-
Jak wycofać regulamin pracy i regulamin wynagradzania?
... do umowy w formie pisemnej. Dodatkowo należy też zamieścić wszelkie istotne z punktu widzenia danego zakładu pracy ustalenia związane z organizacją pracy, przepisami BHP itp. Wskazane jest opublikowanie nowych zasad na tablicach ogłoszeń i wewnętrznych kanałach informacyjnych firmy, w celu zabezpieczenia się przed ryzykiem zarzutu ze ...
-
FMCG przoduje wśród firm oferujących pracę zdalną
... . Do tej grupy należą Key Account Managerowie z branży FMCG. Jeśli pracownik nie siedzi w burze, to nie pracuje. Takie, dość zresztą kuriozalne, przekonanie do niedawna ... taśmą niebezpieczne niskie sufity czy kanty mebli. Naprzeciwko nas siedzi specjalista ds. BHP, który tłumaczy, jak obchodzić się z urządzeniami w naszym domu. Wydaje się kuriozalne, ...
-
Praca zdalna, hybrydowa, krótszy czas pracy. Chcemy elastyczności
... a także budowaniem kultury organizacyjnej. Do tego dochodzą wymogi prawne (prawo pracy, BHP), koszty powierzchni biurowej, ochrona wrażliwych danych poza biurem. Nie bez znaczenia ... kontroli. Co ciekawe, z globalnego badania wynika, że niemal co siódmy ankietowany pracownik sądzi, że produktywność może być badana niezależnie od miejsca pracy. ...
-
Agencje zatrudnienia i usługi HR nie odczuły pandemii?
... 2021 roku wyniosła 42 tys. w porównaniu do 36 tys. w roku poprzednim. Średnio jeden pracownik tymczasowy przepracował w 2021 roku 56,8 dnia, podczas gdy w 2020 jedynie 49,8. Około ... . Wiele zakładów sektora produkcji nie ma przystosowanych linii produkcyjnych pod standardy BHP dla kobiet. Jest to dużym wyzwaniem. Jednocześnie mamy już sygnały od ...
-
Bezpieczeństwo pracowników w upały - czas na nowe regulacje?
... 28°C. Nowe regulacje? Co oczywiste, przegrzanie organizmu w skutek wysokich temperatur w miejscu pracy może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. Aktualne przepisy BHP nie definiują maksymalnej temperatury, w której może być wykonywana praca, co stawia pracowników w niekorzystnej sytuacji, zwłaszcza w okresie upałów. Ministra Agnieszka ...
-
PARP: szkolenia EFS popularne w sektorze MSP
... (19%), zarządzanie (13%), IT (11%). Stosunkowo niewielu pracowników uczestniczyło w szkoleniach zorientowanych na bardziej bieżące potrzeby firm: w szkoleniach w zakresie księgowości – 6%, BHP – 5%. O ile mikro i małe firmy sięgając po szkolenia na rynku komercyjnym są najbardziej zainteresowane konkretną wiedzą, dopasowaną do bieżących potrzeb ...
-
Telepraca uchwalona
... pracy w formie telepracy, obowiązki pracodawcy i telepracownika, dodatkowa umowa określająca wzajemne zobowiązania pracodawcy i telepracownika, ustawowe gwarancje dla telepracownika wyłączenie niektórych przepisów bhp (obowiązek zapewnienia warunków fitosanitarnych i standardów wynikających z prawa budowlanego).
-
Pomoc publiczna na zatrudnienie osób niepełnosprawnych
... pełny etat. Szczególne warunki pracy jakie wg pracodawców należy stworzyć osobie niepełnosprawnej, nie odbiegają od standardów obowiązujących w ramach przepisów o BHP i podstawowych zasad ergonomii. Wyjątkiem tu może być konieczność likwidacji barier architektonicznych. Dostosowanie stanowiska pracy, uwzględniające schorzenie pracownika może zostać ...
-
Opieka medyczna dla pracowników: jak wybrać?
... i kontrolne) oraz innych (np. badania sanitarno-epidemilologiczne, psychologiczne itp.), zapewnienie uczestnictwa lekarza sprawującego opiekę zdrowotną nad pracownikami w komisji bhp; przeprowadzanie analiz stanu zdrowia pracowników (a zwłaszcza przyczyn występowania chorób zawodowych i wypadków przy pracy); rozpoznawanie i ocena ryzyka zawodowego ...
-
Staż bezrobotnych a obowiązki pracodawcy
... , w zakresie przewidzianym dla pracowników szef zobowiązany jest do: zapewnienia bezrobotnemu profilaktycznej ochrony zdrowia, przeszkolenia bezrobotnego w zakresie bhp i przepisów przeciwpożarowych oraz zapoznania go z obowiązującym regulaminem pracy, przydzielenia bezrobotnemu odzieży i obuwia roboczego, środków ochrony indywidualnej ...
-
Kompetencje i rozwój zawodowy specjalistów
... głównych specjalistów. Głównym specjalistą może być na przykład ekspert wewnętrzny odpowiedzialny w firmie za tzw. zintegrowany system zarządzania, a więc system jakości, bhp i ochronę środowiska. Za głównego specjalistę można także uznać radcę prawnego, gdy zajmuje się jednocześnie sprawami z zakresu prawa pracy, prawa handlowego ...
-
Posiłki dla pracowników a koszty uzyskania przychodu
... mogą korzystać z dopłat do posiłków i napojów bezalkoholowych dostępnych w czasie pracy (przy czym nie chodzi tutaj o posiłki i napoje wydawane w oparciu o przepisy bhp). Każda kwota takiego świadczenia jest doliczana do podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych oraz podstawy naliczania składek ZUS jako ...
-
Zakład pracy chronionej musi zapewniać 25 etatów
... których mowa w powołanej powyżej ustawie, jest w stanie zadbać, aby obiekty i pomieszczenia użytkowane przez zakład pracy odpowiadały przepisom i zasadom bhp oraz uwzględniały potrzeby osób niepełnosprawnych, może zapewnić niepełnosprawnym pracownikom doraźną i specjalistyczną opiekę medyczną, poradnictwo i usługi rehabilitacyjne. Pracodawca, który ...
-
Mama w pracy doceniana
... telepracy klauzul znoszących nakładany na pracodawcę kosztowny obowiązek dostarczenia do mieszkania telepracownika, zainstalowania oraz serwisowania ubezpieczonego sprzętu zgodnego z wymogami BHP. Wnioski płynące z badania firmy Regus pokazują, co w dobie spowolnienia gospodarczego przynosi dla firm wymierne efekty. Obecnie firmy koncentrują się ...
-
PARP: telepraca wciąż niepopularna
... ; możliwości wdrożenia telepracy w firmie; sposoby pozyskiwania źródeł finansowania inwestycji związanych z wdrożeniem telepracy; zagadnienia: prawne, kadrowe, psychologiczne oraz z zakresu BHP. „Nasze działania szkoleniowe i doradcze mają na celu promowanie i edukowanie rodaków w zakresie telepracy, jako nowej formie organizacji zatrudnienia ...
-
Odzież (nie)robocza a przychód pracownika
... pracy. Będą mogli go używać także po pracy w czasie wolnym. Obowiązek wydania tego ubioru nie wynika z Kodeksu pracy ani przepisów BHP – nie jest to odzież robocza. W związku z powyższym zadano pytanie, czy wartość udzielonej bonifikaty będzie przychodem pracowników? W przedmiotowej sprawie organ podatkowy ...
-
Samochód służbowy w sektorze MSP
... z Kodeksu Pracy. Tymczasem z wyników badania prowadzonego przez Instytut Keralla Research wynika, że aż 60 proc. firm MŚP nie stosuje „flotowego BHP”. Ponad połowa przedstawicieli tego sektora potwierdza, że mimo udostępniania pojazdów służbowych pracownikom, nie spisali oni żadnego dokumentu porządkującego zasady użytkowania ...
-
Składka wypadkowa za emeryta - zleceniobiorcę
... oraz dobrowolnie ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym z tytułu umowy zlecenia. Pytanie: Czy za emeryta - zleceniobiorcę, który świadczy nam usługi doradcze w zakresie bhp i jest zatrudniony w innej firmie na podstawie umowy o pracę osiągając tam wynagrodzenie wyższe od minimalnego obowiązującego w 2011 r., powinniśmy opłacać składkę wypadkową ...
-
Umowa na czas zastępstwa
... nawiązywania zatrudnienia, co oznacza konieczność m.in. założenia i prowadzenia dla zastępcy dokumentacji pracowniczej, skierowania go na badania wstępne i przeprowadzenie szkolenia bhp oraz sporządzenie informacji dodatkowej. Pracownika na zastępstwo trzeba też zapoznać z przepisami zakładowymi, informacją na temat ryzyka występującego na danym ...
-
Wydatki na ubrania firmowe dla pracowników
... . Jednak znaczna liczba organów podatkowych oraz sądów kwalifikuje zakup ubrania dla pracowników, jeśli obowiązek dostarczenia tego ubrania nie wynikał z przepisów BHP, jako reprezentacyjny - co w konsekwencji powoduje, że wskazane wydatki nie stanowią kosztu. Ważne pismo US "(...) Wydatki na zakup odzieży mogą stanowić ...
-
Harmonogram czasu pracy obowiązkowy lub dobrowolny
... uwarunkowane jest to wystąpieniem uzasadnionych przyczyn dotyczących organizacji czasu pracy oraz przestrzeganiem wymogu zachowania przez pracodawcę odpowiednich warunków bhp (art. 26b ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej - Dz. U. z 2012 r. poz. 406). Teoretycznie harmonogram pracownika zatrudnionego w instytucji kultury ...
-
Etyka w biznesie: brakuje specjalistów
... normy SA8000, odnoszącej się do miejsca pracy oraz standardów etycznych w łańcuchu dostaw, zasady te dotyczą m.in. godzin pracy, wynagrodzenia, dyskryminacji, BHP, jak również systemów zarządzania i praktyk dyscyplinujących. W tym kontekście tylko 2% badanych stwierdziło, że zasady w tych obszarach nigdy nie są łamane w Polsce ...
-
Kierowca samochodu służbowego: jak rekrutować?
... istnieje lub dotyczy tylko pojedynczych osób (np. szofer prezesa). Spotkamy takie funkcje jak handlowiec, kierownik rejonu, szkoleniowiec, prawnik, specjalista ds. BHP, itp. Bardzo często większość dnia pracy Ci ludzie spędzają prowadząc pojazd służbowy, a tylko niewielką jego część, wykonując swoje właściwe obowiązki ...
-
Brygadzista
... ): Zarządzanie zespołem podległych pracowników – wyznaczanie, kontrolowanie zadań Sprawowanie nadzoru nad produkcją Nadzór nad dokumentacją Dbałość o przestrzeganie przepisów BHP Pomoc pracownikom Kontrola nad powierzonym mieniem przedsiębiorstwa Współpraca z kierownictwem Wymagania Od brygadzisty wymaga się wykształcenia minimum średniego ...
Tematy: brygadzista -
Kierownik produkcji, Production Manager
... produkcji, Production Manager (Zakres obowiązków): Kontrolowanie procesu produkcji i dbałość o jego bezpieczeństwo (właściwe używanie maszyn, przestrzeganie przepisów BHP) Administrowanie zakładem produkcyjnym Rozwiązywanie problemów technicznych i personalnych Kontrolowanie i dążenie do minimalizacji kosztów produkcji Optymalizacja czasu pracy ...
Tematy: kierownik produkcji, Production Manager -
Stres w pracy: polscy pracownicy na czele Europy
... , czy negatywny wizerunek firmy. - Ważnym, a nierzadko pomijanym obszarem w firmach jest zapewnienie komfortu psychicznego pracownikom, a nie tylko skupianie się na zasadach BHP. Pierwszym krokiem do wyeliminowania stresogennych sytuacji jest zrozumienie problemu. W tym celu pomocne mogą być badania wewnętrzne, które pozwolą nakreślić skalę ...
-
Będzie praca w IT, BPO, budownictwie i produkcji. A jakie zarobki?
W nadchodzących miesiącach o stagnacji na rynku pracy raczej nie będzie mowy, dlatego też pracodawcy powinni solidnie zastanowić się, czy ich strategie personalne odpowiadają potrzebom rozwojowym przedsiębiorstwa. Ale nie tylko. Ważne są również odczucia i opinie obecnych oraz przyszłych pracowników. Na jakie zmiany powinny przygotować się branże ...
-
Jak zarządzać przestrzenią w nowoczesnym biurze?
... pracy z funkcjonalnością i podnieść jego reprezentatywność. Oczywiście organizacja przestrzeni biurowej musi przede wszystkim uwzględniać obowiązujące normy europejskie, przepisy prawa oraz przepisy BHP. Kolejny krok to wybór między tzw. open space a tradycyjnym biurem. Każde z tych rozwiązań ma swoje zalety i wady. Open space sprzyja ...
-
Wyżywienie pracowników w pracy w koszty uzyskania przychodu
Ponoszenie przez spółkę wydatków na artykuły spożywcze, napoje, drobne poczęstunki, a nawet catering czy usługi gastronomiczne - dla pracowników, które to ci spożywają podczas pracy, może być ujęte w kosztach podatkowych - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z dnia 19.12.2017 r. nr 0111-KDIB1-2.4010.330.2017 ...
-
The Hut Group tworzy 500 miejsc pracy na Dolnym Śląsku
... to nawet 500 nowych miejsc pracy. Oferty zatrudnienia dotyczą stanowisk magazynowych i kierowniczych, ale potrzebni są również specjaliści działu zakupów, BHP, księgowości, a także osoby z doświadczeniem w zarządzaniu produkcją i magazynami. Na zatrudnionych czeka atrakcyjne wynagrodzenie, system premiowy i bogaty pakiet benefitów pozapłacowych, np ...
-
Na "lewe" zwolnienie lekarskie wysyła nas frustracja?
... zaspokaja ich różne potrzeby, najniższe średnie oceny dotyczyły troski pracodawców o fizyczne i psychiczne zdrowie personelu. Mniej niż połowa przedsiębiorstw zapewnia szkolenia BHP czy regularne kontrole bezpieczeństwa, przez co wielu respondentów wspomniało o tym, że często nie czuje się w pracy bezpiecznie. Pracodawcy, którym zależy ...
-
Kadry i płace. Jakie zmiany i wyzwania?
... przedsiębiorstw, każdy może złożyć wniosek o pracę zdalną, jednak pracodawca nie ma obowiązku wyrażenia zgody, ani zmiany zasad organizacji pracy. W zakresie BHP – szkolenie okresowe dla pracownika administracyjno-biurowego nie jest wymagane, jeżeli rodzaj przeważającej działalności pracodawcy znajduje się w nie wyższej niż III kategorii ...
-
Niemcy otwierają rynek pracy. Jak mamy konkurować o pracowników z Ukrainy?
... pracowników zostanie nam Azja i Afryka. A to bardzo kosztowne źródło pozyskania pracownika – przystosowanie zakładu pracy pod kątem języka angielskiego (m.in. procedury BHP, instrukcje stanowiskowe), czas oczekiwania na pozwolenia i rozpoczęcie pracy to nawet 6 miesięcy. Do tego dochodzą bilety lotnicze i opłacenie zakwaterowania w Polsce. To ...
-
Rozwój zawodowy w czasach pracy zdalnej. Jak to pogodzić?
... biura. Bez względu na okoliczności, pracodawcy muszą w dalszym ciągu realizować procesy HR, takie jak rekrutacje, wdrożenie nowo zatrudnionych pracowników, szkolenia BHP czy inne, związane ze ścieżkami kariery i rozwojem zawodowym. Tymczasem niewiele firm ma doświadczenia w prowadzeniu takich aktywności w formie zdalnej i możliwość przeformułowania ...
-
Jak wygląda onboarding i rekrutacja pracowników w dobie pandemii?
... ma już za sobą: – Pracę zaczęłam całkowicie zdalnie. Kurier przywiózł mi umowę, potrzebne dokumenty i telefon służbowy. Wdrożenie w nowe obowiązki i szkolenie BHP odbyłam online. Zespół poznałam na video callu na Messengerze, a z szefową pozostaję w stałym kontakcie telefonicznym oraz na Slacku, gdzie wszystko mi ...