-
Zachowania konsumentów: inflacja popycha do szukania promocji
... Polacy zmieniają się w prawdziwych „łowców promocji”. Kryterium ceny i „dobrej okazji” są też kluczowe przy ocenie samych produktów. Jako te najważniejsze wskazało je łącznie 65% ankietowanych. Konkretne cechy, opinie czy marka ... Iwona Karczmarczyk z aplikacji Moja Gazetka. Polacy szukają oszczędności To, z jaką uwagą Polacy zaczęli podchodzić ...
-
2012 = podwyżki cen + spowolnienie gospodarcze
... zatrudnienie, by szukać środków na podwyższoną składkę. Czy Polacy są gotowi na nadejście 2012? Czy Polacy myślą o zabezpieczeniu się finansowo przed kryzysem i rokiem ... aż 67% deklaruje, że warto tak robić. Według Marka Nienałtowskiego (DK Notus i Związek Firm Doradztwa Finansowego) Polacy od kilku miesięcy czynią starania, by zabezpieczyć się przed ...
-
Prasa a prezydencja Polski w UE
... ekspertów na temat kształtu i celów naszej prezydencji. Według historyka idei politycznych Marka Cichockiego: „Prezydencje sprawowane przez kraje założycielskie Unii mają inny ... nie przyczyniła się do rozwiązania kryzysu w strefie euro” (Gazeta Wyborcza, „Polacy raczej źle o prezydencji”, 24.01.). Podsumowując: Polska przewodniczyła Radzie UE od ...
-
Polscy kierowcy a własny samochód, czyli wolność i więź
... 5 na 10 baby boomersów. Cztery spojrzenia na idealne auto Jakich cech szukają w samochodach Polacy? Dla wszystkich pokoleń kierowców najważniejsze jest bezpieczeństwo. W pozostałych aspektach widać ... też, że przy wyborze własnego samochodu istotna jest także jego marka. Co ciekawe, w niemal wszystkich grupach wiekowych (wyjątkiem jest tutaj ...
-
Na zakupy online najczęściej po obuwie, płacimy szybkim przelewem
... kupują Polacy w sieci? Jak płacimy najczęściej za zakupy online? Jakie serwisy płatności wybierają Polacy? Z raportu "E-commerce w Polsce. 2021" wynika, że Polacy wydają w ... odsetek wskazań dotyczy PayU (48%). Na drugim miejscu uplasowała się marka Przelewy24, wskazana przez 36% badanych. O raporcie Celem badania, którego wyniki zostały ...
-
BLIK podsumował 2023 rok. Ma powody do zadowolenia
... z niej w 142 krajach na całym świecie. Natomiast, w samym czwartym kwartale Polacy zapłacili BLIKIEM (kodem lub zbliżeniowo) w sklepach stacjonarnych – 99 mln razy. Wartość ... rok do roku. Średnia kwota wypłaty z bankomatu to 661 zł. Marka z kapitałem zaufania BLIK konsekwentnie zwiększa swoją rozpoznawalność w Polsce. Według metodologii KANTAR ...
-
E-commerce: liczy się cena, a nie ekologia i zrównoważony rozwój?
... e-sklepie, podstawowe czynniki również pozostają bardzo praktyczne, jak cena, jakość, marka, skład i opinie innych konsumentów, ale wskazania na elementy związane ze ... tym roku również wzrosła chęć dopłaty za eko-opakowanie. Deklaruje ją 40% (+6p.p.) badanych. Polacy kupują produkty lokalne. Uważają, że lokalne produkty są zazwyczaj lepszej jakości ...
-
Kupno samochodu: jakie kryteria są kluczowe?
... czasie? Na czyjej opinii polegamy, kupując samochód? Cena rządzi, koszty decydują: Polacy wybierają auta przede wszystkim portfelem Zgodnie z wynikami badania aż 56 proc. ... (29 proc.), które jest istotne zwłaszcza dla kobiet, a także komfort jazdy i marka samochodu (ex aequo 22 proc.) oraz wyposażenie i zastosowane technologie (17 proc. wskazań). ...
-
Zakupy na Wielkanoc 2025. Jakie wydatki Polaków na żywność?
... znaczenia (wcześniej – 6,3%). Natomiast 2,9% jeszcze nie wie, co zrobi (przed rokiem – 3,2%). Polacy przed Wielkanocą stawiają przede wszystkim na sprawdzone produkty i marki. ... doświadczenie – 25,1% (poprzednio – 33,2%), dostępność – 14,7% (24%), a także marka – 9,8% (8,7%). Dotychczasowe doświadczenia konsumentów ustępują miejsca wiodącym trendom, ...
-
Skuteczna strategia marketingowa
... zareagować Każda marka w każdej kategorii – niezależnie ... Polacy wypadają mizernie Na tym tle polska reklama, a tym samym marketing, pozbawione są prawdziwości, świeżości, sprytu i rozmachu. Mało któremu z marketerów chce się opowiedzieć choćby krótką historyjkę w trzech aktach. A jak już, to zazwyczaj nie opowiadamy jej serio. Natomiast jeśli marka ...
-
Kupowanie fanów jako model biznesowy?
... . Wyzwaniem jest jednak to, aby w dialog angażować coraz więcej osób - wówczas marka może „pozyskać nowe terytoria”. Użytkownicy Facebooka kupieni na potrzeby mojego eksperymentu nie ... osiąga się chyba w zupełnie inny sposób. Piłka, polityka i social media Wszyscy Polacy znają się na polityce, piłce nożnej i medycynie. To stwierdzenie coraz częściej ...
-
Internetowy Samochód Roku 2010
... modelom udało się stanąć na podium w miesięcznych rankingach. Świadczy to niewątpliwie, że Polacy są dość stali w swoich gustach podczas szukania dla siebie wymarzonych ... podium. Teoretycznie bezkonkurencyjny pod tym względem był ponownie Volkswagen, która to marka aż osiem razy zajmowała pierwsze miejsce, a czterokrotnie była druga w miesięcznych ...
-
Portret własny Polaków
... poszanowanie tradycji (82 proc.), a także waleczność (76 proc.) Jak Polacy postrzegają inne grupy narodowościowe? Tylko jeden procent ankietowanych wymienił jako ... publiczna debata na temat otwartości i tolerancji, której inicjatorem pragnie być marka Hoop Cola. Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane przez Interaktywny Instytut Badań ...
-
Zakup domen internetowych a projektowanie nazwy
... ich kilkaset tysięcy. Odmiana języka, którą posługują się w zasadzie wszyscy Polacy, liczy od 6 tysięcy do 10 tysięcy wyrazów. W wielu wypadkach projektowanie ... AFBF), amerykańskiej organizacji zrzeszającej gospodarstwa rolne w Stanach Zjednoczonych. Po co korporacji Marka Zuckerberga taka domena, skoro firma jest właściciel marki i domeny „facebook. ...
-
KIG a sytuacja gospodarcza
... zdominowanych dotychczas przez osoby pracujące nielegalnie, z reguły z Ukrainy i Białorusi. Dodatkowo Polacy pozytywnie odnoszą się do faktu zatrudniania cudzoziemców w naszym ... z Instytutem Marki Polskiej oraz ówczesnym rządem przygotowań do rozpoczęcia marketingu narodowego, marka Polska ma szansę trafić do elity 25 najmocniejszych marek narodowych ...
-
Polscy konsumenci a żywność funkcjonalna
... i starszych (11% osób). Jaką żywność funkcjonalną kupują Polacy? Brak znajomości terminu „żywność funkcjonalna” nie oznacza, że Polacy nie kupują produktów należących do tej kategorii ... . Wybory konsumentów wskazują jednak na to, że produkty, których marka została zbudowana jako zdrowa lub dietetyczna kojarzy się z żywnością funkcjonalną, która ...
-
Cena i lokalizacja mieszkania najważniejsze
... nowych mieszkań. Marginalne znaczenie dla nabywców mają takie kwestie jak marka dewelopera (miejsce 11), możliwość zakupu dowolnej liczby miejsc postojowych lub komórek ... tyle zła informacja, że zgodnie z danymi GUS z kwot wydawanych na utrzymanie nieruchomości Polacy wydają około 50-60% na nośniki energii. Niska świadomość korzyści płynących z ...
-
Internetowy Samochód Roku 2013
... – Volkswagen Golf. Jednakże hitem polskiego rynku nie jest już 1,9 TDI. Polacy częściej wyszukiwali wersji z silnikiem benzynowym. Najpopularniejszy rocznik to 2008, a kolor ... wygląd, wyposażenie i pozostałe czynniki związane z samochodem i jego funkcjonalnością. To marka w dużej mierze determinuje nasze decyzje zakupowe na rynku samochodów nowych ...
-
Ulubione opony zimowe polskich kierowców
... osiągami zarówno na suchej, mokrej, jak i ośnieżonej drodze. Warto wspomnieć, że marka Uniroyal należy do jednego z najbardziej znanych koncernów oponiarskich na świecie – Continental ... takie firmy, jak: Nokian, Uniroyal, Goodyear, Zeetex oraz Continental. Co ciekawe, Polacy najrzadziej decydują się na kupno opon z tzw. klasy średniej. Przy zakupach ...
-
Jak wygląda dekoracja stołu świątecznego?
... zostały wykonane oraz miejsce, w których się znajdą. Jeśli chodzi o kolorystykę, tu Polacy mocno związani są z trzema tradycyjnymi kolorami: czerwienią, bielą i zielenią. Wśród ... stołowej, należy wspomnieć o coraz modniejszych obrączkach do serwetek. W tym przypadku marka dla internautów nie ma znaczenia. Większe znaczenie ma wygląd i cena niż ...
-
Pierwsza pomoc? Sięgnij po media społecznościowe
... na linii człowiek – marka. Gdy w proces komunikacji, który dotychczas w naturalny sposób odbywał się między dwiema osobami, wchodzi dziś byt trzeci – marka – należy zadbać, by wejście to, było możliwie najbardziej naturalne, łagodne i płynne. Każdego dnia w serwisach społecznościowych i na forach Polacy zamieszczają kilka tysięcy pytań ...
-
Najsilniejsze marki w Polsce 2015 – Top20
... trwania kampanii wyborczej. To, szczególnie w Polsce, czas spadku zaufania społecznego – jeżeli Polacy nie ufają politykom, nie ufają sobie nawzajem i te nastroje ... co w ubiegłym roku – Google, Lego i YouTube. Co ciekawe do T20 wkroczyła marka Apple, nieobecna w czołówce w 2014. Widoczna w zestawieniu przewaga zagranicznych reprezentantów została ...
Tematy: najsilniejsze marki, najlepsze marki, Superbrands, marki, badania konsumentów, Allegro, Google, YouTube, Tymbark, Lego -
Tefal i Krups - najlepsze prezenty za lojalność
... szczególnie osobom poniżej 40. roku życia (75%) oraz najlepiej wykształconym (78%). Polacy pytani o znanych i godnych zaufania producentów ekspresów do kawy najczęściej wskazują markę ... 14% ankietowanych nie znało ani jednej marki. Polacy nie są zainteresowani przypadkowymi nagrodami – dla 64% badanych marka upominku ma duże znaczenie. Aby program ...
-
Kupno pierwszego samochodu: na co zwracać uwagę?
... rejestracji; Zgodność numerów identyfikacyjnych pojazdu z dokumentami, numer VIN, marka, rok produkcji i model; Ubezpieczenie i możliwość poruszania się po drogach ... (31 tys.). Jednak w subiektywnym rankingu wcale nie wypadły one najlepiej. Polacy cenią niemieckie marki – z piętnastu najpopularniejszych modeli samochodów sprowadzanych z zagranicy ...
-
GPS obiera kierunek "media społecznościowe"
... w IMM, każdego tygodnia na Facebooku, Twitterze i na forach dyskusyjnych pojawia się ok. 150 pytań i próśb związanych z nawigacją. Polacy najczęściej pytają o to, jakie urządzenie wybrać, która marka jest najlepsza, a także zamieszczają rozmaite prośby o pomoc w rozwiązaniu problemów związanych z nawigacją. „Co myślicie na temat nawigacji ...
Tematy: GPS, nawigacja, smartwatch, bieganie, media społecznościowe, TomTom, Garmin, monitoring mediów -
Masz sklep stacjonarny? Śledź zachowania, dbaj o doświadczenia
... Media. Social Mix został ostatnio wprowadzony aż w 20 sklepach Mango w Hiszpanii. Marka o zasięgu międzynarodowym jest pierwszą firmą modową w Europie, która zaczęła oferować ... oraz przyjemność, jaką dają im standardowe zakupy i chodzenie po sklepach. - Polacy będąc w sklepie stacjonarnym, często natomiast sprawdzają ceny w sklepach internetowych ...
-
Atmosfera w pracy i rozwój zawodowy. To liczy się najbardziej
... na przyciągnięcie i zatrzymanie u siebie najlepszych fachowców. A na co - poza finansami - zwracają uwagę Polacy podczas poszukiwania pracy? Ipsos na zlecenie firmy finansowej Wonga zapytał o to ... oczywistych elementów, takich jak wynagrodzenie. Co ciekawe, Polacy częściej niż Polki wskazują na takie aspekty, jak marka firmy (25 proc. vs. 13 proc.). ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018
... państwie konsumenci nie dokonują zakupów spożywczych niemal każdego dnia. W efekcie dotychczasowych przeobrażeń Polacy mają możliwość dowolnego wyboru miejsc, w których kupują. O pozycję na rynku walczą u ... and collect, food-court czy SENS (nowy system znakowania żywności). Francuska marka jest obecna we wszystkich formatach, ale okazuje się, że ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 14/2018
... SEAT. Polska stała się jednym z dziesięciu największych rynków dla SEAT-a. W 2017 roku Polacy zarejestrowali niemal 10,5 tys. samochodów tej marki, niemal o 20 proc. ... 13,7 tys.). – SEAT bardzo silnie się rozwija w sensie geograficznym. Do tej pory marka była obecna przede wszystkim w Europie, a w najbliższych latach będziemy obecni również w Afryce ...
-
Marki samochodowe nie mogą liczyć na lojalność klienta?
... : zaufanie do marki/modelu, zadowolenie z usług dealera samochodowego, cena i atrakcyjna oferta handlowa. Choć Polacy deklarują, że atrakcyjna oferta cenowa nie jest najważniejsza – jak się okazuje ... i aż 83 proc. badanych (w Polsce 82 proc.) twierdzi, że nie ma odwrotu i marka jest dla nich na zawsze stracona. Przed rynkiem motoryzacyjnym stoi wiele ...
-
Inwestowanie pieniędzy. Jaka inwestycja daje zysk i bezpieczeństwo?
... . Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie formy inwestycji uważają Polacy za najlepsze niezależnie od sytuacji gospodarczej? Jak, w porównaniu z innymi formami ... najkorzystniejszych rozwiązań na rzecz tych, które znamy. Parafrazując cytat z kultowego filmu „Rejs” Marka Piwowskiego, „najbardziej lubię te formy oszczędzania, które już znam”. Jednak ...
-
Spada sprzedaż samochodów osobowych. Winny nie jest brak popytu
... poszczególne rodzaje napędów? Niewielkie spadki sprzedaży w tegoroczne wakacje wcale nie oznaczają, że Polacy nie chcą kupować nowych samochodów. Wręcz przeciwnie, popyt jest, ale ... przez firmy stanowią Toyota, Skoda i Volkswagen. Tuż za podium uplasowała się marka premium – BMW. Diesle już za ekoautami W porównaniu z podobnym okresem ubiegłego roku ...
-
E-klienci. Wydają, ale wymagają
... Ponad połowa konsumentów oczekuje, że w przypadku jakichkolwiek pytań czy problemów z zakupem, marka udzieli im odpowiedzi maksymalnie w ciągu 3 godzin. Dla co 4. ... sklepy stacjonarne uznawały programy lojalnościowe, z jakich korzystają już online i mobilnie. Polacy chcą też mieć możliwość korzystania offline z szerszego wachlarza metod płatności. ...
-
Coraz trudniej o kupno nowego samochodu?
... (20 proc.). Jednocześnie co drugi polski konsument uważa, że nieistotne, czy marka samochodu jest rodzima, czy zagraniczna, gdyż za ważniejsze uznaje spełnienie wymagań ... na silniki spalinowe – komentuje Bartek Swatko. Badanie Deloitte wykazało, że Polacy są zainteresowani wyposażeniem samochodów w usługi łączności. Najbardziej zależy im na ...
-
Używane samochody elektryczne: czy to się sprzedaje?
... elektrycznych NaszEauto? Jaka część używanych elektryków to auta importowane? Która marka używanych elektryków jest w Polsce najbardziej popularna? Od początku lutego w ... danych statystycznych CARFAX), rynek używanych samochodów elektrycznych nie rozwija się w Polsce dynamicznie. Polacy wciąż nie są przekonani, czy używany samochód elektryczny jest ...