-
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... lub usług, a także zachowania się klienta, reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów lub łatwowierności dzieci, wypowiedź, która zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji – taka reklama, która pod płaszczykiem informowania, reklamuje towary czy usługi, reklama ...
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego w social mediach - czy ma jakieś ograniczenia?
... ” rzeczywiście nie zawiera alkoholu. Producenci takich napojów powinni więc dokonywać prawidłowego oznaczenia produktu. W stosunku do wszystkich produktów i usług, w tym żywności, reklama i prezentacja produktu nie może wprowadzać w błąd konsumentów5. Weryfikacja tych oznaczeń należy zaś do organów kontrolujących znakowanie żywności – takich ...
Tematy: wino, rynek wina, promocja alkoholu, wino bezalkoholowe, reklama alkoholu, ustawa alkoholowa, reklamy alkoholu, nieuczciwa reklama, piwo, piwo bezalkoholowe, rynek piwa, sprzedaż piwa, spożycie piwa, picie piwa, reklama piwa, social media, media społecznościowe, Instagram, Tik-Tok, Facebook, Twitter -
Reklama leków, wyrobów medycznych i suplementów diety. Na co uważać, by była zgodna z prawem?
... inne substancje odżywcze, a nie leczenie organizmu człowieka. Reklama produktu leczniczego – najważniejsze cechy Reklama produktu leczniczego to działalność, która polega ... usług albo pośrednio - przez stworzenie sugestywnego obrazu towarów i usług, a także samego przedsiębiorcy, w stopniu nasuwającym adresatom nieodpartą chęć nabycia towarów i usług ...
-
Reklama natywna - 5 najważniejszych zalet
... na jego potrzeby, zyskujemy większą skuteczność w sprzedaży naszych produktów lub usług. Przeprowadzone badania dowodzą, że użytkownicy stykający się z reklamą natywną wykazują większe intencje zakupowe niż w przypadku innych form reklamy. 5. Reklama natywna żyje znacznie dłużej i naturalniej Wartościowe artykuły natywne są zazwyczaj umieszczane ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... wprowadzanie konsumentów w błąd. Przepisy dotyczące m. in. prezentacji i reklamy produktów i usług, czy ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym obowiązują ... alkoholowej [4]. Przypomnijmy, że została w niej dopuszczona wyłącznie – pod licznymi ograniczeniami – reklama piwa. Reklama alkoholi oprócz piwa jest co do zasady zakazana – ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus -
Reklama tradycyjna a marketing internetowy
... w przypadku produktów niszowych, usług świadczonych lokalnie oraz ... reklama (i kreowanie marki). Reklama apelowała do masowego odbiorcy. Reklama polegała na przeszkadzaniu ludziom tak, aby skierowali swoją uwagę na jej przekaz. Reklama była jednokierunkowa: od firmy do konsumenta. Reklama polegała wyłącznie na sprzedaży produktu. Reklama ...
-
Reklama firmy w koszty uzyskania przychodu podatku dochodowego
... montowanych w pojazdach samochodowych i do związanych z tymi towarami usług montażu, naprawy i konserwacji, jeśli przeznaczenie tych towarów wskazuje obiektywnie na możliwość ich wykorzystywania wyłącznie do działalności. Można uznać, że naklejona na samochód firmowy reklama działalności (folia) oraz usługa oklejenia samochodu spełnia warunki ...
-
Skuteczna reklama firmy w internecie. Jakie formy reklamy wybrać?
... teraz jakie warto dobrać narzędzia reklamowe w zależności od naszych celów. Reklama firmy – pozytywny wizerunek firmy i budowanie świadomości marki Budowanie świadomości marki, które ... eksperta warto rozważyć również opcję cyklu artykułów natywnych z danej tematyki. Reklama produktu / usługi Gdy naszym celem jest zapoznanie szerokiego grona odbiorców ...
-
Udział w targach a reprezentacja i reklama
... , przedstawicielstwo, okazałość, wystawność w czyimś sposobie życia związaną ze stanowiskiem, pozycją społeczną. Z kolei reklama jest definiowana jako: działanie polegające na zachęceniu potencjalnych klientów do zakupu określonych towarów lub usług, napis, rysunek, film, plakat itp. służące temu celowi, efekt czyjejś celowej działalności dotyczący ...
-
Reklama jako propozycja zawarcia umowy
... klientów i ich zadaniem jest nakłonienie do zakupu lub skorzystania z usług. Można zatem przyjąć, że reklama zawsze wyraża stanowczą wolę zawarcia umowy. Trudności pojawiają ... z punktu widzenia prawa cywilnego aspekty psychologiczne i marketingowe są bez znaczenia i reklama może być traktowana jako oferta skierowana do szerokiego, nieokreślonego ...
-
Reklama kontekstowa w Internecie a cudzy znak towarowy
... pochodzą od właściciela znaku czy też od osoby trzeciej. Reklama kontekstowa to reklama dopasowująca przekaz reklamowy do treści przeszukiwanych stron internetowych. Do ... , bez zgody wspomnianego właściciela – towarów lub usług identycznych z tymi, dla których rzeczony znak został zarejestrowany, jeżeli reklama ta nie pozwala lub z trudnością pozwala ...
-
Reklama kontekstowa w Internecie a nieuczciwa konkurencja
... aspekcie) będziemy mieć do czynienia, gdy reklama kontekstowa, która bazując na bezpośrednim lub pośrednim, bezprawnym i zwodniczym użyciu przez reklamodawcę cudzego znaku towarowego lub innego oznaczenia prawnie chronionego w tekście linku sponsorowanego - w stosunku do towarów lub usług identycznych do tych, dla których zarejestrowany jest ...
-
Dopasowana reklama trafia w target
... w oparciu o statystyki Gemius czy Megapanel, prezentujące najpopularniejsze portale w danej kategorii. W ten sposób reklama nowej suszarki do włosów ląduje np. na dużym portalu skierowanym ... przypominałby sieć autostrad pozbawioną stacji benzynowych i punktów świadczenia usług. – mówi Bartosz Malinowski, Dyrektor ds. Rozwoju Adform w Polsce. Rozwój ...
-
Reklama w Internecie na ryczałcie ewidencjonowanym
... inne materiały promujące, jak też linki do strony internetowej reklamodawcy. Taka reklama jest wyświetlana każdemu użytkownikowi, który odwiedzi stronę znajdującą się na ... oznaczonych według polskiej klasyfikacji wyrobów i usług nie wymieniono usług, które zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU), sklasyfikowane są pod symbolem 63.11.30 ...
-
Projekty innowacyjne a reklama w Internecie
... reklama internetowa jest mniej natrętna, ale z całą pewnością Internet jest najlepszym miejscem dla promowania innowacyjnych projektów. Niestety sama obecność w sieci to za mało, by mówić o skutecznej promocji. Które zatem formy reklamy w Internecie z pewnością nie sprawdzą się w przypadku promocji oryginalnych i nietypowych produktów i usług ...
-
Marketing telefoniczny a reklama SMS
... na reklamę telefonów, czy usług telefonicznych (4%). "Mimo, że reklamy SMSowe wciąż w większości dotyczą telefonów komórkowych i usług z nimi związanych, różnorodność pojawiających się w nich kategorii zaczyna być coraz bardziej znacząca," zaobserwowała Alistair Hill - analityk w comScore. "Reklama telefoniczna zaczyna wykazywać dużo większą ...
-
Reklama kontekstowa 2010
... agencyjne budżety z pewnością przyczynia się do coraz bogatszej oferty i podniesienia poziomu usług oferowanych przez najlepsze polskie sieci. Bogatą ofertę potwierdzają respondenci z ... była ona wskazywana dwukrotnie częściej niż w ubiegłym. Pokazuje to że reklama kontekstowa ugruntowała już swoją pozycję w świadomości marketerów. Według raportu, ...
-
Reklama a koszty uzyskania przychodów
... usług jest reklama. Dzięki niej przedsiębiorcy docierają do coraz szerszego grona potencjalnych klientów. Rodzaje reklamy są ... za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodu, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Obecnie przepis ten ...
-
Opinie klientów lepsze niż reklama
... pozytywnej opinii innych. Rekomendacja lepsza niż reklama? Chyba tak. 24 miliardy złotych ― dokładnie ... usług. Wspomniany raport Nielsena wskazuje, że reklamy SMS, banery on-line’owe czy reklamy displayowe w sieci przekonują już tylko 37-45% klientów. A więc dwukrotnie mniej niż opinia. Można więc śmiało zaryzykować stwierdzenie, że już nie reklama ...
-
Reklama wideo. Jakie trendy w Europie Wschodniej?
... tu również branża motoryzacyjna. Natomiast kolejno są to FMCG oraz sektor usług finansowych. Najpopularniejsze nośniki W rejonach Europy Wschodniej, urządzeniami, na które ... jest branża motoryzacyjna z wynikiem 14%. Tak jak w Polsce, również w Europie Wschodniej, reklama wideo jest skuteczna na każdym etapie ścieżki sprzedaży. Format ten ...
-
IAB: reklama online w USA bije rekordy
... był o 35 proc. wyższy niż w tym samym okresie 2005 r. Kategoriami, które generują największy zysk jest reklama konsumencka (stanowiła 52 proc. całkowitych dochodów z reklamy internetowej), reklama usług finansowych (16 proc.) i reklama sprzętu komputerowego (10 proc.). Zysk z reklamy online stanowił ok. 5,9 proc. całkowitego zysku z reklam w USA ...
-
Marketing usług
... także możliwość rozwoju i awansu. Firma pozyskuje zaufanie klientów przez nieustanne poszerzanie wachlarza usług. Innym przykładem idei małej firmy jest misja jednej z firm ... typowo reklamowych. Publikacja zawierająca ciekawe fakty będzie czytana zupełnie inaczej niż reklama. Osoba czytająca reklamę podświadomie włącza w sobie pewien opór w stosunku ...
-
Czy reklama na Facebooku ma sens?
... potrzeba, aby dotrzeć do szerszego grona konsumentów? Rozwiązaniem może być reklama osobista. Mając do dyspozycji bazę ponad 1,2 mld potencjalnych klientów, w tym aż 12 ... więc nowe narzędzie – przycisk „Kup”, mający umożliwić firmom sprzedawanie swoich produktów i usług bez opuszczania portalu. Przycisk będzie można dołączyć zarówno do reklam, jak i ...
-
Reklama online potrzebuje inteligentnych Big Data
... większą liczbę reklam, co nie jest zbytnio pożądane przez użytkowników. Wpłynie również na polepszenie ich jakości. Według IAB, to właśnie reklama osobista (ang. programmatic) będzie teraz najdynamiczniej rozwijającym się narzędziem w marketingu online. Co ważne, to ona spotyka się, według ResearchNow, z aprobatą ...
-
Poczta Polska: jakość usług w 2007
... się na poziomie zbliżonym do ilości reklamacji uzasadnionych. Podobne tendencje występowały także w 2005 roku i 2006 roku. Podsumowanie i wnioski dotyczące reklamacji usług pocztowych w 2007 r. Z przedstawionych informacji wynika, że ponad 70% reklamacji w obrocie krajowym oraz ponad 65% reklamacji w obrocie zagranicznym dotyczy przesyłek listowych ...
-
Reklama i promocja to usługi marketingowe opodatkowane VAT
... się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji; * świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu ... za które ustalono wynagrodzenie nazwane premią pieniężną, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według 22% stawki podatku VAT, oraz winno być udokumentowane ...
-
Reklama a import usług w VAT
... tym idzie, dla polskiej spółki świadczenie usług reklamy przez niemieckiego kontrahenta było importem usług, z tytułu którego musiała ona rozliczyć podatek VAT. Jak jest? ... się w art. 28b ustawy o VAT. Zgodnie z nim: Miejscem świadczenia usług w przypadku świadczenia usług na rzecz podatnika jest miejsce, w którym podatnik będący usługobiorcą ...
-
Definicja nieruchomości i usług na nieruchomości w podatku VAT
... maszyn, okablowanie, ubezpieczenie i reklama; f) instalacji lub montażu maszyn lub sprzętu, utrzymania i naprawy oraz kontroli maszyn lub sprzętu, jak również nadzoru nad maszynami lub sprzętem, które nie są lub nie stają się częścią nieruchomości; g) zarządzania portfelem inwestycji w nieruchomości; h) usług prawnych powiązanych z umowami, innych ...
-
Konferencje czyli odliczenie VAT od usług hotelowych i gastronomicznych
... gospodarczej i zarządzania, przetwarzanie danych, transport, reklama, usługi księgowe itp.) organizuje także szkolenia czy konferencje bądź inne zdarzenia o zbliżonym charakterze - na potrzeby własne lub zewnętrznych usługobiorców. Spółka nie posiada własnego zaplecza wymaganego dla tego typu usług. Dlatego też nabywa od podmiotów niepowiązanych ...
-
Poczta Polska: jakość usług w 2008
... uznanych przez Pocztę Polską jako nieuzasadnione. W 2008 roku zostały złożone 251 642 reklamacje dotyczące powszechnych usług pocztowych, co stanowiło 0,05% wszystkich zrealizowanych przez operatora publicznego usług powszechnych (478 692 772), podlegających reklamacjom zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, z czego 221 326 (blisko 88 ...
-
Poczta Polska: jakość usług w 2010
... dostosowującą regulacje krajowe do wymagań Dyrektywy 2008/6/WE z dnia 20 lutego 2008 r. zmieniającej Dyrektywę 97/67/WE w odniesieniu do pełnego urzeczywistnienia rynku wewnętrznego usług pocztowych Wspólnoty. W ramach ww. prac Prezes UKE zgłosił po raz kolejny propozycje przepisów dotyczących m.in. zagadnień prokonsumenckich w tym wprowadzenia kar ...
-
Porozumienie UE z sektorem usług
Unijni ministrowie zgadzają się w kwestii projektu porozumienia likwidującego bariery w międzynarodowym świadczeniu usług. Dyrektywa Usługowa jest uważana za krok w kierunku sfinalizowania wspólnego unijnego rynku, ponieważ usługi stanowią 70 proc. gospodarki, ale tylko 20 proc. handlu. W lutym Parlament Europejski głosował na korzyść gorszej ...
-
Poczta Polska: jakość usług w 2011
... stwierdza, że w 2011 r. zostało złożonych 210 550 reklamacji dotyczących powszechnych usług pocztowych, przy czym 2 714 reklamacji zostało uznanych za niewniesione z powodów ... do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. Nr 5, poz. 34, z późn. zm.). Obecnie ...
-
Poczta Polska: jakość usług w 2009
... wynikający z art. 55 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159 z późn. zm.), przeprowadził badania jakości powszechnych usług pocztowych uzyskanej przez operatora publicznego w tym m.in. w zakresie: wskaźnika terminowości doręczeń przesyłek listowych nierejestrowanych, trybu i sposobu rozpatrywania reklamacji powszechnej ...
-
Poczta Polska: jakość usług w 2005
... nie nastąpiło w terminie 14 dni od dnia nadania. W 2005 roku konsumenci złożyli 187 719 reklamacji dotyczących usług powszechnych, co stanowiło 0,04% wszystkich zrealizowanych przez operatora publicznego usług powszechnych, podlegających reklamacjom zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, z czego 157 629 (blisko 83,97%) reklamacji było ...