-
Agencje reklamowe w kłopotach. Długi rosną, zamówień brak
... działa i jak wpływa na kondycję firm reklamowych – mówi Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej. Reklama i marketing pierwsze do redukcji Z badania „Barometr wydatków firmowych”, zrealizowanego w II kwartale 2023 r. na zlecenie firmy faktoringowej NFG, wynika, że w ostatnich 12 miesiącach przedsiębiorcy ...
-
Audio marketing w świecie online
... się rosnącą świadomość konsumentów na temat wpływu dźwięku na ich doświadczenia zakupowe. Badania Mastercard wskazują, że marki z sektora e-commerce coraz śmielej eksperymentują z różnymi ... głosowych do przeszukiwania treści online. Raporty branżowe od IAB wskazują, że reklama dźwiękowa online zyskuje na popularności. Dźwiękowe Elementy Strony ...
-
Outreach Marketing, czyli tajna broń marketera i SEO-wca
... głowy niejednego marketera. Jak wskazuje Raport Strategiczny IAB Polska, najbardziej aktualne badania z 2023 roku mówią o ponad 700 tys. kont, które można zakwalifikować ... wartościowych, przydatnych treści, które jednocześnie nie będą traktowane jako reklama, czyli treści sponsorowane. Content Marketing Institute, B2B Content Marketing Benchmarks, ...
-
Linki sponsorowane w NetSprint
... liczby Internautów NetSprint odnotował również w województwie dolnośląskim, pomorskim i łódzkim. Wyniki, zdaniem autorów badania, wskazują na dużą koncentrację e-biznesu w lepiej rozwiniętych gospodarczo regionach kraju. ... wydatków na reklamę w polskim internecie oraz malejącą skutecznością graficznych form reklamy, również w Polsce reklama w ...
-
Mapa Rynku Pracy - Kwiecień 2004
... oraz poprawy koniunktury. Optymizm panował zwłaszcza w małych i średnich przedsiębiorstwach. Z badania Polskiej Konfederacji Przedsiębiorców Prywatnych wynika, że przedsiębiorcy należący ... rynku w porównaniu do marca nie powiększyły ani nie zmniejszyły: media i reklama (5%), farmacja (5%) oraz sektor publiczny (1%). Praca - Stanowiska W kwietniu ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... Internecie, można zwrócić się do tradycyjnych metod komunikacji takich jak reklama w radio, telewizji, na afiszach, etc. Dużym błędem jest pominięcie ... (np. dzięki wprowadzonym rozwiązaniom ułatwiającym wyszukiwanie) jest duże prawdopodobieństwo, że powróci. Badania Przeprowadzanie badań rynku jest absolutnie niezbędne, aby dostosować ofertę do ...
-
Skuteczność reklamy online
... skalę niestandardowe formy reklamowe jak billboard, brandmark, favourite ad (reklama otwierająca się w oknie historii wyszukiwarki Internet Explorer), scroller (przewijany ... , którzy mieli kontakt z kampanią, 2,8% kliknęło na reklamę. 2,7% użytkowników w czasie badania pamiętało reklamę napoju (wskaźnik ten można potraktować jako spontaniczną ...
-
Płeć a wynagrodzenia
... . W sektorach, w których płace są najwyższe (IT, bankowość, telekomunikacja, media i reklama), najwyższe są też różnice w wysokości miesięcznych wynagrodzeń kobiet i mężczyzn. Największa ... jakieś zmiany w tej kwestii. Tekst powstał w oparciu o wyniki Internetowego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez portal wynagrodzenia.pl wraz z wp.pl, interia ...
-
Upadłość konsumencka
... do rozmaitych dóbr powoduje, że stajemy się coraz bardziej społeczeństwem konsumpcyjnym. Wszechobecna reklama sprzyja temu, że chcemy mieć coraz więcej, wymieniamy stare rzeczy na ... spłaty pożyczki – mówi dr Beata Pachnowska, wiceprezes Zarządu Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS International. Ta łatwość w zaciąganiu pożyczek niepokoi ...
-
DAGMAR - Defining Advertising Goals for Measured Advertising Results
... na konsumentów poszczególnych czynników kampanii promocyjnej (nazwa towaru, opakowanie, reklama itp.). Czynniki te konfrontuje z czynnikami przeciwnymi (zakłócającymi kampanię promocyjną) np. konkurencją. W tym celu tworzy odpowiednie grupy nabywców. Celem badania jest zakwalifikowanie odbiorcy kampanii promocyjnej do określonego tupu nabywcy ...
-
Etyka w reklamie
... dobrym obyczajom. Do najważniejszych należały badania społeczne. Wprawdzie 46% badanych na zlecenie UOKiK przez instytut IPSOS postrzegało reklamę Media Markt jako obraźliwą lub potencjalnie obraźliwą, jednak tylko 14% respondentów poczuło się osobiście obrażonymi (32% uważało, że reklama może obrażać inne osoby). Sondaż ...
-
Wizerunek firmy podstawą sukcesu
... pewne relatywnie złożone znaki są bardzo ładne. Tymczasem rzeczywistość i przeprowadzone badania pokazują, że skuteczniejsze marketingowo jest to co zapada w pamięć - a zapada w pamięć nie ... wizerunek budować i utrwalać w pełni zachowując jego spójność. Każda nasza reklama, pojazd czy druk to nośnik wizerunku naszej firmy. Nośnik reklamowy, nieomal ...
-
Chronimy dzieci czyli internet tylko w nocy
... na swoje pierwsze czytanie. Posłowie, pomysłodawcy ustawy, powołują się na badania naukowe, które miały wykazać, że wszystkie media posługujące się obrazem cechuje ... szczególności gry wideo i programy komputerowe, radiofonia i telewizja, prasa, komiksy, portale internetowe, reklama zewnętrzna, trwałe nośniki muzyki oraz filmy, umożliwiający dotarcie ...
-
Nagie kampanie są nieskuteczne
... występuje w przypadku prasy - tu najskuteczniej oddziałuje modelka zakryta. Zdaniem autorów badania najwyższą skuteczność reklamy z udziałem półnagiej modelki można wytłumaczyć zjawiskiem przyciągania uwagi i pobudzania wyobraźni badanych mężczyzn. - Reklama o mocno erotycznym zabarwieniu, w większości przypadków, wypadała najgorzej. Powód? Zmysły ...
-
Mass mailing w małym przedsiębiorstwie
... usługi firm specjalizujących się w dotarciu do konkretnego klienta o wybranych cechach (reklama targetowana). Warto z nich skorzystać w przypadku gdy nie posiadamy jeszcze własnej bazy ... mailingowych we własnym zakresie, należy się liczyć z koniecznością samodzielnego badania skuteczności reklamy. Odbiór przekazu marketingowego w bardzo dużym stopniu ...
-
Polacy i Ukraińcy o Euro 2012
... krajach. Reklama powinna być postrzegana w kategoriach podejmowanej dużo wcześniej inwestycji. Pora zająć się projektowaniem nie tylko dróg i stadionów, ale także działań promocyjnych.” – uważa Magda Czaja, dyrektor zarządzająca San Markos Agencja Reklamowa. Raport „Euro 2012: Nadzieje i obawy” przedstawia też wyniki badania temperatury uczuć ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2008
... technologii, bo właśnie ona jest miernikiem nowoczesności gospodarki – komentuje wyniki badania Przemysław Gacek, prezes Grupy Pracuj, do której należy Pracuj. ... logistyka oraz przemysł farmaceutyczny; branża FMCG; przemysł chemiczny, a także marketing, media i reklama. W tych branżach to pracodawcy dyktują warunki zatrudnienia i mogą przebierać ...
-
Budowanie strategii firmy - pomocne pytania
... męskich koszul długo sądzili, że ich klientami są mężczyźni. Tymczasem badania przeprowadzone przez jednego z producentów wykazały, że w znaczącej liczbie przypadków decyzję o ... się, że problemem była zbyt wysoka cena oraz niedopasowana kulturowo reklama kładąca nacisk na uproszczenie opieki nad dzieckiem. Wywoływało to poczucie dyskomfortu u matek ...
-
Kryzys finansowy uderzył w rynek doradztwa
... natomiast rosną. Placówki, pracownicy (największe firmy zatrudniają ponad 300 doradców), reklama - to wszystko pochłania setki tysięcy złotych miesięcznie. W prasie pojawia się w ... do obaw dla firm doradztwa Taki smutny dla branży wniosek płynie z badania przeprowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego. Okazuje się bowiem, że pomimo ogromnych ...
-
Sprzedaż papierosów: będą ograniczenia
... o najlepsze miejsce na wystawie kiosku i przy kasach w supermarketach i hipermarketach. Reklama i promocja wyrobów tytoniowych jest obecnie zakazana i zakaz ten zostanie ... się zwiększenie powierzchni obowiązkowych napisów ostrzegawczych na paczkach z papierosami. Badania wśród palaczy wielokrotnie dowodziły, że napisy ostrzegawcze nie mają wpływu ...
-
Klastry i parki technologiczne - źródła innowacji
... w średnim okresie: wspólna marka, wspólny marketing (pozyskiwanie nowych klientów, rynków, reklama), wspólne projekty, nowe możliwości biznesowe, zmiana nastawienia władz publicznych - ... w firmie, a także metodologię, wyniki oraz wnioski z kompleksowego badania potencjału wiedzy i zdolności uczenia się przeprowadzonego w polskich firmach znajdziesz ...
-
Ekologiczne warzywa podbijają rynek
... i 30 proc. ze środków RP). W wachlarz działań objętych wsparciem wchodzą m.in. reklama w telewizji, radiu, prasie, udział w targach i wystawach, prowadzenie szkoleń, seminariów i konferencji. ... mogli kategoryzować produkty pod tym kątem. Tylko z Polski zostało zgłoszonych do badania ok. 900 produktów. Druga sprawa, która ma znaczący wpływ na rynek, ...
-
Komunikacja mobilna: szybki rozwój w Europie Wsch.
... : Przegląd Kluczowych Rynków", ocenia sytuację rynkową w Europie Wschodniej poprzez badania sześciu kluczowych rynków tego regionu: Bułgarii, Czech, Węgier, Polski, Rosji i ... usługi to kolejny znaczący krok polskiego sektora komunikacyjnego. Marketing mobilny i reklama, płatności przez telefon oraz treści multimedialne będą napędzać wzrost rynku ...
-
Rosyjski Internet z potencjałem
... , jak pokazują badania, tej grupy wśród użytkowników Runetu prawie wcale się nie odnotowuje. Najlepsze rezultaty wśród reklamodawców promujących się w rosyjskim Internecie uzyskują ci, którzy prezentują swoje usługi i/lub towary w grupie docelowej - mieszkańcy Moskwy i regionu moskiewskiego w wieku 24 - 44 lata. Reklama kontekstowa w Runecie ...
-
Polskie firmy i ich obecność w Internecie
... do zwiększenia ruchu na stronie firmowej i zainteresowania klientów swoją ofertą. Jak pokazują badania, internauci rzadko sprawdzają strony znajdujące się poza pierwszą stroną wyników. ... , reklamy mogą negatywnie wpłynąć na jej wizerunek. Każdy przedsiębiorca wie, że reklama jest dźwignią handlu. Nie każdy jednak dostrzega potencjał, jaki tkwi w ...
-
Wynagrodzenia inżynierów X 2009
... (ŚRD 3 951 PLN, spadek -3,8%), edukacja, badania (ŚRD 3 192 PLN, spadek -0,4%), geodezja i kartografia (ŚRD 3 004 PLN, spadek -3,3%), handel detaliczny (ŚRD 3 989 PLN, spadek -1,4%), instalacje sanitarne (ŚRD 3 977 PLN, spadek -1,8%), media, reklama, rozrywka (ŚRD 3 914 PLN, spadek -2%), ochrona ...
-
Reklamy dla dzieci trzeba ograniczyć
... w trzech krajach: Polsce, Dani i Włoszech, duży odsetek dzieci ulega wpływom przekazów reklamowych. Badania wykonano na grupie 1200 przedszkolaków, w Polsce pod nadzorem Śląskiego Uniwersytetu ... dosłownie każdy przekaz i nie potrafią krytycznie ocenić treści. - Reklama ma bardzo silne oddziaływanie na dzieci – powiedziała psycholog Małgorzata Ohme. ...
-
Najlepsze polskie marki: podstawą dobra nazwa
... wprowadzenie nowej marki produktu lub firmy na rynek są tak ogromne (reklama i promocja, opakowania, materiały promocyjne etc.), że warto w trakcie procesu nazewniczego ... pomiędzy tożsamością marki, celami biznesowymi i innymi wymaganiami. Mogą w tym także pomóc badania. Gdy chcemy operować na rynku międzynarodowym, nazwa powinna być uniwersalna i ...
-
Insight czyli zrozumienie konsumenta
... : „Nigdy nie czytam „The Economist” – Management Trainee, wiek 42 lata”. Ta reklama może niektórych drażnić, ale podniosła sprzedaż gazety. Odpalanie marki Każdy ... można spotkać w różnych okolicznościach. Czasem jest to przypadek, czasem skrupulatnie przeprowadzane badania i analiza ich wyników. Z pewnością w poszukiwaniu insightu musimy być otwarci ...
-
Nowe oferty pracy II 2010
... prosperity dwa-trzy lata temu, lecz symptomów poważnego kryzysu nie ma. Badania wskazują, że polscy przedsiębiorcy deklarują ostrożny optymizm, chociaż prognozy ... 25 proc.), urzędników administracji publicznej (o 20 proc.) oraz specjalistów z zakresu marketingu, reklama i PR (o 19 proc.). - Czas nieco gorszej koniunktury pokazuje jak cenni są ...
-
Jak zachować prywatność w sieci?
... dane dotyczące rodziny, zainteresowań czy edukacji użytkownika. Jak pokazały badania – blisko połowa osób korzystających z portali społecznościowych akceptuje zaproszenia od ... komentuje Tomasz Zamarlik z G Data Software, znanej firmy zajmującej się bezpieczeństwem sieciowym. Reklama to nie SPAM Jak podają firmy e-mail marketingowe, przeciętna ...
-
Jakie korzyści przynosi spółce IPO?
... za ostatnie trzy lata działalności. Jest zatem uzasadnione, aby badania dokonywał podmiot o uznanej renomie, dysponujący doświadczeniem w dostosowywaniu sprawozdań finansowych ... kredyt bankowy Spółka staje się bardziej wiarygodna w oczach kontrahentów Regularna reklama spółki i jej produktów Przygotowanie do debiutu może być dobrą sposobnością do ...
-
E-biznes w Polsce: kondycja finansowa 2009
... e-biznesu w czterech głównych grupach: "Serwisy i usługi internetowe", "Marketing i reklama internetowa", "E-commerce" (sklepy internetowe) oraz "Usługi dla ... raporcie znalazło się także podsumowanie minionego roku, opracowane na podstawie wyników badania Megapanel PBI/Gemius. Internet Standard sprawdził, które serwisy zwiększyły swoją oglądalność, a ...
-
Internet dla dzieci ale pod nadzorem
... hipnozy za "jedyne 50 dolarów". Osobliwe rzeczy mogą się zdarzyć, gdy reklama kontekstowa wybierze słowa z nazwami gier. W rezultacie dziecko może zostać przypadkową ofiarą piramidy ... to samo nie przytrafi się ich dzieciom podczas przeglądania Internetu? Ostatnie badania pokazały, że 25% brytyjskich dzieci używa kart kredytowych swoich rodziców płacąc ...
-
Marketing: strategie wzrostu
... udziały rynkowe Mamy kilka taktyk, które na pierwszy rzut oka są atrakcyjne: reklama, promocja lub – co najczęstsze – redukcja ceny albo obniżenie jakości celem obniżenia kosztów. ... , aby jak najdłużej utrzymać klienta. Nowe oferty do obecnych użytkowników marki Badania rynkowe oraz poszukiwanie nowych sposobów używania marki, a także nadania marce ...