-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
... rozwoju rynku reklamy w Polsce w bieżącym roku. Zakładamy, że jesienią nie pojawią się nowe ogólnokrajowe ograniczenia i zarówno gospodarka jak i rynek reklamy będą stopniowo się odbudowywać. Przewidujemy, iż od września budżety reklamowe zaczną wracać do poziomów z poprzedniego roku. Oczywiście w skali całego roku rynek reklamy odnotuje największy ...
-
Rynek reklamy w Polsce 2011 r.
... zmieniły się znacząco w odniesieniu do poprzedniego roku. Outdoor Rok 2011 okazał się okresem spadków dla branży reklamy zewnętrznej, w porównaniu z rokiem 2010 spadły nakłady na tę formę reklamy oraz liczba sprzedanych nośników. Należy tutaj przypomnieć o zawirowaniach w branży spowodowanych zmianami własnościowymi największych graczy i ich ...
-
Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r.
... Market Scan 1Q 2011. Analiza rynku reklamy w Polsce". I. Rynek ogółem Według estymacji MPG, całkowita wartość rynku reklamy w I kwartale 2011 roku wyniosła 1,61 mld złotych ... 2011r. był Polsat ze średnio sprzedanymi 11m 24s z 12 ustawowych minut reklamy w godzinie. Największą popularnością cieszyły się seriale (tu najchętniej oglądane: TVP2 - M jak ...
-
Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.
... reklamę. Zakładając nieobniżony poziom inwestycji w tym okresie, wzrost rynku wyniósłby 5,4% - podaje raport "MPG Media Market Scan 1H 2011. Analiza rynku reklamy w Polsce". I. Rynek ogółem Jak czytamy w raporcie, najszybciej rozwijały się wydatki w Internecie – w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku inwestycje zwiększyły się o 19 ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... Udział reklamy kinowej wzrósł z 1,57% do 1,64%, a reklamy zewnętrznej zmienił się z 5,4% do 5,5%. Pozostałe media zmniejszyły swój udział w mediamiksie. Dużo straciła telewizja, której udział spadł o 1,7 pkt proc. z 46,2% do 44,5%. Komentarz Iwony Jaśkiewicz-Kundery, Chief Investment Officer Publicis Groupe: „Wartość rynku reklamy w Polsce wzrosła ...
-
Rynek reklamy przegania polską gospodarkę
... się wydatki na reklamę w I połowie 2024 roku? Jak zmieniała się wartość reklamy w poszczególnych mediach? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym półroczu 2024 r. rynek reklamy w Polsce wzrósł o 9,8% względem analogicznego okresu 2023 r. Aż czternaście sektorów zwiększyło budżety ...
-
Rynek reklamy wart 13 mld zł. Reklama kinowa z dużym wzrostem
... . Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile wydały na reklamę badane sektory? Jak zmieniała się wartość reklamy w poszczególnych mediach? Co działo się w reklamie radiowej? SEKTORY REKLAMOWE W 2024 r. rynek reklamy w Polsce wzrósł o 9,1% wobec 2023 r. Aż piętnaście sektorów zwiększyło budżety reklamowe, a tylko jeden zredukował. Największy wzrost ...
-
Rośnie rynek reklamy online
... . Europa Zachodnia: jest co nadrabiać Rynek reklamy w Polsce rozwija się w ogromnym tempie, ale jest co nadrabiać. Startujemy bowiem z niskiego poziomu. W 2005 r. udział reklamy internetowej w całym rynku reklamowym stanowił zaledwie 3%, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych, kraju o największym rynku reklamy internetowej, było to 4,7% - na drugim ...
-
Rynek mediów i reklamy 2014-2018
... okresie 2014–2018 r., rynek reklamy w Polsce będzie rósł w średniorocznym tempie 5,8%, napędzany głównie przez wzrost reklamy internetowej (średniorocznie tempo ponad 15%). Przewidujemy, że w 2018 r. reklama telewizyjna utraci swoją dotychczasową dominującą pozycję na rzecz reklamy internetowej. Główne trendy rynku w Polsce i na świecie Rynek ...
-
Rynek reklamy napędzany przez online
... na reklamę w trzech kwartałach 2022 roku? Jak zmieniała się wartość reklamy w poszczególnych klasach mediów? Które sieci handlowe wydały na reklamę najwięcej? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE Rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 5,1% po trzech kwartałach 2022 r. względem analogicznego ...
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
... wydały na reklamę najwięcej? Jaka była dynamika zmian w poszczególnych klasach mediów w rynku reklamy? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w wydatkach na reklamę digital? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym kwartale 2022 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 6,8% względem analogicznego okresu roku ubiegłego. Oznacza to, że ...
-
Rynek reklamy rośnie, ale będzie gorzej?
... połowie 2022 roku? Jak zmieniała się wartość reklamy w poszczególnych klasach mediów? Które sieci handlowe wydały na reklamę najwięcej? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym półroczu 2022 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 5,5% względem analogicznego okresu roku 2021 ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
... o 4,1 proc., czyli o niemal 87,9 mln zł. Wzrósł udział reklamy radiowej, kinowej i reklamy online w rynku reklamy. Sektorem z największym wolumenem wzrostu wydatków pozostaje sektor handel. SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym półroczu 2023 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 6,7% względem analogicznego okresu 2022 r. Aż jedenaście sektorów ...
-
Rynek reklamy warty blisko 9 mld zł
... pierwszych kwartałów 2024 roku? Jak zmieniała się wartość reklamy w poszczególnych mediach? Jak prezentował się udział poszczególnych form wideo w przychodach reklamowych? SEKTORY REKLAMOWE W ciągu dziewięciu miesięcy od stycznia do września 2024 r. rynek reklamy w Polsce wzrósł o 9,5% względem analogicznego okresu 2023 r. Aż piętnaście sektorów ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
... roku? Jak zmieniała się wartość reklamy w poszczególnych klasach mediów? Którzy przedstawiciele branży handlowej wydali na reklamę najwięcej? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszych trzech kwartałach 2023 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 7,1% względem analogicznego okresu ...
-
Rynek reklamy ma za sobą najlepszy rok od 2008 r.
... odnotowaliśmy także w przypadku prasy oraz reklamy zewnętrznej. Udziały dzienników i magazynów spadły odpowiednio o 0,3 pkt proc. i 0,5 pkt proc., zaś udział reklamy OOH o 0,2 pkt proc. Komentarz Magdy Kolenkiewicz, Dyrektor Generalnej Starcomu: „W czwartym kwartale wartość rynku reklamy w Polsce wzrosła o 5,2%. Łącznie w całym roku reklamodawcy ...
-
Rynek reklamy z korektą wzrostu
... korzystnie wpłyną Święta Wielkanocne, z drugiej jednak strony w czerwcu tego roku zabraknie dodatkowego bodźca, w postaci dużego wydarzenia sportowego. Prognozujemy, że rynek reklamy w Polsce zakończy 2019 rok z dynamiką delikatnie niższą niż dynamika PKB: 3,0-4,0%.
-
Rynek mediów i reklamy 2013-2017
... okresie 2013–2017 r., rynek reklamy w Polsce będzie rósł w średniorocznym tempie 3,9% CAGR, napędzany głównie przez wzrost reklamy internetowej średniorocznie o ponad 10% CAGR. W 2017 r. reklama telewizyjna utrzyma dotychczasową dominującą pozycję, stanowiąc nadal ponad 39% rynku reklamy w Polsce, jednak wydatki na reklamę w Internecie ...
-
Polski rynek reklamy online 2011
... dotyczące wartości rynku reklamy online w Polsce i na świecie. Jak wykazała najnowsza fala badania IAB AdEx, wydatki na tę formę marketingu w Polsce w porównaniu z ubiegłym rokiem ... formaty reklamy banerowej w Polsce? Okazuje się, że trzy formy kreacji o najwyższej wartości średniego CTR-a (stosunek liczby kliknięć do liczby emisji reklamy) ...
-
Rynek mediów i reklamy 2012-2016
... wydatków na reklamę w Internecie w Polsce (CAGR) prognozowany do roku 2016 wyniesie 17%, kiedy to rynek reklamy online osiągnie wartość 1,428 mld USD. Według prognoz PwC rynek reklamy internetowej w 2016 roku pod względem wielkości nieznacznie wyprzedzi rynek reklamy telewizyjnej w Polsce. „Pomimo widocznego spowolnienia w ostatnich miesiącach ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2009
... mierzalności kampanii reklamowych online - przyszłość reklamy online zapowiada się dobrze. Ponadto warto zwrócić uwagę na minimalny jeszcze w Polsce udział reklamy video, który powinien zwiększać się wraz z poprawą infrastruktury. Podobna tendencja dotyczyć będzie rozwoju reklamy internetowej w urządzeniach mobilnych. Odpowiednie „zagospodarowanie ...
-
Reklamy piwa: samoregulacja branży skuteczna
... położony na poprawę stanu świadomości konsumentów. Polacy nie pozostali w tyle Jak ten proces przebiega w Polsce? Z 629 skarg na polskie reklamy z zeszłego roku jedynie 7 dotyczyło piwa i w żadnej Komisja Etyki Reklamy nie dopatrzyła się naruszeń. - Działania polskich piwowarów wpisują się w ogólnoeuropejskie zobowiązania sektora piwowarskiego ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... kwartale 2023 roku? Jak zmieniała się wartość reklamy w poszczególnych klasach mediów? Które sieci handlowe wydały na reklamę najwięcej? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym kwartale 2023 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 6,0 proc. względem analogicznego okresu 2022 ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2008 r.
... telekomunikacji, mediów i technologii PwC, komentuje: „Warto podkreślić, że w czasie spowolnienia gospodarczego, które w drugiej połowie ubiegłego roku było już odczuwalne w Polsce, sektor reklamy internetowej zanotował fenomenalny wzrost aż o 58 procent. Taką dynamiką powiększania tortu reklamowego nie może się pochwalić żaden inny rodzaj medium ...
-
Rynek reklamy - prognozy
... oraz internetowa o 77 procent. Wszystko to kosztem reklamy w mediach tradycyjnych, a zwłaszcza rynku reklamy prasowej. Podobna sytuacja przewidywana jest w Polsce, gdzie wydatki na promocję w mediach drukowanych zmalały o 8 procent tylko w 2011 roku. Według prognoz rynek reklamy internetowej w Polsce urośnie w ciągu najbliższych 4 lat o blisko 60 ...
-
Co przyniesie zakaz reklamy leków OTC i suplementów?
... reklamy leków przyniesie spadek przychodów ze sprzedaży reklamy na poziomie co najmniej 7-8 procent, w mediach publicznych - ze względu profil widowni – jeszcze więcej. Czytaj także: - Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę IV kw. 2015 r. - Firmy farmaceutyczne - wyzwania 2016 Leki produkowane w Polsce ...
-
Promocja alkoholu w Polsce - czy to legalne?
... emitowanych przez twórców, ale w takim przypadku muszą zostać ustawione ograniczenia wiekowe. LinkedIn daje możliwość reklamy alkoholu, ale tylko w wybranych lokalizacjach. Regulamin serwisu nie pozwala na promocję napojów alkoholowych w Polsce. W sieci istnieją także blogi oraz portale internetowe związane z tematem alkoholi. Czy działają legalnie ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... roku o 3,8%. Wzrost spodziewany jest także w kolejnych latach - światowy rynek reklamy wzrośnie o 4,6% w 2013 i o 5,2% w 2014 roku. Prognoza wydatków reklamowych na polskim ryku Według najnowszych estymacji ZenithOptimedia, w 2012 roku wydatki netto na reklamę w Polsce spadną o 4,9% w stosunku do roku 2011. Prognozowana wartość rynku reklamowego ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2012
... reklamy osiągnął wartość z roku wcześniejszego, musiałaby wzrosnąć o ponad 40% (szacunki na podstawie Starlink). Rynek reklamy cyfrowej jest w Polsce na tyle dojrzały, że nie zdarzają się już tak wysokie wzrosty jego wartości, jak np. w roku 2008 (64%). Ponadto, biorąc pod uwagę mechanizmy rynkowe obserwowane w Polsce ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014
Według najnowszych szacunków ZenithOptimedia, w bieżącym roku wydatki na reklamę mają wzrosnąć w Polsce o 2,4%. W ujęciu globalnym oczekiwane są wzrosty na poziomie 5,1%. Szacuje się, że również w nadchodzącym roku polski rynek reklamy doczeka się ponad 3-procentowego wzrostu. Najszybciej rosnącą grupą wydatków jest reklama internetowa. Z kolei ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... rynku Według prognoz ZenithOptimedia łączne wydatki netto na reklamę w Polsce w 2013 roku będą niższe od ubiegłorocznych o 5,9%. Wartość rynku reklamowego wyniesie ... prognozuje, że globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2013 r. o 3,5%, a światowy rynek reklamy osiągnie na koniec roku wartość 505 miliardów dolarów. Obniża tym samym poprzednią ...
-
Reklama online: w Polsce banery przegrywają z rich media
... średni CTR reklamy online w Polsce wynosi 0,46 proc., na ... reklamy internetowej. Przy wspomnianej – dużo wyższej – skuteczności rich media, w całym regionie wciąż dominują tradycyjne reklamy banerowe. Wyjątkiem jest Polska, gdzie udział opartych na nich kampanii reklamowych wynosi 66 proc. przy 46 proc. z wykorzystaniem formatów rich media. W Polsce ...
-
Lewiatan: zakaz reklamy aptek musi zniknąć z przepisów
... wyjazdem na zagraniczne wakacje. W Polsce, m. in. z uwagi na zakaz reklamy aptek, który przerodził się de ... Polsce pierwszych usług opieki farmaceutycznej. Regulacja zakłada, że będą one dostępne w wybranych (chętnych do tego) aptekach, więc farmaceuta lub właściciel apteki, którzy będą chcieli o tym poinformować, także wpadną w sidła zakazu reklamy ...
-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
... pracy, jak i wyjadów wypoczynkowych. W 2020 roku wpływy reklamowe operatorów reklamy zewnętrznej spadły o 38,8% czyli o 210,8 mln zł. Drugi kwartał ... . Komentarz Iwony Jaśkiewicz-Kundery, Chief Investment Officera Publicis Groupe: Wartość rynku reklamowego w Polsce w 2020 r. wyniosła niemal 9 mld zł, co oznacza spadek o 8,6%. Najsłabszymi miesiącami ...
-
Nowa forma reklamy: spotler w komórce
... Polsce pojawiły się spotlery - graficzne reklamy w telefonie komórkowym, docierające do użytkowników korzystających z usług ... jedyny minus takiej formy reklamowej. Prosprzedażowy spotler interaktywny Nieco bardziej zaawansowana forma reklamy mobilnej, szczególnie atrakcyjna dla tych, którzy zainteresowani są pozyskiwaniem bezpośrednich kontaktów z ...