwo przemysłowe, które staje się coraz powszechniejsze. Informacje na temat działalności konkurencji (takie jak dane finansowe oraz dotyczące pracowników), które wcześniej zdobywano ... na prośbę firm antywirusowych lub organów ścigania przestępczości. Druga metoda jest stosunkowo nowa: polega na atakowaniu popularnych witryn. Cyber-przestępców ...