-
Ekologia w polskich szafach. Jak kupujemy odzież?
... lupę wzięto również zachowania zakupowe oraz sposoby, w jakie zwykliśmy używać odzież i obuwie. Efektem analizy jest opracowanie „Czy ekologia jest w modzie? Raport o ... znanym. Wśród sektorów charakteryzujących się największą szkodliwością dla środowiska sektor modowy i odzieżowy respondenci uplasowali dopiero na szóstej pozycji. Tymczasem, jak ...
-
Sektor MSP: lepsze czasy na horyzoncie
... : transport i spedycja, odzież i obuwie oraz poligrafia i wydawnictwa. Badania ujawniły, że w tych dziedzinach znacznie częstsze są prognozy pogorszenia się sytuacji (transport i spedycja – 40 proc., odzież i obuwie – 43,8 proc., poligrafia i wydawnictwa – 50 proc.) niż jej poprawy (transport i spedycja – 16 proc., odzież i obuwie – 16,4 proc ...
-
E-commerce zawiódł. Na czym branża TSL zarobi w tym roku najwięcej?
... Obuwie zamawia niewiele mniej, bo 67%. Wydajemy na to średnio 270 zł miesięcznie, a w przypadku butów jest to 275 zł. To olbrzymi potencjał sprzedażowy. Te kwoty wyraźnie jednak wzrastają w świątecznym sezonie zakupowym, a wraz z nimi rośnie wolumen zamówień, ponieważ odzież, obuwie ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... Zdrowia, Ministerstwa Sprawiedliwości i Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (sektor pozostałe, +20,1 mln zł, dynamika +24,5%). Po czterech kwartałach 2019 r. wpływy ... dynamika -14,0%) i 5,1 mln zł (dynamika -9,4%), straciły też kluczowe dla medium sektory odzież i obuwie oraz higiena i pielęgnacja. Jedną z głównych przyczyn spadków było ...
-
Artykuły dla dzieci: połowa firm cienko przędzie
... odzież, jedna czwarta na zabawki, a jedna dziesiąta na żywność Według PMR główne segmenty wydatków na artykuły dla dzieci stanowi odzież i obuwie ...
-
Mapa Rynku Pracy - Grudzień 2004
... ich pogorszenie. Sprzedaż bieżącą oceniają negatywnie firmy sprzedające żywność, włókno, odzież i obuwie. Wzrost sprzedaży zanotowały przedsiębiorstwa zajmujące się dystrybucją mebli i sprzętu ... największy spadek liczby ogłoszeń - sięgający prawie 100. Ostatecznie sektor uzyskał 9% udział w badanych ogłoszeniach (o 2 punkty procentowe mniej niż ...
-
Przeciętne wynagrodzenie wzrosło o 12%
... wzrostu cen wyniosło 4,6 proc. Najszybciej drożeje energia i transport, tanieje natomiast odzież i obuwie. SYTUACJA NA GPW W takich dniach, jak dziś warszawska giełda pokazuje, swoją słabość ... niestety nie było i na wszystkich rynkach mocno tracił sektor finansowy - szkocki RBS tracił 9 proc., Barclays 5,5 proc., a za oceanem Freddie Mac papiery ...
-
Inwestycje w e-commerce i handlowe niedziele. Tego potrzebuje handel?
... aż o 22,9 proc. To największy spadek w całej historii badań, a są przypadki (np. odzież i obuwie z notowaniem - 63,4 proc.), gdzie jest on blisko trzykrotnie wyższy. Ponowne ... koszyka zakupowego (27 proc.) produkty FMCG. Okazuje się, że nawet ten sektor odnotował w kwietniu spadek o 14,9 proc. Kolejne miesiące pokażą z kolei, jak pandemia wpłynęła ...
-
O 105% r/r więcej niewypłacalności w I kwartale 2021
... podaje Euler Hermes, sektorem z największą liczbą niewypłacalności w I kwartale 2021 jest sektor usług - +174% r/r. Natomiast sektorem z najmniejszą skalą wzrostu niewypłacalności - ... na rzecz budownictwa. Niewypłacalności są także w przemyśle lekkim: odzież i obuwie; novum są pojawiające się problemy producentów tektury, opakowań, drukarni. ...
-
Pandemia napędza e-commerce. Korzystają m.in. magazyny
... (tzw. marketplace). W trakcie pierwszej fali największe wzrosty odnotowały kategorie: odzież i obuwie, a także RTV, AGD, książki oraz meble. Wygodniej i bliżej domu Pandemia ... strefy ekonomiczne. Autorzy opracowania policzyli, że przez ostatnie pięć lat sektor e-commerce i operatorzy obsługujący procesy e-handlu odpowiadali za 25% - 30% całego ...
-
Zrównoważony rozwój: greenwashing wzbudza podejrzliwość konsumentów
... najgorzej to media społecznościowe (60%), mięso i produkty mięsne (58%) oraz odzież i obuwie (57%). Pod względem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju branża dóbr luksusowych ... mogą przebić się do świadomości konsumentów i wprowadzać znaczące zmiany. Bez względu na sektor działalności jeszcze nigdy nie mieliśmy do czynienia z tak dużą koniecznością ...
-
Przetargi - raport II 2012
... '11. Zdecydowanie kończy się już martwy sezon zimowy w "budowlance", sektor ten zanotował bardzo wysoki miesięczny przyrost ogłoszeń przetargowych - podaje raport ... , także zdrowia. Obniżył się natomiast udział wydatków na restauracje i hotele, odzież i obuwie, wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego, a także na towary i usługi w ...
-
E-commerce kontra zakupy tradycyjne
... sobie dobrze zarówno w handlu tradycyjnym, jak i internetowym, czerpiąc zyski z obu kanałów sprzedaży. Mowa tu o sklepach oferujących różnego rodzaju gadżety, a także odzież i obuwie - produkty te były w ubiegłym roku równie chętnie nabywane w sieci, jak i offline. Podobna sytuacja dotyczy segmentu RTV/AGD, który i tak pozostaje najbardziej ...
-
Przetargi - raport IV 2013
... . Inflacja w stosunku do poprzedniego miesiąca wyniosła z kolei 0,4 proc. Najmocniej wzrosły ceny za usługi z zakresu rekreacji i kultury (o 2,0 proc.), za odzież i obuwie (o 3,3 proc.) oraz żywność i napoje bezalkoholowe (o 0,4 proc.). Z produktów żywnościowych najbardziej podrożały owoce i warzywa, makarony, oleje roślinne i ryby. Spadły ceny ...
-
Europejski konsument na rynku. Jak kupujemy?
... ” – mówi Magdalena Frątczak, dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych w CBRE. Robienie zakupów w najbliższej okolicy jest także wyraźnym trendem w grupie 16-24-latków, którzy kupują odzież i obuwie w swoim sąsiedztwie aż 19 razy w roku. Także ta grupa wiekowa najczęściej udaje się na zakupy do centrów miast i na ulice ...
-
Jak e-commerce zmienia powierzchnie magazynowe?
... prognoz wzrośnie do 10% już w ciągu najbliższych 2-3 lat (źródło: Admitad). W ujęciu branżowym rozwój ten dotyczy takich kategorii produktowych jak odzież i obuwie, sprzęt AGT&RTV, elektronika, FMCG, wyposażenie wnętrz, książki, meble czy części motoryzacyjne. E-commerce motorem napędowym polskiego rynku magazynowego Pod silnym wpływem ...
-
Logistyka e-commerce pod presją
... odzież, obuwie i inne akcesoria modowe. Spośród ponad 7,6 tys. respondentów w wieku 18-64 lata, którzy zrobili zakupy w sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy, aż 26% wskazało na odzież ... także podkreślić, że również raport Nielsen i Sendcloud udowadnia, że europejski sektor e-commerce stoi rynkiem mody. Według analityków tych organizacji najczęściej ...
-
Moda w e-commerce: zwroty wyzwaniem dla logistyki
... odzież, obuwie i akcesoria mają także niezłe perspektywy wzrostowe. O ile bowiem średnioroczny wzrost dla unijnego e-commerce B2C w latach 2023-2027 szacuje się na 9,17%, co przełoży się na 568,5 mld dolarów na koniec prognozowanego okresu, to sektor ... mld osób. W Unii z zakupów internetowych w kategorii odzież, obuwie i akcesoria skorzysta 227,1 mln ...
-
Reklamy przyspieszają: 2,9% wzrostu po 9. miesiącach br. Są szanse na 3,5%
... magazynów sektory odzież i obuwie oraz higiena i pielęgnacja. Dzienniki Po dziewięciu miesiącach budżety przeznaczone na reklamę w dziennikach spadły ogółem o 12,8 mln zł. Od początku roku w każdym kwartale reklamodawcy wydawali na reklamę w dziennikach około 9% mniej niż przed rokiem. Największy udział w spadku medium miał sektor produkty ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2017
... wzrost cen. W prezentowanych branżach handlowych diagnozy koniunktury są optymistyczne. W bieżącym miesiącu naj-lepsze są oceny zgłaszane przez przedstawicieli branży tekstylia, odzież, obuwie (plus 11,3 w styczniu br., plus 10,2 w grudniu ub. r.). Dyrektorzy pozostałych branż również oceniają koniunkturę pozytywnie, lepiej niż w ubiegłym miesiącu ...
-
Koniunktura przemysłowa III 2017
... . Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen. W prezentowanych branżach handlowych wskaźniki koniunktury są zróżnicowane. Pozytywne oceny zgłaszane są przez przedstawicieli branż: tekstylia, odzież, obuwie (plus 24,7 w marcu br., plus 12,4 w lutym), pojazdy samochodowe (plus 11,5 w marcu br., plus 12,4 miesiąc wcześniej) oraz żywność (plus ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2017
... . Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen. W prezentowanych branżach handlowych wskaźniki koniunktury są zróżnicowane. Pozytywne oceny zgłaszane są przez przedstawicieli branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 22,0 w maju, plus 23,8 w kwietniu), pojazdy samo-chodowe (plus 12,0 w maju, plus 16,0 miesiąc wcześniej) oraz żywność (plus 7,1 w maju, plus ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2017
... niewielkie zwiększenie zatrudnienia. Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen. W bieżącym miesiącu we wszystkich prezentowanych branżach handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 18,6 w lipcu, plus 17,2 w czerwcu), pojazdy samochodowe (plus 12,3 w lipcu, plus 11,2 miesiąc wcześniej), żywność (plus 5,0 w lipcu, podobnie ...
-
Koniunktura przemysłowa IX 2017
... niewielkie zwiększenie zatrudnienia. Dyrektorzy firm przewidują wzrost cen. W bieżącym miesiącu we wszystkich prezentowanych branżach handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 25,4 we wrześniu, plus 21,7 w sierpniu), pojazdy samochodowe (plus 12,3 we wrześniu, plus 8,8 miesiąc wcześniej), żywność (plus 8,5 we ...
-
Europejscy konsumenci a zakupy
... tradycyjnego sklepu, gdzie mogą obejrzeć, dotknąć i przymierzyć artykuły odzieżowe lub obuwie, zanim kupią je w sieci” – powiedziała Agata Czarnecka, starszy konsultant w dziale badań ... Sami konsumenci są znacznie mniej zainteresowani technologią mobilną i kodami QR niż sektor handlowy, dlatego być może większy sens ma inwestowanie w inne atuty” – ...
-
Upadłości firm VIII 2018 r.
... dotyczy firm zaopatrujących rynek konsumencki – nie tylko w żywność, ale także odzież i obuwie czy art. wyposażenia mieszkań (AGD, naczynia itp.). Jak wielokrotnie już komentowano ... (pomimo hossy w branży, zwłaszcza w turystyce krajowej) czy transportem (sektor również zwiększający obroty), problemy przeżywały liczne firmy reklamowe, zarządzania ...
-
Przetargi - raport IX 2012
... miał wzrost cen dóbr i usług związanych z transportem. Droższa była także odzież i obuwie oraz koszty związane z edukacją i mieszkaniem. Wrzesień 2012 r. był także trzecim ... wygląda dla branży budowlanej korzystnie. W III kwartale 2012 roku sektor publiczny ogłosił o 9 procent mniej postępowań o udzielenie zamówienia publicznego niż w analogicznym ...
-
Podróbka, czyli o stratach na 261 mld złotych
... analiza, całkowite straty w 11 sektorach (kosmetyki i higiena osobista, odzież, obuwie i akcesoria, artykuły sportowe, zabawki i gry, biżuteria i zegarki, torebki i bagaż, nagrania ... odzieży, akcesoriów i obuwia oraz kosmetyków i higieny osobistej. Sektor odzieży, obuwia i akcesoriów: Sektor odzieży, obuwia i akcesoriów jest największy spośród ...
-
Globalna logistyka rośnie we wszystkich obszarach
... obszarze wzrost na poziomie zaledwie 0,8%, co było bardzo bolesnym spadkiem z 5,6% w 2022 r. Sektor logistyczny dobrze zareagował na analizę Światowej Organizacji Handlu (WTO), wedle której ... świętach. Jest to szczególnie widoczne w takich kategoriach jak odzież, obuwie, akcesoria, czyli sektorze fashion oraz w elektronice użytkowej. Większy ruch, ...
-
Upadłości firm I 2015
... . Handel ma się lepiej, niestety nie może powiedzieć tego sektor usług – z problemami borykają się obsługujące przedsiębiorstwa (obsługa inwestycji, nieruchomości, transport), jak ... niej często w roku ubiegłym reprezentowane: produkujący w dużym stopniu na rynek krajowy odzież czy obuwie oraz dystrybutorzy tych artykułów. Można po tym sądzić, ...
-
Wraca popyt na dobra luksusowe
... firmy Bain & Company dowodzą jednak, że sektor najgorsze ma już za sobą. Przewidywania ... w tym roku sprzedaż osobistych dóbr luksusowych takich jak kosmetyki, odzież, czy biżuteria wzrośnie w stosunku do 2020 roku o 29 proc. ... roku do najlepiej sprzedających się produktów należało obuwie, akcesoria skórzane i biżuteria. Ponadto odbicie napędzane ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 42 mld zł na koniec 2023 roku
... analizowane w raporcie segmenty - tj. samochody, usługi hotelarskie i SPA, odzież i akcesoria, nieruchomości, alkohole, kosmetyki i ... (62,8%). Akcesoria i dodatki stanowią 20%, natomiast obuwie 17,2% rynku. Wartość rynku nieruchomości premium i ... segmentów rynku dóbr luksusowych w Polsce odnotował sektor hotelarski i SPA (23,8%) oraz alkoholowy ...
-
Rekordowa ilość niewypłacalności w Polsce
... (a raczej spadek popytu na elektronikę, wyposażenie mieszkań i inne dobra trwałe, odzież i obuwie – coraz częściej kupowane w tym kanale)? Dlaczego upadają firmy MSP? ... duże, często międzynarodowe, a z lokalnych firm – z reguły te średnie, z ambicjami na rozwój. Dlaczego sektor MSP nie tylko nie inwestował, ale był uzależniony od zewnętrznego ...
-
GPW: debiut spółki Euromark Polska
... , to: projektowanie, zlecanie produkcji podmiotom zewnętrznym oraz dystrybucję produktów finalnych. Oferta produktowa Emitenta obejmuje sześć głównych kategorii: odzież, plecaki, namioty, obuwie, śpiwory i akcesoria turystyczne. Spółka posiada portfolio następujących marek: CampuS, Alpinus, Voyager, Khyam, Stir Crazy, Snowcat. Cena emisyjna ...
-
Zakupy online w wykonaniu Kowalskiego
... jedynie 35% badanych. W internecie kupujemy najczęściej produkty o wyższej wartości np. odzież i obuwie, zabawki i artykuły dla dzieci, kosmetyki i perfumy, a także sprzęt RTV/AGD i komputerowy. ... koncert lub do teatru (67%) czy książki, e-booki i audiobooki (66%). ‒ Sektor e-commerce dynamicznie rośnie. Nawet firmy, które zwyczajowo kojarzone są z ...