-
Sponsoring sportowy w Polsce
... na tę formę promocji. - Mimo globalnego rozwoju inwestycji sponsorskich, jesteśmy zaskoczeni tak znaczącym optymizmem branży – komentuje Krzysztof Kropielnicki, autor raportu „Sponsoring sportowy w Polsce” z ramienia SportWin. – Firmy w naszym kraju wciąż uczą się sponsoringu, lecz najwyraźniej są usatysfakcjonowane z efektów tej nauki. Sponsorzy ...
-
Sponsoring sportowy: na kogo może liczyć piłka nożna?
... sport czy już tylko biznes? Jak to wygląda w Polsce? Z analizy zrealizowanej przez Deloitte wynika, że sponsoring piłki nożnej w naszym kraju dopiero raczkuje. Tak jest ... firm, które zdecydowały się na sponsoring rodzimego futbolu. Sponsoring sportowy? Głównie prywatny i lokalny – Nie jest właściwie zaskoczeniem, że sponsoring sportowy w naszym kraju ...
-
Ulga na wsparcie kultury. Kto i kiedy może skorzystać z ulgi na sponsoring?
Wspieranie kultury w Polsce przez przedsiębiorców uległo znacznemu ograniczeniu w czasie pandemii COVID-19, nie dziwi zatem że nawet przepisy prawa podatkowego zawierają system "zachęt" podatkowych ...
Tematy: ulga sponsoringowa, ulga na CSR, społeczna odpowiedzialność biznesu, sponsoring, działania sponsoringowe, wydatki na kulturę, sponsoring sportowy, umowa sponsoringu, ulgi podatkowe, reklama, marketing, wydatki na reklamę, prawo do ulgi, odliczenia podatkowe, podatek od firmy, podatek dochodowy, odliczenia od dochodu, koszty podatkowe, KUP, koszty uzyskania przychodu, CSR, Polski Ład, rok 2022 -
Sponsoring jako element komunikacji marki
... komunikacyjnej. Bolączką decyzji sponsorskich jest ich „kampanijność” (problem ten wynika z generalnego postrzegania w Polsce PR-u jako jednorazowych kampanii), gdy skuteczny z punktu widzenia korzyści komunikacyjnych sponsoring kultury to działalność długofalowa. Decyzje sponsorskie powinny realizować szerszą politykę komunikacji przedsiębiorstwa ...
-
Zimowy sponsoring sportowy przyniósł zyski
... się w mediach. Najlepszy występ naszych zimowych olimpijczyków udzielił się także pozostałym sportowcom, ponieważ zainteresowanie mediów dyscyplinami zimowymi w trakcie olimpiady w Polsce diametralnie wzrosło. Dość powiedzieć, że aż 1217 publikacji w badanym okresie (1,6 proc.) ukazało się na pierwszych stronach. Rekordową liczbę publikacji ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy 2016
... sportowe przełożą się także na sytuację na polskim rynku reklamowym. Również w Polsce olimpiada, Euro 2016 i Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej będą cieszyły ... uwagi na utrzymujące się od sierpnia wzrosty cen, wysoki popyt na czas reklamowy, w tym sponsoring, oraz wysokie wypełnienie bloków reklamowych. W kolejnych latach nastąpi lekkie wyhamowanie ...
-
Haktywizm: od ruchów oddolnych po sponsoring państw
... postrzegane jako „złe” lub mające niekorzystny wpływ na społeczeństwo lub środowisko – mówi Wojciech Głażewski, country manager firmy Check Point Software w Polsce. W dzisiejszych czasach trudno nie wypowiedzieć słowa „haktywista”, nie myśląc o Anonymous – grupie odpowiedzialnej za fale pokojowych protestów cyfrowych, zwykle przybierających formę ...
Tematy: haktywizm, Anonymous, hakerzy, cyberprzestępcy, cyberprzestępczość, cyberataki, DDoS, ataki DDoS, botnety, Deepfake -
Sponsoring audycji - zmiany
... ) audycji, jak i sponsorom, którzy chętnie podpisują umowy długoterminowe w tym zakresie. W związku z powyższym, a także prężnym rozwojem w ostatnich latach sponsoringu audycji w Polsce, jakiekolwiek zmiany w tym zakresie, szczególnie te bardziej restrykcyjne, mogą stanowić problem dla nadawców audycji, gdyż będą oni zobowiązani przeanalizować pod ...
-
Noc Muzeów - znana i lubiana
... zaprezentowania się z jak najlepszej strony i zachęcenia zwiedzających do ponownych odwiedzin” – dodaje. Informacja o badaniu Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach ...
-
Jakie dyscypliny sportowe wybierają Polacy?
... takie aktywności, które można uprawiać niemal wszędzie – mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia. Informacja o badaniu Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2015 ...
-
Jak kantory internetowe walczą o klientów?
... decydują się na wyjątkowo atrakcyjne kursy, inne na tradycyjną reklamę telewizyjną, sponsoring czy głośne, medialne wydarzenia. Niezależnie od obranej taktyki, kantorom ... z portalami informacyjnymi, publikując np. raporty walutowe na łamach największych serwisów w Polsce. W związku z tym bez problemu możemy znaleźć informacje na temat obecnej ...
-
Rowerzyści wyprzedzają biegaczy, czyli aktywność fizyczna Polaków
... do uprawiania ulubionej dyscypliny podczas codziennych zakupów.- komentuje Marek Lekki z ARC Rynek i Opinia. Informacja o badaniu Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach ...
-
Firmy inwestują w kulturę i sztukę setki milionów złotych
... oblicza, jak różnorodna jest polska kultura i sztuka. Nasze wsparcie pozwala urzeczywistniać ambitne plany wielu filharmoniom, bibliotekom, muzeom, operom i teatrom w całej Polsce. Angażujemy się również w wielkie wydarzenia kulturalne oraz liczne festiwale filmowe i muzyczne. PKO Bank Polski od lat współpracuje z Filharmonią Narodową w Warszawie ...
-
Polscy internauci komentują marki i produkty
... na świecie wolą wyrażać pozytywne opinie w Internecie niż się skarżyć. W Polsce nie jest inaczej: 14% z nas wypowiada się na temat marek by ... z innych działań online, takich jak tworzenie własnych platform cyfrowych, strategiczny sponsoring, czy kampanie w wyszukiwarkach.” Informacje o badaniu Digital Life to badanie o niespotykanej dotąd skali, ...
-
Stacje benzynowe: PKN ORLEN nie ma sobie równych, czym się wyróżnia?
... ) i Amic – 1 proc. (bez zmian w ujęciu rocznym). Wśród aktywnych kierowców ORLEN wskazało 63 proc. badanych. Raport pt. „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce” został opracowany przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS. Raport powstał na podstawie zrealizowanych w czerwcu 2020 r. przez IBRiS wywiadów telefonicznych wspomaganych ...
-
Najlepsze letnie festiwale muzyczne w Europie 2011
... z głównych obserwacji wypływających z przygotowanego raportu jest fakt, iż festiwale muzyczne w Polsce oferują największą wartość, w porównaniu do ceny. Dodatkowo Polska jest ... Brytyjski Download Festival jest na czele rankingu w kategorii mediów społecznościowych. Sponsoring nie wpływa na obniżenie wrażenia autentyczności imprezy. Europa - największy ...
-
Najpopularniejsze hasła w Google 2012
... na popularności w wyszukiwarce Google w Polsce. Hasła, które odnotowały największy wzrost liczby wyszukań w porównaniu z poprzednim rokiem, nakreślają profil naszych ... Balada Filmy: Jesteś Bogiem Skyfall Dziewczyna z Tatuażem Avengers Big Love W Ciemności Sponsoring Igrzyska Śmierci Kac Wawa Prometeusz Muzycy: Gotye EwelinaLisowska Michel Teló One ...
-
Polska Ekstraklasa – przychody w 2015 r.
... Łęczna – 9,5 mln ekwiwalentu. Nasza współpraca z LOTTO i sponsoring tytularny ligi jest najlepszym dowodem na to, że Ekstraklasa ma wielki potencjał marketingowy. Podpisaliśmy umowę z partnerem tytularnym, która, mamy nadzieję, będzie wyznaczała trendy w sponsoringu sportowym w Polsce – mówi Dariusz Marzec, Prezes Zarządu Ekstraklasy S.A. Warto też ...
-
Skoki narciarskie nie ustępują nawet piłce nożnej
... ścisłej czołówce ulubionych sportów Polaków. Po pierwsze – jak wyjaśnia Czarnecki – dyscyplina ma w Polsce mają długą, sięgająca początków ubiegłego wieku historię, i jest to historia ... współpracy. Wiele firm zaangażowało się na przestrzeni ostatnich dwóch dekad w sponsoring skoków, a fakt, że zostali zapamiętani, nawet jeśli już ze skoczkami nie ...
-
Euro 2024, czyli wielka piłka i etyczne rozterki
... prywatnym sportowców, a także chęć bycia na bieżąco z przebiegiem ich kariery. Sponsoring wydarzeń sportowych Prawie połowa Polaków zainteresowanych sportem deklaruje, że ... tej dostosowanej do wyznania osoby jej noszącą (np. kostium kąpielowy z hidżabem). Igrzyska w Polsce? Co ciekawe, 40% Polaków popiera ubieganie się Polski o organizację Letnich ...
-
Lewandowski vs Świątek, czyli rozpoznawalność kontra sympatia
... dotyczącym sportu i sponsoringu sportowego „Sponsoring Monitor” realizowanym przez ARC Rynek i ... Sponsoring Monitor: Rok 2023 nie był rokiem obfitym w sportowe emocje. Kibice sportowi nie mieli zbyt wielu okazji do uczestnictwa lub śledzenia globalnych wydarzeń sportowych takich jak mundial czy igrzyska olimpijskie. Warto też zauważyć, że w Polsce ...
-
Jak kantory internetowe walczą o klienta?
... Polsce oraz towarzyszyły im ich standy i ulotki. Sponsoring Cinkciarz idzie jednak jeszcze dalej i zajmuje się także sponsoringiem. Przede wszystkim jest jednym ze sponsorów obecnego żużlowego mistrza polski klubu Falubaz Zielona Góra. Do tego jest sponsorem imprezy Lotto & Hot Shots Masters 3, największej imprezy snookerowej w Polsce ...
-
Marketing: trendy i wyzwania w najbliższej przyszłości
... 15% - Personel 14% - Wydarzenia i sponsoring 4% - Inne Inne wnioski z raportu: Klienci przechodzą na rozwiązania cyfrowe, a marketing musi dotrzymać im kroku. Specjaliści ds. marketingu przyspieszają swoje cyfrowe transformacje. Media społecznościowe to kanał marketingowy, którego wartość w Polsce najbardziej wzrosła w czasie pandemii. Współpraca ...
-
Ciągle pandemia, a Polacy chcieliby już wrócić do kin i na koncerty
... Project Manager z ARC Rynek i Opinia. Informacja o badaniu Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. Badanie Sponsoring Monitor 2020 jest realizowane w trybie ciągłym w ramach ...
-
Polska Ekstraklasa 2016
... czeka na większe finansowe zaangażowanie firm w promowaniu swoich marek poprzez sponsoring klubów piłkarskich” – mówi Przemysław Zawadzki. Ekstraklasa jest stosunkowo młodą ligą, z ... wynoszącym 0,68 proc., która wyprzedza drugą La Liga (0,55 proc.). W Polsce wskaźnik ten wynosi 0,19 proc., i jest wyższy od ubiegłorocznego o 0,02 p.p. Zarządzanie ...
-
Reklama telewizyjna nadal działa
... ponad 5 godzin dziennie. W Polsce 52,6% widzów ogląda telewizję przynajmniej 3 godziny dziennie, a 16% - ponad 5 godzin dziennie. 71% widzów w badanym regionie zgadza się z twierdzeniem, że jakość telewizji ucierpiałaby bez reklamy, w Polsce wskaźnik ten wynosi 66%. Trzech na dziesięciu respondentów potwierdza, że sponsoring sprawia, iż chętniej ...
-
Branża transportowa w 2017 i plany na 2018 rok
... do grona najbardziej renomowanych dostawców usług logistycznych w Europie (w Polsce jest 5 czynnych certyfikatów TAPA). Ponadto konsekwentnie będziemy szkolić kierowców zawodowych ... widocznym na wydarzeniach branżowych, ale także promując markę przez sponsoring żużla, sportu mającego w Polsce wielu kibiców. W 2018 roku planujemy… - Chcielibyśmy, by ...
-
Raport specjalny Internet 2003
... kampaniach. Reklamodawcy chętnie stawiają także na mailing reklamowy (ok. 15%) czy sponsoring (aż 11%). Stosunkowo często wybieraną formą był także medialayer (inna ... pierwszego dnia roku 2004 ustąpił miejsca w rankingu najpopularniejszych w Polsce systemów operacyjnych wersji XP. Przyczyną rosnącej popularności jest polityka Microsoftu wyraźnie ...
Tematy: -
Mleczarnie inwestują w kampanie reklamowe
... - Mleka Wypasionego. Hasłem przewodnim jest: "Mlekovita najbardziej Wypasione mleko w Polsce". Mlekovita zleciła ocenę spotu Mleka Wypasionego i konsumenci ocenili go ... mówi Maciej Lipiński. Również poprzez emisję spotów reklamowych w TV oraz sponsoring wybranych programów telewizyjnych reklamowała się w 2008 roku Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek. ...
-
Najpopularniejsze dyscypliny sportowe VI 2012
... Hiszpanii Gerarda Pique – na temat jej pojawienia się w Juracie, ciąży, nagrywania płyty w Polsce czy jazdy na rowerze napisano łącznie 1,5 tys. razy. Ponad 500 publikacji ... Ikera Casillasa. Irina Shayk, partnerka Cristiano Ronaldo, nie pojawiła się co prawda w Polsce na EURO, ale znaleźć ją można w niemal 300 publikacjach związanych z mistrzostwami. ...
Tematy: Euro 2012, kibice, piłka nożna, kluby piłkarskie, futbol, sport, internet, monitoring mediów -
Internet a strategie marketingowe firmy
... realizowanego przez firmę MillwardBrown SMG/KRC wskazują, że na początku 2011 roku w Polsce z Internetu korzystało już 54,2 proc. Polaków, czyli ok. 16,5 miliona osób ... , materiały handlowe) lub przy wykorzystaniu form zaadaptowanych z tradycyjnego marketingu (sponsoring, konkursy, loterie, oferty specjalne). Skuteczna e-reklama Komunikacja ...
-
Kantory internetowe: jak wygląda rynek?
... również na mocną obecność tradycyjnych mediach (tv, ale także np. kina…) oraz sponsoring klubów sportowych. Czas pokaże, która strategia okaże się bardziej efektywna, i ... wykluczyć, że w przyszłości pojawi się chęć silniejszej regulacji takich tematów w Polsce. W takiej sytuacji najprawdopodobniej nasza sytuacja jeszcze się poprawi gdyż tego typu ...
-
E-sport: polscy użytkownicy liderami wśród fanów
... różnego rodzaju wydarzeniach oraz regularne oglądanie rozgrywek futbolowych. Odbiorcami e-sportu w Polsce są przede wszystkim ludzie w wieku 25-41 lat, a prawie 70 proc ... dla drużyn piłkarskich. Jednocześnie tradycyjne źródła finansowania, takie jak sponsoring, przychody ze sprzedaży biletów czy nagrody finansowe za zwycięstwa w turniejach nie ...
-
Polskie banki i działalność charytatywna
... w akcję Szlachetna Paczka, polegającą na przygotowywaniu paczek dla potrzebujących rodzin w Polsce. Pracownicy Kredyt Banku włączyli się w akcję świąteczną „Qurier Świętego Mikołaja” ... ze społeczną odpowiedzialnością biznesu banki przeznaczają również środki na sponsoring. Niektóre z nich dbają o nasze wyższe potrzeby wspierając kulturę. Bank Pekao ...
-
Metody kreowania wizerunku lidera politycznego
... od innej formy marketingu politycznego, jaką jest public relations (PR). W Polsce terminów tych często używa się synonimicznie bądź też konstruuje ... Do rezerwuaru środków piarowskich należą zaś takie techniki, jak: sponsoring, lobbing, kreowanie tożsamości, branding (kreowanie marki), organizacja wieców, festynów, konwencji, zarządzanie kryzysowe ...