-
Polski konsument odpowiedzialny na niby
... rasistowskie u właściciela firmy wyraża aż 75 proc. Polaków wieku 18-24 lata. Środowisko mniej znaczące Z wyników badań można również wywnioskować, że polski konsument przykłada nieco mniejszą wagę do zachowań rasistowskich, aniżeli do zachowań związanych z niszczeniem środowiska. Połowa ankietowanych odradziłaby zakupu znajomym mebla, podczas ...
-
Polski konsument w czasie kryzysu
Współczesny polski konsument przy rodzinnym stole i w biurze wertuje gazetki z promocjami. Kupuje tańsze marki własne, jednocześnie lubi pozwolić sobie na odrobinę luksusu. Zakupy to ...
-
Polski konsument lojalny w kryzysie
... polski konsument radzi sobie w tzw. kryzysie? Szuka promocji, ale pozostaje lojalny - aż 1/3 ... - corocznym raporcie ARC Rynek i Opinia. Klient nasz Pan. Naprawdę. W obecnej sytuacji gospodarczej, widać wyraźnie, że konsument w „kryzysie” jest wygranym. Wbrew pozorom, sytuacja „kryzysowa” nie oznacza pustek przy półkach sklepowych. Więcej, instynkt ...
-
Polski konsument a formy promocji
... z najnowszej fali raportu BTL Monitor corocznie przygotowywanego przez ARC Rynek i Opinia. „W dojrzałej fazie, w jakiej już od jakiegoś czasu znajduje się polski rynek, nie następują radykalne zmiany w znajomości form promocji”, mówi Marzena Białasek, badaczka z ARC Rynek i Opinia. Czołówka najpopularniejszych rodzajów promocji, zetkniecie ...
-
Raport Polski Konsument
... badania TGI oraz GUSu i Ministerstwa Gospodarki RP. Jeden z opisywanych w raporcie trendów nazywany jest przez F. Popcorn "99 lives". Poniżej fragment raportu Polski Konsument. Mamy coraz mniej czasu dla siebie i coraz więcej obowiązków. Dla wielu z nas wyraża się to uczuciem, że jesteśmy tyranizowani kalendarzem ...
-
Polski konsument lubi zakupy
... Henkel przez GFK Austria, wzięło udział ponad 5600 konsumentów z 10 krajów: Polski, Austrii, Belgii, Czech, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Węgier i Włoch. Jego ... postawę można scharakteryzować następująco: „kupuję to, na co mam ochotę”. Konsument bez trosk jest silnie przywiązany do określonych marek, stąd wykazuje niewielkie zainteresowanie ...
-
Jaki jest polski konsument
... % młodzieży); zaufanie deklaruje odpowiednio 18 i 19% badanych. Z konkretną reklamą podającą nieprawdziwe informacje o produkcie lub usłudze zetknął się co trzeci (35%) konsument z populacji dorosłych i co drugi (48%) z populacji młodzieży. Dotyczyły one najczęściej: chemii i kosmetyków (42% i 39% badanych), artykułów spożywczych (17% i 19%) oraz ...
-
Polski konsument a zakupy: cena ważna dla 95% Polaków
... , środków czystości i artykułów żywnościowych. Dla mężczyzn jest ona ważna, gdy kupują odzież, obuwie, sprzęt RTV-AGD oraz sportowy. Tylko co piąty konsument lubi zakupy i czuje się pewnie jako uczestnik rynku – to przedstawiciel grupy tzw. pewnych siebie pragmatyków. Jeśli już kupuje produkt markowy ...
-
Polski konsument 2009
... , że negatywnego obrazu reklamy w oczach jej adresatów nie należy interpretować jako przejawu generalnej dezaprobaty w stosunku do tego kanału komunikacji producent – konsument. Ocena ta jest raczej wyrazem tego, Że nie spełnia ona oczekiwań odbiorców, zarówno pod względem treści, jak i formy. W porównaniu z 2007 ...
-
Polski konsument a prezenty pod choinkę
... i kupowania w desperacji nietrafionych prezentów. W poszukiwaniu wartościowych i oryginalnych prezentów warto przejrzeć Internet, a przy tym uniknąć frustrujących tłumów w sklepach. Czas dostarczenia do Polski przesyłki np. z Wielkiej Brytanii to średnio 3-4 dni, więc jeszcze nie musimy się martwić, że Mikołaj nie zdąży doręczyć prezentów ...
-
Polski konsument lubi promocje
Polacy przywiązują się do miejsc, gdzie robią zakupy znacznie bardziej niż do marek produktów wkładanych do koszyka - wynika z badania Shopper Trends 2010 firmy ACNielsen, która analizuje postawy i zachowania konsumentów w 50 krajach. Statystycznie w Polsce równie chętnie robimy zakupy w hipermarketach, jak i w tradycyjnych, osiedlowych sklepach ( ...
-
Polski konsument nie jest pesymistą
Polaków ciężko nazwać optymistami. Z badań oceniających ekonomiczne nastroje konsumentów wynika jednak, że wcale nie jesteśmy największymi pesymistami w Europie. Analitycy Expandera ustalili, że obecnie są nimi Węgrzy i Grecy. Co ciekawe nastroje Polaków są obecnie lepsze niż Hiszpanów, Włochów czy Francuzów. Wciąż daleko nam jednak do najbardziej ...
-
Polski konsument ceni odpowiedzialny biznes
Konsumenci oczekują większej odpowiedzialności w zarządzaniu łańcuchem dostaw firm i są gotowi do bojkotu producentów, którzy w procesie produkcji łamią prawa człowieka bądź niszczą przyrodę, wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych/Gemius SA na zlecenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W badaniu przeprowadzonym ...
-
W Black Friday i Cyber Monday polski konsument wyda około 1000 zł
Tegoroczny Black Friday wypada 24 listopada. Ile w tym dniu i w Cyber Monday zamierzają wydać Europejczycy, a ile Polacy? Z raportu "Black Friday i wyprzedaże przedświąteczne: konsumenci w Polsce szykują portfele" opracowanego przez Strategy& Polska wynika, że w tym roku będzie to odpowiednio 244 euro i 214 euro. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Polski e-konsument 2010
... Ekonomicznego w Katowicach przeprowadzone w ramach projektu finansowanego z MNiSW pt. "Polski e-konsument - typologia, zachowania". Efektem badań jest "fotografia" konsumenta w sieci ... Boss, a dla swoich dzieci kupuje zabawki firmy Fisher-Price. Swoje gospodarstwo domowe polski e-konsument wyposaża najczęściej w sprzęt AGD marki Bosch, sprzęt RTV ...
-
Kim jest polski respondent badania CAWI?
... się m.in.: Kim jest polski respondent? Co robią respondenci uczestnicząc w panelach? Czym dla respondenta jest wypełnianie ankiet? Wyniki badania przeprowadzonego przez SoftArchitect i Herstories rewolucjonizują podejście do uczestników badań online w Polsce. Dane zaprezentowane w raporcie „Respondent, Konsument, Obywatel” zmieniają paradygmat ...
-
Kim jest konsument i jakie ma prawa?
... niezwiązane z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, będzie traktowana jak kupujący konsument. Dla ułatwienia można przyjąć, że osobę, która dokonuje zakupu na ... prowadzoną przez siebie działalność gospodarczą), zawsze będzie traktowana jako przedsiębiorca, a nie konsument. Jeżeli ktoś wprost prosi o wystawienie faktury za zakupiony sprzęt ...
-
"Konsument" o usługach
... zawierając umowę o świadczenie usług już w najbliższym odcinku programu "Konsument". Specjaliści przypomną, że treść takiego kontraktu musi być zgodna z ... Polski () w każdy wtorek – w godzinach 14.00–15.00 oraz telefonując w co drugi czwartek (02.12; 16.12.) od godz.15.00 – 16.00 pod bezpłatny numer tygodnika Naj 0-800-120-159. Program "Konsument ...
-
Nastolatek jako konsument
... polski nastolatek dostaje kieszonkowe. Statystycznie najwięcej, bo aż 82 zł, otrzymuje młodzież w wieku 15-18 lat, młodsze nastolatki - dostają około 43 zł. Własnymi pieniędzmi dysponują również najmłodsze dzieci w wieku od 4 do 6 lat - wynika z najnowszych badań Ipsos. Nieletni to wyjątkowy konsument ... Z raportu “Nastolatka jako konsument i ...
-
Jakie korzyści przyniosło wejście Polski do Unii Europejskiej?
... reprezentatywną grupę respondentów o wskazanie korzyści, jakie przyniosło za sobą wejście Polski do Unii Europejskiej. Z udzielonych odpowiedzi wynika, że zdecydowana większość ankietowanych ( ... w ciągu 13 lat, które minęły od momentu wejścia Polski do UE, pozytywne nastroje w tym obszarze nie uległy zmianie. Wejście Polski do Unii Europejskiej to dla ...
-
Polski Ład: zmiany w podatku VAT
... jest dla dwóch lub więcej osób prawnych mających siedzibę na terytorium Polski, które będąc niezależnymi podmiotami pod względem prawnym, są ściśle powiązane pod względem ... przyjmie od konsumenta zapłatę gotówką powyżej 20 tys. zł, podczas gdy konsument jest zobowiązany do dokonania płatności za pośrednictwem rachunku płatniczego. W tej sytuacji ...
-
Raport "Konsument i Media"
... na temat firmy - wynika z raportu "Konsument i media" przygotowanego przez firmę doradczą On Board PR Raport firmy doradczej On Board PR „Konsument i media” ma pomóc przedsiębiorcom w planowaniu działań komunikacyjnych ... przeprowadzone przez TNS OBOP w październiku 2005 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej 1005-osobowej próbie mieszkańców Polski ...
-
Polski rynek telekomunikacyjny 2007-2009
... do Internetu. Informacje o badaniu Badania zostały przeprowadzone na reprezentatywnej próbie wylosowanej z populacji ludności Polski w wieku 15 lat i powyżej, w sposób umożliwiający przełożenie wyników otrzymanych w badaniu na całą populację Polski. W roku 2007 próba badawcza wynosiła 1500 wywiadów, w 2008 - 1600, a w 2009 - 1602. Do pobrania ...
-
Jak przez 10 lat zmienił się polski e-commerce?
... istotne, sprzedaż internetowa ma również coraz większy udział w całościowej sprzedaży detalicznej Polski. I w ciągu dekady ten udział wzrósł z około 3,5% w 2013 roku do średnio 10% w ... aktualnie 9 na 10 internautów kupuje przez Internet i jest to zadowolony konsument. Bez wątpienia Izba Gospodarki Elektronicznej miała ogromny wkład w rozwój rynku ...
-
Polski Internet a "afera solna"
... się jakichkolwiek związków z nielegalną solą. Kara być powinna, ale czy będzie? „W podobnych przypadkach idealnie sprawdza sie chinski aparat sprawiedliwosci Bo polski rozda bandytom odpowiedzialnym za ten proceder kilka wyrokow z zawieszeniem, ktos tam dostanie moze z trzy lata, a za dobre zachowanie wyjdzie po ...
-
Europejski konsument na rynku. Jak kupujemy?
... do centrum” – dodała Magdalena Frątczak. Perspektywy dla rynku powierzchni handlowych w Polsce i w Europie Odzyskująca równowagę gospodarka unijna oraz odporność Polski na niedawne zawirowania ekonomiczne najprawdopodobniej wpłynie na poprawę nastrojów konsumenckich i doprowadzi do wzrostu dynamiki sprzedaży w handlu detalicznym, przyciągając ...
-
Branża motoryzacyjna: trendy i ich skutki dla Polski
... Najpewniejsze perspektywy wzrostu sprzedaży i produkcji samochodów w najbliższych 5 latach mają Brazylia, Rosja, Indie i Chiny, tj. państwa grupy BRIC. - Z punktu widzenia Polski niepokojąca jest prognoza dotycząca niezwykle ważnego rynku zbytu dla rodzimej produkcji motoryzacyjnej, czyli Włoch, które mogą przeżywać poważne i długotrwałe trudności ...
-
Polski Standard Płatności ze zgodą UOKiK
... Zachodni WBK, mBank oraz ING Bank Śląski. Nowy podmiot o nazwie Polski Standard Płatności (PSP) będzie zarządzał systemem płatności mobilnych. Umożliwi on klientom ... koncentracji. Poproszono również o opinię Komisję Nadzoru Finansowego oraz Narodowy Bank Polski. Analiza Urzędu wykazała, że transakcja nie doprowadzi od ograniczenia konkurencji. Pod ...
-
Polski pośrednik kredytowy to solidna firma
... budują większe zaufanie. I to jest wartość nie do przecenienia. – powiedział Andrzej Roter, Dyrektor Generalny KPF. – Pod względem dywersyfikacji źródeł przychodów, polski rynek pośrednictwa finansowego przypomina sytuację, jaką znamy z Rumunii – mówi Krzysztof Przybysz z Ferratum Bank, firmy członkowskiej KPF. Spośród krajów Europy Środkowej ...
-
Handel zagraniczny Polski: Niemcy
... GfK szybko odbudowuje się po jesiennym osłabieniu. Okazji na dobry biznes raczej więc nie zabraknie. A dotychczasowe doświadczenia pokazują, że przedsiębiorcy z Polski świetnie sobie radzą w okresach nie najwyższej koniunktury, zastępując na rynku cześć dotychczasowych dostawców. W okresie takim bowiem klienci rozważnie dokonujący zakupów ...
-
Cross-border z Polski. O czym sprzedawca musi wiedzieć?
... Europejskiej na terytorium innego kraju UE, gdzie nabywcą jest konsument. W takim przypadku miejsce dostawy towaru rzutuje na opodatkowanie, chyba, ... Dla przykładu (bazując na wyjaśnieniach podatkowych Ministerstwa Finansów): Pan Jan, przedsiębiorca z Polski (z siedzibą i wysyłką z kraju), za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, wysyła meble ...
Tematy: sprzedaż za granicę, sprzedaż na odległość, cross-border shopping, e-commerce, sprzedaż zagraniczna, podatek VAT, rozliczenie VAT, sprzedaż przez internet, sprzedaż wysyłkowa, miejsce opodatkowania VAT, czynności opodatkowane VAT, platforma marketplace, miejsce opodatkowania, transakcje wewnątrzwspólnotowe, dyrektywa DAC7 -
Gospodarka Polski rośnie, a Niemcy mierzą się z recesją
... z oceny przemysłu, budownictwa, usług, handlu detalicznego i zaufania konsumentów) dla Polski i Niemiec narastają rozbieżności – w Polsce sentyment poprawia się, a w Niemczech pogarsza. ... r. węgierski forint będzie w podobnej sytuacji. Należy podkreślić, że mimo to polski złoty jest jedyną znacząco umacniającą się walutą w regionie. Silne umocnienie ...
-
Polski rynek telekomunikacyjny
... usług odbioru programów telewizyjnych. Badanie przeprowadzono na 1616 osobowej próbie wylosowanej z populacji ludności Polski w wieku 15 lat i powyżej. Reprezentatywny dobór próby pozwala na przełożenie wyników otrzymanych w badaniu na całą populację Polski. Rynek telefonii stacjonarnej Wyniki badania wskazują na wysoki stopień nasycenia usługami ...
-
Dziś PKB Polski i reforma finansów w USA
... strefy euro czy stopa bezrobocia w Niemczech dla inwestorów z Polski będą mieć dzisiaj drugorzędne znaczenie. Barack Obama podsumowując miniony rok skoncentrował ... deklaracji troski banku centralnego o mocny kurs dolara. W czwartek dla inwestorów z Polski kluczowe znaczenie również będą miały informacje z pogranicza polityki i gospodarki. Donald ...
-
Dane z Polski o inflacji wyższe od prognoz
... , oddziaływała przede wszystkim znacząca poprawa nastrojów inwestycyjnych na europejskich giełdach. Niemiecki indeks DAX ustanowił nowe tegoroczne maksimum, podobnie zresztą jak polski WIG20. Pokonanie dotychczasowych szczytów otwiera giełdom drogę do dalszych zdecydowanych wzrostów, które powinny pozytywnie oddziaływać na polską walutę. Rynek ...