-
10 trendów, które w 2025 roku zmienią polski e-commerce
... swoich produktów poprzez transmisje na żywo oraz krótkie, angażujące filmy. - przewiduje Anna Nowacka, Dyrektor Marketingu Grupy Shoper. 3. AI w obsłudze klienta W 2025 roku zaawansowane chatboty AI i systemy rekomendacyjne zdominują sposób komunikacji z klientem w e-commerce. Technologie te zrewolucjonizują proces zakupowy, oferując natychmiastowe ...
Tematy: e-commerce w Polsce, e-commerce, rynek e-commerce, zakupy online, sprzedaż internetowa, handel internetowy, sklepy internetowe, handel transgraniczny, cross-border shopping, influencer marketing, AI, chatboty, automatyzacja, omnichannel, SEO, content marketing, CRM, sprzedaż subskrypcyjna, platforma marketplace, rok 2025 -
Klient hiperpołączony czyli bankowość w nowym wymiarze
... analogiczny scenariusz. - „Obecnie widoczna jest postępująca automatyzacja i informatyzacja usług bankowych. Odbywa się ona kosztem zmniejszania znaczenia oddziałów w codziennej obsłudze klienta. Jednak krajowa sieć placówek nie doświadczyła jeszcze drastycznych zmian. Znaczna część zamykanych oddziałów to efekt fuzji i likwidacji „dublujących się ...
-
Użytkowanie telefonii internetowej IP
... inwestycji w contact center ma ogromne znaczenie dla przyjęcia się telefonii internetowej IP w obsłudze klienta. Według najnowszej ankiety przeprowadzonej wśród działających na całym świecie przedsiębiorstw, większość działów firm zajmujących się obsługą klienta, w ciągu kolejnych trzech lat zamierza zainwestować w telefonię IP. Plany te jednak ...
-
Bankowość detaliczna na świecie
... . Oddział jako część i partner sieci bezpośrednich kanałów dostępu, realizujący funkcję zarządzania relacjami z klientami. Bezpośrednie kanały stały się niezbędne w obsłudze klienta i są opłacalne w realizacji transakcji o niskiej marży. Oddział wirtualny - miejsce w fizycznej przestrzeni dedykowane do zdalnej komunikacji np. łączenie się ...
-
Konkurencyjność przedsiębiorstw do poprawy
... klienta oraz zbyt mała odpowiedzialność zarządzających. To niektóre z problemów, które w skuteczny sposób hamują wzrost ... Wersonig. Chociaż mało kto popiera twierdzenie, że biznes i handel są w tych krajach mocno zorientowane na klienta (pogląd taki jest wśród najrzadziej wyrażanych w całym badaniu), przyjazne stosunki z odbiorcami są postrzegane ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 28/2015
... programie restrukturyzacyjnym KHW. Komentarz do wydarzeń gospodarczych NAJWIĘCEJ OFERT PRACY W SPRZEDAŻY I OBSŁUDZE KLIENTA. KANDYDACI POSZUKUJĄ JEDNAK CZEGOŚ INNEGO W II kwartale najczęściej szukano do pracy w obszarach sprzedaży i obsługi klienta, IT oraz finansów i bankowości. Jednocześnie najczęściej poszukiwanymi ofertami przez kandydatów były ...
-
Lubisz podróże? Szukaj pracy w...sprzedaży
... Pracuj.pl, specjaliści obsługi klienta są na drugim miejscu pod względem liczby ogłoszeń o pracę związanych z podróżami służbowymi. Także dla tych specjalistów najwięcej ofert jest w podkategoriach usługi profesjonalne, inżynieria/technika, farmacja/medycyna. Dla inżynierów specjalizujących się w obsłudze klienta wyjazdy służbowe związane są ...
-
Contact center a media społecznościowe
... całkowitej rewolucji w branży call i contact center, to i tak stanowią dla organizacji wyzwanie i jasny kierunek rozwoju. Jeżeli firmy specjalizujące się w sprzedaży i obsłudze klienta oraz ich zleceniodawcy zignorują nowe narzędzia komunikacji, nie tylko pozbawią się możliwości dotarcia do nowych odbiorców, ale i staną przed ryzykiem ...
-
Oferty pracy w maju 2020: ile i dla kogo?
... rolę odgrywało w maju m.in. ponowne zapotrzebowanie na nowe kadry w związku z otwarciem galerii handlowych i znoszeniem części obostrzeń w sklepach wielkopowierzchniowych. Z kolei w obsłudze klienta bardzo interesujące będą zmiany, jakie długoterminowo wniesie rosnąca popularność pracy zdalnej. Może mieć to wkrótce przełożenie np. na nowe wymogi ...
-
Praca w handlu najczęściej szukana w Internecie
... proc. osób chce pracować w administracji i logistyce. Co dwudziesty kandydat aplikuje na stanowisko pracownika fizycznego, a ok. 4,5 proc. chce zatrudnić się w obsłudze klienta lub finansach i bankowości. – W przypadku pracy w handlu potrzeby kandydatów i pracodawców są podobne. Z naszych obserwacji wynika, że co czwarta firma poszukuje pracowników ...
-
Empatyczne ataki ransomware
... im na dobrej obsłudze klienta, dbają więc o zapewnienie odpowiednich kanałów obsługi i niezawodne odszyfrowanie plików po uiszczeniu płatności. Grupy cyberprzestępcze często funkcjonują w sposób podobny do legalnie działających firm: mają np. własne witryny, pomocne działy FAQ, „okresy próbne” na deszyfrację plików, a nawet kanały obsługi klienta ...
-
Trendy technologiczne na rok 2019
Zrobotyzowana automatyzacja procesów w obsłudze klienta oraz coraz bardziej inteligentne aplikacje to tylko dwa z pięciu najbardziej gorących trendów technologicznych, z którymi przyjdzie nam się mierzyć już w nadchodzącym ...
-
O kim marzy rekruter? Analizujemy oferty pracy
... przez nich specjalista? Praca.pl analizuje, jakie umiejętności są najbardziej pożądane w sprzedaży i obsłudze klienta, informatyce/programowaniu i administracji biurowej. Komunikatywność i odporność na stres ceniona w sprzedaży i obsługi klienta Wprawdzie wymienione w nagłówku kompetencje miękkie przydadzą się każdemu bez względu na sektor ...
-
Płaca minimalna w górę od 1 stycznia 2025. A jakie stawki godzinowe oferowane są dziś?
... to nawet 3,6 mln osób. Najniższe widełki wynagrodzeń za godzinę na UoP w obsłudze klienta Jak wynika z najnowszych danych No Fluff Jobs, polskiego portalu z ogłoszeniami ... analizowanych kategorii najbliżej nowej stawki minimalnej znajdują się osoby pracujące w obsłudze klienta zatrudnione na umowie o pracę – uśredniając, widełki oferowanych im ...
-
Małe firmy: czynniki rozwoju
... z klientami, analityce biznesowej, wykorzystaniu chatu mobilnego czy co-browsingu (obsłudze klienta w oparciu o jednoczesne korzystanie z zasobów serwisu internetowego). Informacje o badaniu Opracowanie powstało na bazie opinii ponad 3800 szefów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta w firmach zatrudniających do 100 pracowników i działających na ...
-
Kablówki i telekomy. Wysoka jakość obsługi albo śmierć?
... Communication Service Providers) oferowali proste plany taryfowe bez ukrytych dodatkowych opłat; tę samą jakość obsługi klienta niezależnie od sposobu kontaktu; szkolenia pracowników w salonach i w telefonicznej obsłudze, ponieważ klienci nadal preferują bezpośredni kontakt ze sprzedawcą; oferowanie usług konkurencyjnych dla takich firm jak Netflix ...
-
Zarobki w Polsce: trendy 2016
... większości rozwiązań oferowanych przez ubezpieczycieli. Procesy te zachodzą w obszarach związanych z likwidacją szkód i obsługą roszczeń, jak również w obsłudze klienta oraz polis. Firmy ubezpieczeniowe podejmują intensywne prace związane z rozwojem i konkurencyjnością produktów dedykowanych zarówno klientom korporacyjnym, jak i indywidulanym ...
-
3 czynniki wpływające na sukces i rozwój firmy
... bez szczegółowych danych o klientach, w tym oczywiście danych osobowych, firmy nie są w stanie zapewnić w pełni personalizowanej komunikacji w ofertowaniu i obsłudze klienta. Dla firm jedynym rozwiązaniem jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa informacji, troska o edukowanie swoich klientów w zakresie wykorzystania przetwarzanych danych ...
-
MŚP: czy odroczony termin płatności faktury to za mało?
... , że zdobycie nowego klienta jest sześć do siedmiu razy droższe niż utrzymanie obecnego. Dlatego mikrofirmy rzadziej niż firmy małe i średnie, koncentrują się na pozyskiwaniu nowych kontraktów, a częściej na obsłudze obecnych. Według naszego badania, w przypadku mikrofirm, grono stałych klientów pozostających w obsłudze, to z reguły 6-10 ...
-
Rynek pracy: specjalizacja w cenie
... pracowników sektora finansów i bankowości, którzy mogli liczyć na 6,7 proc. ofert. Łatwiej było też znaleźć pracę przy telefonie w tzw. call center i obsłudze klienta. Trudniej było w budownictwie oraz ubezpieczeniach. Potrzeby firm nie zawsze pokrywały się z preferencjami kandydatów. Wyjątkiem jest handel, którym zainteresowana była co ...
-
5 wdrożeń Google Asystenta dla biznesu
... a klientami. Uruchomienie Voicebota w marketingu, sprzedaży czy obsłudze klienta, wymaga dużego doświadczenia we wdrażaniu AI w firmie. Jednym z pierwszych projektów InteliWISE jest sterowany głosem Wirtualny Doradca, prowadzący cały proces likwidacji szkody OC. Nawet w tak nieprzyjemnym dla klienta momencie, może on zadzwonić nawet gdy konsultanci ...
-
Outsourcing w Polsce 2010 i prognozy 2011
... Polsce. Polskie centra usług specjalizują się głównie w finansach i księgowości oraz obsłudze klienta, ale do ich zadań należy również zarządzanie łańcuchem dostaw, zakupami, ... przedsiębiorcom dostęp do najwyższej klasy specjalistów, posiadających doświadczenie i know-how w obsłudze okreslonych procesów. To dlatego firmy świadczące usługi biznesowe ...
-
Placówki bankowe - jakość obsługi 2012
... (91,2%), bułgarskie (90,3%), i na końcu polskie (90,1%). Kategoria druga – „Obsługa, pomoc i doradztwo” W najważniejszej kategorii badania, poświęconej obsłudze klienta, zbadano przede wszystkim kompleksowość obsługi oferowanej w placówkach bankowych. Klienci dokonywali oceny w następujących kategoriach: powitanie, przebieg rozmowy, pożegnanie ...
-
Prezentacje handlowe: Power Point - częste błędy
... związany z przygotowaniem treści slajdów, podróży do klienta nie poszedł na marne muszą zmotywować klienta do tego by uczestniczył w tak pomyślanym spotkaniu ... osobisty komputer, to przedstawiciel wykorzystując prezentacje power point koncentruje się na obsłudze komputera, a nie na kliencie! Jakąś część uwagi poświęca nie klientowi – przynajmniej ...
-
Uwierzytelnianie biometryczne w Getin Bank
... uwierzytelniania trwa jedynie ok. 1,5 sekundy, a integracja z wewnętrznym systemem banku zapewnia skrócenie procesu obsługi klienta w oddziale banku. Technologia biometryczna może być wykorzystywana nie tylko w oddziałowej obsłudze klienta, ale również np. w bankomatach (w tej chwili jest ok. 80 tys. biometrycznych bankomatów wykorzystujących ...
-
Co wpływa na wysokość wynagrodzenia?
... prawie nigdy nie zajmują pozycji czołowych, ale zazwyczaj mieszczą się pierwszej piątce najlepiej płacących. Najniższe płace odnotowuje się najczęściej w administracji, obsłudze klienta i produkcji. Częściowo sytuację tę ilustruje tabela 1. Jeśli chodzi o najlepiej opłacane sektory gospodarki to także tutaj można zaobserwować wyraźne trendy ...
-
Praca na zastępstwo: w jakich branżach?
... , w ciągu ostatniego miesiąca pojawiło się łącznie 184 ofert pracy na umowę zastępstwo. Najwięcej propozycji pojawiło się przy obsłudze recepcji (recepcjonistka/recepcjonista), w obsłudze klienta, oraz na stanowiskach asystenckich w działach księgowych i finansowych, a także dla asystentek zarządu. W podziale na województwa pod względem liczby ...
-
Kupno mieszkania: za rezygnacją stoi zdolność kredytowa
... rezygnacji są najczęściej przypadki losowe, takie jak utrata pracy lub zmiana planów życiowych. Dzięki oferowanej przez nas kompleksowej obsłudze klienta, w tym również obsłudze finansowej, związanej z uzyskaniem kredytu hipotecznego, klient w momencie podpisania umowy deweloperskiej ma na ogół potwierdzoną zdolność, a często dysponuje informacją ...
-
Automatyzacja pracy. Nie redukcja, tylko wzrost zatrudnienia?
... gdy 21% planuje je redukować. Cyfryzacja doprowadzi do zmian w zatrudnieniu w IT, gdzie 11% przedsiębiorstw deklaruje wzrost, a 1% spadek zatrudnienia, w obsłudze klienta (9% vs. 4%), HR (3% vs. 0%), finansach i księgowości (4% vs. 3%). W administracji i zarządzaniu biurem w wyniku automatyzacji więcej firm będzie redukować niż powiększać zespoły ...
-
Polskie firmy coraz chętniej wdrażają sztuczną inteligencję
... (7%). W ramach tak ujętych biznesowych priorytetów nie może więc dziwić, że rozwiązania AI są wdrażane przede wszystkim w ramach funkcji skupionych na obsłudze klienta (50%), sprzedaży (40%) oraz IT (37%). Relatywnie nisko w tabeli znalazł się obszar HR (17%), co może wskazywać, że w tej dziedzinie ...
-
Komunikacja z klientem: rośnie popyt na nowe kanały
... email z punktu widzenia firmy jest zdecydowanie prostszy i tańszy w obsłudze. Jednak obsługa komunikacji email w firmach wciąż kuleje. Ponad połowa respondentów badania przynajmniej raz nie otrzymała w ogóle odpowiedzi na wiadomość wysłaną do działu obsługi klienta. To czerwone światełko dla przedsiębiorców – jeśli nie poprawią obsługi ...
-
Tajemniczy klient: sklepy odzieżowe
... sklepie czułam się źle, bardzo nieswojo i miałam wrażenie, że klienci przeszkadzają obsłudze, a nie są mile widzianymi osobami”. „Nie podobało mi się zbytnie ( ... przyjścia ponownie”. Wniosek 1 – bez fachowej obsługi ani rusz Badania tajemniczego klienta realizowane przez INTERNATIONAL SERVICE CHECK pokazują, że obsługa - fachowa, życzliwa i ...
-
Czy ubezpieczenia dogonią bankowość mobilną?
... interakcji, konsumenci cyfrowi na poszczególnych etapach relacji klienta z ubezpieczycielem preferują różne kanały kontaktu. Wśród konsumentów cyfrowych objętych badaniem kanały cyfrowe najczęściej wskazywane są do poszukiwania informacji o produktach i ubezpieczycielach (68% badanych), przy obsłudze polisy i szkody (odpowiednio 62% i 51%), a także ...
-
3 gorące trendy w e-commerce
... na zwiększenie dochodów dla firmy i wzmocnienie satysfakcji klienta. Trend nr 3: Augmented Commerce Augmented ... obsłudze klienta aby stwierdzić, czy produkt, który zamierza kupić jest dla niego odpowiedni. Z analiz Gartnera wynika, że technologia AR (augmented reality) wykorzystywana jest przez aplikacje mobilne do zwiększenia satysfakcji klienta ...
-
Private banking: przybywa klientów
... banki dla najzamożniejszych klientów naprawdę robi wrażenie – zwykli klienci o takiej obsłudze mogą tylko marzyć. Dlaczego? „Duża skala realizowanych inwestycji ... tej grupy podział wiekowy jest bardzo zróżnicowany” – mówi Monika Szymkowiak-Kowalewska, dyrektor Biura Klienta Zamożnego Deutsche Banku PBC. W Polsce rzadko można znaleźć spadkobierców ...