-
Nie ma ofert pracy dla pokolenia Z?
... zmiany uprzednio zaplanowanej ścieżki kariery. Niemały odsetek przedstawicieli pokolenia Z deklaruje chęć pracy w zawodach silnie bazujących na kompetencjach cyfrowych, w branży IT, digital marketingu, na stanowiskach związanych z tworzeniem animacji i grafik, a także stron internetowych. Jednocześnie są to profesje, których podstawy można poznać ...
-
Logistyka ostatniej mili w e-commerce wymaga działań klimatycznych
... 2,73 biliona dolarów i przez następne 4 lata rosnąć w średniorocznym tempie 6,29%, osiągając w 2025 roku wartość ponad 3,47 biliona dolarów. Według Statista Digital Market Outlook, spośród trzech najważniejszych rynków najszybciej rozwijać będą się Chiny (7,9% średniorocznie), odpowiadając w 2025 roku za ponad 1,63 biliona dolarów ...
-
Polski rynek Venture Capital w I kw. 2021 wart prawie 1 mld PLN
... na 71% wartości wszystkich rund finansowania w pierwszym kwartale. Warta odnotowania jest także runda Ramp, której przewodził amerykańskie fundusze NfX i Galaxy Digital, a udział w niej wzięła także Mozilla i aniołowie biznesu. Wśród tych ostatnich znalazł się m.in. Piotr Pisarz, który nie tylko rozwija własną ...
-
Pandemia zmieniła podejście do internetu i oszczędności
... lub niezadowalający. To pokazuje, że wciąż wiele przedsiębiorców ignoruje wyzwania związane z troską o kondycję psychiczną pracowników – mówi Elżbieta Wojciechowska, prezes Fundacji Digital University. Skutki kryzysu odczuwane przez portfele Badanie Nationale-Nederlanden pokazuje również, że wiele osób w okresie pandemii straciło pracę. Blisko co ...
-
Rynek pracy specjalistów I poł. 2021
... . Niewiele mniejsze wzrosty w stosunku do poprzedniego półrocza dotyczyły marketingu (70%), na co wpływ miał wzrost zapotrzebowania firm na działania z obszaru digital marketingu, dynamicznie rozwijające się w czasach pandemii. Wzrost liczby ofert pracy dotyczył również turystyki, hotelarstwa i gastronomii (67%), a także budownictwa (59%). Niższa ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną dzięki e-commerce i video online
... USD. Wideo online wciąż się przekształca, napędzany przez rozwój usług streamingowych i telewizorów z funkcją smart TV" – powiedział Benoit Cacheux, Global Chief Digital Officer w Zenith. Jego ciągła ewolucja wymaga radykalnego przemyślenia sposobu budowania optymalnego, neutralnego dla ekranu modelu dotarcia. Wprowadzanie nowych źródeł danych ...
-
7 nowych trendów w zakupach online po pandemii
... pod marketem). Szybko okazało się jednak, że ten model jest po prostu bardzo wydajny także bez dystansu społecznego. Zgodnie z badaniami Digital Commerce, w USA już blisko połowa sieci sprzedaży umożliwia odbiór zakupów internetowych w system curbside pickup. Oznacza to, że powstaje spora grupa ...
-
Content marketing, czyli treść to dopiero początek
... algorytmów Google’a. Czy wystarczy więc napisać kilkadziesiąt postów na Facebooku, przygotować naprędce bloga, albo rozpocząć wysyłkę newslettera? Nie, współczesny świat digital potrzebuje czegoś więcej. Zacznijmy od podstaw, a więc witryny internetowej. Choć fanpage’e, czy strony na Instagramie powoli wypierają klasyczne wizytówki online ...
-
PARP: cyfryzacja winduje sprzedaż w polskich firmach
... rozwiązań cyfrowych mogą być dodatkowo szczególnie duże w Polsce, gdzie obserwuje się jeden z najniższych stopni digitalizacji firm w Unii Europejskiej. Dane z Raportu Digital Economy and Society Index (DESI) przygotowywanego przez Komisję Europejską wskazują, że skala cyfryzacji plasuje polskie firmy na czwartym miejscu od ...
-
Jak sprzedawać rękodzieło?
... wzrost sprzedaży skoczył do 235% w marcu2 ubiegłego roku. Z kolei brytyjska firma Wool and the Gang, która od dawna wdrażała strategię digital, także odnotowała niesamowity wzrost sprzedaży3. „W Polsce również widać wyraźny wzrost zainteresowania produktami handmade. Zaczynając od modnej makramy, wełnianych koców, biżuterii ...
-
IAB Polska: reklama w internecie znowu zaskakuje
... , LEADR, Lowe Media, NetSprint, Novem, OLX, OMD, Polsat-Interia, Polska Press Grupa, Publicis Groupe, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Ströer Digital, TVN, TVP. Szacunki oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Dane zbierano do 12 sierpnia 2021 r.
-
Branża spożywcza na bakier z e-commerce
Wprawdzie pandemia znacznie przyspieszyła plany przedsiębiorstw w zakresie rozpoczęcia działalności w e-commerce, to jednak okazuje się, że niektóre branże ciągle podchodzą do świata online z dość sporą wstrzemięźliwością. Potwierdzeniem tego są najnowsze doniesienia Santander Consumer Banku, z których wynika, że digitalizacja sprzedaży B2B w ...
-
Event marketing: jaką wartość mają spotkania biznesowe?
... marketingu jest o tyle dogodny, że wszelkiego rodzaju spotkania odbywają się w sposób zdalny – również eventy – komentuje Marta Lebuda, Team Leader Antal. Digital czy e-commerce do tej pory był dość mocno powszechny i rozwinięty po stronie agencji marketingowych. Obecnie firmom zależy na wzmocnieniu tego ...
-
Ataki hakerskie a dodatkowe przychody i koszty podatkowe
Digitalizacja wielu obszarów biznesowych, jak również tych związanych z rozliczaniem podatków, korzystanie z bankowości elektronicznej czy wymuszona sytuacją pandemiczną praca zdalna powodują, że przedsiębiorcy są coraz częściej obiektem ataków hakerskich. Cyberprzestępstwa mogą mieć na celu wyłudzenie informacji, zablokowanie działalności ...
-
Konta Netflix do kupienia na Darknecie
... kontem. Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce, namawia też do korzystania z dodatkowych usług chroniących cyfrowy ślad internauty. Przykładowo Digital Identity Protection oprócz tego, że informuje o naruszeniach danych lub pojawieniu się ich w Darknecie, wyświetla wezwania do działania, takie jak chociażby ...
-
Benefity pracownicze, wellbeing i kultura organizacji. Tego chcą pracownicy
... się opłaca! Budowanie wewnętrznej kultury firmy wymaga czasu i właściwej analizy sytuacji. Z najnowszego raportu Worksmile, powstałego we współpracy z agencją Great Digital, wynika, że właściwe podejście do tematu wymusza na liderach i działach HR przeanalizowania kilku elementów: stałe monitorowanie aktualnych potrzeb pracowników, sposób ...
-
Najsilniejsze marki w mediach 2021
... 162 949. Top Marka to najszersze badanie brandów w Polsce. Prasa nie traci na znaczeniu, ale też cały czas rośnie rola digital. W tej edycji przekroczyliśmy granicę 100 mln przeanalizowanych materiałów, głównie z uwagi na ich przyrost w internecie i social media. Marki muszą być jeszcze ...
-
Reklama online prawie 30% w górę w II kw. 2021
... , LEADR, Lowe Media, NetSprint, Novem, OLX, OMD, Polsat-Interia, Polska Press Grupa, Publicis Groupe, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Ströer Digital, TVN, TVP. Szacunki oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Dane zbierano do 22 października 2021 r.
-
20 nowatorskich projektów w półfinale Huawei Startup Challenge 2
... Krajowej Izby Klastrów Energii oraz medialnym Rzeczpospolita, WP, InnPoland, ISBNews, eGospodarka.pl, Mam Startup, Brief, Nowy Marketing, Marketing Biznes, Homo Digital i Eco-News.
-
Boże Narodzenie 2021 za 2129 zł
... . Monopolistami w tym segmencie są bezkonkurencyjne dyskonty. 93 proc. Polaków deklaruje właśnie w nich zrobić zakupy. – mówi Bartek Bobczyński, dyrektor, Deloitte Digital. W sklepach stacjonarnych kupujemy przede wszystkim żywność i napoje (85 proc.). Kanały online będziemy wybierać przy produktach związanych z podróżami i spędzaniem czasu wolnego ...
-
Kredyt hipoteczny online, czyli chcę, ale się boję
EY przedstawia wyniki raportu "Cyfrowa hipoteka". Opracowanie potwierdza, że klienci poszukujący pieniędzy na zakup mieszkania bezwzględnie oczekują od banków digitalizacji usług. Z jednej strony mamy zatem otwartość na nowe rozwiązania, z drugiej - wyraźnie zarysowaną wstrzemięźliwość. Bowiem jedynie 6% Polaków nie zdradza żadnych obaw przed w ...
-
Marketing internetowy. Jak wyglądał rok 2021?
... ) już koncentrują się na etycznym i sfokusowanym na prywatności podejściu do danych. Uważam, iż właśnie to podejście będzie wyznaczało trendy 2022 w digital marketingu.
-
Wydatki na reklamę: pandemia przyspiesza trendy
... stare tory, ponieważ kampanie były w większości odkładane (a nie anulowane) lub restrukturyzowano je poprzez kierowanie większej ilości budżetów na działania w obszarze digital. Firmy musiały dostosować się do nowych wzorców zachowań konsumenckich, przenosząc się na platformy internetowe lub wzmacniając swoją obecność w Internecie. W rezultacie ...
-
FinTechy liczą się coraz bardziej. Czego oczekują od nich konsumenci?
Usługi finansowe mają wieloletnią tradycję. Przez te lata istotnie ewoluowały. Dziś na porządku dziennym są neobanki, czyli instytucje finansowe świadczące swoje usługi wyłącznie poprzez kanał cyfrowy. Jak dowodzi opracowane przez EY badanie 2021 NextWave Global Consumer Banking Survey, z usług oferowanych przez FinTechy korzysta już blisko 3 na ...
-
Najbardziej pożądani specjaliści IT w 2022 roku
... , a aż 60 proc. specjalistów od bezpieczeństwa otrzymuje od jednej do trzech propozycji zawodowych od rekruterów tygodniowo. Co więcej, z badania Global Digital Trust Insights przeprowadzonego przez PwC wynika, że 69 proc. organizacji planuje zwiększyć wydatki na cyberbezpieczeństwo w 2022 roku. Specjaliści odpowiadający za ...
-
9 trendów e-commerce na 2022
... . Zacznij od powołania interdyscyplinarnego zespołu złożonego z osób odpowiedzialnych za zarządzanie doświadczeniami z różnych obszarów jak Customer Experience, Employee Experience, czy Digital Exprience. Taka inicjatywa może być pierwszym krokiem, który pozwoli spojrzeć na organizację całościowo i stworzyć procesy, które będą rozwiązywać wspólne ...
-
10 trendów chmurowych na 2022 rok
... , aby przywrócić równowagę i konkurencyjność. Będzie to robić na dwa sposoby: Poprzez regulację cyfrowych "stróżów" poprzez Ustawę o rynkach cyfrowych i Ustawę o danych (Digital Markets Act and Data Act) Wdrożenie polityki w zakresie chmury obliczeniowej opartej na wzajemności, równych szansach, suwerenności oprogramowania i nowej ustawie Buy ...
-
2/3 Polaków obchodzi Walentynki
... 2022”, N=450; Próba osób w wieku 18-55 lat reprezentatywna ze względu na płeć i wiek. Badanie zrealizowane w lutym 2022, na platformie ipsos.digital. Źródło porównań światowych: Badanie Ipsos Global Advisor przeprowadzone w 28 krajach, N=19.987 (w tym w Polsce n=500); Próba osób w wieku 16-74 lata ...
-
4 błędy przy tworzeniu strategii e-commerce
Rozpoczęcie sprzedaży przez internet to wyzwanie dla wielu przedsiębiorców, szczególnie, gdy do niedawna ten kanał nie wzbudzał ich zainteresowania, a digitalizację odkładali w czasie. Teoretycznie sklep internetowy można uruchomić w kilka dni bazując na gotowym szablonie. Jednak gdy w grę wchodzi zintegrowanie już działających systemów i procesów ...
-
Wirtualna waluta banku centralnego (CBDC) coraz bliżej. Czego możemy się spodziewać?
... rozwojowi rynku kryptowalut, które pozostają poza kontrolą systemu finansowego. Już kilka lat temu zrodziła się koncepcja CBDC (ang. Central Bank Digital Currency) – cyfrowych walut banku centralnego. Mają być one odpowiednikiem banknotu czy pieniędzy przechowywanych na koncie – mieć identyczną wartość, dawać takie ...
-
Telefony komórkowe, czyli co kraj to obyczaj
... z tym związane są jednak zróżnicowane. Jak używa się telefonów w poszczególnych zakątkach globu? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza analiza ekspertów Grupy Digital Care. Oto, do jakich wniosków prowadzi. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak często w ciągu doby zerkamy na telefony komórkowe? W jakiej ...
-
Nie ma firmy bez nowych technologii? Oto 3 kluczowe trendy dla biznesu
... , automatyzacji procesów czy doświadczeniu użytkownika, wyraźnie odznaczają się trzy duże koncepcje biznesowe w zakresie technologii – mówi Łukasz Ulaniuk, Head of Digital Workplace Transformation portfolio w Capgemini Polska. 2022: trendy technologiczne Edge: „Przetwarzanie brzegowe” wyłoniło się z Inteligentnego Przemysłu i sfery internetu rzeczy ...
-
Niedoubezpieczenie mienia - jak się przed nim chronić?
Konflikt zbrojny w Ukrainie, pandemia, wahania kursów walut, problemy w łańcuchu dostaw, wyższe ceny surowców i materiałów budowlanych, szybujące w górę rachunki za gaz czy energię elektryczną. Do tego większe zapotrzebowanie i co za tym idzie wyższe ceny sprzętu elektronicznego, bo digitalizacja w biznesie, urzędach i edukacji galopuje, a ...
-
Łódź przyciągnie inwestorów z Ukrainy?
... nowoczesnych usług dla biznesu. A ponadto, Łódź oferuje doskonale możliwości firmom z branży nowych technologii, w tym firmom gamingowym, fintech, a także e-commerce i digital agencies, co znalazło odzwierciedlenie w liczbie nowych inwestycji z tego sektora, jakie mogliśmy obserwować w ostatnim czasie. A wśród firm przenoszących się z Ukrainy to ...
-
5 kluczowych kompetencji niezbędnych do zarządzania zespołem na odległość
... czasach. To dowód na to, że utrzymanie relacji, nawet w wersji wirtualnej, wpływa na efektywność i dobrostan zespołu - mówi Agnieszka Belowska, Vice-President Digital and Technology, ABSL. Head of Robotics, Nordea. Rozwijać i uczyć nowych umiejętności chcą się także sami pracownicy. Zapytani o to, jakie umiejętności ...