-
Koniunktura przemysłowa IX 2016
... sierpniu. W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. We wrześniu koniunktura oceniana jest optymistycznie przez dyrektorów następujących branż: tekstylia, odzież, obuwie (plus 20,7 we wrześniu, plus 21,3 przed miesiącem), pojazdy samochodowe (plus 7,6 we wrześniu, plus 5,4 w sierpniu) oraz artykuły gospodarstwa domowego ...
-
Koniunktura przemysłowa X 2016
... wrześniu. W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. W październiku koniunktura oceniana jest optymistycznie przez dyrektorów następujących branż: tekstylia, odzież, obuwie (plus 19,4 w październiku, plus 20,7 przed miesiącem), artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 14,7 w październiku, plus 6,8 we wrześniu) oraz ...
-
Koniunktura przemysłowa XI 2016
... cen. W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. W listopadzie koniunktura oceniana jest optymistycznie przez dyrektorów branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 17,8 w listopadzie, plus 19,4 przed miesiącem) i pojazdy samochodowe (plus 6,0 w listopadzie, plus 6,3 w październiku), a niekorzystnie – przez przedstawicieli ...
-
Koniunktura przemysłowa XII 2016
... wzrost cen. W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. W grudniu koniunktura oceniana jest optymistycznie przez dyrektorów branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 10,2 w grudniu, plus 17,8 w listopadzie), artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 2,5 w grudniu, minus 3,5 miesiąc wcześniej) i pojazdy samochodowe (plus ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2017
... wzrost cen. W prezentowanych branżach handlowych diagnozy koniunktury są optymistyczne. W bieżącym miesiącu naj-lepsze są oceny zgłaszane przez przedstawicieli branży tekstylia, odzież, obuwie (plus 11,3 w styczniu br., plus 10,2 w grudniu ub. r.). Dyrektorzy pozostałych branż również oceniają koniunkturę pozytywnie, lepiej niż w ubiegłym miesiącu ...
-
Koniunktura przemysłowa II 2017
... r. Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen. W prezentowanych branżach handlowych diagnozy koniunktury są zróżnicowane. Pozytywne oceny zgłaszane są przez przedstawicieli branż: tekstylia, odzież, obuwie (plus 12,4 w lutym br., plus 11,3 w styczniu), pojazdy samochodowe (plus 12,4 w lutym br., plus 9,3 miesiąc wcześniej) oraz żywność (plus 3,9 w lutym ...
-
Koniunktura przemysłowa III 2017
... . Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen. W prezentowanych branżach handlowych wskaźniki koniunktury są zróżnicowane. Pozytywne oceny zgłaszane są przez przedstawicieli branż: tekstylia, odzież, obuwie (plus 24,7 w marcu br., plus 12,4 w lutym), pojazdy samochodowe (plus 11,5 w marcu br., plus 12,4 miesiąc wcześniej) oraz żywność (plus ...
-
Koniunktura przemysłowa IV 2017
... . Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen. W prezentowanych branżach handlowych wskaźniki koniunktury są zróżnicowane. Pozytywne oceny zgłaszane są przez przedstawicieli branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 23,8 w kwietniu, plus 24,7 w marcu), pojazdy samochodowe (plus 16,0 w kwietniu, plus 11,5 miesiąc wcześniej) oraz żywność (plus 8,9 w kwietniu ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2017
... . Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen. W prezentowanych branżach handlowych wskaźniki koniunktury są zróżnicowane. Pozytywne oceny zgłaszane są przez przedstawicieli branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 22,0 w maju, plus 23,8 w kwietniu), pojazdy samo-chodowe (plus 12,0 w maju, plus 16,0 miesiąc wcześniej) oraz żywność (plus 7,1 w maju, plus ...
-
Koniunktura przemysłowa VI 2017
... zapowiadanego miesiąc wcześniej. Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen. W bieżącym miesiącu we wszystkich prezentowanych branżach handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 17,2 w czerwcu, plus 22,0 w maju), pojazdy samochodowe (plus 11,2 w czerwcu, plus 12,0 miesiąc wcześniej), żywność (plus 5,0 w czerwcu, plus ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2017
... niewielkie zwiększenie zatrudnienia. Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen. W bieżącym miesiącu we wszystkich prezentowanych branżach handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 18,6 w lipcu, plus 17,2 w czerwcu), pojazdy samochodowe (plus 12,3 w lipcu, plus 11,2 miesiąc wcześniej), żywność (plus 5,0 w lipcu, podobnie ...
-
Koniunktura przemysłowa VIII 2017
... zwiększenie zatrudnienia. Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen. W bieżącym miesiącu we wszystkich prezentowanych branżach handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 21,7 w sierpniu, plus 18,6 w lipcu), pojazdy samochodowe (plus 8,8 w sierpniu, plus 12,3 miesiąc wcześniej), żywność (plus 6,4 w sierpniu, plus ...
-
Koniunktura przemysłowa IX 2017
... niewielkie zwiększenie zatrudnienia. Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen. W bieżącym miesiącu we wszystkich prezentowanych branżach handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 25,4 we wrześniu, plus 21,7 w sierpniu), pojazdy samochodowe (plus 12,3 we wrześniu, plus 8,8 miesiąc wcześniej), żywność (plus 8,5 we ...
-
Koniunktura przemysłowa X 2017
... od formułowanych we wrześniu. Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen. W bieżącym miesiącu w większości prezentowanych branż handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 25,0 w październiku, plus 25,4 we wrześniu), pojazdy samochodowe (plus 11,4 w październiku, plus 12,3 miesiąc wcześniej) oraz żywność (plus ...
-
Koniunktura przemysłowa XII 2017
... firm przewidują wzrost cen, zbliżony do planowanego przed miesiącem. W bieżącym miesiącu w większości prezentowanych branż handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 20,6 w grudniu, plus 24,2 w listopadzie), pojazdy samochodowe (plus 10,3 w grudniu, plus 12,5 miesiąc wcześniej) oraz żywność (plus 6,4 w grudniu, plus ...
-
10 rad, które pomogą ci rozpoznać podróbki
... na ryzykowny skład produktu (np. kosmetyki) czy niską jakość towaru (odzież, obuwie, sprzęt elektroniczny etc.). Jak zyskać pewność, że nie kupujemy ... Intelektualnej, konsumenci najczęściej nieświadomie kupują kosmetyki, odzież i zabawki. Do ECK Polska konsumenci najczęściej zgłaszają skargi na obuwie i sprzęt elektroniczny. Jak zrezygnować? Jeżeli ...
-
Upadłości firm I 2019 r.
... konkurencji z tanimi towarami z Azji) Wśród niewypłacalności firm produkcyjnych widocznych jest też kilka przypadków firm produkujących na rynek konsumencki - odzież, obuwie, zabawki etc. – Odzież, obuwie i zabawki to kategorie zdominowane przez tanich dostawców z Azji. Mniejsi, lokalni producenci, którzy wcześniej bazowali na taniej sile roboczej ...
-
Koronawirus: kto ma szansę na rozwój firmy w czasie pandemii?
... , czyli aplikacje, dzięki którym możemy cieszyć się jedzeniem dostarczanym bezpośrednio pod drzwi. Tymczasem przyszłość firm oferujących dobra trwałe, takie jak odzież, obuwie, dobra luksusowe oraz komercyjne nieruchomości czy też usługi branży dóbr konsumenckich, takie jak restauracje, hotelarstwo, transport, turystyka oraz rozrywka stoi ...
-
Zakupy online odzieży i obuwia: jakie skargi konsumentów?
... znaczny wzrost popularności zakupów online. Niektóre sklepy umożliwiły klientom także wyprzedaż ich szaf. Z jakimi problemami najczęściej spotykają się konsumenci kupujący odzież i obuwie w sieci? Statystyki skarg W 2020 roku Europejskie Centrum Konsumenckie (działające przy UOKIK) otrzymało około 500 transgranicznych skarg od konsumentów, którzy ...
-
Najsilniejsze marki w mediach 2023. Na podium Onet, PKO Bank Polski i Wirtualne Media
... zniknęło także „Auto Moto” emitowane przez Bauera. Wszystkie te zmiany odbiły się na liczbie materiałów wzmiankujących o brandach z branż takich jak: odzież, obuwie, jubilerzy, kosmetyki, samochody popularne i premium oraz farmacja. Na liczbę analizowanych danych wpłynęła także polityka mediów społecznościowych, których monitorowanie jest dużym ...
-
Branża handlowa ma 2,4 miliarda złotych długów
... pokazują, że Polacy ograniczają wydatki, szczególnie na meble, sprzęt AGD i RTV, odzież i obuwie oraz żywność i napoje. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie długi ... sprzedaż w październiku w stosunku do tego samego miesiąca ub.r. w takich kategoriach, jak odzież i obuwie – spadek o 12,8 proc. oraz meble, sprzęt AGD i RTV – mniej o 3,6 proc. Znacząco ...
-
E-zakupy: ile i na co wydajemy w sieci?
... za produkty związane z modą. Na odzież, akcesoria i dodatki Polacy wydają średnio 83 zł miesięcznie, czyli o 8 zł więcej niż deklarowali w ubiegłym roku. W pięciu na sześć najpopularniejszych kategorii produktów kupowanych online (urządzenia mobilne, multimedia, bilety do kina i teatru, obuwie i sprzęt RTV/AGD), badani zadeklarowali niższą ...
-
Handel detaliczny w strefie Euro: konsumpcja odporna na inflację?
... w porównaniu z pierwszą połową 2022 r. Niższy wzrost, wyższe stopy procentowe i trudniej dostępne finansowanie najbardziej zagrażają firmom z kategorii fashion (odzież, obuwie, akcesoria), domom towarowym i handlowi elektronicznemu. W miarę zanikania pozytywnego wpływu dotychczasowych programów wsparcia w związku z COVID-19, spowolnienia konsumpcji ...
-
Ekwiwalent za pranie odzieży a przychód pracownika
... oraz odzież i obuwie robocze) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 ze zm.). Stosownie do postanowień art. 2377 § 1 ww. ustawy pracodawca ma obowiązek nieodpłatnego zapewnienia pracownikowi odzieży i obuwia roboczego, spełniających wymagania określone w Polskich Normach: 1. jeżeli odzież własna ...
-
UE wycofała 2,5 tys. niebezpiecznych produktów
... .) oraz odzież, tkaniny i wyroby związane z modą (23 proc.). Wśród najczęściej zgłaszanych rodzajów zagrożeń powodowanych przez te produkty znalazły się: ryzyko odniesienia obrażeń, ryzyko chemiczne oraz ryzyko zadławienia się. Najbardziej powszechne zagrożenia chemiczne odnotowane w 2014 r. dotyczyły produktów takich jak obuwie i artykuły skórzane ...
-
H&M bije Reserved. Gdzie kupujemy ubrania?
Polacy często i chętnie kupują ubrania. Ze zrealizowanego przez PMR badania "Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2016" wynika, że w minionym roku zakupu odzieży dokonało 9 spośród 10 respondentów (91%). Okazuje się również, że modowych zakupów najczęściej dokonujemy w markowych sklepach na terenie galerii handlowych. Najczęściej ...
Tematy: odzież, obuwie, marki odzieżowe, H&M, Reserved, moda, handel detaliczny, odzież damska, moda męska -
Budżet domowy. Ile Polacy wydają na siebie?
... na najróżniejsze, związane z podnoszeniem komfortu życia cele. Są to m.in. wyjścia do restauracji i do kina, wydatki związane z własnym wizerunkiem (np. odzież, obuwie, usługi fryzjerskie i kosmetyczne) czy nawet fundusze spożytkowane na usługi medyczne, z których badani - w ramach dbałości o zdrowie - korzystają z własnej woli. Warto tu ...
-
Zakupy online: co kupujemy częściej niż przed pandemią?
... Zdrowie i uroda wzrosła w ubiegłym roku o niemal 60 proc. względem roku 2019. Na drugim miejscu uplasowała się odzież (34 proc.), a na trzecim książki i multimedia (31,1 proc.). Produkty z tej ostatniej kategorii były również ... miarę jak pandemia będzie powoli ustępować, one również podążą za falą wzrostów w e-commerce, tak jak teraz odzież czy ...
-
Świąteczne wydatki Europejczyków 2010
... które planuje nabyć połowa respondentów. Jest to najchętniej wybierany produkt w 17 z 19 ankietowanych państw. Na dalszych pozycjach znajdują się książki, odzież, obuwie i gry planszowe”, dodaje Magdalena Jończak z Deloitte. Hipermarkety i specjalistyczne sieci sklepów oraz Internet to najbardziej popularne miejsca, w których Polacy dokonują zakupu ...
-
Europejscy konsumenci a zakupy
... sklepu, gdzie mogą obejrzeć, dotknąć i przymierzyć artykuły odzieżowe lub obuwie, zanim kupią je w sieci” – powiedziała Agata Czarnecka, starszy konsultant w dziale ... raz na sześć tygodni. W Polsce konsumenci także najczęściej kupują ubrania i obuwie w lokalnych sklepach, które odwiedzają przynajmniej raz w miesiącu. Z kolei w centrach handlowych, ...
-
Wiadomości SMS dobrym sposobem na komunikację z klientem
... . Zniżki na obuwie mile widziane Niemal 40 proc. Polaków chciałoby otrzymywać powiadomienia SMS o promocjach w sklepach i punktach usługowych. Najbardziej pożądanym typem promocji realizowanym za pośrednictwem SMS-ów jest rabat na zakup produktu lub usługi, a największym zainteresowaniem cieszą się takie branże jak odzież, obuwie oraz akcesoria ...
-
Jak działać na rynku e-commerce w dobie koronawirusa?
... odzież i biżuteria, zmalała sprzedaż, to rynek ecommerce jako całość rośnie w siłę, co jest dobrym prognostykiem ... należą: dobra luksusowe: biżuteria, zegarki, itp. akcesoria przydatne do aktywności poza domem i podróżowania ubrania i obuwie Jeżeli jesteś przedstawicielem branży, która została szczególnie dotknięta koronawirusem, zastanów się, jak ...
-
E-commerce: na zakupy ubrań i kosmetyków wydajemy miliardy
... , platformy wideo na żądanie (VOD), platformy do transmisji strumieniowej, platformy wideokonferencyjne i audio, publikacje cyfrowe, np. e-booki, e-magazyny), moda i akcesoria (odzież, obuwie, torby i akcesoria) oraz edukacja (kursy online, profesjonalne usługi edukacyjne, wydawnictwa szkolne i naukowe, opłaty za czesne szkół i uczelni wyższych).
-
Co przyniesie Unia
... ubiegłym obserwujemy wzrost oczekiwań podwyżki cen o 11 punktów procentowych. W tym przypadku oceny Polaków są zgodne z ocenami ekspertów w dziedzinie budownictwa mieszkaniowego. Odzież i obuwie Polacy oczekują także wzrostu cen odzieży i obuwia, chociaż w ubiegłym roku ceny tych artykułów spadały. 61 proc. Polaków spodziewa się wzrostu ...
Tematy: integracja z ue, ue -
Świąteczne zakupy online w 2008
... zakupów w sklepach online przyznaje się obecnie 32% klientów – o pięć procent więcej niż przed rokiem. Wśród nabywanego asortymentu dominują kosmetyki (39%), odzież i obuwie (32%), książki i filmy (30%), zabawki (25%), biżuteria (22%), sprzęt komputerowy (20%) i płyty CD (18%). Z badania wynika, że internautom mającym do ...