-
Broker danych - wirtualny cień konsumenta
... głównym celem tzw. brokerów danych, którzy kompletują wirtualne cienie internautów. Pozwalają one reklamodawcom dopasować do nas ofertę, ale także manipulować i skłaniać do podejmowania ... . W jaki zatem sposób brokerzy danych pozyskują informacje o nas i po co są one im potrzebne? Nadal niestety głównym źródłem danych o nas jesteśmy my sami oraz ...
-
Internauci krytyczni wobec reklamy w sieci
... w internautach poczucie straty czasu oraz rozproszenia uwagi. Tylko co dziesiąty z nich lubi reklamy w sieci, a co dziewiąty jest przekonany, że są one kierowane do niego. Reklama internetowa na tle innych mediów posiada także cechy pozytywne. Internauci wskazują przede wszystkim cechy informacyjne oraz ...
-
Reklama kontekstowa lepsza niż bannerowa?
... . Kontekst czy intekst? Reklamy kontekstowe swoje początku czerpią z firmy znanej powszechnie i uchodzącej za faworyta wśród wyszukiwarek – Google.pl. Skierowane są one na sieć partnerską, a wyświetlają się na stronach partnerów w postaci boksów tekstowych - graficznych lub multimedialnych. Reklamodawcy mają możliwość zaprezentowania swoich usług ...
-
Przekazanie towarów na cele reklamowe
... - jako przekazania na cele związane z prowadzonym przez podatników przedsiębiorstwem - nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT, natomiast zdaniem organów podatkowych nie podlegają one opodatkowaniu tylko wówczas, gdy przekazywane towary są prezentami o małej wartości. Jak jednak wynika z treści pytania, przekazywane towary (napoje) są prezentami ...
-
Dopasowana reklama trafia w target
... . Od komunikatów reklamowych nie są wolne nawet media społecznościowe, choć akurat one są wciąż najmniej skażone marketingowym przekazem. Mimo to, coraz częściej ... dane demograficzne czy dane dotyczące indywidualnych zainteresowań (np. hobby). Wykorzystywane są one jako paliwo dla platform RTB (Real Time Bidding – giełdy w czasie rzeczywistym). ...
-
Krajobraz bo bitwie, czyli co zmieniła ustawa krajobrazowa?
... ilość nośników w następnych latach zgodnie z wytycznymi będzie się sukcesywnie zmniejszać, będą one zmieniały swój wygląd, zyskają bez wątpienia na prestiżu, ale sami reklamodawcy będą ... jeśli firmy będą realizowały znacznie mniej kampanii na posiadanych nośnikach, nie będą one potrzebowały aż tak dużego sztabu ludzi, a co za tym idzie, rozpoczną się ...
-
Reklama a koszty uzyskania przychodów
... podatkowe. Pojawia się tu jednak kolejne pytanie, a mianowicie w którym momencie będą one zmniejszały dochód. Tutaj weszła kolejna istotna zmiana przepisów z dniem 01 stycznia 2007 r. ... koszty bezpośrednio związana z przychodami są potrącalne w dacie ich poniesienia, przy czym jeżeli dotyczą one okresu przekraczającego rok podatkowy, a nie jest ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2012
... , Director Assurance, PwC. W czołówce rankingu branżowego nastąpiły zmiany, jednak na pierwszym miejscu – pomimo spadków – są nadal finanse. W roku 2012 pozyskały one 14% tortu reklamowego online. Podobny udział ma motoryzacja, która z czwartego miejsca znalazła się na drugim, dzięki najwyższej dynamice wynoszącej +38 ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... , TVP2, Polsat i TVN) do stacji odbieranych dzięki naziemnej telewizji cyfrowej. Analitycy ZenithOptimedia skorygowali także prognozę wydatków na reklamę w Internecie – wzrosną one w tym roku o 7,3%. W tym segmencie stale rosną wydatki na reklamę video, którą reklamodawcy postrzegają coraz częściej jako przedłużenie kampanii telewizyjnych. Coraz ...
-
Etyka w reklamie
... z zamachem na World Trade Centre 11 września 2001 roku. Oba postępowania zakończyły się decyzjami niestwierdzającymi naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Zostały one poprzedzone szeregiem analiz mających na celu określenie, czy doszło do uchybienia dobrym obyczajom. Do najważniejszych należały badania społeczne. Wprawdzie 46 ...
-
Reklama internetowa coraz gorzej postrzegana
... . Otwartość internauty wobec reklam może stanowić pewną formę gratyfikacji. Należy wykazać zrozumienie wobec emitowanych reklam, mając na uwadze, że stanowią one solidny fundament, na którym często oparta jest cała działalność serwisu. Potraktuj reklamy jak wygodne drogowskazy Zamiast uciekać się do bezwarunkowego ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... i bardziej aktualne medium, jakim jest Internet. W 2012 roku wydatki na reklamę w dziennikach spadną o 18,7%. W nieco lepszej sytuacji są magazyny, choć i one odnotują wyraźny spadek inwestycji – o 16,2%. Szansą dla nich są długie, pogłębione teksty i publikacje, a także rynki niszowe: nabywcy tytułów fachowych i specjalistycznych ...
-
Sieci handlowe w mediach II kw. 2014
... 29 i wyprzedaż książek w biedronce” - niecierpliwili się użytkownicy Twittera. Niemały udział w promowaniu tej oferty mieli „directionerzy” i „directionerki”, czyli fani brytyjskiego boysbandu One Direction - wynika z monitoringu Instytutu Monitorowania Mediów. „O matko w Biedronce jest książka 1D za 50 zł xd” - dowiedzieliśmy się z Twittera. Nie ...
-
Rosną wydatki na reklamę. Rynek już wraca do formy?
... . Największe sieci kinowe otworzyły swoje sale dopiero pod koniec maja, oznacza to, że przez pięć miesięcy bieżącego roku nie wygenerowały one praktycznie żadnych przychodów reklamowych. Udział mediów w przychodach z reklamy W konsekwencji różnej dynamiki zmian poszczególnych klas mediów, zmienia się ich udział w rynku ...
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
... w pierwszym kwartale 2022 r. były najsłabszymi odkąd Facebook jest spółką giełdową. Przychody reklamowe Meta Inc. wzrosły globalnie o 6,1%, jednak w Europie były one niższe o 0,1% wobec pierwszego kwartału 2021 r. Podobnie w pierwszym kwartale, duże spowolnienie wzrostu przychodów odczuły inne platformy społecznościowe: Twitter, TikTok oraz Snap ...
-
Product placement w grach wideo
... znalazła się grupa 10 tysięcy osób tak zadowolonych z gry, że zdecydowały się one na zakup promowanej marki auta. „To otworzyło nam oczy” – stwierdził J. Bell, wicedyrektor ... .com. Oczywiście zdarzają się wyjątki, jak trzy wyżej wymienione gry. Posiadają one w pełni rozwiniętą fabułę z wspaniałą oprawę graficzną. Nie bez znaczenia pozostaje także ...
-
NetSprint: reklama kontekstowa na Litwie
... kolejne funkcjonalności.” - powiedział Maciej Musioł, Dyrektor Pionu Rozwiązań Reklamowych w firmie Netsprint. System umożliwia opisywanie reklam słowami kluczowymi, dzięki czemu są one kontekstowo dopasowane do zawartości danej strony. Reklamy dobierane są również w oparciu o kategorie serwisów oraz wskaźniki maxCPC (maksymalna zadeklarowana przez ...
-
Regulamin pracy - podstawowe informacje
... względzie, że włączenie do regulaminu pracy dodatkowych (innych niż te, o których mowa w art. 1041 § 1 K.p.) postanowień jest możliwe, o ile nie są one mniej korzystne dla pracowników niż przepisy prawa pracy o wyższej randze. Co ważne, nie ma konieczności, aby regulamin dotykał wszystkich spraw ...
-
Reklama jako propozycja zawarcia umowy
... nabycia, mogą być potraktowane jako oferty. Tych jednak jest zdecydowanie mniej i muszą one być tak sformułowane, aby umowa mogła zostać zawarta bez prowadzenia ... przedmiotem rokowań”. Często w literaturze określa się je mianem targu, bowiem polegają one na wzajemnym oddziaływaniu stron w celu osiągnięcia wiążącego porozumienia. Oddziaływanie to ...
-
Agencje marketingowe wybierają Internet
... do oferty wydawców mailingów rozliczanych za kliknięcie (CPC) pozwala marketerom na szybką ocenę efektywności tego typu działań. Często okazują się one skuteczniejsze i tańsze od klasycznej reklamy w TV czy prasie.” Polskie analizy odzwierciedlają trendy w Stanach Zjednoczonych dotyczące internetowych form promocji. Według badania ...
-
Reklama internetowa w Polsce XII 2009
... w sieci Największy udział w rynku mają reklamy produktów i usług telekomunikacyjnych – stanowią one niemal 20 proc. wszystkich kampanii typu display. Na drugim miejscu, z ... jak w przypadku kreacji displayowych, dominują takie branże jak telekomunikacja i finanse – stanowią one niemal połowę (49,6 proc.) wszystkich tego typu kampanii. Najwyższy średni ...
-
Prawo reklamy: jak działa?
... są nabierające ostatnio coraz większej popularności naklejki reklamowe. Stały się one nieodłącznym elementem przestrzeni miejskiej wielu polskich miast. Zazwyczaj umieszcza się je "gdzie ... , parkany, klatki schodowe itp. W ten właśnie prosty sposób stają się one bardziej zauważalne, ale także coraz bardziej uciążliwe. Znalezienie kompromisu pomiędzy ...
-
Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.
... sprzedanymi 11m 41s z 12 ustawowych minut reklamy w godzinie. Największy udział w wydatkach telewizyjnych miały sektory: żywność i napoje, farmaceutyki oraz telekomunikacja. Utworzyły one łącznie 53% wszystkich wydatków na to medium. Według MPG, w I połowie 2011 roku zmieniła się struktura aktywnych reklamodawców w telewizji ze względu ...
-
Regulamin programu lojalnościowego
... Konieczność kontroli poszczególnych postanowień regulaminów ze względu na to, czy nie naruszają one interesów konsumentów, może zatem rodzić poważne konsekwencje dla przedsiębiorców. Zasadniczo ... uznane we wspomnianym wyroku za abuzywne (co oznacza, że są one niedozwolone z uwagi na naruszenie interesów konsumentów). Okoliczność ta ma daleko idące ...
-
Telekomy a reklama radiowa 2011
... ) i Polkomtel (Plus GSM). Reklamy radiowe usług abonamentowych sieci komórkowych dla klientów indywidualnych kosztowały w ub.r. telekomy blisko 40 mln zł i to one były najczęściej reklamowanym produktem telekomunikacyjnym w rozgłośniach. Centertel wydał na promocję tych usług 18 mln zł, PTC – 13 mln, a Polkomtel 4 mln ...
-
Branża reklamowa vs. ustawa krajobrazowa, czyli trudna sztuka kompromisu
... dla firm z branży reklamowej niezwykle istotne, gdyż tak naprawdę mogą one przesądzić o dalszym funkcjonowaniu poszczególnych jednostek. Stąd też decyzja o zaangażowaniu ... naszego codziennego życia. Część osób przywiązała się do nich i uważa, że mogą one stanowić element dekoracyjny. Część ma mieszane uczucia. Jednak, gdy dochodzi do rozmów, w ...
-
Sąd Apelacyjny o reklamie suplementu diety. UOKiK miał rację
... . Chociaż mało kto dzisiaj pamięta same spoty reklamowe, to UOKiK uznał (co zgodnie z informacją UOKiK wykazały badania rynku), że wprowadzały one konsumentów w błąd, co do cech produktu poprzez sugerowanie i stwarzanie wrażenia, że produkt ten posiada właściwości lecznicze oraz przypisywanie środkowi spożywczemu ...
-
Internet - wymagające medium
... dzięki niej mieć, jest w stanie go przekonać do wejścia głębiej w komunikat. Z niektórymi kategoriami mimo starań niewiele da się zdziałać. Są one tak niezauważalne dla odbiorcy, że nie są w stanie wygenerować pełnego kontaktu. Kto bowiem będzie chciał poświęcać czas ścierce do naczyń ...
-
Optymalizacja internetowej kampanii reklamowej
... banki zagwarantowały sobie satysfakcjonujący koszt pozyskania nowego klienta. W pierwszej kolejności na takie warunki współdziałania przystały portale, gdyż dysponują one dużą ilością niesprzedanej powierzchni reklamowej. Warto więc pamiętać o dobrych możliwościach pomiaru Internetu w kontekście efektywności prowadzonych działań reklamowych ...
Tematy: -
Jaki jest polski konsument
... społecznych, których przeprowadzenie jest jednym ze strategicznych celów UOKiK. Dostarczą one informacji o stanie świadomości konsumentów, a także rzeczywistych motywach podejmowanych przez ... reklamy jako ważne źródło informacji – blisko 15% twierdzi, że pomagają one zorientować się w ofercie rynkowej, ułatwiają życie, generalnie przynoszą klientowi ...
-
Google testuje in-stream
... system z należącym do niego serwisem wideo YouTube. Jednym z rozwiązań mogłoby być dostosowanie reklam wideo do charakteru filmików, po których byłyby one emitowane. Google wpółpracuje również z MTV w celu dystrybucji poprzedzonych reklamami klipów muzycznych poprzez program AdSense.
-
Rozrywkowa reklama z marką
... nich przekonania, że dany produkt jest lepszy niż marki konkurencyjne. Oprócz wymienionych, reklama pełni również funkcję edukacyjną oraz ekonomiczną. Mają one jednak mniejsze znaczenie dla twórców reklamy. Na tle trzech fundamentalnych funkcji coraz wyraźniej zarysowuje się obecnie nowa, niedoceniona przez Davida ...
-
Zmiana regulaminu wynagradzania a wypowiedzenie zmieniające
Wprowadzenie mniej korzystnych postanowień regulaminu wynagradzania wymaga dokonania wypowiedzeń zmieniających dla pracowników, którzy są tym regulaminem objęci. Wypowiedzeń należy dokonać po wejściu w życie zmienionego regulaminu. Pytanie: Czy przed wprowadzeniem nowego regulaminu premiowania należy dać pracownikom wypowiedzenie zmieniające ...
-
Biura podróży a reklama radiowa
... last minute” – mówi Piotr Haładus z TUI Poland. Jak czytamy w raporcie, target biur podróży to osoby dorosłe (częściej kobiety, bo to one przeważnie decydują o wyjazdach), najczęściej w wieku 30-50 lat, ze średnich i dużych miast oraz aglomeracji, o dochodach powyżej średniej krajowej. Prawie 84 proc ...
-
Zmiany dla prowadzących sklepy internetowe
... ? Obok licznych obowiązków Nowa Dyrektywa wprowadza również w art. 4 jednolity poziom harmonizacji dla wszystkich Państw Członkowskich. Oznacza to, że nie mogą one wprowadzać przepisów łagodniejszych ani surowszych niż zawartych w Nowej Dyrektywie (chyba, że przepisy dyrektywy wprost dopuszczają taką możliwość). Oznacza to, że ...