-
DSA wchodzi w życie. Co zmienia się na TikToku?
Od 28 sierpnia na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) wchodzi w życie pakiet aktów prawnych o usługach i rynkach cyfrowych – Digital Services Act (DSA), który reguluje ochronę użytkowników i nakłada szereg zobowiązań na największych przedsiębiorców działających w sferze cyfrowej. W związku z tym, TikTok wprowadził ...
-
Social media: słupy z ogłoszeniami o pracę?
... w miejscach, które ci standardowo utożsamiają z rozrywką i życiem prywatnym. Pracownicy też coraz częściej korzystają z mediów społecznościowych. Jak wynika z raportu DataReportal „Digital 2023: Poland”, użytkownicy social media stanowią 71 proc. pełnoletniej populacji Polski. Najnowsze badanie Hays Poland, przeprowadzone w okresie od lipca do ...
-
Tajlandia: na jakie ulgi, zachęty i wsparcie rządowe mogą liczyć inwestorzy?
... ). Biznes znad Wisły jest wysoko ceniony w Tajlandii, przykładem może być chociażby nagroda The Asian Banker Finance Thailand 2021, w kategorii „Best Digital Transformation Implementation in Thailand”, którą Comarch otrzymał za wdrażanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych w systemie bankowym. Polscy inwestorzy mogą liczyć na wszechstronną ...
Tematy: Tajlandia, działalność gospodarcza w Tajlandii, działalność gospodarcza, prowadzenie działalności gospodarczej, własny biznes, własna firma, polskie firmy za granicą, działalność gospodarcza za granicą, rejestracja firmy za granicą, inwestycje za granicą, inwestowanie za granicą, firma za granicą -
Czy termin wdrożenia KSeF zostanie przesunięty? Nie wszyscy są gotowi na KSeF.
Przedsiębiorcom zostało dziewięć miesięcy na przygotowanie się do korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur. Jednak Ministerstwo Finansów w dalszym ciągu nie opublikowało rozporządzenia wyjaśniającego ważne techniczne kwestie, jak np. zasady korzystania z kodu QR, niezbędne do przygotowania firmy na obligatoryjne zmiany. W związku z tym ...
-
Firmy wstrzymują się z integracją z KSeF
... wersji KSeF, udostępnionej przez Ministerstwo Finansów. Do wprowadzenia e-fakturowania Polska jest zobligowana regulacjami europejskimi. Według założeń projektu „VAT in the Digital Age” (ViDA) obowiązek wprowadzenia e-faktur ma dotyczyć wszystkich krajów Unii Europejskiej. Wspólny system dla europejskiego raportowania w czasie rzeczywistym (DRR ...
-
Cyberbezpieczeństwo: dlaczego polskie firmy boją się dyrektyw UE?
... przyjęła dwa ważne akty prawne mające na celu wzmocnienie cyberbezpieczeństwa i cyberodporności państw członkowskich i organizacji w całym bloku. Pierwszym z nich był Digital Operational Resilience Act (DORA), który obejmuje sektor finansowy i firmy świadczące usługi ICT oraz infrastrukturalne dla podmiotów z sektora finansowego. Drugą była ...
-
Czy nowy rząd odroczy uruchomienie KSeF?
... systemu e-faktur w całej Unii Europejskiej dopiero do 2028 roku. Z drugiej strony, wg Komisji Europejskiej w rankingu gospodarki i społeczeństwa cyfrowego DESI 2022 (Digital Economy and Society Index) Polska jest opóźniona w cyfryzacji. Zajmuje 24. miejsce spośród 27 Krajów UE (wyprzedzamy tylko Grecję, Bułgarię i Rumunię ...
-
Ekrany cyfrowe zmieniają zachowania konsumentów
... przyjdzie znowu (45%). Co więcej, 25% kupujących powiedziało, że odpowiednia atmosfera skłania ich do nabywania towarów. Konsumenci chętnie korzystają z narzędzi digital signage i kiosków cyfrowych by wejść w interakcję z punktem sprzedaży i poznać pełną ofertę produktową marki wraz opcjami personalizacji. Możliwość poznania i dokonania wyboru ...
-
PR i marketing w 2023 roku. Trendy na 2024
... redakcji. Nadal informacja prasowa jest cenna dla redakcji, ale te oczekują pogłębienia tematu i indywidualnego podejścia. Kolejnym trendem był wzrost znaczenie digital PR, czyli wszystkich działań w przestrzeni online. Marki coraz większą wagę przywiązują do rozwiązań szybkich i skutecznych – podkreśla Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu ...
-
E-commerce, płatności, marketing, komunikacja - trendy na 2024 rok
... to będzie hasłem przewodnim e-commerce’u w 2024 roku. A wszystko przez to, że stale rośnie koszt pozyskiwania nowych klientów. Według danych Deloitte Digital jednostkowy koszt pozyskania jest nawet pięciokrotnie wyższy, niż koszt utrzymania dotychczasowego klienta. W takiej sytuacji przeniesienie akcentu na retencję wydaje się ...
-
Reklama pożyczki po nowemu i rejestr zastrzeżeń PESEL, czyli zmiany w sektorze finansowym w 2024 roku
... finansowym. Ważne zmiany Parlament Europejski już w grudniu 2022 r. przyjął rozporządzenie w sprawie operacyjnej odporności cyfrowej sektora finansowego, znane w branży jako DORA (Digital Operational Resilience Act). Państwa unijne mają czas na jego wdrożenie do 17 stycznia 2025 r. Rok 2024 r. w podmiotach z sektora finansowego będzie ...
-
Vishing i phishing to czołówka cyberzagrożeń 2023 roku
... narzędzi technologicznych, w tym służących do weryfikacji behawioralnej użytkowników bankowości elektronicznej – mówi Michał Łukasiewicz, dyrektor Usług Antyfraudowych w BIK i członek Zarządu Digital Fingerprints. Na celowniku oszustów znajdują się także małe i średnie przedsiębiorstwa. Raport BIK dowiódł, że z problemem oszustw w 2023 r. zmierzyło ...
-
Opieka zdrowotna, czyli profilaktyka i nowe technologie
... z kolei przeznaczyć na edukację w zakresie profilaktyki zdrowotnej, która stanowi jedną z najskuteczniejszych metod troski o zdrowie – mówi Andrzej Skasko, partner associate, Deloitte Digital.
-
Kompetencje cyfrowe kluczowe dla szefa i pracownika
... . Choć niewykluczone, że osoby z pokolenia silver nadążanie za rozwojem nowych narzędzi może kosztować więcej niż Gen Z, którzy są właściwie tzw. digital natives - komentuje Jolanta Lewandowska-Bitkowska, Ekspertka ds. rekrutacji i rozwoju pracowników w Pracuj.pl. 37% badanych uważa, że pracodawca dba o to, by ich ...
-
Akt o Usługach Cyfrowych. Jakie zmiany po 17 lutego?
Akt o Usługach Cyfrowych, Digital Services Act, DSA - to nazwy unijnego rozporządzenia, które reguluje działalność w dostawców usług w Internecie. Warto je zapamiętać, bo od jakiegoś czasu ...
-
Cyfrowy Paszport Produktu już za 2 lata
... dokumenty, na podstawie których każdy będzie mógł prześledzić, skąd pochodzi i w jaki sposób został wytworzony dany produkt. Cyfrowy Paszport Produktu (Digital Product Passport – DPP) to jeden z najważniejszych elementów będącego już po negocjacjach trójstronnych projektu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiające ramy dla ...
-
GenZ 2.0, pokolenie świadome i krytyczne
... starszych pokoleń, które próbują dostosować swoje działania i komunikację do potrzeb młodszych odbiorców. Niestety często z niesatysfakcjonującym rezultatem. – komentuje Kamila Sondej, Digital Research Executive, Kantar Polska. Pod tarczą zbudowaną z ironii i buntu młodzi skrywają zestawy wartości, nawyków i poglądów, które dobrze opisane, pomagają ...
-
Czy sztuczna inteligencja może wybrać prezydenta USA?
... stronie firm technologicznych? Zarówno YouTube, jak i Facebook bywały oskarżane o zbyt wolne reagowanie na niektóre przekazy deepfake. Tymczasem nowe prawo UE (Digital Services Act), wymaga od mediów społecznościowych aktywnej walki z próbami wyborczych manipulacji. Z kolei OpenAI ogłosiło, że zaimplementuje cyfrowe poświadczenia Koalicji na ...
Tematy: sztuczna inteligencja, AI, deepfake, fake news, wybory, wyniki wyborów, cyberzagrożenia, cyberataki -
Audio marketing w świecie online
W dobie niezwykle szybkiego rozwoju rynku e-commerce i digitalizacji kanałów sprzedaży, kształtowanie wizerunku marki online staje się równie kluczowe, co tradycyjne strategie marketingowe. W tej cyfrowej erze, gdzie klienci są nieustannie bombardowani informacjami, warto zwrócić uwagę na potężne narzędzie - dźwięk. Dźwięk pełni kluczową rolę w ...
-
Akt o usługach cyfrowych. Jak wpłynie na e-commerce?
Pod koniec lutego w życie weszło ostatecznie rozporządzenie Unii Europejskiej, znane powszechnie jako "akt o usługach cyfrowych" (DSA - Digital Services Act). Nowe regulacje mają znaczący wpływ na e-sklepy, platformy internetowe oraz wyszukiwarki. Jakie zmiany dla e-commerce niosą nowe przepisy? ...
-
Cyfrowe Paszporty Produktów w branży odzieżowej: koniec ery fast fashion?
... musi być gotowa na duże zmiany w zakresie zbierania i zarządzania danymi o produktach, kiedy w 2026 roku do użytku wejdą Cyfrowe Paszporty Produktów (Digital Product Passport). Dział badawczy Parlamentu Europejskiego przedstawił wnikliwe studium implementacji tej technologii. Na co muszą przygotować się przedsiębiorstwa odzieżowe? Wyjaśniają ...
-
Raport Elephate "Ranking blogów w e-commerce". Najsilniejsze strategie SEO i content marketingowe w świecie e-handlu
... marketingu. Jesteśmy przekonani, że ranking dostarczy wielu wartościowych wskazówek dla przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe i przyniesie korzyści całej społeczności digital marketingowej – współpracę podsumowuje Damian Sałkowski, CEO & Founder w Senuto. Ponadto w raporcie głos zabrali m.in. liderzy z firm: IdoSell, Shoper, Satisfly ...
-
Fundusze Europejskie: z jakich programów można obecnie korzystać?
... polskich firm, poprzez zwiększenie ich udziału w programach UE zarządzanych centralnie, tj. przez Komisję Europejską, w szczególności: HORYZONT EUROPA, KREATYWNA EUROPA, DIGITAL „CYFROWA EUROPA”, SINGLE MARKET PROGRAMME, LIFE. Finansowane są działania niezbędne do przygotowania Eurograntu i przeprowadzenia udziału wnioskodawcy w konkretnym naborze ...
-
W Plus Odkup smartfon nawet 1500 złotych taniej
... za nowy telefon lub opłaty abonamentowe. Wybierając Plus Odkup można przyczynić się do ograniczenia problemu elektrośmieci, ponieważ Plus przy współpracy z Digital Care daje telefonom drugie życie – smartfony są odnawiane i wracają na rynek lub są utylizowane w odpowiedzialny sposób. Dodatkowo, to praktyczne rozwiązanie ...
-
Czas na reindustrializację. Przemysł pomoże rynkowi pracy?
... potencjał do napędzania innowacji i postępu technologicznego w ciągu najbliższych trzech lat. Technologie, w których pokłada się największe nadzieje to 5G/edge, GenAI oraz digital twin. Zakłady przemysłowe odpowiedzią na spowolnienie na rynku pracy Połowa uczestników badania przewiduje, że reindustrializacja będzie napędzać wzrost zatrudnienia. Jak ...
-
Reklama online pobiła nowy rekord
... , LEADR, Lowe Media, NetSprint, Novem, OLX, OMD, Polsat-Interia, Polska Press Grupa, Publicis Groupe, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Ströer Digital, TVN, TVP. Szacunki oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Dane zbierano do 19 kwietnia 2024 r.
-
Polska liderem korzyści płynących ze sztucznej inteligencji
... wpływ AI? O tym, jak wielkie nadzieje pokłada się w nowej technologii, świadczą ambitne cele Unii Europejskiej. Według raportu "State of the Digital Decade" Unia chce, aby do 2030 roku 75% przedsiębiorstw korzystało z usług przetwarzania w chmurze, dużych zbiorów danych i/lub sztucznej inteligencji. Póki ...
-
Freelancerzy, czyli ponadprzeciętne zarobki bez wykształcenia?
... . Aż 64% respondentów podpisało się pod tą tezą. Opinia ta powszechna jest również wśród freelancerów pracujących w obszarze IT, eCommerce, digital marketingu, grafiki i mediów społecznościowych, niezależnie od pokolenia jakie reprezentują. Pracodawców interesują przede wszystkim umiejętności specjalistów, ich portfolio, doświadczenie i namacalne ...
-
Branża fitness bez formy. Ma prawie 88 mln zł zaległości
Od czasu pandemii branża fitness boryka się z kolejnymi wyzwaniami, które wpływają negatywnie na jej płynność finansową. Wysokie koszty wynajmu i utrzymania obiektów, digitalizacja usług fitness czy ograniczanie wydatków na aktywność fizyczną w dobie wysokiej inflacji - to niektóre z nich. Zadłużenie branży na koniec kwietnia 2024 r. wyniosło ok. ...
-
Pokolenie Z, czyli nowe standardy życia zawodowego i osobistego
... wciąż szukają u nich wsparcia i konsultują swoje decyzje, zwłaszcza gdy w grę wchodzą kwestie finansów i ubezpieczeń – mówi Tadeusz Fułek, menedżer, Customer&Marketing, Digital Customer w Deloitte. Inwestycja w siebie i dobre samopoczucie Pokolenie Z w podejściu do finansów kieruje się elastycznością i dbałością o codzienne potrzeby, stawiając ...
-
Aplikacje randkowe: jak stracić głowę, a nie wrażliwe dane?
... wysokie zainteresowanie aplikacjami randkowymi ma odzwierciedlenie w tworzonych relacjach, szczególnie wśród Millenialsów i przedstawicieli generacji Z. Jak pokazują dane raportu „Miłość w czasach Digital” aż co trzeci Zoomer lub Millenials poznał bliską sobie osobę właśnie przez internet, a 86% badanych w wieku 18-43 zna przynajmniej jedną ...
-
Jakie motywacje stoją za dezinformacją?
... . fake news oraz kampanie dezinformacyjne. Stanowią one dla Europy naprawdę poważne wyzwanie - potwierdza opracowany przez Komisję Europejską raport ‘Shaping Europe’s digital future’. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak duża jest skala dezinformacji w polskiej przestrzeni publicznej i co się za nią kryje? Które ...
-
Manipulacje i socjotechniki to najpopularniejsze metody wyłudzania danych w 2024 roku
... wagi do kwestii bezpieczeństwa danych i realizowanych transakcji – mówi Agnieszka Szopa-Maziukiewicz, dyrektor Zarządzająca Obszarem IT w Grupie BIK oraz prezes Digital Fingerprints - spółki oferującej innowacyjne rozwiązania bezpieczeństwa weryfikacji behawioralnej. - Co piąta osoba nie blokuje swojego telefonu żadnym hasłem. Pozostaje nadal ...
-
Koncepcja DEI trafia pod strzechy. O równość i różnorodność walczą także małe firmy
... w Polsce dbają o zrównoważony rozwój?” opublikowana została 23 września 2024 roku na stronie agencji zatrudnienia LeasingTeam. Partnerem merytorycznym raportu jest Great Digital, a patronem instytucjonalnym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
-
E-commerce: liczy się cena, a nie ekologia i zrównoważony rozwój?
... kierunki rozwoju w obszarze cyfrowego handlu, podkreślając znaczenie odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju. Omówione nowe tematy, jak recommerce, minimalizm oraz digital sustainability, tworzą cenne narzędzie dla firm, umożliwiając ocenę dotychczasowych działań i określenie priorytetów na przyszłość. Zaangażowanie e-Izby w tworzenie legislacji ...