-
Inflacja II 2010
... udział wydatków w zakresie użytkowania mieszkania i nośników energii, restauracji i hoteli, a także zdrowia. Obniżył się natomiast udział wydatków na żywność i napoje bezalkoholowe, odzież i obuwie, a także na towary i usługi w zakresie transportu i łączności. W związku z tym odnotowano inny wpływ zmian cen w poszczególnych grupach na wskaźnik cen ...
-
Nastolatek jako konsument
... przyjmują rolę konsultantów. Często pytani są przez dorosłych, jaki smak wybrać, która marka jest najlepsza. Podobnie dzieje się, jeśli chodzi o odzież, czy obuwie. Przy czym w tej kategorii młodzi konsumenci są także inicjatorami, czy nawet jedynym decydującym o wyborze tej lub innej bluzki. Tutaj ...
-
Inflacja XII 2011
... mieszkaniem (o 5,5%) oraz zdrowiem (o 4,5%). Podwyższono ceny w restauracjach i hotelach (o 4,2%) oraz opłaty w zakresie edukacji (o 3,4%). Mniej należało natomiast zapłacić za odzież i obuwie (o 1,5%). Niższe były także ceny w zakresie łączności (o 0,8%). Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych w 2011 r., w stosunku do 2010 ...
-
Polaków zakupy modowe w sieci
Zakupy odzieżowe przeniosły się do Internetu. Coraz chętniej kupujemy w sieci odzież, obuwie oraz akcesoria. Z analizy przeprowadzonej przez firmę Gemius wynika, że średnia wartość zakupów wynosi 250 złotych. Zauważalnym trendem wśród kupujących jest ...
-
Gotówka w odwrocie?
... , dr Eweliny Jurczak, płatności online stają się standardem w wielu branżach, takich jak m.in.: kosmetyki, produkty farmaceutyczne, meble i wyposażenie wnętrz, odzież oraz dodatki i akcesoria. Z szybkich płatności korzystają także firmy oferujące ubezpieczenia i usługi finansowe, transportowe oraz branża turystyczna. Oczywiście systemy te bardzo ...
-
Planujesz eksport? Sprawdź przepisy prawne
... kontrahentami – do Niemiec, Austrii i Włoch wysyłamy odzież, obuwie oraz sprzęt AGD. Nie boimy się także dalszych rynków, czyli Chin, Kanady czy Stanów Zjednoczonych. Polska eksportuje surowce naturalne oraz produkty niskoprzetworzone (sektor paliwowy, chemiczny, metalurgiczny), odzież, meble, wyposażenie wnętrz, przyczepy i maszyny rolnicze ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2015
... korzystniejsza relacja jakości do ceny niż ich zagranicznych odpowiedników. Około jedna trzecia badanych pozytywnie oceniła design i estetykę polskich marek w segmentach: odzież, obuwie i galanteria skórzana oraz biżuteria i zegarki. W porównaniu do innych segmentów największą rozpoznawalnością na tle zagranicznych marek cieszą się polskie alkohole ...
-
Inflacja XII 2015
... wyroby tytoniowe – o 3,3% oraz napoje alkoholowe – o 0,1% (w 2014 r. odnotowano wzrost odpowiednio o 7,0% i 1,9%). W 2015 r. konsumenci płacili mniej za odzież (o 5,4%) oraz obuwie (o 4,2%), wobec obniżek odpowiednio o 5,4% i 3,8% obserwowanych w 2014 r. Średnioroczny wzrost cen towarów i usług związanych z mieszkaniem w 2015 r. wyniósł 0,5% (wobec ...
-
Czy warto kupować sprzęt elektroniczny online?
... online. Kupują nie tylko artykuły takie jak książki, zabawki, odzież, ale także sprzęt komputerowy czy RTV. Jaka jest przewaga sklepów online nad stacjonarnymi ... sprzęty elektroniczne – tę kategorię wskazało 33,2% respondentów; wyprzedziła ją tylko sekcja „odzież i obuwie”. 22,1% ankietowanych kupuje przez internet artykuły RTV i AGD. Co sprawia, ...
-
E-sklepy w sieci zadłużenia
... ) internetowych sprzedawców, to zobowiązania wobec firm dostarczającym im towary, jak odzież, obuwie, elektronika, sprzęty AGD i RTV, chemia budowlana czy kosmetyki. Zgodnie ... . Wg cytowanego wyżej raportu Gemius, w 2017 r. Polacy najczęściej kupują w sieci odzież, dodatki, akcesoria, a także książki, płyty i filmy. Trzecia edycja badania „Długi ...
-
GUS: oceny koniunktury gospodarczej najgorsze w historii
... ogólnego klimatu koniunktury gospodarczej (NSA) kształtuje się na poziomie minus 49,5. Najbardziej pesymistycznie koniunkturę oceniają firmy sprzedające tekstylia, odzież, obuwie, najmniej niekorzystnie – jednostki handlujące żywnością. Transport i gospodarka magazynowa W bieżącym miesiącu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury (NSA) kształtuje się ...
-
Koniunktura gospodarcza V 2020. W danych GUS wyraźny wpływ COVID-19
... w przypadku handlu hurtowego, jest on nieznacznie wyższy niż w kwietniu (minus 49,5). Najbardziej niekorzystne oceny w tym zakresie zgłaszają przedstawiciele branży tekstylia, odzież, obuwie. Transport i gospodarka magazynowa W bieżącym miesiącu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury (NSA) kształtuje się na poziomie minus 39,4 (minus 48,3 w kwietniu ...
-
Polski konsument a zakupy: cena ważna dla 95% Polaków
... . Kobiety częściej niż mężczyźni zwracają uwagę na markę kosmetyków, środków czystości i artykułów żywnościowych. Dla mężczyzn jest ona ważna, gdy kupują odzież, obuwie, sprzęt RTV-AGD oraz sportowy. Tylko co piąty konsument lubi zakupy i czuje się pewnie jako uczestnik rynku – to przedstawiciel grupy tzw ...
-
Podpisanie umowy o pracę: rodzaje i warunki
... pracy dla każdego pracownika, c) założenie indywidualnej karty przydziału odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej – jeśli pracownikowi wydawana jest odzież, obuwie robocze lub środki ochrony indywidualnej, d) sporządzenie karty oceny ryzyka na każdym stanowisku pracy. Przedstawiony artykuł stanowi I część e-booka pt. "Umowa ...
-
Jak inwestować w 2008 roku?
... i handlu detalicznego (dwucyfrowa dynamika płac zwiększa siłę nabywczą Polaków i ich popyt na lepszej jakości żywność), a także producentów dóbr z wyższej półki (odzież, obuwie, meble, biżuteria). Unikać należy banków oraz deweloperów mieszkaniowych, którzy na słabnącym rynku z coraz większą podażą lokali muszą schodzić z marż celem ...
-
Galeria Konstantynów w Łodzi
... miasta jest również studio urody AG-MA, pierwszy salon z tak kompleksową ofertą w Konstantynowie Łódzkim. Pozostałe lokale zostały zajęte przez firmy oferujące odzież, obuwie (Boti), kosmetyki (Drogeria Natura) oraz szeroko rozumiane usługi (optyk, salon jubilerski, szafy, dorabianie kluczy, biuro podróży). Nie zabraknie również apteki ...
-
Jak rozstrzygać spory konsumenckie?
... metoda: Mediacja lub Sąd Polubowny przy Inspekcji Handlowej (IH). Jakie spory rozstrzyga dany organ: Spory związane z zakupionym towarem lub usługą (odzież, obuwie, sprzęt RTV, AGD, meble, komputery, usługi remontowe i montażowe, drobne usługi krawieckie, fryzjerskie, pralnicze). Co należy zrobić, chcąc rozstrzygnąć spór: Należy ...
-
Zakupoholizm: jak chronić swój portfel?
... . Również mężczyźni uzależniają się od zakupów. Wśród kobiet najsilniejsze objawy występują zaś w wieku 30 – 40 lat. Kobiety kupują przede wszystkim odzież, obuwie, biżuterię, kosmetyki. Mężczyźni zaś, oprócz ubrań, „polują” głównie na elektronikę i płyty CD. Na ratunek finansom "Oprócz wielu innych przyczyn, na ...
-
Centrum Handlowe Łacina w Poznaniu
... charakter z lokalnymi uwarunkowaniami”. Łacina ma przyciągać klientów bogatą i różnorodną ofertą handlową obejmującą niemal wszystkie rodzaje artykułów – od spożywczych, poprzez odzież, obuwie, multimedia, książki i prasę, kosmetyki, artykuły dla dzieci i niemowląt aż po wyposażenie wnętrz. Planowanych jest 300 punktów handlowych i usługowych ...
-
Galeria Sieradzka w rozbudowie
... dzieci i młodzieży 5.10.15 otworzyła na pierwszym piętrze Galerii Sieradzkiej sklep o powierzchni 120 m2. Natomiast Martes Sport, sieć sklepów oferujących odzież, obuwie oraz akcesoria sportowe renomowanych marek, wynajęła około 360 m2. Powiększone i unowocześnione centrum handlowe jest obecnie wynajęte w niemal 100%. Za wynajem ...
-
Koniunktura przemysłowa X 2011
... Wśród branż pozytywne oceny koniunktury formułują przedstawiciele branż artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 12 – wzrost o 11 punktów) oraz włókno, odzież, obuwie (plus 5 – spadek o 3 punkty). Negatywnie koniunkturę oceniają przedsiębiorcy z branż pojazdy samochodowe (minus 3 – spadek o 2 punkty) i żywnościowej (minus 4 – spadek o 2 punkty ...
-
Dla kogo sprzedaż wysyłkowa?
... , które w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiły produkt lub usługę korzystając z oferty zamieszczonej w Internecie, oferty telefonicznej lub przesłanej pocztą 24% kupiło odzież, obuwie lub dodatki, prawie 15% - telefony lub akcesoria, a 13% - zabawki. Osoby te kupowały też często sprzęt RTV i AGD, książki, sprzęt sportowy ...
-
Koniunktura przemysłowa XI 2011
... pozytywne oceny koniunktury formułują przedstawiciele branż artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 12 – tak jak przed miesiącem) oraz włókno, odzież, obuwie (plus 4 – spadek o 1 punkt). Negatywnie koniunkturę oceniają przedsiębiorcy z branż żywnościowej (minus 5 – spadek o 1 punkt) i pojazdy samochodowe (minus 4 – spadek o 1 punkt). W podziale ...
-
Koniunktura przemysłowa XII 2011
... samochodowe (minus 9 – spadek o 5 punktów), artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 9 – spa-dek o 21 punktów), żywnościowa (minus 8 – spadek o 3 punkty) oraz włókno, odzież, obuwie (minus 6 – spadek o 10 punktów). W podziale na klasy wielkości swoją sytuację gospodarczą najbardziej negatywnie oceniają jednostki małe (o liczbie pracujących do ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2012
... 15 – spadek o 7 punktów), artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 14 – spadek o 5 punktów), pojazdy samochodowe (minus 11 – spadek o 2 punkty) oraz włókno, odzież, obuwie (minus 7 – spadek o 1 punkt). W podziale na klasy wielkości swoją sytuację gospodarczą najbardziej negatywnie oceniają jednostki najmniejsze (o liczbie pracujących do 49 osób ...
-
Koniunktura przemysłowa II 2012
... domowego ogółem (minus 13 – wzrost o 1 punkt), żywnościowa (minus 12 – wzrost o 3 punkty), pojazdy samochodowe (minus 8 – wzrost o 3 punkty) oraz włókno, odzież, obuwie (minus 2 – wzrost o 5 punktów). W podziale na klasy wielkości najbardziej negatywne oceny i prognozy dotyczące sytuacji gospodarczej zgłaszają jednostki najmniejsze (o liczbie ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2012
... domowego ogółem (minus 15 – spadek o 7 punktów), żywnościowa (minus 8 – spadek o 3 punkty), pojazdy samochodowe (minus 6 – spadek o 3 punkty) oraz włókno, odzież, obuwie (minus 3 – spadek o 5 punktów). W podziale na klasy wielkości najbardziej negatywne oceny i prognozy dotyczące sytuacji gospodarczej zgłaszają jednostki mikro (o liczbie ...
-
Koniunktura przemysłowa VI 2012
... oceniają negatywnie przedstawiciele wszystkich prezentowanych branż: pojazdy samochodowe (minus 10 – spadek o 4 punkty), żywnościowa (minus 6 – spadek o 2 punkty), włókno, odzież, obuwie (minus 4 – spadek o 1 punkt) oraz artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 3 – wzrost o 12 punktów). W podziale na klasy wielkości najbardziej negatywne ...
-
USA: dobre dane z rynku mieszkaniowego
... kategorię prasa, książki i pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach, w przypadku której spadek wynosił blisko 10%. Charakterystyczny był spadek sprzedaży w kategorii włókno, odzież, obuwie. To nie zdarzało się w poprzednich miesiącach. Można zatem domniemywać, że postępujące spowolnienie gospodarcze w naszym kraju zaczyna się przekładać na ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2012
... o 2 punkty), artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 6 – bez zmian w stosunku do ubiegłego miesiąca), żywnościowa (minus 6 – spadek o 3 punkty) oraz włókno, odzież, obuwie (minus 5 – spadek o 1 punkt). W podziale na klasy wielkości najbardziej negatywne oceny i prognozy dotyczące sytuacji gospodarczej zgłaszają jednostki mikro (o liczbie ...
-
Koniunktura przemysłowa VIII 2012
... wszystkich prezentowanych branż: pojazdy samochodowe (minus 12 – bez zmian w stosunku do ubiegłego miesiąca), żywnościowa (minus 6 – podobnie jak w lipcu), włókno, odzież, obuwie (minus 3 – wzrost o 2 punkty) oraz artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 1 – wzrost o 5 punktów). W podziale na klasy wielkości najbardziej negatywne oceny ...
-
Koniunktura przemysłowa IX 2012
... spadek o 7 punktów) oraz żywnościowej (minus 8 – spadek o 2 punkty). Wśród prezentowa-nych branż jako jedyni pozytywnie koniunkturę oceniają przedstawiciele branży włókno, odzież, obuwie (plus 1 – wzrost o 4 punkty). W podziale na klasy wielkości najbardziej negatywne oceny i prognozy dotyczące sytuacji gospodarczej zgłaszają jednostki najmniejsze ...
-
Koniunktura przemysłowa XI 2012
... wzrost o 4 pkt. proc.), artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 7 – wzrost o 7 pkt. proc.), żywnościowej (minus 7 – wzrost o 3 pkt. proc.) oraz włókno, odzież, obuwie (minus 4 – spadek o 5 pkt. proc.). W podziale na klasy wielkości najbardziej negatywne oceny i prognozy dotyczące sytuacji gospodarczej zgłaszają jednostki najmniejsze (o liczbie ...
-
Grudniowe wydatki Polaków
... % ogółem) a także książki, filmy, płyty muzyczne i gry komputerowe (17%), słodycze (17%) i zabawki (15%). Innym popularnym pomysłem na prezent jest także odzież, obuwie albo dodatki do stroju (11%). Respondenci zapytani, czym głównie kierują się podczas zakupu prezentów świątecznych, wskazywali przede wszystkim na ich ...
-
Koniunktura przemysłowa XII 2012
... domowego ogółem (minus 23 – spadek o 16 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca), pojazdy samochodowe (minus 17 – spadek o 5 pkt. proc.), włókno, odzież, obuwie (minus 13 – spadek o 9 pkt. proc.) oraz żywnościowej (minus 11 – spadek o 4 pkt. proc.). W podziale na klasy wielkości najbardziej negatywne oceny i prognozy ...