-
Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?
... reklamacji” są bezprawne. Reklamację składamy u sprzedawcy – najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możemy zgłosić reklamację gwarantowi (najczęściej ... jej reklamować u sprzedawcy. Za duży T-shirt? Zwrot produktu Zamówiony online Nie mamy okazji przymierzyć produktu, który zamawiamy na odległość – zatem czasem niestety ...
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
... Kto wyjdzie z tej sytuacji obronną ręką? Samodzielnie czy z pomocą? Z raportu “Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych” firmy merce.com wynika, że w polskich e-sklepach podejście do zwrotów ... np. udzielenie instruktażu obsługi sprzętu jak i możliwość wypróbowania produktu w sklepie stacjonarnym, której zazwyczaj mali sprzedawcy nie są w stanie ...
-
Zakupy spożywcze online: tylko 3 dni na reklamacje
... są np. kawa, makarony czy przetwory w słoikach – dodaje. Problematyczne może okazać się natomiast odstąpienie od umowy w przypadku, gdy opakowanie danego produktu zostanie otwarte. Obecnie obowiązujące przepisy nie uwzględniają wprost tego typu przypadku. Teoretycznie klient może zwrócić taki produkt, jednak będzie musiał ...
-
Obsługa zamówień w sklepach internetowych
... sklepie dostępny w sprzedaży bieżącej czeka nas jeszcze jedna operacja - dostawa kupionego produktu. Zamówione w e-sklepie towary dostarczyć może Poczta Polska lub firma ... 74 reklamacje (73 procent ogółu) dotyczyły niewłaściwego wykonania usługi pocztowej (tj. nie doręczenia lub znacznego opóźnienia doręczenia). Pozostałe reklamacje dotyczące paczek ...
-
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
... . Przedsiębiorców przyprawia o ból głowy sama myśl o spotkaniu z roszczeniowym klientem, który próbuje zrzucić na nich odpowiedzialność za niewłaściwie użytkowanie produktu. Zamiast jednak traktować reklamacje jako zło konieczne, warto dowiedzieć się, jak z nimi postępować. Dla konsumentów będzie to oznaczać szybkie i pozytywne zakończenie sprawy ...
-
Dystrybutor Green Magma ma zwrócić pieniądze konsumentom
... diety Green Magma, zachęcając konsumentów do natychmiastowego zakupu swojego produktu. Tymczasem spieszyć się nie było potrzeby, ponieważ „promocja” trwała w nieskończoność. Na tym jednak ... tego suplementu niezależnie od daty zakupu. Wyślij wiadomość i skan paragonu na adres dytrybutora: reklamacje@bezkilogramow.pl. Wszystkie zakwestionowane praktyki ...
-
Reklamacja. Jak ją wykorzystać do zwiększenia sprzedaży?
... listy pisane przez pracowników pod wpływem emocji. Analizuj powody reklamacji. Warto tworzyć katalogi, np. reklamacje dotyczące działania produktu czy reklamacje dotyczące obsługi klienta. Dzięki temu łatwiej Ci będzie klasyfikować reklamacje, a później nimi zarządzać i wprowadzać odpowiednie zmiany. Przygotuj dla zespołu katalog rozwiązań sytuacji ...
-
Prawo do reklamacji: co należy wiedzieć?
... z umową. Mamy na to trzy dni – od otwarcia opakowania lub daty zakupu produktu sprzedawanego luzem. Inne uregulowania dotyczą reklamowania usług. W okresie wakacyjnym Urząd ... 7 dni od odbioru uszkodzonego bagażu lub 21 dni od stwierdzenia opóźnienia. Reklamacje powinniśmy złożyć także w sytuacji, gdy przewoźnik lotniczy uchybi jednemu ze swoich ...
-
Reklamacja towaru: konsumencie uważaj
... się do tego, do czego jest zwykle używana). Naruszanie terminów dotyczących reklamacji Sklep internetowy decobazaar.pl zastrzegał, że ewentualne reklamacje należy składać niezwłocznie po otrzymaniu produktu i stwierdzeniu niezgodności Natomiast szczeciński dystrybutor paneli grzewczych GPM wymagał aby ewentualną reklamację zgłosić w ciągu 3 dni od ...
-
Wigilijne zakupy spożywcze online? Sprawdź, jakie masz prawa
... z prawa do reklamacji i żądać np. wymiany zamówionego produktu. W przypadku zakupu produktów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do spożycia, reklamacja powinna zostać złożona jak najszybciej. Koniecznie przed upływem terminu przydatności do spożycia. Reklamacje należy złożyć (najlepiej pisemnie) na adres wskazany ...
-
Grupa OLX z zarzutami Prezesa UOKiK
... Reklamacje konsumentów były więc ... produktu. Zwrot pieniędzy za „Usługę serwisową” otrzymają osoby, które skontaktowały się z OLX w sprawie tej usługi od 1 grudnia 2021 r. do dnia wprowadzenia wszystkich zmian wynikających z decyzji. Spółka rozszerzy zakres „Pakietu ochronnego” – nie będzie już zawierał wyłączeń. Reklamacje co do uszkodzenia produktu ...
-
Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce. Jak to ugryźć?
... on-line, asortyment). Ułatwia wybór produktu jednocześnie zmniejszając ryzyko związane z niezadowoleniem po zakupie (zwroty, wymiany, reklamacje). Możliwość obejrzenia produktu w warunkach zbliżonych do realnej wizyty w sklepie. Umożliwia zamieszczenie dodatkowych informacji na temat produktu i bardziej precyzyjne ich przedstawienie. Sprzedający ...
-
Nietrafiony prezent? Kiedy zwrot towaru, a kiedy reklamacja?
... produktów zakupionych do końca 2022 r. konsumenci mogą składać reklamacje na dotychczasowych zasadach – dodaje Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK. W praktyce oznacza to, że nietrafione prezenty kupione w 2022 r. można reklamować na dotychczasowych zasadach – to znaczy żądać naprawy produktu, jego wymiany, obniżenia ceny, czy – jeśli wada ...
-
Marketing - troska o klienta
... zdolności interpersonalne sprzedawców, którzy powinni mieć profesjonalne, a zarazem życzliwe podejście do klientów. Niezadowoleni klienci i reklamacje Przypomnij sobie zasadę o niezadowolonym kliencie zniechęcającym do firmy lub produktu 10–11 kolejnych osób. Dlatego sposób, w jaki potraktujesz niezadowolonego klienta, może mieć duże znaczenie dla ...
-
Polacy a zakupy świąteczne
... towar, który okazał się nietrafionym prezentem – w tym roku aż 37 proc. badanych błędnie przyznało sobie taki przywilej. Zgodnie z prawem zwrotu produktu można dokonać tylko jeśli sprzedawca się na to zgadza, np. poinformował wcześniej kupującego o takiej możliwości. Przed gorączką ostatnich przedświątecznych zakupów ...
-
Ocena ryzyka w faktoringu
... jej odbiorców za dostarczone towary lub usługi, a także masowe reklamacje, które nigdy wcześniej nie miały miejsca. W takiej sytuacji faktor nie ... maksymalnego, akceptowalnego przez faktora terminu płatności, od dyscypliny płatniczej odbiorców oraz od produktu czy usługi oferowanej przez klienta odbiorcom – mówi Agnieszka Dąbrowska, Analityk z Działu ...
-
Klauzule niedozwolone - raport luty 2016
... w którym ujęta będzie data, godzina doręczenia oraz opis uszkodzeń lub zauważonych braków. Wymiana i zwrot produktu możliwa jest tylko na podstawie spisanego protokołu szkody.” (Wpis numer 6276) „Wszelkie reklamacje z tytułu uszkodzeń w transporcie będą uwzględniane jedynie w przypadku spisania protokołu reklamacyjnego z udziałem firmy spedycyjnej ...
-
Lojalność e-klienta
... ofertą - klient nie może mieć wątpliwości co do parametrów oraz wizualnej postaci produktu. Charakterystyka oferowanych towarów i usług, powinna wykazać się na tyle ... jest koszt przesyłki, sposób jej spedycji, oraz w jakich przypadkach przyjmowane są reklamacje i zwroty. - ochrona danych osobowych - coraz więcej firm zbiera dane osobowe ...
Tematy: -
Konsument w UE ufa reklamom
... , z drugiej jednak strony zadowoleni konsumenci są mniej skłonni składać reklamacje. Europejskie rynki detaliczne wyróżniają się wysokim poziomem jakości obsługi klienta, ... udział w badaniu było posiadanie wcześniejszego doświadczenia dotyczącego dokonania zakupu danego produktu. W całej UE ogólna liczba badanych osób wyniosła 38255, natomiast w ...
-
31 mln zł kary dla Amazon
... produktu to zawarcie umowy? Konsument, który zamówił produkt na platformie Amazon.pl i za niego zapłacił, w wielu przypadkach mógł go nie otrzymać. Potwierdzają to sygnały od konsumentów, a także reklamacje ...
-
Help desk i polski rynek
... pomoc w wyborze odpowiedniego produktu według określonych oczekiwań, konkursy i promocje organizowane przez Samsunga). - Firmy (pomoc techniczna, obsługa reklamacji, zapytania o produkty, oferty współpracy, kontakt do innych działów w firmie). - Sprzedawcy dzwoniący w imieniu klienta (zamówienie kuriera po sprzęt, reklamacje przedsprzedażne, braki ...
-
Prawa i obowiązki konsumentów
... wszystkie cechy towaru, aby uniknąć potem kłopotów i rozczarowania. Dotyczy to każdego produktu: żywności, kosmetyków, ubrań, butów, sprzętu sportowego. Jest to szczególnie ważne ... poda swój adres, sprzedawca powinien przesłać konsumentowi swoją odpowiedź na piśmie. Reklamacje żywności Pani Zosia kupiła swój ulubiony jogurt, w sklepie niedaleko domu. ...
-
Młodzi konsumenci i ich prawa
... powinien podpisać kopię stawiając datę). Sprzedawca, który już miał podobne reklamacje, przeprosił Zosię za kłopot i zwrócił całą kwotę. W świetle prawa sprzedawcą ... wypije litr napoju, to pokryje w 100% dzienne zapotrzebowanie organizmu na witaminę. Nazwa produktu powinna jasno określać wszystkie jego cechy. Nie jest jogurtem „napój jogurtowy”. ...
-
Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena
... produktu, z której wynikał rabat i o której zostałeś przed zakupem poinformowany. Tej wady wówczas reklamować nie możesz, ale każdą inną dotyczącą tego samego przedmiotu - już tak. Od początku roku, odkąd obowiązuje Dyrektywa Omnibus, reklamacje ... zostaje przez sprzedawcę wydłużony. Prawo do zwrotu produktu nie obowiązuje, gdy został on przygotowany ...
Tematy: Black Friday, Cyber Monday, Black Week, ceny, cena, promocje, promocja, rabaty, wyprzedaże, obniżki cen, promocje cenowe, ochrona konsumentów, prawa konsumenta, prawa konsumentów, uprawnienia kupującego, UOKiK, Omnibus, reklamacja, prawo do reklamacji, zakupy online, zakupy internetowe, zwrot towaru, odstąpienie od umowy -
Zaufanie w handlu elektronicznym
... ofertą - klient nie może mieć wątpliwości co do parametrów oraz wizualnej postaci produktu. Charakterystyka oferowanych towarów i usług, powinna wykazać się na tyle ... jest koszt przesyłki, sposób jej spedycji, oraz w jakich przypadkach przyjmowane są reklamacje i zwroty. - ochrona danych osobowych - coraz więcej firm zbiera dane osobowe ...
-
Rynek B2B: budowanie wizerunku marki
... udaje się jej zapewnić we wszystkich sferach działalności. Spójność jest potrzebna nie tylko w wymiarze produktu, ale też kanałów marketingowych, a nawet sposobu w jaki pracownicy odpowiadają na telefony lub reklamacje klientów. Jej częścią jest również społeczna odpowiedzialność i planowanie inwestycji. Spójność jest najważniejsza, ale oczywiście ...
-
UOKiK: prawa młodych konsumentów
... przeliczyć cenę każdego produktu w zestawie i porównać z ceną kompletu. Może się okazać, że zapłacilibyśmy mniej za zakup plecaka i zeszytu osobno. Praktyki polegające na wprowadzaniu w błąd konsumentów, co do wysokości ceny zestawów promocyjnych są niezgodne z prawem. Nieudane zakupy – zwrot, wymiana, reklamacje Podręczniki, które kupiliśmy ...
-
Inspekcja Handlowa prześwietliła usługi w Polsce
... są rachunki, aby udowodnić poniesioną szkodę i wystąpić o odszkodowanie. Reklamacja produktu: w przypadku kupowania rzeczy, np. szafki wykonanej przez stolarza, okien na zamówienie, szamponu u kosmetyczki - chronią nas przepisy, jak w przypadku zakupu towarów w sklepie. Przede wszystkim reklamacje możemy złożyć w ciągu 2 lat od daty zakupu. Od ...
-
Reklamacja bez paragonu
... kwota. Wyodrębnienie reklamowanego produktu może być w takiej sytuacji trudne. Potwierdzenie płatności nie dokumentuje nabycia bowiem konkretnego produktu, a jedynie ... Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów negatywnie odnosi się do informowania klientów, że reklamacje rozpoznaje się wyłącznie na podstawie paragonu. Całkiem niedawno zakwestionowane ...
-
Deichmann i Avans naruszały prawa konsumentów
... sądu. Z kolei spółka Avans w regulaminie sklepu internetowego zastrzegał, że konsument, który składa reklamacje może żądać w pierwszej kolejności wyłącznie naprawy towaru. Zgodnie z prawem, w takiej sytuacji klient może wybrać między wymianą produktu na nowy a jego naprawą. Prezes UOKiK uznała, że Avans ograniczył prawa konsumentów ...
-
E-sklepy masowo łamią prawa konsumentów
... , są wszelkie strony informujące klienta o sposobie dostawy produktu, reklamacjach i zwrotach. – Jednym z popularniejszych błędów jest zapis ograniczający uprawnienia do zwrotu towaru lub reklamacji. Sprzedawcy czasami powołują się na fakt istnienia gwarancji na towar pisząc w zakładce „Reklamacje”, o tym, że reklamacji nie przyjmują ponieważ towar ...
-
Przejrzysty regulamin sklepu internetowego to podstawa
... . Nie może to nastąpić później niż w chwili dostarczenia produktu lub przed rozpoczęciem świadczenia usługi. Zwiększone obowiązki informacyjne przejawiają się ... możliwe jest odrębne uregulowanie powyżej kwestii między stronami w drodze umowy. Reklamacje Istotną zmianą jest przemodelowanie procedury reklamacyjnej. Zmiana wiąże się z wadliwością ...
-
Dropshipping: sklep internetowy bez magazynu
... staje się odpowiedzialny przed klientem za sprzedany towar: to także e-sprzedawca ma obowiązek odpowiadać na wszelkie zapytania klientów odnośnie produktu, a także rozpatrywać zwroty i reklamacje. Jednym z najważniejszych pytań, które nasuwają się w pierwszej myśli jest z pewnością bardzo istotne z punktu widzenia jakości obsługi klienta pytanie ...
-
Czy możemy zwrócić nietrafione prezenty świąteczne?
... podstawą do zwrotu zakupionego produktu w sklepach stacjonarnych oraz internetowych jest posiadanie dowodu zakupu. Może być nim paragon, faktura, wyciąg z konta bankowego lub świadek naoczny – mówi Zuzanna Kopaczyńska-Grabiec, dyrektor Departamentu Prawnego i Compliance w Wonga w Polsce. Reklamacje zakupionych towarów Podczas zakupowego szaleństwo ...
-
Jak podnieść sprzedaż? Perswazją
... szkoleniowej Effect Group. - Pokazujemy drugiej osobie, dlaczego jesteśmy przekonani do danego produktu lub pomysłu i w ten sposób próbujemy wpłynąć na sposób, w jaki postrzega ... ”, „reagujemy szybko na awarię” lub „nasza firma przyjmuje wszystkie reklamacje” sprawia, że klient automatycznie myśli właśnie o spóźnieniach, awariach i reklamacjach. ...