-
Organizatorzy turystyki po kontroli UOKiK
Urząd regularnie monitoruje rynek usług turystycznych. Na ponad 2,4 tys. wpisanych do rejestru postanowień niedozwolonych 709 związanych jest z turystyką. To najliczniejsza grupa postanowień z jednej branży w rejestrze. W tym roku miała miejsce już piąta od 2003 roku ogólnopolska kontrola działalności organizatorów turystyki. W ramach prowadzonego ...
-
Jak rozliczyć bony dla pracowników z ZFŚS?
Wydatki socjalne dokonywane w ramach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych powinny być określone w regulaminie ZFŚS. Jeżeli regulamin przewiduje możliwość przeznaczenia środków na świadczenia świąteczne dla pracowników, pracodawca może kierować te środki do pracowników w różnych formach, w tym także i w formie bonów towarowych. Świadczenia ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę radiową
W 2011 roku firmy z branży motoryzacyjnej wydały na reklamę blisko 1,6 mld zł. Z tego ponad 20 proc. - 321,2 mln zł - przeznaczone było na reklamę radiową - wynika z Raportu AdBranch opublikowanego przez Komitet Badań Radiowych. Niektórzy marketerzy wydawali jednak na kampanie radiowe nawet połowę swojego budżetu reklamowego (dane cennikowe netto, ...
-
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
Nie lubimy reklamacji. Konsumentom kojarzą się one zazwyczaj z niechętnymi sprzedawcami, którzy zrobią wszystko by odprawić ich z kwitkiem. Przedsiębiorców przyprawia o ból głowy sama myśl o spotkaniu z roszczeniowym klientem, który ...
-
UOKiK: Pekao Leasing naruszył prawa konsumentów
Używane towary także można reklamować. Niedozwolone jest ograniczanie konsumentom korzystania z tego prawa. Przekonała się o tym spółka Pekao Leasing w Warszawie. Za ograniczanie prawa do reklamacji sprzętu poleasingowego Prezes Urzędu nałożyła na nią karę prawie 900 tys. zł. Pekao Leasing za pośrednictwem strony internetowej sprzedaje używane, ...
-
Rynek napojów w Polsce: wydatki na reklamę I-VI 2013
Producenci napojów zwiększają wydatki reklamowe w tym roku w porównaniu do 2012. Wzrost o 6% do 410 mln złotych, mimo spowolnienia gospodarczego, może oznaczać pierwsze symptomy odbicia na rynku reklamowym. To wyniki najnowszej analizy przeprowadzonej przez ekspertów domu mediowego Equinox Polska. Największe zmiany widoczne są wśród producentów ...
-
Wpisy na Facebook-u a prawa autorskie
Regulamin, który każdy użytkownik zaakceptował (inaczej nie zacząłby lajkować) wprowadza zasady związane z IP. Mianowicie, użytkownik, który zdecyduje się zamieścić jakieś materiały na swoim profilu po pierwsze ponosi odpowiedzialność za ich „legalność” (umieszczanie treści, które naruszają prawa osób trzecich jest niezgodne z regulaminem i ...
-
Prawo farmaceutyczne: czy apteki odzyskają możliwość reklamowania?
Wraz z wejściem w życie z początkiem 2012 roku ustawy refundacyjnej, do Prawa farmaceutycznego zostały wprowadzone regulacje, które całkowicie uniemożliwiły reklamowanie aptekom ich działalności. W poprzednim stanie prawnym zabroniona była reklama działalności aptek kierowana do publicznej wiadomości, odnosząca się w sposób bezpośredni do ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2013
Sektor farmaceutyczny nie skąpi na reklamę - w minionym roku budżety reklamowe podskoczyły do poziomu 3,7 miliarda złotych, co oznacza 20-procentowy wzrost względem roku 2012. Liderem rynku pozostaje Aflofarm, który wydał aż 859 milionów złotych czyli 8 procent wydatków całej branży. Takie wnioski płyną z najnowsze analizy przeprowadzonej przez ...
-
Zakupy spożywcze online: tylko 3 dni na reklamacje
Zamawianie jedzenia przez Internet już dawno przestało być przejawem snobizmu. Dziś, według najnowszych szacunków, produkty spożywcze w sieci kupuje nawet 24 proc. polskich internautów. Średnia kwota, jaką przeznaczają na takie zakupy to ok 70 zł. Jednak w porównaniu z klasycznymi zakupami w sieci, inaczej działa tutaj prawo do reklamacji i ...
-
Reklamacja towaru: konsumencie uważaj
- Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk handlowców. 25 grudnia zmieniają się regulacje dotyczące reklamacji. Przypominamy jakie mamy prawa gdy produkt ...
-
Reklama telewizyjna nadal działa
Pomimo nieustannie wzrastającej popularności urządzeń z dostępem do Internetu, reklama telewizyjna nadal odgrywa kluczową rolę dla telewidzów z Europy Środkowej i Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki - wynika z badania przeprowadzonego przez Discovery Networks i Future Foundation. Nic w tym dziwnego - ponad połowa respondentów badania nadal ...
-
Prawa konsumenta nie znikają na wyprzedażach
"Towar przeceniony nie podlega reklamacji". Niemal każdy z nas spotkał się z tak sformułowaną informacją. Warto wiedzieć, że tego rodzaju ograniczenie nie jest zgodne z prawem - reklamować możemy każdą rzecz, nawet przecenioną. Nieco inaczej jest w przypadku zwrotów - w tym przypadku wszystko jest uzależnione od dobrej woli sprzedawcy. UOKiK ...
-
Jaka reklama zyskuje zaufanie?
Czy Polacy są podatni na działania marketingowców? Okazuje się, że ciągle reklamą, którą wzbudza największe zaufanie konsumentów, są rekomendacje znajomych - takiej odpowiedzi udzieliło niemal 2/3 respondentów badania zrealizowanego przez IRCenter. W pozostałych przypadkach wszystko uzależnione jest od wieku - różne grupy wiekowe preferują różne ...
-
Account Executive
Stanowisko należące do branży reklamowej, na polski tłumaczone jako „opiekun klienta” – nazwa ta jednak mało precyzyjnie oddaje jego istotę. Account Executive ściśle współpracuje z klientem, ustalając z nim szczegóły projektu kampanii reklamowej – pozyskuje kluczowe dla kampanii dane, które następnie są wykorzystywane przez działy kreatywne. ...
Tematy: Account Executive -
Specjalista ds. marketingu
Specjalista ds. marketingu to osoba, która planuje i realizuje (w tym opracowuje, wdraża, koordynuje, kontroluje i nadzoruje) wszystkie działania marketingowe przedsiębiorstwa. Pracownik na tym stanowisku kreuje wizerunek firmy i jej produktów poprzez opracowanie i prowadzenie kampanii medialnych oraz planowanie i realizację założeń ...
Tematy: specjalista ds. marketingu -
Trend Micro: zagrożenia internetowe I kw. 2015
Cybeprprzestępcy nie próżnują, a w swoich działaniach wykorzystują nie tylko nowe metody, ale również sięgają po stare i sprawdzone zagrożenia. W I kwartale mieliśmy do czynienia m.in. z ekspansją złośliwych reklam (malvertising), exploitów dnia zerowego oraz liczącego sobie już dekadę zagrożenia FREAK - czytamy w najnowszym raporcieTrend Micro ...
-
Reklamacja imprezy turystycznej krok po kroku
Zbliżający się okres wakacyjny zachęca do dokładniejszego przyjrzenia się tematyce reklamacji imprezy turystycznej. Zyskują one coraz większą popularność, jednak świadomość praw korzystającego z takiej formy wypoczynku wciąż jest niska. Niezależnie od ceny wycieczki i trybu jej zakupienia ...
-
Lokowanie miasta. Które seriale zapewniają najlepszą promocję?
To już piąty raz, gdy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się promocji, jaką dają polskim miastom najpopularniejsze seriale telewizyjne. Analiza dowiodła m.in., że największym beneficjentem pod względem wartości materiałów wyrażonej ekwiwalentem reklamowym jest Warszawa, promowana przez „M jak Miłość”, „Klan”, „Na Wspólnej”, „Barwy ...
-
Regulamin urzędowania sądów powszechnych: co się zmieniło?
8 lipca 2015 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 czerwca 2015 roku – Regulamin urzędowania sądów powszechnych. Pomimo, iż w porównaniu do uchylonego rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 lutego 2007 roku zasadnicza systematyka aktu nie uległa modyfikacji, nowy regulamin wprowadził dość szeroki zakres ...
-
Reklamy piwa IV kw. 2015
W trzech ostatnich miesiącach minionego roku wyemitowano 112 nowych reklam piwa, tj. o niemal połowę mniej niż kwartał wcześniej. Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się im pod kątem zgodności z Kodeksem Etyki Reklamy. Wyniki analizy okazały się zadowalające - żaden ze spotów nie wzbudził zastrzeżeń natury etycznej. Okres jesienno-zimowy ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
W ostatnich trzech miesiącach minionego roku branża farmaceutyczna wydała na reklamę przeszło 278 milionów złotych, co jest wynikiem o około 14 mln wyższym od zanotowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. 41% wydatków pochłonęła promocja leków przeciw przeziębieniu, a firmy najchętniej reklamowały się w telewizji. To niektóre z wniosków, ...
-
Reklama w internecie: atrybucja nową bronią marketingu?
... wyzwaniem – jak znaleźć skuteczną strategię marketingową pozwalającą zmaksymalizować efekty przy określonych kosztach? Z pomocą przychodzą im dopasowane modele atrybucji. Pozwalają one efektywnie wydatkować budżety reklamowe w celu realizacji planowanych wyników sprzedaży. Model atrybucji w marketingu definiuje się jako zbiór zasad, które określają ...
-
Dlaczego banki odrzucają reklamacje?
KPF postanowiła wziąć pod lupę reklamacje konsumenckie, które trafiają do podmiotów działających w sektorach zarządzania wierzytelnościami, bankowym, pośrednictwa finansowego i pożyczkowego oraz do BIG-ów. Wyniki analizy zostały zaprezentowane w ramach Kongresu Konsument 2016. Kluczowym wnioskiem, jaki nasuwa się w wyniku przeprowadzonej analizy, ...
-
Spersonalizowana reklama mobilna – co naprawdę działa?
Eksperci z RTB House postanowili przyjrzeć się, co wywiera największy wpływ na efektywność reklamy wyświetlanej na urządzeniach mobilnych. Wyniki przeprowadzonej analizy dowodzą, że na klientów najlepiej działają duże formaty oraz wiele produktów na jednym banerze. Uzyskane dane pochodzą ze zrealizowanych w niemal 40 krajach kampanii reklamowych, ...
-
Święte prawa konsumenta: reklamacja
Kupującym przez internet przysługują dwa fundamentalne uprawnienia: prawo odstąpienia od umowy oraz możliwość reklamacji wadliwego towaru. Są one również kluczowe dla e-sklepów i mają fundamentalne znaczenie dla posprzedażowej obsługi klienta, ponieważ znajdują realne odzwierciedlenie w wynikach finansowych firmy. Jakie są ...
-
W telewizji rządzi Lidl, T-mobile i Orange
Według domu mediowego Codemedia, największymi reklamodawcami telewizyjnymi minionego roku okazali się Lidl, T-mobile i Orange. Z kolei najwyższym wzrostem nakładów na reklamę mógł pochwalić się Carrefour, który wydał aż o 553% więcej niż rok wcześniej. Grono marek, które zdołały w minionym roku przekroczyć próg 20 000 GPR w grupie 4+ powiększyło ...
-
Jak Youtube reklamuje farmaceutyki?
Reklama wideo promująca produkty farmaceutyczne pojawia się w sieci nader często. Najwięcej wyświetleń wśród internautów zyskały spoty poświęcone specyfikom na grypę i przeziębienie. Analiza przeprowadzona przez firmę Gemius dowodzi również, że miejscem, w którym najczęściej oglądane są reklamy farmaceutyków jest Youtube, który z udziałem na ...
-
Jak uczenie maszynowe zmienia marketing?
Criteo przedstawia wyniki najnowszego raportu poświęconego wpływowi, jakie uczenie maszynowe może wywrzeć na kreatywność sektora reklamowego. Autorzy opracowania zatytułowanego „Czy maszyny mogą być kreatywne? Jak technologia zmienia personalizację w marketingu i trafność reklamy” dowodzą, że w najbliższej przyszłości zmianie ulegnie przede ...
-
Przewodnik wydawcy po reklamie wideo
Dzięki dużej ilości formatów oraz koncentracji uwagi widzów na obrazie, cyfrowa reklama wideo daje wydawcom szansę na zwiększenie przychodów z powierzchni reklamowej. Tylko odpowiednia metoda, dokładny pomiar oraz optymalizacja pozwolą stworzyć skuteczną strategię monetyzacji wideo. Jak tego dokonać? Odpowiedź w poniższym artykule. Reklama wideo ...
-
T-Mobile wprowadzał klientów w błąd
"Pierwszy prawdziwy no limit". Tak brzmiało hasło przewodnie emitowanej m.in. w telewizji i radiu kampanii marketingowej T-Mobile. Reklamowany pakiet SMART XL przeznaczony był dla abonentów sieci Heyah. Operator kusił konsumentów nielimitowanymi rozmowami, sms-ami, mms-ami i internetem. Wszystko to za atrakcyjną cenę 49,98 zł. W praktyce okazało ...
-
Brak numeru VAT UE nie zmienia miejsca opodatkowania usług
Gdy usługobiorca nie podał numeru VAT, usług reklamowych nie należy wykazywać w informacji podsumowującej. Niemniej jednak świadcząc usługi reklamowe, dla których miejsce świadczenia jest określone na podstawie art. 28b ustawy, tj. poza terytorium kraju - podatnik winien wykazać podstawę opodatkowania w deklaracji VAT - uznał Dyrektor Krajowej ...
-
Rynek reklamy online w Polsce po III kw. 2018
Rynek reklamy online w Polsce ma się całkiem dobrze - po trzech pierwszych kwartałach minionego roku wydatki na reklamę w sieci wzrosły o niemal 400 mln zł, osiągając tym samym pułap 3 mld zł. Taki wzrost dowodzi rocznej dynamiki rzędu 14%. Zobacz, do jakich jeszcze wniosków prowadzi najnowsze, cykliczne badanie IAB AdEx. Dwucyfrowa dynamika ...
-
Co obecny sejm zrobił dla ubezpieczycieli?
Jesienne wybory parlamentarne tuż tuż. Nie oznacza to nic innego, niż to, że z każdym dniem będziemy mieć do czynienia z coraz większym nasileniem batalii o głosy wyborcze Polaków. Zakończenie obecnej kadencji Parlamentu to dobra okazja do podsumowań. Eksperci porównywarki Ubea.pl postanowili przyjrzeć się, co przez cztery lata udało się zrobić ...
-
Wyskakujące reklamy w telefonie groźniejsze niż się wydaje?
... w ogóle nie zauważyć, inne z kolei będą bardzo uciążliwe. Do tej drugiej grupy zaliczają się wyskakujące reklamy w telefonie. Często pojawiają się one w ilości zdecydowanie przekraczającej próg tolerancji przeciętnego użytkownika. Check Point przypomina, że działalność złośliwych reklam jest nie tylko irytująca, ale również ...