-
Rynek napojów alkoholowych: szara strefa kwitnie
Nielegalny rynek napojów alkoholowych kwitnie w krajach, których obywatele najmocniej odczuli kryzys gospodarczy, a rządy zdecydowały się na podwyżki podatków w tym trudnym okresie. Coraz więcej alkoholu ...
-
Rynek napojów rośnie wolniej
... kilku latach rynek napojów bezalkoholowych rósł w Polsce bardzo dynamicznie. Polacy wydali w 2008 r. o kilkaset milionów złotych więcej na napoje bezalkoholowe, niż w 2007 r. Według danych ACNielsen w 2008 r. wartość sprzedaży napojów sięgnęła już 10,8 mld zł. To wzrost o 1,6 mld zł w porównaniu z 2007 r. Sektor napojów bezalkoholowych należy ...
-
Rynek wewnętrzny w Polsce 2011
... Rynek wewnętrzny w 2011 r." przygotowana przez GUS prezentuje informacje z zakresu działalności handlowej ... o 10,4% i sprzedaży napojów alkoholowych o 8,7%. Wpłynęło to w niewielkim stopniu na strukturę sprzedaży hurtowej, gdzie udział sprzedaży żywności i napojów bezalkoholowych spadł o 0,2 p.proc., napojów alkoholowych o 0,1 p.proc., natomiast ...
-
Rynek wewnętrzny w Polsce 2012
... Rynek wewnętrzny w 2012 r." ... napojów bezalkoholowych o 1,4%. Sprzedaż hurtowa napojów alkoholowych zmniejszyła się o 9,8%. W strukturze sprzedaży hurtowej udział towarów nieżywnościowych wzrósł w porównaniu z poprzednim rokiem o 0,6 p.proc., natomiast spadł udział żywności i napojów bezalkoholowych (o 0,2 p.proc.) oraz napojów alkoholowych ...
-
Rynek wewnętrzny w Polsce 2010
... Rynek wewnętrzny w 2010 r." Publikacja prezentuje informacje z zakresu działalności handlowej i usługowej dotyczące ... żywności o 5,8%. Sprzedaż napojów alkoholowych była niższa o 5,2%. Wpłynęło to na strukturę sprzedaży hurtowej, gdzie udział sprzedaży żywności i napojów bezalkoholowych spadł o 0,7 pkt. proc., napojów alkoholowych o 0,5 pkt. proc., ...
-
Producenci napojów a kryzys
... napojów energetyzujących. Nie jest to tylko polski fenomen, na całym świecie jest to jedna z najszybciej rozwijających się kategorii FMCG. W ubiegłym roku polski rynek napojów ...
-
Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?
... Polacy lubią luksusowe alkohole Niedawno firma KPMG opublikowała XV edycję raportu „Rynek dóbr luksusowych w Polsce”. Wśród wielu kategorii produktów uwzględnionych przez autorów, na ... mają ulec także zasady dotyczące promocji napojów alkoholowych. W Polsce obowiązuje całkowity zakaz promocji napojów alkoholowych oraz ich reklamy, z dwoma wyjątkami. ...
-
Rynek spożywczy 2008: produkty luksusowe
... Rynek napojów i żywności luksusowej stymulowany jest więc zarówno od strony popytu jak i podaży, to zaś wpływa na jego niebagatelnie szybki rozwój. Według raportu firmy analitycznej PMR, "Rynek napojów i żywności luksusowej w Polsce 2008", mimo, iż rynek luksusowy napojów ...
-
Rynek M&A nie przejmuje się polityką
... euro i wiele wskazuje na to, że rynek M&A na takim wyniku nie ... alkoholowych (w tym wymiana aktywów między głównymi uczestnikami rynku), poszukiwanie alternatywnych ofert produktów prozdrowotnych i dalsze zainteresowanie działalnością charakteryzującą się wysokim wzrostem. Wartość dziesięciu największych transakcji w 2016 roku w segmencie napojów ...
-
Rynek wewnętrzny 2004
... 433,2 mld zł (w cenach bieżących). Poprzez punkty sprzedaży detalicznej sprzedano towarów za 417,2 mld zł, z tego żywności i napojów bezalkoholowych za 124,6 mld zł, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych za 37,0 mld zł i towarów nieżywnościowych za 255,5 mld zł. W placówkach gastronomicznych sprzedaż detaliczna wyniosła 16 ...
-
Rynek wewnętrzny 2005
... w cenach bieżących 437,4 mld zł. Poprzez punkty sprzedaży detalicznej sprzedano towarów za 420,4 mld zł, z tego żywności i napojów bezalkoholowych za 127,7 mld zł, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych za 39,3 mld zł i towarów nieżywnościowych za 253,4 mld zł. Na koniec 2005 r. odnotowano 384 tys ...
-
Rynek wewnętrzny 2006
... wyższa o 8,1% w stosunku do roku ubiegłego. Poprzez punkty sprzedaży detalicznej sprzedano towarów za 450,9 mld zł, z tego żywności i napojów bezalkoholowych za 130,3 mld zł, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych za 40,2 mld zł i towarów nieżywnościowych za 280,4 mld zł. Na koniec 2006 r. sieć sklepów oszacowana ...
-
Wino bezalkoholowe - czy można je reklamować?
... napojów alkoholowych, służące popularyzowaniu znaków towarowych napojów alkoholowych”. W orzecznictwie wskazuje się, że z tak sformułowanej definicji reklamy można wywnioskować, że każde działanie zmierzające do publicznego rozpowszechnienia znaków towarowych napojów alkoholowych uznaje się za reklamę napojów alkoholowych ...
-
Inflacja III 2013
... kawy (o 0,5%). Za wyroby tytoniowe należało zapłacić o 2,2% więcej niż w poprzednim miesiącu. Odnotowano nieznaczny spadek cen napojów alkoholowych (o 0,1%). Koniec wyprzedaży kolekcji jesienno – zimowej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w marcu br. ceny obuwia i odzieży ukształtowały się na poziomie ...
-
Ile pije statystyczny Polak?
... się, że do 2020 roku wartość sprzedaży napojów bezalkoholowych zwiększy się o blisko 14% i tym samym przekroczy poziom 24 mld zł. O RAPORCIE: Raport KPMG pt. „Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce” powstał na podstawie analizy danych uzyskanych od firm i instytucji badających rynek napojów bezalkoholowych (głównie Euromonitor International) oraz ...
-
Inflacja III 2009
... Ceny napojów bezalkoholowych wzrosły przeciętnie o 0,2%, w tym soków – o 0,4%, kawy i herbaty – po 0,3%. Ceny wód mineralnych lub źródlanych obniżyły się o 0,3%. Przesunięty w czasie efekt podwyżki stawek podatku akcyzowego wpłynął na dalszy wzrost cen napojów alkoholowych (o 1,4%) oraz wyrobów tytoniowych (o 0,2%). Wprowadzenie na rynek nowej ...
-
Prawo ochronne na słowny znak towarowy "Krupnik" unieważnione
... na wskazany znak była jednak nieprawidłowa, czego dowiodło postępowanie prowadzone w skutek wniosku jednego z podmiotów działających w branży napojów alkoholowych, zainteresowanego wprowadzeniem krupniku na rynek pod własnym szyldem. W toku postępowania wykazano, że nazwa „Krupnik” jest nazwą rodzajową, powszechnie występującą w języku polskim ...
-
Inflacja IX 2014
... miesiącu. Koniec wyprzedaży kolekcji wiosenno - letniej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji jesienno – zimowej spowodowało, iż we wrześniu br. ceny ... 0,50 p. proc., 0,30 p. proc. i 0,23 p. proc. Wzrost cen napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 3,6%), związanych z łącznością (o 4,0%), a także mieszkaniem (o 0,5%), podniosły ...
-
Inflacja III 2015
... kolekcji jesienno – zimowej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w marcu ... napojów bezalkoholowych (o 3,5%) oraz odzieży i obuwia (o 5,3%), które obniżyły wskaźnik o 0,89 p. proc., 0,87 p. proc. i 0,28 p. proc. Wzrosty cen związanych z mieszkaniem (o 0,5%), łącznością (o 2,1%), napojów alkoholowych ...
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego - nie dla małoletnich?
... oznaczenia napojów alkoholowych, których umieszczenie w przekazie marketingowym wystarcza, aby uznać takie oznaczenie za reklamę napojów alkoholowych. Znakiem towarowym może być ... alkoholowego np.: reklama piwa bezalkoholowego (w przypadku marek, które na rynek wprowadzają również piwa o zawartości powyżej 0,5% alkoholu)” (6). Pogląd ten jednak nie ...
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego w social mediach - czy ma jakieś ograniczenia?
... napojów alkoholowych” to publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych napojów alkoholowych lub symboli graficznych z nimi związanych, a także nazw i symboli graficznych przedsiębiorców produkujących napoje alkoholowe, nieróżniących się od nazw i symboli graficznych napojów alkoholowych, służące popularyzowaniu znaków towarowych napojów ... rynek ...
Tematy: wino, rynek wina, promocja alkoholu, wino bezalkoholowe, reklama alkoholu, ustawa alkoholowa, reklamy alkoholu, nieuczciwa reklama, piwo, piwo bezalkoholowe, rynek piwa, sprzedaż piwa, spożycie piwa, picie piwa, reklama piwa, social media, media społecznościowe, Instagram, Tik-Tok, Facebook, Twitter -
Przemysł spirytusowy a gospodarka UE
... sprzedaży napojów spirytusowych w 27 krajach Unii Europejskiej. RYNEK NAPOJÓW SPIRYTUSOWYCH UE Produkcja Kraje Unii Europejskiej odgrywają istotną rolę na światowym rynku napojów alkoholowych. Europejski przemysł spirytusowy jest największy na świecie. Z badań wynika, że w 2009 roku wyprodukował łącznie 39 milionów hektolitrów napojów spirytusowych ...
-
Polacy o spożyciu, dostępie i zakazie sprzedaży alkoholu. Jesteśmy liberalni?
... zbyt łatwo dostępny? Jak Polacy postrzegają ceny napojów alkoholowych? Czy Państwo powinno podejmować działania mające na celu ograniczenie konsumpcji alkoholu w naszym kraju? Czy Polacy opowiadają się za zakazem sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych? Z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia wynika, że 1 na 5 Polaków sięga ...
-
Inflacja IV 2015
... w największym stopniu zadecydowały podwyżki cen odzieży i obuwia, żywności i napojów bezalkoholowych oraz usług transportowych - podaje najnowsze opracowanie Głównego ... 0,2% więcej, a za napoje alkoholowe o 0,1% mniej niż w poprzednim miesiącu. Wprowadzanie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w kwietniu br. ceny obuwia i ...
-
Kurs EUR/USD - duże wahania
... uzależnione były od kursu eurodolara i nastrojów na światowym rynku. RYNEK KRAJOWY Rynek krajowy przez większość minionego tygodnia zachowywał się stabilnie. ... czerwcu był głównie efektem wzrost cen napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych, a także cen paliw. Odnotowano natomiast spadek cen żywności i napojów bezalkoholowych na poziomie 1,2% m/m. ...
-
Inflacja IV 2013
... miesiącu. Odnotowano nieznaczny spadek cen wyrobów tytoniowych (o 0,1%). Wprowadzanie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w kwietniu br. ceny obuwia ... konsumpcyjnych na tym poziomie miał wzrost cen żywności i napojów bezalkoholowych (o 1,7%), opłat związanych z mieszka-niem (o 1,1%), a także podwyżki cen w zakresie rekreacji ...
-
Spożywczy handel detaliczny 2008
... obejmuje całość rynku spożywczego, rozumianego jako sprzedaż detaliczna żywności, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych oraz innych produktów sprzedawanych w sklepach spożywczych ... cechą polskiego detalu jest wciąż duża popularność małych firm handlowych. Rynek jest nadal stosunkowo rozproszony, coraz bardziej postępuje jednak jego koncentracja, ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 41/2015
... , to spożycie tego trunku w naszym kraju systematycznie rośnie. Z raportu KPMG „Rynek napojów alkoholowych w Polsce w 2014 roku” wynika, że już co dziesiąta złotówka wydana w ... o kilka tysięcy procent. Jednocześnie średnie ceny spadły o kilkadziesiąt procent. – Polski rynek jest bardzo ważny dla Portugalii. W pierwszym półroczu udało nam się tu ...
-
Coca-Cola kupuje PDA
... napojów bezalkoholowych, wdroży rozwiązania firmy Symbol Technologies dla 28 tysięcy swoich pracowników mobilnych ... i dopasowany przez Symbol Technologies do specyficznych potrzeb Coca-Coli. Urządzenie jest odmianą niedawno wprowadzonego na rynek modelu Symbol MC9000-G. PDA MC9000 jest wytrzymały i odporny, dzięki czemu można go używać nawet w ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... napojów alkoholowych przestawili się na tworzenie własnych treści online? Jaki procent wydatków na reklamę alkoholu pochłonie reklama cyfrowa? Doniesienia raportu Zenith dotyczą reklamy wszystkich rodzajów piwa i napojów ... USD w 2020 r. Marki obecnie przywracają swoje budżety z powrotem na rynek, ponieważ program szczepień sprawił, że konsumenci ...
-
Co zmieni nowa ustawa winiarska?
... nowa ustawa zawiera także przepisy dotyczące innych napojów fermentowanych, takich jak np. miody pitne, cydry, itp. – ... problemu (dotyczące tym razem wszystkich wyrobów alkoholowych) w innej ustawie. Ustawa winiarska zawiera szereg korzystnych ... wódek regionalnych. Jak zmiany mogą wpłynąć na rynek? Winnic w Polsce przybywa i obserwując utrzymującą się ...
-
Sprzedaż alkoholu wzrosła, zaległości handlujących spadły
... i wesel, zmiana trybu życia i sposobu robienia zakupów, powinny negatywnie wpłynąć na rynek alkoholi. Do tego dochodzą 10-proc. wzrost akcyzy na alkohole oraz podatek ... po zmianie poziomu zaległości firm zajmujących się sprzedażą napojów alkoholowych. Ich przeterminowane zobowiązania spadły – zauważa Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor. Z ...
-
Czy i jak można reklamować piwo bezalkoholowe?
... kategoria napojów stała się trzecim najlepiej sprzedającym się segmentem piw, tuż po lagerach oraz piwach mocnych [3]. Piwa „zero” zyskują przy tym kosztem piw alkoholowych, ... 1037 mieszkańców Polski [online:] https://abrsesta.com/pl/preferencje-piwne-polakow-w-2021/ Artykuł „Rynek alkoholi w Polsce” opublikowany na portalu internetowym hurt&detal [ ...
-
Inflacja IX 2009
... Ceny napojów bezalkoholowych wzrosły przeciętnie o 0,3%, w tym kawy – o 0,6%, herbaty – o 0,2%, a wód mineralnych lub źródlanych – o 0,1%. Ceny soków nieznacznie obniżyły się (o 0,1%). Za wyroby tytoniowe należało zapłacić o 0,5% więcej niż w poprzednim miesiącu. Zanotowano niewielki wzrost cen napojów alkoholowych (o 0,1%). Wprowadzenie na rynek ...
-
Inflacja X 2009
... (o 0,2%). Za wyroby tytoniowe należało zapłacić o 0,4% więcej niż w poprzednim miesiącu. Podobnie jak przed miesiącem zanotowano niewielki wzrost cen napojów alkoholowych (o 0,1%). Wprowadzanie na rynek nowej kolekcji sezonowej spowodowało, iż w październiku br. nadal rosły ceny obuwia (o 2,7%) oraz odzieży – o 1,3%. Ceny towarów i usług związanych ...