-
Producenci alkoholi, czyli równe ceny i zrównoważona dystrybucja
... wyniki trzeciej już edycji rankingu "Równi w Biznesie". Do jakich wniosków prowadzi najświeższe zestawienie? Okazuje się m.in., że najwięksi w naszym kraju producenci alkoholi (piwa, wódki i whisky) oferują nabywcom podobny asortyment, w zbliżonych cenach i we wszystkich kanałach sprzedaży. Jest to szczególnie istotne z perspektywy tych, którzy ...
-
Producenci alkoholi konkurują smakami
... kasowych. Sprzedaż mocnych alkoholi stwierdzono na co dziesiątym. Dla porównania, piwo jest obecne na co piątym rachunku. Wśród mocnych alkoholi króluje wódka. Whisky, ... na tym wszystkie kanały dystrybucji alkoholu, jednak najbardziej gastronomia. Wobec spadku popytu producenci i dystrybutorzy zmuszeni zostali do ostrej walki o klienta. Ceny znanych ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... wysokoprocentowych były szczególnie widoczne, wykorzystując influencerów i partnerów handlowych, aby nauczyć konsumentów, na przykład, mieszania własnych koktajli. Producenci alkoholi wysokoprocentowych prześcignęli marki piwne pod względem wartości sprzedaży, oferując więcej doświadczeń i rytuałów premium związanych z ich produktem i sposobem ...
-
Dobry czas dla alkoholi premium
... sytuacji w ogóle zrezygnować z piwa, ale te zamożniejsze, widząc niewielką różnicę w cenie, mogą sięgnąć po droższe. Tak jest również w innych segmentach alkoholi, a producenci i dystrybutorzy mogą próbować to wykorzystać. Jak? Choćby starając się przekonać średniozamożnych konsumentów, że zamiast szukać cenowych okazji, opłaca im się ...
Tematy: alkohol, rynek alkoholi, sprzedaż alkoholu, spożycie alkoholu, alkohole, alkohole premium, piwo, wino, brandy, koniak, whisky, gin, rum -
Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?
... z wysokiej półki może zaskakiwać na tle zbiorczych wyników dotyczących sprzedaży alkoholi – mówi Remigiusz Zdrojkowski z firmy XBS PRO-LOG, zajmującej się obsługą logistyczną towarów ... Czego więc można spodziewać się na rynku alkoholi w 2025 roku? Na korzyść producenci i dystrybutorzy z pewnością zaliczą spadek inflacji. Jak podał Główny Urząd ...
-
Jak założyć hurtownię alkoholi?
... podobieństw – różnice są znaczące. Przede wszystkim o zezwolenia na sprzedaż poszczególnych grup alkoholi trzeba ubiegać się w różnych instytucjach, a po drugie – różne są także ... . Warto wiedzieć, że zezwolenia na hurtowy obrót alkoholem potrzebują także producenci napojów alkoholowych. Bez zezwolenia nie mogą oni sprzedawać swoich produktów innym ...
-
Producenci wódki i wina zmniejszają zadłużenie
... , rektyfikowaniem i mieszaniem alkoholi (PKD 1101) – w trzy lata, licząc od początku pandemii, zmniejszyli zaległości o 30 proc. – z 43,9 mln zł do 30,8 mln zł. Problemy ze spłatą rat kredytowych, leasingowych i regulowaniem faktur dotyczą 33 tego typu firm. Dobrze mają się też producenci win i cydrów ...
-
Polacy preferują polski alkohol
... opinii zrealizowanych przez PBS DGA. Zdaniem większości Polaków do największych atutów alkoholi, poza polskością powinna należeć tradycja (32% wskazań) i naturalność (29%). "Konsumenci niemal wszystkich grup alkoholi wyżej cenią napoje, których producenci akcentują polskość." - komentuje Monika Jasłowska, konsultant firmy doradczej On Board PR ...
-
Opakowanie alkoholu musi być zgodne z prawem
... napisami w kolorze srebrnym lub złotym. Czasem można nawet odnieść wrażenie, iż producenci tak bardzo próbują „premiumizować” swoje alkohole, że opakowanie ... przypomina Remigiusz Zdrojkowski z XBS PRO-LOG S.A., firmy zajmującej się logistyką alkoholi. Na poziomie przepisów Unii Europejskiej ustalono nawet zakres objętości sprzedawanego alkoholu ...
-
Branża HoReCa perspektywiczna
... producenci artykułów spożywczych nadal upatrują w branży HoReCa partnera, który pozwoli wygenerować dodatkowe przychody. Jedna linia, dwóch odbiorców Producenci starając ... Grupa Sobieski w 2008 roku przejęła spółkę Maak, która zajmuje się dystrybucją alkoholi do hoteli, restauracji i punktów gastronomicznych na terenie województwa mazowieckiego i ...
-
Skład wina ma być widoczny na etykiecie
... etykietach win. Dlaczego? Producenci nie ... Producenci otrzymali w prezencie od Unii Europejskiej aż dwa lata na wdrożenie tego systemu. Wydaje się mało prawdopodobne, aby chcieli ujawniać skład swoich win, zanim przepisy będą tego bezwzględnie wymagały – mówi Remigiusz Zdrojkowski z firmy XBS PRO-LOG, która zajmuje się obsługą logistyczną alkoholi ...
-
Polska wódka, czyli jak zastrzegać pochodzenie geograficzne alkoholu
... alkoholi. Nic dziwnego, że producenci chcą zastrzegać pochodzenie geograficzne niektórych trunków. Powód jest oczywisty. Na przykład, jeśli wódka jest sama w sobie marką, od lat kojarzoną z Polską, to producenci ... Zdrojkowski z firmy XBS PRO-LOG, wyspecjalizowanej w logistyce alkoholi. Aby alkohol trafił na krajową listę chronionych oznaczeń ...
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego - nie dla małoletnich?
... pierwszym przypadku, nazwa ta mija się z prawdą. Nie zawsze przy tym producenci umieszczają na etykietach i w reklamach informację o „0,0% alkoholu”, która świadczy o zawartości produktu. ... spożywania napojów alkoholowych są negatywne. Ochrona małoletnich przed szkodliwymi skutkami alkoholi realizowana jest także poprzez wymagania nałożone na treści ...
-
Akcyza na alkohol pogrąża sprzedaż
... branża spirytusowa chętnie wykreśli z pamięci. W związku z podwyżką akcyzy 1 stycznia 2014 r. producenci wprowadzili nowe cenniki. Korzystając z okazji część sklepów, zwłaszcza dużych sieci i dyskontów, również podwyższyła ceny mocnych alkoholi. Niektórzy dystrybutorzy zdecydowali się rozłożyć podwyżki w czasie. Choć w pierwszym kwartale większość ...
-
Upadłości firm II 2015
... porze roku. – Obecnie zjawisko wiosennego odbicia jest bardzo ograniczone, a producenci i dystrybutorzy materiałów budowlanych muszą się przygotować na bardziej stały, płaski cykl ... pewne sektory spożywcze, jak piekarnie czy producenci alkoholi, inne mają już za sobą ten etap – jak np. producenci napojów – zauważa dyrektor Analiz Branżowych w Euler ...
-
Wyższa stawka akcyzy w 2014 r. to niższa sprzedaż alkoholu
... październik 2013 r.). „Polski konsument jest bardzo wrażliwy na podnoszenie cen mocnych alkoholi – zauważa Andrzej Szumowski, Wiceprezes Wyborowa S.A., Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka Po podwyżce ... , gdzie stawki akcyzy na napoje spirytusowe są niższe, a polscy producenci mogą gwałtownie podwyższać ceny i dalej się rozwijać. Niestety, jak pokazują ...
-
Sprzedaż alkoholu - jakie zmiany w prawie?
... będzie zwiększany każdego roku o kolejne 5%. Z tytułu podatku akcyzowego, który ponoszą producenci alkoholi oraz papierosów rząd przewiduje w 2023 roku wpływ do budżetu na ... korzystają z trunków, piją więcej i częściej, w dodatku nie odmawiając sobie alkoholi wysokoprocentowych. Udział napojów spirytusowych wśród wszystkich trunków jest największy od ...
-
Sprzedaż taniego alkoholu spadnie o połowę?
... na alkohole mocne w styczniu 2009 r., producenci obserwują wyraźny spadek sprzedaży wódek, szczególnie w segmencie ekonomicznym, w którym klienci są najbardziej uczuleni na drobne nawet podwyżki cen. - Powodem jest podniesienie o 9 proc. od 1 stycznia podatku akcyzowego, który spowodował wzrost cen alkoholi średnio o 10 proc. - mówi Gazecie ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... wskazują na zwiększenie dynamiki wydatków reklamowych przez producentów piwa. W okresie tym producenci wydali łącznie prawie 418 milionów złotych, a średni koszt reklamy ... zajęło pierwszą pozycję pod względem wydatków reklamowych w kategorii (bez uwzględnienia alkoholi wysokoprocentowych) w ciągu 3 kw. 2013 roku z 40% udziałem i budżetem na ...
-
Zwolnienie z VAT dla przekazania artykułów spożywczych
... przedsiębiorcy wcześniej przysługiwało prawo do odliczenia tego podatku od dokonanych zakupów. Producenci żywności mogą jednak skorzystać ze zwolnienia i podatku od towarów i usług ... warunkujące możliwość skorzystania z tej preferencji. Produkty spożywcze z wyłączeniem alkoholi Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na rodzaj produktów podlegających ...
-
Reklama wideo z piwem w roli głównej
... roku spoty wyemitowane tylko i wyłącznie przez producentów napojów i alkoholi obejrzało 15,8 mln osób, a więc grubo ponad połowa polskich internautów (57,3 proc.). ... szósty polski internauta używający komputera lub laptopa. Napoje kuszą na Facebooku Producenci napojów dotarli do największej liczby potencjalnych klientów dzięki spotom na stronie ...
-
Mapa Rynku Pracy - Listopad 2003
... ogłoszeń pochodzących z tej branży zmniejszyła się z 12,6% do 7,5% wszystkich ogłoszeń. Najprawdopodobniej należące do niej firmy kosmetyczne oraz producenci alkoholi przygotowały się wcześniej do gorącego okresu przedświątecznego i zatrudniły niezbędnych pracowników w ubiegłym miesiącu. Mniej pracowników poszukiwali pracodawcy branży finansów ...
Tematy: -
Belvedere i CEDC sprzedadzą dystrybucję?
... plany ogłosił wcześniej William Carey, szef konkurencyjnej grupy CEDC. Dwaj producenci mocnych trunków, należący do największych w Polsce, mają podobne plany ... Polsce 12 centrów dystrybucyjnych, CEDC 19. Obie grupy kontrolują dużą część dystrybucji alkoholi w Polsce, są największymi hurtowymi dostawcami swoich trunków oraz produktów należących ...
-
Rynek napojów alkoholowych: szara strefa kwitnie
... kosmetyczny. Na Litwie, Ukrainie, w Rosji czy Estonii alkoholowa szara strefa przekracza 30% rynku. Tracą legalni producenci, budżet państwa i konsumenci. Kraje nadbałtyckie liderem nielegalnej konsumpcji alkoholu Jak pokazują szacunki kraje nadbałtyckie przodują w konsumpcji ... ok. 18 mln litrów 100 % alkoholu, czyli 15% całego rynku mocnych alkoholi ...
-
Transport drogowy: blaski i cienie SENT
... stopnia w jakim dany podmiot uzależniony jest od handlu lub transportu towarów wrażliwych, doświadczenia z nową ustawą są różne. Właściciele firm paliwowych, producenci alkoholi, olejów, podmioty handlujące produktami pochodnymi ropy czy też alkoholu etylowego etc. w porównaniu do przewoźników drogowych nie mają wyboru w kwestii dostosowania ...
-
Spada sprzedaż alkoholu w Polsce
... większą skalę kultury picia markowych alkoholi, to grono zaczęło gwałtownie rosnąć i, jak pokazują szacunki, w przyszłości to zjawisko nabierze jeszcze większego tempa. Innym ciekawym zjawiskiem jest rosnąca popularność alkoholi smakowych, a przede wszystkim wódek smakowych. Ten trend wykorzystują producenci, wprowadzając na rynek kolejne smakowe ...
-
Alko-tubki. Czy sprzedaż alkoholu jest możliwa w dowolnym opakowaniu?
... na rynek alkohol w tubkach, nie otrzymując wcześniej zezwolenia? Sprzedaż alkoholi w Polsce jest obwarowana wieloma przepisami i mogłoby się wydawać, że w ... określonej pojemności Warto w tym kontekście przypomnieć o tym, co mówią przepisy. Mimo, iż producenci prześcigają się w wymyślaniu coraz bardziej atrakcyjnych i przyciągających wzrok opakowań, ...
-
Sieci handlowe stawiają na alkohole wysokoprocentowe
... producenci zwrócili większą uwagę na tę kategorię, powiększając asortyment, mówi Marcin Dobek z ABR SESTA. Na zwiększenie liczby promocji alkoholi ...
-
Czy i jak można reklamować piwo bezalkoholowe?
... Na polskim rynku pojawiają się kolejne oferty napojów bezalkoholowych – najpopularniejszym wariantem alkoholi „zero procent” są obecnie piwa bezalkoholowe, których wartość sprzedaży w 2022 ... w ustawie alkoholowej zasad. Kto może być adresatem takiej promocji? Producenci, a także organizacje handlowe. Należy także uświadamiać konsumentów co do ich ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę w IV kw. 2015 r.
... Producenci produktów mlecznych w omawianym okresie ulokowali ponad 34,5 mln złotych na promocję produktów. Podobny udział uzyskała branża alkoholowa, jednak nie zmienił się on w stosunku do kwartału IV poprzedniego roku (wzrost inwestycji na poziomie 21%). Reklamy alkoholi ...
-
Polacy wciąż piją i palą. Branża tytoniowa i alkoholowa zmniejszają zaległości
... związane z koniecznością oszczędzania odbiją się na ich budżetach. W tej branży największe problemy z zachowaniem płynności finansowej mieli producenci mocnych alkoholi i piwa, najlepiej zaś poradzili sobie producenci wina, na których skutki pandemicznych obostrzeń zdały się nie mieć tak drastycznego wpływu. Poluzowanie, a w końcu zniesienie ...
-
Spożycie piwa spada, zaległości browarów rosną
... Gromek. Niepewna przyszłość Wzrost kosztów, inflacja, zmiana nawyków konsumentów to nie jedyne z czym muszą się mierzyć producenci i sprzedawcy już nie tylko piwa, ale wszystkich alkoholi. Coraz częściej bowiem w wypowiedziach czołowych polityków pojawia się pomysł ograniczenia sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Instytucje odpowiedzialne ...
-
Eksport wódki w górę
... alkoholi wysyłamy na rynki unijne. W 2013 r. ich udział w eksporcie wyniósł 62%. Kluczowym odbiorcą europejskim pozostaje Francja. Poza UE najważniejszym partnerem handlowym są Stany Zjednoczone, gdzie polscy producenci ... może dojść do spadku eksportu. To zrozumiałe, bo producenci będą musieli najpierw ustabilizować sytuację w Polsce, a dopiero potem ...
-
Inwestowanie w żywność? Ryzykowny rynek z potencjałem
... perspektywy fundamentalnej. W Polsce, jak pokazują statystyki GUS, udział żywności i alkoholi w koszyku wydatków systematycznie spada. W 2005 r. wynosił on 28 proc., a w 2014 r. ( ... w zakresie konsumpcji żywności, powody do optymizmu mają zwłaszcza producenci żywności wysokogatunkowej i ekologicznej. Jak przewidują ekonomiści BGŻ BNP Paribas, dzięki ...
-
Podatek od nieruchomości, cukrowy, ceny energii. 2021 nie będzie tani
... ? Wiele zależy od tego czy producenci będą gotowi ponieść część kosztów związanych z podatkiem ... producenci prawdopodobnie będą zmniejszać swoje marże i szukać innych sposobów na ograniczenie skali podwyżek. Opłata od „małpek" czyli wyższa cena za alkohol w małych butelkach Od 1 stycznia 2021 roku zacznie obowiązywać opłata od małpek, czyli alkoholi ...