-
Cyfryzacja zakupów firmowych. Ile oszczędzają przedsiębiorcy?
Ile oszczędzają przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na digitalizację procesów zakupowych w swoich firmach? Rewolucja czy ewolucja cyfrowa w zakupach firmowych? Millenialsi, Przemysł 4.0, SMAC (social media, mobile, analytics and cloud) – to terminy powszechnie dziś znane i używane. Pracodawcy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie ...
-
Jak budować relacje z klientami: Social Customer Care
... jest zainteresowanych ofertą? Media się zmieniły, użytkownicy również. My również musimy dostosować działania zarówno do oczekiwań klientów, jak i względem strategii w digital. Dlatego rola Social Customer Care powinna zostać odpowiednio zdiagnozowana. Obsługa klienta w socialu staje się coraz ważniejszym ogniwem w tworzeniu doświadczeń klienta ...
-
Motoryzacja: tego Polacy szukają w Google
... pasami bezpieczeństwa czy schodkami dla swoich pupili. W Niemczech stabilnie wzrasta zainteresowanie samochodowymi głośnikami (subwoofer) i radiami DAB (Digital Audio Broadcasting). Sezonowo rośnie popularność odtwarzaczy radiowych z Bluetooth oraz kwestia związana z legalnością używania wideorejestratorów samochodowych. Niemieccy internauci ...
-
Pracy w e-marketingu nie powinno zabraknąć
... ci z praktyczną znajomością narzędzi internetowych. Kluczową rolę ogrywają również kompetencje miękkie, a przede wszystkim kreatywność i nowatorskie podejście do kampanii w świecie digital. Specjaliści otrzymują średnio 7 ofert pracy rocznie Rosnąca digitalizacja i stopniowe odchodzenie od tradycyjnych form marketingu przyczynia się do polepszenia ...
-
Social Customer Care. 5 kroków do sprawnej komunikacji z klientami
... . Klienci robią zakupy z telefonem w ręku, sprawdzają na bieżąco np. opinie o produkcie lub zadają marce pytania bezpośrednio na Messengerze. Z raportu „Mobile i digital w 2018 roku w Polsce i na świecie" wynika, że w naszym kraju jest już 17 mln aktywnych użytkowników social media, z czego ponad 14 ...
-
Firmy rodzinne, czyli połączyć tradycję z nowoczesnością
Na przestrzeni ostatnich trzech lat niemal 2/3 firm rodzinnych zdołało powiększyć liczbę współpracujących z nimi podmiotów. Jest to naturalna, dodatkowo przyspieszana przez digitalizację, konsekwencja powiększania się rzeszy uczestników rynku. W takich realiach jedną z najbardziej pożądanych umiejętności jest radzenie sobie w intensywnie ...
-
Jak oceniamy naszą satysfakcję z pracy?
... jako godną polecenia i jest nim przyjazna atmosfera pracy, co oczywiście cieszy. – mówi Marta Pawlak-Dobrzańska, Candidate & Employee Experience Consultant, Great Digital. Dodaje: W top 3 najważniejszych powodów w obu grupach znalazła się też możliwość zachowania równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Czynnikiem różnicującym skłonność ...
-
Przemysł 4.0, czyli o opieszałości producentów
... ) adaptacja technologii przemysłu 4.0. przynosi nawet 17-procentowy wzrost przychodów. Europa ma pod tym względem wiele do nadrobienia. Z najnowszego raportu PwC „Global Digital Operations Study 2018” wynika, że czwartej rewolucji przemysłowej opiera się m.in. spora część przedsiębiorstw produkcyjnych. Ta opieszałość we wdrażaniu rozwiązań ...
-
Polacy pokochali streaming
... rosnąca popularność streamingu wideo, który odpowiada dziś już za ponad połowę globalnego ruchu w sieci. Jak wynika z opracowanego przez PayPal i SuperData Digital Goods Economy Survey, w trendy związane z wideo online wpisują się również Polacy. W skrócie Treści, za które Polacy płacą w sieci to przede ...
-
Widoczność reklamy online nieznacznie w górę
... . Z ciekawością będę oczekiwał wyników za IV kwartał, bo to tradycyjnie najgorętszy okres dla handlu, a więc również dla e-commerce i dla reklamy digital; zobaczymy czy wzrostowy trend w Polsce utrzyma się – mówi Tomasz Piątkowski, Country Manager, Meetrics Polska. Widoczność reklamy wideo w Polsce jest również ...
-
9 cech potrzebnych do osiągnięcia sukcesu w sektorze TMT
We współczesnych, dynamicznie zmieniających się realiach cyfrowego świata, firmy z sektora TMT (technologia, media, telekomunikacja) można podzielić na dwie grupy. Pierwsza to przedsiębiorstwa, które wyznaczają sobie ambitne cele i maksymalizują zyski. Druga to organizacje, które nie nadążają za tempem narzucanym przez cyfrową gospodarkę. Warto ...
-
Dobra luksusowe muszą zawalczyć o młode pokolenia
... , która zmienia sposób w jaki zamożni konsumenci robią zakupy i tym samym napędzają rozwój luksusowych marek – mówi Bartosz Bobczyński, Starszy Menedżer w Deloitte Digital. Jakie trendy towarzyszą walce o zaskarbienie sobie lojalności młodszych pokoleń konsumentów dóbr luksusowych? Oto kilka przykładów. Sprzedaż w Internecie 67 proc. menedżerów ...
-
Rosną wydatki na reklamę, ale nie na każdą
Z najnowszego raportu agencji mediowej Starcom wynika, że po 9 miesiącach br. wartość wydatków reklamowych osiągnęła poziom 6,7 mld zł. Dynamika spadła z 9,6% w drugim kwartale do 8,0% w trzecim. Jeżeli jednak przyjrzeć się całemu analizowanemu okresowi, to okaże się, że rynek zanotował największy wzrost, z jakim mieliśmy do czynienia od 2008 roku ...
-
7 grzechów głównych zarządzania produktem cyfrowym
... wszystkie obszary organizacji zaczynają się komunikować, to produkty zaczynają osiągać nowe poziomy doskonałości, co dowodzi o ich dobrym zarządzaniu. Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager sieci reklamowej
-
Świąteczne zakupy online coraz częściej przez telefon
... banków w standardzie HCE, w których można bezpiecznie zapisać swoją kartę płatniczą. Umożliwia to technologia tokenizacji, realizowana w usłudze MDES (Mastercard Digital Enablement Service). Według najnowszych danych branżowych już ponad 1,8 mln wydanych w Polsce kart płatniczych zostało zapisanych w urządzeniach mobilnych, czyli 3-krotnie ...
-
Rynek private equity w Europie Środkowej XII 2018
... nawet powołuje specjalistów specjalnie do tego konkretnego celu – mówi Jan Michalski, Partner, Lider ds. Salesforce.com oraz sektora TMT, Deloitte Digital. Jak dodaje, cyfrowe ulepszenie firmy często ma duży wpływ na zwiększenie zadowolenia klientów, a przez to zwiększenie ich zaangażowania. Przedsiębiorstwa nastawione ...
-
Inteligentne prezenty. A co z bezpieczeństwem i prywatnością?
... poświęcić chwilę, aby zastanowić się, czy elektroniczny gadżet zagwarantuje dziecku bezpieczeństwo i ochronę prywatności w sieci. Smartfony i tablety. Badania Influence Central’s 2016 Digital Trends Study wskazują, że amerykańskie dziecko swojego pierwszego smartfona dostaje w wieku nieco ponad 10 lat. Ta sama analiza dowodzi, że ...
-
Zarobki w Polsce: trendy 2019
Ile zarabiają twoi koledzy po fachu? Czy twoja pensja jest adekwatna do tego, co proponuje rynek pracy? Które branże oferują najlepsze wynagrodzenia? Jakim trendom ulegają zarobki w Polsce? Jeśli interesują cię odpowiedzi na te pytania, dobrze trafiłeś. Poniżej przedstawiamy wyniki najnowszego Raportu Płacowego 2019, opracowania rokrocznie ...
-
Jeszcze firmy pożyczkowe czy już lend-tech?
... online. Wonga w Wielkiej Brytanii wystartowała w 2006 roku. Wielka Brytania jawi się zatem jako ojczyzna tego rodzaju rozwiązań, ale w ostatnich 5 latach digital lending dotarł do praktycznie wszystkich krajów europejskich. W każdym funkcjonuje na innych zasadach ze względu na różnice w regulacjach prawnych, które chociaż ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 3/2019
... się w stronę wywiadu przemysłowego, badań naukowych, Okazuje się, że słuchawki Apple AirPods można wykorzystać do podsłuchiwania rozmów (info. Opublikowana przez Digital Trends). Stało się to możliwe przez funkcję Live Listen, która dostępna jest już od września 2018 roku. Funkcja Live Listen ...
-
Sorry, taki mamy klimat, czyli globalne zagrożenia 2019
... do awarii systemowych, jak również do wzrostu związanych z nimi zagrożeń społecznych, środowiskowych i zdrowotnych. John Drzik, President of Global Risk and Digital, Marsh, podkreśla: "Utrzymujące się niedofinansowanie kluczowej infrastruktury w skali globalnej nie tylko hamuje postęp gospodarczy, sprawiając, że przedsiębiorstwa i społeczeństwa są ...
-
Detaliści muszą inwestować w nowe technologie
... jest przekonanych, że detaliści, którzy nie zainwestują w nowe technologie i omnichannel, muszą liczyć się z odpływem klienteli. Na potrzeby raportu „Retail Digital Trends Survey 2019” zasięgnięto opinii przeszło 3 tys. konsumentów reprezentujących USA i Europę. Udzielone przez nich odpowiedzi wyraźnie dowodzą istnienia sporych rozbieżności ...
-
Reklama online z coraz lepszym wskaźnikiem viewability
... kwartale 2018 osiągnęło poziom 54 proc., co jest już wzrostem dość wyraźnym. Czwarty kwartał to tradycyjnie najgorętszy okres e-commerce i reklamy digital, może będzie to zatem dobry prognostyk dla sytuacji w całym 2019 roku - komentuje Tomasz Piątkowski, Country Manager, Meetrics Polska - Trzeba jednak ...
-
Plebiscyt Mobility Trends - trwa głosowanie na najlepsze produkty i usługi z branży IT i Telcom za 2018 roku
W tegorocznej dziewiątej edycji plebiscytu Mobility Trends, dystrybutorzy i producenci dodali do ankiety ponad 300 zgłoszeń. Do 5 lutego entuzjaści nowych technologii mogą zagłosować na usługi i produkty, które w 2018 roku zrobiły na nich największe wrażenie. Konsumenci mogą oddać swój głos w jednej lub wszystkich 19 kategoriach na stronie ...
Tematy: Mobility Trends -
5 cech, które powinien posiadać dobry menedżer
... bycia w temacie. Liczy się, że jesteś ekspertem w dziedzinie, którą zarządzasz. Wspomina o tym w swoim wpisie na Li „Six characteristics of a successful digital leader” Sonia Wedrychowicz, kiedyś wice-szefowa Citi w Polsce, a dzisiaj dyrektor zarządzająca w JP Morgan. Oczywiście, jest jeszcze szereg innych cech charakteryzujących dobrego ...
-
Digitalizacja łańcucha dostaw: 2/3 wdrożenia kończą się fiaskiem
Wprawdzie digitalizacja łańcucha dostaw trwa w najlepsze (duże firmy deklarują rozpoczęcie średnio 29 projektów w tym zakresie), to jednak okazuje się, że jej efekty trudno uznać za zadowalające. Z badania zrealizowanego przez Capgemini wynika, że aż 86% przedsiębiorstw nie jest w stanie ani jednego z tych projektów wdrożyć na szeroką skalę. ...
-
Rynek reklamy online w Polsce po III kw. 2018
... , IPG Mediabrands, LEADR, Media Impact, Money.pl, NetSprint, Novem, OMD, Polskapresse, Pracuj.pl, Re:define, SARE, Społeczności.pl, Ströer Digital, TradeDoubler (częściowo szacowane), TVN, TVP, Vivaki, ZPR Media. Szacunki oparte są na danych PwC oraz IHS. Od roku 2016 do ...
-
Transformacja cyfrowa, czyli przez rozum do serca
Transformacja cyfrowa to dziś jeden z zasadniczych filarów strategii 3 na 4 liderów rodzimego biznesu - wynika z badania Microsoft, społeczności CIONET i Digital Excellence oraz firmy Neurohm. Respondenci niemal jednogłośnie przyznają, że nowe technologie stanowią koło zamachowe rozwoju organizacji. Tak jest na poziomie ...
-
Jakie wynagrodzenia w branży leasingowej?
... na tym stanowisku może wynieść od 12 do 18 tys. zł brutto miesięcznie. Niemniej rozchwytywani są również eksperci od marketingu digital i e-commerce, co wiąże się z dynamicznym rozwojem branży w kierunku nowych technologii. Kandydatów zatrudnionych na tym stanowisku, poza wysokimi kompetencjami cyfrowymi, powinno ...
-
Sztuczna inteligencja (AI) dyktuje trendy w branży finansowej
Sektor finansowy i ubezpieczeniowy uchodzą za sfery, w których ciągle nie brakuje struktur informatycznych rodem z przeszłości. W pewnym stopniu jest to pokłosie ich zawiłej architektury z dużą liczba oddziałów i wręcz zatrzęsieniem danych, które wymagają szczególnej ochrony. Z drugiej strony, w obu z wymienionych branż w lawinowym tempie rośnie ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 17/2019
... liczby także dla banku liczącego się na polskim rynku są niepokojące. Pozostawiam je bez komentarza... Polski oddział Microsoft razem z Fundacją Digital Poland uruchomili inicjatywę, która będzie wspierać rozwój sztucznej inteligencji (AI) w Polsce. Wg Ministerstwa Cyfryzacji Polska gospodarka będzie potrzebować 92 tys ...
-
Jakie wynagrodzenia w bankowości?
... im około 7,5 tys. zł brutto. Wynagrodzenie eksperta ds. marketingu online waha się w granicach 7-16 tys. zł brutto miesięcznie, a pensja managera digital marketingu oscyluje wokół 14-25 tys. zł brutto. Kierownikowi w tym obszarze oferuje się przeciętnie 15 tys. zł, a mediana na stanowisku dyrektora ...
-
5 wdrożeń Google Asystenta dla biznesu
Asystent Google to jeden z najpopularniejszych dzisiaj asystentów głosowych. Oferowane przez niego funkcjonalności zdobywają coraz większe uznanie. Zrozumienie i zastosowanie tego rozwiązania w firmie może znacznie przyczynić się do jej digitalizacji. Jak ugryźć tę kwestię? W czym może pomóc przedsiębiorstwu Asystent Google? Na wstępie warto ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2018 r.
... , IPG Mediabrands, LEADR, Media Impact, Money.pl, NetSprint, Novem, OMD, Polskapresse, Pracuj.pl, Publicis Groupe, SARE, Społeczności.pl, Ströer Digital, TradeDoubler (częściowo szacowane), TVN, TVP, ZPR Media. Szacunki oparte są na danych PwC oraz IHS. Od roku 2016 do analiz ...
-
4 najlepsze chatboty w marketingu
... już dzisiaj zaczynają decydować o sile marketingu w dużych korporacjach i małych firmach. Chatbot i marketing – doskonałe połączenie? Chatbot to w skrócie jedno z nowych narzędzi digital marketingu: pozyskuje leady, zapisuje na wydarzenie, sprzedaje lub bawi klientów. Jest z nimi 24 godziny przez 7 dni w tygodniu. Właśnie dlatego Chatboty ...