-
Praca w obsłudze klienta: dominuje stres czy satysfakcja?
... Nie od dziś wiadomo, że okres świąteczny to dobry czas dla specjalistów obsługi klienta na podejmowanie nowych wyzwań zawodowych i negocjacje warunków pracy. Pracodawcom zależy na zatrudnieniu najlepszych i na obsłudze klienta satysfakcjonującej dla wszystkich stron. Głównym powodem poszukiwania nowej pracy jest chęć większych zarobków ...
-
Praca w obsłudze klienta. Co mówią pracownicy?
... piątce przyczyn zwiększających utrzymanie pracowników w bezpośredniej obsłudze klienta zmieściły się także dobre relacje z szefem oraz przywiązanie do obecnej firmy. Ruch w obsłudze klienta Tylko w ciągu trzech ostatnich miesięcy (maj-lipiec 2022) w Pracuj.pl zamieszczonych zostało 35 600 ofert pracy w obsłudze klienta. Z kolei w II kwartale 2022 ...
-
Chatbot – wiodący trend w obsłudze klienta
... z innymi. Dlatego też coraz więcej firm korzysta z tych aplikacji, wykorzystując je w obsłudze klienta, nie ograniczając się tym samym wyłącznie do maila czy ... wysłać spersonalizowaną wiadomość, która zachęci ich do konkretnego działania. Boty w obsłudze klienta Boty oferują wiele możliwości, które sprzyjają potencjalnym klientom w poznaniu firmy ...
-
10 kluczowych trendów w obsłudze klienta firm produkcyjnych
... czynniki hamujące dostarczanie spójnego doświadczenia klienta: brak współpracy biznesowej – 32% brak dedykowanego zespołu omni-channel – 30% silosowe systemy / technologie uniemożliwiające dostęp do pełnego widoku klienta – 30% 3 główne czynniki hamujące dostarczanie mobilności w obsłudze klienta: ograniczenia budżetowe – 40% brak umiejętności ...
-
4 powody wykorzystania czatu w obsłudze klienta
... . Na całym świecie rośnie wykorzystanie czatu w obsłudze klienta. Według raportu Global Contact Center wykorzystanie czatu w call/contact center na całym świecie wzrośnie w ciągu 12 miesięcy o ponad 100%. Jest to najszybciej rozwijający się kanał komunikacji w działach wsparcia sprzedaży i obsługi klienta, wyprzedzający aplikacje mobilne i media ...
-
Administracja publiczna: jakie trendy w obsłudze klienta?
... w firmie Verint Systems Inc. przedstawił najważniejsze światowe prognozy dotyczące zmian w zakresie obsługi klienta w administracji publicznej na rok 2016. Zmiany te dotyczą systemów informatycznych do zarządzania treścią, kanałów obsługi klienta, a także kwestii bezpieczeństwa. Poniżej pięć najważniejszych trendów na rok 2016. 1) Racjonalizacja ...
-
Obsługa klienta e-commerce: ciężki kawałek chleba?
... porcję danych o pracy w obsłudze klienta e-commerce. Czy jest to miejsce dla osób liczących na dynamiczne podwyżki wynagrodzenia oraz bezstresowe środowisko? Niekoniecznie. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki odsetek osób zatrudnionych w obsłudze klienta e-commerce rozważa przebranżowienie? Czy pracownicy obsługi klienta e-commerce są zadowoleni ...
-
Obsługa klienta 2015
... spersonalizowaną (53%) Móc szybciej świadczyć klientom usługi (50%) W mierzeniu sukcesu w obsłudze klienta dla firm najważniejsze są twarde wskaźniki efektywności. Satysfakcja klientów znalazła się na 3 miejscu. Najpopularniejsze miary sukcesu w obsłudze klienta: Wysoka efektywność procesów / średni czas obsługi sprawy (47%). Ilość obsłużonych ...
-
6 zasad skutecznej obsługi klienta
... że wiele firm korzysta z niego w ankietach po sprzedaży, obsłudze klienta czy serwisie technicznym. Regularne monitorowanie wymienionych wskaźników pozwala firmie szybko identyfikować obszary do poprawy i doskonalić procesy. Obsługa klienta to proces, nie reakcja Skuteczna obsługa klienta nie polega wyłącznie na szybkim reagowaniu na zgłoszenia. To ...
-
Wysoka jakość obsługi klienta nowym źródłem przychodów
... . Przed nami trzecia już edycja raportu „Salesforce: State of Service" - opracowania skupiającego swoją uwagę na światowych trendach zaznaczających się w obsłudze klienta. To jeden z istotniejszych w dzisiejszych czasach obszarów działalności firm. Obecnie nawet najlepsze produkty nie są w stanie zadowolić klientów, jeżeli ich doświadczenia ...
-
Profesjonalna obsługa klienta wspomaga budżet firmowy
... zaniedbania. Według obliczeń globalnej firmy consultingowej Bain & Company, zdobycie nowego klienta kosztuje firmy aż 7 razy tyle, co utrzymanie obecnego. Co więcej, oczekiwania ... oczekiwania klienta, coraz więcej firm zakłada więc nie tylko firmowe konta na Twitterze, ale także dodatkowe profile, które mają być dedykowane wyłącznie obsłudze klienta ...
-
Dział obsługi klienta i operacji: jakie wynagrodzenia?
... zapotrzebowania na pracowników działów obsługi klienta? Na jakie wynagrodzenie może liczyć doradca klienta? Na których stanowiskach w obsłudze klienta wynagrodzenia rosły najbardziej dynamicznie? Zapotrzebowanie na strategiczne role Według danych z raportu w 2024 roku popyt na pracowników w działach obsługi klienta i operacji pozostaje niższy niż ...
-
Lojalny pracownik a lojalność klienta
... klienta (satysfakcja i lojalność klienta) a czynnikami dotyczącymi pracowników (satysfakcja, entuzjazm, lojalność, zaangażowanie, dopasowanie, jakość usług) i wynikami finansowymi firmy. Wypracowano model tej zależności: dopasowanie, satysfakcja i lojalność pracowników wpływają na dostrzeganie przez klientów wartości w ofercie i obsłudze klienta ...
-
Obsługa klienta: jak uniknąć wypalenia zwodowego?
... obsługi, tylko maszynowo rozpoczynasz maile od Szanowna Pani, a zanim spytasz klienta o problem - musisz wypowiedzieć przez telefon magiczną regułkę ze wszystkimi danymi ... z Twoją firmą, pisane trzynastozgłoskowcem. Narysuj papierową kartkę urodzinową dla najstarszego klienta. Zadzwoń do kogoś, z kim widziałeś się w zeszłym tygodniu i spytaj, czy ...
-
6 faktów nt. telefonicznej obsługi klienta w e-commerce
... obsłudze klienta nie jest na pewno kwestią najbliższych lat. Okazuje się bowiem, że nawet w najbardziej rozwiniętych technologicznie krajach, jak Stany Zjednoczone, Kanada, Niemcy czy Japonia, niemal 3/4 klientów sięga po telefon, gdy chce skontaktować się z działem obsługi klienta ... Na co stawiać w obsłudze klienta? – telefon a inne kanały Obsługa ...
-
Jakość obsługi klienta ważniejsza od ceny
... Firmy muszą się też dowiedzieć, co naprawdę mówią, myślą i oczekują klienci, skąd czerpią informacje oraz w których obszarach procesy nie zapewniają obsłudze klienta odpowiedniego priorytetu” – mówi Monika Kaczmarek, Director, Analytics Enterprise Intelligence Solutions, Verint. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzono z ośrodkiem Ipsos-MORI we ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... powróci. Nowi konsumenci zwracają uwagę przede wszystkim na łatwość w obsłudze, funkcjonalność i profesjonalny projekt nawigacji w ramach całego serwisu, czyli na tzw. layout ... problemy techniczne, trudności w nawigacji czy też złą obsługę klienta. Trudno potem odzyskać utraconego klienta. Aby witryna nie straciła swojego wykreowanego wizerunku, ...
-
Obsługa trudnego klienta - kamizelki ratunkowe
... z nas jako opiekun powinien znać podstawowe metody radzenia sobie w ciężkich sytuacjach w obsłudze, dzięki czemu zwiększa szansę na budowanie pozytywnego doświadczenia klienta oraz zmniejsza ryzyko odczuwania przez siebie nadmiarowych i niepotrzebnych emocji. Często działania klienta są celowe i świadome. Jeżeli bowiem uda się klientowi wyprowadzić ...
-
Biura podróży: jakość obsługi klienta
... serdeczny, niesmak może pozostać. Wyeliminować prywatne rozmowy, wprowadzić identyfikatory i zadbać o to, aby na stolikach był porządek. Mocno przeziębiony pracownik w obsłudze klienta oraz pierwsza informacja, że wszystkie wycieczki do końca listopada są sprzedane. Informacje o badaniu International Service Check, wykorzystując metodę Mystery ...
-
Obsługa klienta w e-sklepach: czaty zyskują na popularności
... raporcie Global Contact Centre Benchmarking Report przewiduje się, że w ciągu roku wykorzystanie czatu w obsłudze klienta może się nawet podwoić. Potwierdzają to wyniki naszego badania. W raporcie idealo dotyczącym form obsługi klienta opublikowanym w lutym 2014 roku korzystało z niego 26% sklepów. Dziś natomiast zaobserwowaliśmy wzrost o 11 ...
-
Bankowość online: błąd banku może odstraszyć klienta
... przez przypadek zalogować na cudze konto. Również zgłosił ten fakt obsłudze klienta, jednak nie wspomina z jakim efektem. „Na bezpieczeństwo w banku wirtualnym składa się ... , podobnie jak na rynku karcianym pojawi się maksymalny limit – udział własny klienta. Wszystko ze względu na trwający wyścig pomiędzy złodziejami, a bankami. Instytucje finansowe ...
-
Obsługa klienta - część 2
Satysfakcja klienta zależy w większym stopniu od pracownika niż od charakteru działalności organizacji, a nawet jakości jej produktów i usług. W bezpośrednich kontaktach z klientem podstawowe znaczenie ma bowiem osoba pracownika. Poprzedni artykuł z tej serii: Jeśli jego praca polega na obsłudze klientów przez cały dzień, może wystąpić ...
Tematy: -
3 filary cyfrowego onboardingu klienta w bankowości
... procedurami i wysokimi kosztami operacyjnymi. Dodatkowo wymagała większego zaangażowania klienta i jego osobistej wizyty w oddziale. W dobie cyfrowej transformacji, klienci oczekują ... , aby utrzymać wysoki standard usług i zapewnić płynność operacyjną, zwłaszcza w obsłudze przedsiębiorstw, gdzie potrzeba uproszczenia procesów jest szczególnie pilna. ...
-
Jakość obsługi klienta a pokolenie Y
... było pokazanie jak klienci urodzeni w latach 1982-2001 będą wpływać na trendy w obsłudze klientów. W tym celu zapytano menadżerów najwyższego szczebla i kadrę zarządzającą, w jaki ... i marketing wirusowy (taki jak promocyjne komunikaty wysyłane online od jednego klienta do drugiego). Co więcej, respondenci twierdzą, że udogodnienia, bardziej niż cena ...
-
Dostawcy Internetu: jakość obsługi klienta
... w kategorii „Budowanie lojalności klienta”, wyniosła 59,3 proc. Najniższą notę, bo tylko 35,1 proc., sprzedawcy uzyskali za wręczanie klientom wizytówek bądź innych pisemnych form kontaktu z salonem, biurem lub bezpośrednio z konsultantem. Nieznacznie lepiej wypadła ocena udzielonych klientom informacji o dodatkowej obsłudze (serwisie, pomocy ...
-
Przygotowania do Euro 2012 okiem tajemniczego klienta
... klienta. „Pracownica pytała mnie o szczegóły - dla ilu osób, w jakiej dzielnicy, czy kwatery prywatne czy motele lub hotele”. (Gdańsk, Polska) Wszyscy klienci uznali, że pracownicy byli skupieni na ich obsłudze ...
-
Co wpływa na zadowolenie klienta?
... zdania, że kasy samoobsługowe pozwalają sprzedawcom skupić się na obsłudze klientów, a 81 proc. uważa, że inwestycje technologiczne zaczynają się zwracać. – Z naszego badania wynika, że choć wysoka jakość obsługi pozwala zarówno wzmocnić lojalność i zadowolenie klienta obecnego, jak i przyciągnąć nowych kupujących, detaliści nie mogą ...
-
Dział Obsługi Klienta - Wchodzisz na własną odpowiedzialność
... stanie. System odrzuci takie zamówienie. To jest właśnie system obsługi klienta – zawsze szukający najlepszej opcji dla klienta. Potrzebujesz części zamiennej w tej chwili. Z pewnością nie pozwolisz aby kilkaset dolarów stanęły na drodze natychmiastowej obsłudze. Od zamierzchłych czasów, cwani kupcy obmyślali podstępne sposoby wyciągania jak ...
Tematy: -
Kanały komunikacji: preferencje klienta w 2009
... , Lead Analyst of Customer Interaction w Ovum. „Badanie pokazało, że frustracje klienta są skutkiem nieefektywnych prób kontaktu z firmą poprzez istniejące kanały komunikacyjne. ... kontakt z klientem. Żadna z kategorii nie zyskała znaczącej przewagi w obsłudze komunikacji zintegrowanej. Przedsiębiorstwa finansowe radzą sobie najlepiej, a zaraz ...
-
Mapa rynku: punkt widzenia klienta
... produktu o dobrej jakości dźwięku. Apple skoncentrował się na stworzeniu najłatwiejszego w obsłudze, legalnego serwisu do ściągania muzyki z internetu. Firma zainwestowała dużo pieniędzy ... obszarze. Mapa rynku stanowi użyteczne narzędzie do przyjęcia punktu widzenia klienta na strategiczny obszar działania firmy. Mapa to dwumiarowy wykres, zazwyczaj ...
-
Citi Handlowy: zmiany w obsłudze kart Visa Business
... zmiana limitu na karcie. Zwiększono liczbę operacji realizowanych telefonicznie – teraz cały proces wydania duplikatu karty realizowany jest przez Biuro Obsługi Klienta, bez konieczności dosyłania dyspozycji w formie papierowej. Także telefonicznie oraz poprzez przesłanie wiadomości email do BOK pełnomocnik programu kart business może ...
-
Chatboty, voiceboty, AI dla firm. 5 kluczowych trendów 2020
... faktem jest to, że AI znajduje coraz to szersze zastosowanie zarówno w e-marketingu jak i w obsłudze klienta, czy e-commerce. Prognozy formułowane przez firmę Gardner wskazują, że w najbliższej przyszłości z chatbotów w obsłudze klienta korzystać będzie niemal połowa organizacji, a kolejne 40% zdecyduje się na wdrożenie wirtualnych asystentów. Na ...
-
Sprzedaż, marketing, technologie i cyfrowa transformacja - trendy 2023
... transformacji. Należy się także spodziewać wzrostu roli sztucznej inteligencji, zarówno w obsłudze klienta, jak i obsłudze procesów wewnątrz firmy. Przyszły rok będzie także rokiem, w którym trend "total experience" (TX) najbardziej zyska w podejściu do obsługi klienta. Prognozy dotyczące informatyki, które firmy powinny wziąć pod uwagę, aby ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 17/2019
... gdy 21% planuje je redukować. Cyfryzacja doprowadzi do zmian w zatrudnieniu w IT, gdzie 11% przedsiębiorstw deklaruje wzrost, a 1% spadek zatrudnienia, w obsłudze klienta (9% vs. 4%), HR (3% vs. 0%), finansach i księgowości (4% vs. 3%). W administracji i zarządzaniu biurem w wyniku automatyzacji więcej firm będzie redukować niż powiększać zespoły ...
-
Wyzwania pracownika contact i call center
... zadaniem jest rozwiązanie problemu klienta przez telefon. Najmniej respondentów odpowiedziało, że największą trudnością jest umiejętność odpowiedzenia na najtrudniejsze pytania (7 proc.), czy też mnogość rzeczy, które muszą wiedzieć osoby pracujące w telefonicznej obsłudze klienta. – Praca w dziale obsługi klienta wymaga zaangażowania, a także ...