-
Szara strefa a wyroby akcyzowe 2010
... całego rynku mocnych alkoholi, czyli około 12,7 – 13,7 mln litrów alkoholu . Cały rynek napojów spirytusowych ma wartość ok. 13,6 mld zł, co oznacza, iż poza ... w 2004 r. dokonała zajęcia na granicy państwa 181 tys. litrów przemycanych wyrobów alkoholowych, a w 2005 r. jedynie 117 tys. litrów tych wyrobów. Dla porównania w 2010 r. Służba Celna wykryła ...
-
Inflacja X 2013
... napojów bezalkoholowych utrzymały się przeciętnie na poziomie notowanym w poprzednim miesiącu. Nie uległy zmianie ceny wód mineralnych lub źródlanych. Podrożały soki (o 0,3%) oraz herbata (o 0,2%). Obniżyły się natomiast ceny kawy (o 0,5%). Zanotowano nieznaczny wzrost cen napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych o 0,1%. Wprowadzenie na rynek ...
-
Inflacja X 2014
... źródlanych, a także soków owocowych i warzywnych (po 0,2%). Zanotowano nieznaczny wzrost cen wyrobów tytoniowych o 0,1%. Ceny napojów alkoholowych pozostały natomiast na poziomie notowanym w poprzednim miesiącu. Wprowadzanie na rynek nowej kolekcji jesienno – zimowej spowodowało, że w październiku br. nadal rosły ceny obuwia (o 4,6%) oraz odzieży ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... przypadku Grupy Żywiec nową marką w portfelu reklamodawcy jest Paulaner, również wprowadzony na rynek w 2012 roku. Tegoroczna inwestycja tej marki przekroczyła już 7 mln zł ... . Jak podkreślają analitycy Equinox Polska reklama w medium telewizyjnym napojów alkoholowych niskoprocentowych dozwolona jest, zgodnie z prawem, od godziny 20. Dlatego, ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... alkoholi). Wszelkie produkty, które zawierają m. in. nazwę czy znaki towarowe napojów alkoholowych (oraz ich producentów) są objęte tymi samymi regulacjami – niezależnie od tego, ... właściwe organy zdają sobie sprawę, prowadzą zresztą wiele działań monitorujących rynek. O swoich uprawnieniach coraz szerzej wiedzą także konsumenci, którzy jako ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus -
Bankowość islamska jako panaceum na problemy finansowe Rosji i sankcje
... również zakaz finansowania niektórych sektorów gospodarki: hazardu, produkcji wieprzowiny, napojów alkoholowych. Ponadto banki i instytucje finansowe, działające w takim systemie, dzielą ... mieszkańcy wypracowali system wzajemnego wspierania się na wypadek suszy. Rynek sukuk - jest jednym z ważniejszych segmentów islamskiego systemu finansowego i ...
-
Inflacja III 2010
... podatku akcyzowego wpłynął na wzrost cen wyrobów tytoniowych, za które należało zapłacić o 3,7% więcej niż w lutym br. Ceny napojów alkoholowych pozostały na poziomie zanotowanym przed miesiącem. Wprowadzenie na rynek nowej kolekcji sezonowej spowodowało, iż w marcu br. ceny obuwia wzrosły o 1,2%, a odzieży o 0,4%. Ceny towarów i usług związanych ...
-
Do ŁSSE dołączyli trzej inwestorzy
... i dostawca wyrobów alkoholowych Sevener Logistic. Zezwolenie nr 203 Mabion SA – polska firma biotechnologiczna, utworzona w celu realizacji badań i wprowadzania na rynek leków biopodobnych ... grupy ICE-FULL, dystrybutora i dostawcy wyrobów alkoholowych, w tym alkoholu wysokoprocentowego, wina, piwa oraz soków i napojów. Historia grupy sięga roku 1989. ...
-
Inflacja IV 2014
... a za napoje alkoholowe o 0,2% więcej niż w poprzednim miesiącu. Wprowadzanie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w kwietniu br. ceny obuwia ... opłat związanych z mieszkaniem (o 1,7%), a także podwyżki cen napojów alkoholowych i wyro-bów tytoniowych (o 3,9%) oraz żywności (o 0,5%), które pod-niosły ten wskaźnik odpowiednio o ...
-
Inflacja IX 2015
... wody mineralne lub źródlane (po 0,2%). Zanotowano nieznaczny wzrost cen wyrobów tytoniowych (o 0,1%). Ceny napojów alkoholowych pozostały natomiast na poziomie notowanym w poprzednim miesiącu. Koniec wyprzedaży kolekcji wiosenno - letniej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji jesienno – zimowej spowodowało, iż we wrześniu br. ceny obuwia ...
-
Sprzedaż alkoholu - jakie zmiany w prawie?
... takiej opłaty. Przy założeniu wprowadzenia na rynek krajowy 600 butelek wina, co odpowiada ... napojów alkoholowych. Wg raportu "Alkohol w Polsce" z roku na rok coraz mniej Polaków sięga po napoje wyskokowe. Natomiast ci, którzy korzystają z trunków, piją więcej i częściej, w dodatku nie odmawiając sobie alkoholi wysokoprocentowych. Udział napojów ...
-
Spożycie piwa spada, zaległości browarów rosną
... Alkoholowych (PARPA) wynika, że blisko 20 proc. Polaków to abstynenci (26,5 proc. kobiet i 12, 6 proc. mężczyzn). I mimo że piwo nadal stanowi najczęściej kupowany alkohol1, to rynek ... zadłużony jest 1 na 10 sprzedawców (4725Z Sprzedaż detaliczna napojów alkoholowych i bezalkoholowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach), co w efekcie oznacza, ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 11/2015
... .), niższe ceny żywności i napojów bezalkoholowych (o 3,7 proc.), oraz odzieży i obuwia (o 5,3 proc.). Wzrosły ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 1,8 proc.), a także związane ... . Zatrudnienie w sektorze na koniec stycznia wyniosło 102,9 tys. Polski rynek handlu elektronicznego jest największy w Europie Wschodniej i rośnie w tempie ...
-
Inflacja IX 2010
... natomiast wody mineralne lub źródlane (o 0,3%). Za wyroby tytoniowe należało zapłacić o 0,1% więcej niż w poprzednim miesiącu. Ceny napojów alkoholowych pozostały na poziomie obserwowanym przed miesiącem. Wprowadzenie na rynek nowej kolekcji sezonowej spowodowało, iż we wrześniu br. ceny obuwia wzrosły o 3,0%, a odzieży – o 2,5%. Ceny towarów ...
-
Inflacja X 2010
... 1,1%. Ceny napojów bezalkoholowych wzrosły przeciętnie o 0,3%, w tym kawy – o 0,7%, soków – o 0,4%. Obniżyły się natomiast ceny wód mineralnych lub źródlanych i herbaty (po 0,1%). Za wyroby tytoniowe należało zapłacić o 0,4% więcej niż w poprzednim miesiącu. Zanotowano niewielki wzrost cen napojów alkoholowych (o 0,1%). Wprowadzanie na rynek nowej ...
-
Inflacja IX 2011
... i soki o 0,2%. Za wyroby tytoniowe należało zapłacić o 0,3% więcej niż w poprzednim miesiącu. Ceny napojów alkoholowych pozostały na poziomie obserwowanym przed miesiącem. Koniec wyprzedaży kolekcji wiosenno - letniej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji jesienno - zimowej spowodowało, iż we wrześniu br. ceny odzieży i obuwia ukształtowały ...
-
Inflacja X 2011
... i mąkę (o 0,1%). Ceny napojów bezalkoholowych wzrosły przeciętnie o 0,5%, w tym kawy – o 0,9%, wód mineralnych i źródlanych – o 0,3%, a soków i herbaty – po 0,1%. Zanotowano niewielki wzrost cen napojów alkoholowych (o 0,1%), a ceny wyrobów tytoniowych pozostały na poziomie obserwowanym przed miesiącem. Wprowadzanie na rynek nowej kolekcji jesienno ...
-
Inflacja III 2012
... 0,4%. Za wyroby tytoniowe należało zapłacić o 1,3% więcej niż w poprzednim miesiącu. Odnotowano natomiast niewielki spadek cen napojów alkoholowych (o 0,1%). Koniec wyprzedaży kolekcji jesienno - zimowej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w marcu br. ceny odzieży i obuwia ukształtowały się na poziomie ...
-
Inflacja X 2012
... (o 0,1%). Ceny napojów bezalkoholowych wzrosły przeciętnie o 0,2%, w tym wód mineralnych i źródlanych – o 0,6%, kawy i herbaty – po 0,2%, przy utrzymujących się na poziomie notowanym w poprzednim miesiącu cenach soków. Zanotowano nieznaczny wzrost cen napojów alkoholowych oraz wyrobów tytoniowych (po 0,1%). Wprowadzanie na rynek nowej kolekcji ...
-
Inflacja IX 2013
... podrożały o 0,1%. Koniec wyprzedaży kolekcji wiosenno - letniej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji jesienno – zimowej spowodowało, iż we wrześniu br. ... podwyżki cen w zakresie rekreacji i kultury (o 3,9%), a także wyższe ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 3,7%), które podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 0,64 p. proc., 0, ...
-
Inflacja III 2014
... w poprzednim miesiącu. Koniec wyprzedaży kolekcji jesienno - zimowej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w marcu br. ceny obuwia i ... mieszkaniem (o 1,8%), a także podwyżki cen żywności (o 1,4%) oraz napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 3,7%), które podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 0,48 p. ...
-
Inflacja X 2015
... Obniżyły się ceny wód mineralnych lub źródlanych (o 0,3%). Zanotowano nieznaczny wzrost cen wyrobów tytoniowych o 0,1%. Ceny napojów alkoholowych pozostały natomiast na poziomie notowanym w poprzednim miesiącu. Wprowadzenie na rynek nowej kolekcji jesienno – zimowej spowodowało, iż w październiku br. nadal rosły ceny obuwia (o 4,8%) oraz odzieży ...
-
Inflacja III 2016
... lutym br. płacono natomiast za herbatę (o 0,8%). Zanotowano nieznaczny spadek cen napojów alkoholowych (o 0,1%). Ceny wyrobów tytoniowych pozostały na poziomie notowanym w poprzednim miesiącu. Koniec wyprzedaży kolekcji jesienno-zimowej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji wiosenno-letniej spowodowało, iż w marcu br. ceny odzieży i obuwia ...
-
Inflacja IX 2016
... i czekolady w proszku (o 0,2%). We wrześniu br. zanotowano wzrost cen wyrobów tytoniowych (o 0,2%). Ceny napojów alkoholowych pozostały natomiast na poziomie notowanym w poprzednim miesiącu. Koniec wyprzedaży kolekcji wiosenno-letniej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji jesienno-zimowej spowodował, iż we wrześniu br. ceny obuwia i odzieży ...
-
Inflacja X 2016
... natomiast ceny soków owocowych (o 2,0%). We wrześniu br. zanotowano wzrost cen napojów alkoholowych oraz wyrobów tytoniowych (po 0,2%). W październiku br. wzrosły ceny obuwia (o 4,5%) oraz odzieży (o 3,3%). Jest to konsekwencją wprowadzenia na rynek kolekcjo jesienno-zimowej. Ceny towarów i usług związanych z mieszkaniem wzrosły w październiku br ...
-
Piwa regionalne przyszłością branży
... i chociaż spożycie piwa spada w porównaniu z poprzednimi latami, to na rynku napojów alkoholowych zajmuje ono nadal pierwsze miejsce. W porównaniu z chmielowym trunkiem nieskorzystanie ... Polacy obecnie mają dość produktów standaryzowanych, które zalewają rynek spożywczy. Niektóre browary regionalne korzystają jednak z kosztowniejszych form reklamy ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 36/2014
... niektórych firm, a także mleka i produktów mlecznych, soi, słonecznika, mąki kukurydzianej oraz napojów alkoholowych trzech producentów. Prócz tego zakaz dotyczy dostaw do Rosji ... że zostaną dziś opublikowane m.in. wstępne szacunki sierpniowej inflacji HICP dla strefy euro. Rynek oczekuje jej spadku do 0,3% z 0,4% R/R w lipcu. Dane te będą ...
-
Agencje interaktywne w 2009 r.
... oraz IT (3%). Z badania wynika, że zwiększyła się liczba realizowanych projektów na rynek polski, mniej zleceń natomiast agencje wykonywały na rynki zagraniczne. ... w ciągu miesiąca. Widać wyraźny wzrost udziału motoryzacji, transportu, napojów alkoholowych i telekomunikacji w całkowitych obrotach w 2009. Spadek natomiast zanotowały sektory: finanse, ...
-
Inflacja IV 2012
... tytoniowe należało zapłacić o 0,6% więcej niż w poprzednim miesiącu. Podobnie jak przed miesiącem, w kwietniu br., odnotowano niewielki spadek cen napojów alkoholowych (o 0,1%). Wprowadzanie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w kwietniu br. ceny obuwia i odzieży ukształtowały się na poziomie odpowiednio o 4,4% i 2,5% wyższym ...
-
Zmiany w OFE: rząd odporny na sugestie
... nieuczciwej konkurencji. Są jedynie trzy wyjątki, traktujące odrębnie reklamę napojów alkoholowych, papierosów i wyrobów tytoniowych oraz niektórych środków farmaceutycznych. Od przyszłego ... potrzeb państwa, stanie się więc jeszcze większy, narażając finanse publiczne oraz rynek długu na zwiększone ryzyko z tym związane. Zupełnie niezrozumiałe ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 24/2014
... (o 0,4%). Wzrost cen towarów i usług związanych ze zdrowiem (o 0,4%) oraz wyższe ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 0,2%). Według Eurostat-u zatrudnienia w Polsce zwiększyła się o 0,5 % kw/kw w I ... pierwsze symptomy poprawy w sektorze stalowym). Duże obawy budzi rynek węgla energetycznego. Komentarz do wydarzeń gospodarczych NIEUFNI, ...
-
Zarobki i koszty życia w Norwegii i Niemczech
... za tym idzie, także koszty życia. Co istotne dla pracowników sezonowych, Norwegia – wraz ze Szwajcarią, która ostatnio otworzyła dla Polaków rynek pracy – przodowała też w wysokości płac godzinowych. Z kolei emigracja zarobkowa do Niemiec pozwala zarobić nieco mniej, wiąże się jednak także z niższymi ...
-
Dotacje unijne: 200 mln euro w ramach PolSEFF2
... 30%. Uwaga: Kredyt nie może być udzielony podmiotowi zajmującemu się produkcją, wprowadzaniem na rynek, dystrybucją (lub podobną działalnością) następujących produktów: tytoniowych, wysokoprocentowych alkoholi, napojów alkoholowych (poza browarami, winnicami) ani podmiotowi produkującemu nisko i średnio-procentowe napoje alkoholowe, lub zajmującemu ...
-
Inflacja III 2017
... za wody mineralne lub źródlane (o 0,3%). Wyroby tytoniowe podrożały w marcu br. o 0,4%. Ceny napojów alkoholowych pozostały na poziomie notowanym w poprzednim miesiącu. Koniec wyprzedaży kolekcji jesienno-zimowej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji wiosenno-letniej spowodowało, iż w marcu br. ceny odzieży i obuwia ukształtowały się na ...
-
Inflacja IX 2017
... mineralnych lub źródlanych (o 0,5%) oraz kawy (o 0,1%). W porównaniu z poprzednim miesiącem zanotowano wzrost cen napojów alkoholowych o 0,5% oraz wyrobów tytoniowych o 0,2%. Koniec wyprzedaży kolekcji wiosenno-letniej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji jesienno-zimowej spowodował, iż we wrześniu br. ceny obuwia i odzieży ukształtowały ...