-
Marki odzieżowe i ich strategie
... of Private-label Apparel) i osiągnęło sukcesy jako „Nr 1 wśród japońskich marek odzieży casualowej”. Firma zaczęła jednak odnotowywać znaczące straty w sprzedaży na początku ... odkryciu. Obydwie marki perfekcyjnie rozumieją, iż obecnie ludzie decydując o zakupie odzieży kupują w istocie nie produkt, ale manifestację i protezę osobowości. Rozumieją ...
-
Stawki podatku VAT obowiązujące w 2012 r.
... przez podatnika usługi podlegają opodatkowaniu według stawki 8%. Prowadzę sklep z odzieżą dziecięcą. Jaką stawkę VAT powinnam stosować od 1 stycznia 2012 r. na sprzedaż odzieży niemowlęcej oraz butów dziecięcych? W stanie prawnym obowiązującym do końca 2011 r. odzież i dodatki odzieżowe dla niemowląt wymienione były w załączniku nr 3 do ...
-
Debiut Solar Company SA na GPW
... do posiadanych udziałów, które zostały pokryte majątkiem przekształcanej spółki. Działalność Emitenta Głównym obszarem działalności Grupy Solar jest projektowanie i sprzedaż odzieży damskiej oraz dodatków odzieżowych sprzedawanych pod marką Solar zarówno w sklepach własnych, jak i w sieci sklepów partnerskich i franczyzowych w kraju i za ...
-
Wittchen S.A. debiutuje na GPW
... na polskim rynku luksusowych dodatków, głównie skórzanych, w segmencie klasy wyższej i średniej. Grupa prowadzi także sprzedaż luksusowego obuwia skórzanego i luksusowej odzieży skórzanej oraz bagażu (sprzedaż i marketingu luksusowych dodatków, które są produkowane przez inne podmioty). Oferta/sprzedaż (T/N, prywatna/publiczna): Oferta publiczna ...
-
Inwestowanie na giełdzie: 3 spółki na okres świąteczny
... się na tworzeniu własnych kompleksowych kolekcji, skierowanych głównie do kobiet powyżej 30 roku życia, w atrakcyjnym segmencie odzieży markowej. Sezon jesienno-zimowy cechuje większa sprzedaż odzieży wierzchniej (płaszczy, kurtek) relatywnie droższej od okryć wiosenno-letnich. Stąd wartość sprzedaży w sezonie jesienno-zimowym jest zwykle wyższa ...
-
(R)ecommerce podbija e-handel
... wcześniej zakupionych z innego źródła towarów lub produktów, m.in. odzieży, elektroniki, mebli, biżuterii czy książek. Znany od lat mechanizm nabywania „z drugiej ... lombardy, antykwariaty). Coraz częściej istotną część przychodów generują one właśnie przez sprzedaż kanałem online przedmiotów wystawianych także stacjonarnie. Ostatnią, ale szczególnie ...
-
Debiut OUTDOORZY SA na rynku NewConnect
... roku nastąpiła również zmiana właścicielska poprzez sprzedaż wszystkich akcji przez założycieli, firmie Robinson Europe SA. Założyciele spółki Outdoorzy s.c. pozostali członkami zarządu Outdoorzy SA i są nimi do chwili obecnej. Spółka prowadzi działalność handlową obejmującą sprzedaż odzieży oraz sprzętu sportowo-turystycznego wyłącznie w formie ...
-
Dobra luksusowe odporne na wojny i kryzysy
... osobistych dóbr luksusowych odnotowały wzrosty w 2023 roku. Największe dotyczą biżuterii i odzieży – około 5-6 proc. Sprzedaż zegarków, produktów beauty i wyrobów skórzanych zwiększyła się o 3-5 proc. Najsłabszą dynamikę odnotował segment luksusowych butów, w którym sprzedaż wzrosła zaledwie o 2-3 proc. Mimo rosnącej bazy klientów, rynek dóbr ...
-
Zrównoważony rozwój: moda cyrkularna szansą dla branży fashion?
... firm lokalnych. Dla dużych graczy cyrkularne praktyki oznaczają możliwość budowania bardziej odpowiedzialnego wizerunku i wdrażania nowych modeli, jak wynajem czy sprzedaż odzieży używanej, co przedłuża cykl życia produktów i obniża koszty surowcowe. Mniejsze marki mogą natomiast szybciej adaptować innowacje związane z obiegiem zamkniętym ...
-
Strony internetowe w USA: top lista X 2008
... we wrześniu. Nadchodzące święta i Halloween przewodziły w kategorii "sprzedaż" Połączenie Halloween i zbliżającego się sezonu zakupów świątecznych zaowocowało w październiku 2008 r. mocnym ożywieniem i wzrostem popularności w kilku kategoriach sprzedaży. Strony oferujące sprzedaż odzieży odnotowały w październiku 13 procentowy wzrost popularności ...
-
Na straganie w dzień targowy...długi sięgają 42 mln zł
... zbywalnymi) i skupia się w znacznej mierze na produktach rolno-spożywczych oraz odzieży i obuwiu. W historii handlu targowiskowego w Polsce nie obyło się również bez zawirowań. ... jednoosobowej działalności gospodarczej oraz w formie spółki osobowej lub kapitałowej. Sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej wiąże się ...
-
Kasy fiskalne 2007 - zwolnienia ze stosowania
... czapnictwo i kapelusznictwo męskie, modniarstwo, usługi krawieckie, cerowanie i naprawa odzieży, obciąganie guzików, okrętkowanie, mereżkowanie, plisowanie, cholewkarstwo, ... -również przez drużyny konduktorskie 43 Sprzedaż biletów komunikacji lotniczej oraz posiłków i towarów na pokładach samolotów 44 Sprzedaż biletów i rezerwacja miejsc przy ...
-
Wakacje 2018: jesienią zaoszczędzimy całkiem sporo
... że słabsze nastroje konsumenckie w zasadzie nie wpłyną na sprzedaż masła, mleka, czy kiełbasy, niewiele na sprzedaż odzieży, obuwia, czy AGD, za to mogą ... przez nich decyzje. … więc sprzedaż września osłabła Rezultatem obu omówionych czynników jest relatywnie słabsza niż można się było spodziewać sprzedaż września, a nawet października. Obrazem ...
-
Zmiany w rozliczaniu VAT w obrocie krajowym w 2012 r.
... od wartości dodanej w wysokości 7% w stosunku do dostaw, importu i wewnątrzwspólnotowego nabycia odzieży i dodatków odzieżowych dla niemowląt oraz obuwia dziecięcego, ... oznacza wzrost stawki VAT na te towary. Uwaga Od 1 stycznia 2012 r. sprzedaż odzieży i dodatków odzieżowych dla niemowląt oraz obuwia dziecięcego podlega opodatkowaniu 23% ...
-
Spółka CDRL S.A. debiutuje na GPW
... rynku regulowanym: 466 Debiut w 2014 r.: 22 Rynek (podstawowy/równoległy): Podstawowy Sektor: Przemysł lekki/10 Miejsce siedziby: Warszawa Przedmiot działalności: Projektowanie, zlecanie produkcji i sprzedaż odzieży dziecięcej Wartość oferty: 14.900.000 zł Wartość spółki: 573.610.000 zł Wartość instrumentów wprowadzanych: 90.212.705 zł ...
-
Zachowania konsumentów: czy kobiety kupują inaczej niż mężczyźni?
... nowinkami, ale raczej tymi z branży modowej. Z badania wynika że w przypadku odzieży i obuwia na zakupy przez internet decyduje się aż 42 proc. kobiet i ... przyszłości liczba ta wzrośnie do 2/3 kupujących w internecie mężczyzn i ½ kobiet. Również w przypadku odzieży i obuwia, zakupy online stają się coraz bardziej popularne, tutaj stosunek ...
-
Sieci handlowe muszą zmienić modele biznesowe
... , sprawdzają produkt w rzeczywistym sklepie, ale ostatecznie finalizują zakup w sieci, a towar zostaje dostarczony im do domu). Obecnie w Polsce coraz więcej producentów odzieży, dostawców materiałów budowlanych czy detalistów spożywczych obok rozwijania sieci własnych sklepów otwiera możliwości zakupu towarów również w kanale cyfrowym, podczas gdy ...
-
Stopa bezrobocia w XII 2009 nie zaskoczyła
... najbardziej sprzyjała sprzedaży odzieży i obuwia, która zwiększyła się aż o 16,8 proc. O 15,7 proc. wzrosła też sprzedaż farmaceutyków i kosmetyków. Ciekawe jednak, że w grudniu, czyli sezonie świątecznych zakupów, o 6,8 proc. spadła sprzedaż sprzętu radiowo-telewizyjnego i artykułów gospodarstwa domowego. W grudniu sprzedaż detaliczna była aż ...
-
Dobre wskaźniki sprzedaży detalicznej w Polsce
... , w którym zwyżka przekroczyła 30%. Rynki finansowe Po około 20% podniosła się sprzedaż w segmentach paliw oraz wyposażenia wnętrz (RTV, AGD, meble). Słabo natomiast zwiększała się sprzedaż pracy i książek (o 1,3%) oraz odzieży i obuwia (o 5,9%). Po uwzględnieniu zmian cen w gospodarce wzrost sprzedaży detalicznej wyniósł 9,9%, najwięcej ...
-
Poprawa systuacji na amerykańskim rynku nieruchomości
... wciąż jeszcze się nie poprawia. Sprzedaż zmniejszyła się o 0,2% w skali roku po wzroście o 0,1% miesiąc wcześniej. W cenach realnych, czyli po uwzględnieniu zmian cen w gospodarce, sprzedaż detaliczna wzrosła o 0,1% w skali roku po tym, jak w marcu nie zmieniła się. Widać wyraźne ożywienie w sprzedaży odzieży i obuwia oraz w branży motoryzacyjnej ...
-
Jak przenieść swój biznes do Internetu w czasach kryzysu?
... , jedna z najpopularniejszych platform e-commerce, podaje w swoim raporcie, Handel vs koronawirus: Jak sprzedaż przeniosła się do internetu, że w pierwszych 15 dniach marca sklepy ... sklepów internetowych, zwłaszcza w branży kreatywnej, czyli producentów odzieży, dodatków i akcesoriów jest wysoce narażona na wszelkiego rodzaju naruszenia. Wynika ...
-
Będzie praca dla handlowca
... Z raportów GUS wynika, że sprzedaż detaliczna wzrosła we wrześniu o 1,2% w ujęciu miesięcznym i zwiększyła się o 8,6% rok do roku. W sierpniu sprzedaż detaliczna w ujęciu rocznym wzrosła ... końca roku. Pozytywne scenariusze dotyczą różnych sektorów w tym FMCG, odzieży i obuwia, sprzętu RTV i AGD, samochodów, chemii gospodarczej, karmy dla zwierząt ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 9/2015
... . wzrost odwiedzalności. W tym roku też liczy na wzrosty. Tym bardziej że na sprzedaż w outletach decyduje się coraz więcej marek... – Spodziewamy się, że w 2015 odnotujemy ... zapowiada premiery na polskim rynku outletowym przede wszystkim w sektorze mody oraz odzieży sportowej. – Widzimy, że nasi klienci bardzo lubią wracać do naszych centrów – ...
-
Wakacje 2016: w TUI Poland sporo taniej niż rok temu
... zwiększyć zakupy towarów i usług. W kwietniu sprzedaż odzieży i obuwia wzrosła o 18 procent (w cenach stałych o 22,6 procent), w dziale motoryzacja o 17,1 procent (w cenach stałych o 19,1), a w dziale meble, RTV i AGD o 14,2 procent (w cenach stałych o 15,2 procent). Ogólną dynamikę sprzedaży zaniżyła sprzedaż węgla oraz paliw ciekłych i gazowych ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2018
... wcześniej sięgnął 6,8 proc. Mimo to 57 spółek zdołało zwiększyć swoją sprzedaż, a wartość zysku netto marek ujętych w rankingu TOP100 wzrosła o 8,8 proc. Średnia ... na czterech szeroko pojmowanych kategoriach dóbr luksusowych: ekskluzywnej odzieży, torebkach i akcesoriach, biżuterii i zegarkach oraz kosmetykach i perfumach. W raporcie nie uwzględnia ...
-
Rynek e-commerce w czasie koronawirusa
... są niezbędne zawsze, niezależnie od sytuacji. Można jednak podejrzewać, że sprzedaż np. elektroniki w pewnym momencie utraci swoją tendencję zwyżkową, ponieważ zakup ... sytuacji tracą przede wszystkim sprzedawcy i producenci biżuterii, zegarków, odzieży i bielizny. Mateusz Pycia poinformował o 15-procentowym spadku wysyłek w branży jubilerskiej ...
-
Niewielki wzrost sprzedaży detalicznej w Polsce
... Wyraźny spadek sprzedaży nastąpił w segmencie paliw. Przekraczał 12% w skali roku. Natomiast najbardziej podniosła się pozostała sprzedaż w niewyspecjalizowanych sklepach, sprzedaż farmaceutyków, kosmetyków i sprzętu ortopedycznego oraz odzieży i obuwia. We wszystkich tych kategoriach notowano zwyżki po około 10%. Po serii spadkowych sesji dziś na ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 11/2015
... proc.), niższe ceny żywności i napojów bezalkoholowych (o 3,7 proc.), oraz odzieży i obuwia (o 5,3 proc.). Wzrosły ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 1,8 proc.), a także związane z ... liczy na to, że dzięki niej będzie w stanie trzykrotnie zwiększyć sprzedaż wyrobów parafinowych dla przemysłu. Spółka szykuje się do podbijania rynków ...
-
Czy e-commerce zastąpi handel tradycyjny?
... tradycyjnych punktów sprzedaży potwierdza, że dostarczają one dodatkowych doznań zakupowych wspierających sprzedaż, niezależnie od kanału, w którym ostatecznie się ona dokona. ... ilość zwrotów i koszty z tym związane. Zgodnie z danymi KPMG ok. 35% odzieży kupowanej w Internecie zamawianych jest specjalnie w większych ilościach z założeniem, że część z ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2017
... choć rynek ten rozwija się dynamicznie. Według danych Euromonitora w 2016 roku sprzedaż w tym segmencie wzrosła w naszym kraju o 5 proc. – Polska staje się ... się na czterech szeroko pojmowanych kategoriach dóbr luksusowych: ekskluzywnej odzieży, torebkach i akcesoriach, biżuterii i zegarkach oraz kosmetykach i perfumach. W raporcie nie uwzględnia ...
-
Największe sieci handlowe obawiają się o przyszłość
... , dołączył do detalistów, których sprzedaż przekracza 100 mld dolarów (100,9 mld w minionym roku obrotowym). Rok do roku sprzedaż The Home Depot wzrosła 6,8 proc. ... 10,1 proc. wzrost sprzedaży detalicznej oraz wzrost przychodów o 6,8 proc. Sektor odzieży i dodatków odnotował drugi największy wzrost sprzedaży detalicznej o 7,1 proc. To znacznie więcej ...
-
5 trendów w e-commerce w 2022 roku
... . Kraje Azji i Pacyfiku oraz Chiny wykazują szczególnie wysokie nasycenie m-handlem (sprzedaż mobilna w tym regionie stanowi 80 proc. sprzedaży online) i mają ... modelu najchętniej kupowanymi artykułami są te, należące do segmentu premium: elektroniki, odzieży, w tym zwłaszcza produkty sprzedawane w limitowanej edycji. Usługa płatności odroczonych ...
-
Polska liderem handlu detalicznego w UE
... Europejskiej. Eksperci z firm prowadzących sprzedaż detaliczną oraz zajmujących ... sprzedaż leków w sierpniu wzrosła o 11 procent w porównaniu do analogicznego okresu 2009 r. Tymczasem jesień to tradycyjnie okres zwiększonego zapotrzebowania na leki, co wróży udany rok dla przemysłu farmaceutycznego. Lepsze wyniki odnotowują także sprzedawcy odzieży ...
-
Rynek detaliczny na świecie po kryzysie
... wszystkich sektorach handlu, a największy wzrost odnotowano w zakresie sprzedaży detalicznej odzieży, gdzie marża netto podniosła się z 4,1 do 7,6 procenta w porównaniu z ... Wholesale Corporation (Costco) oraz The Home Depot, Inc. (Home Depot) – spadły, a sprzedaż u trzech innych wzrosła o jeden procent albo mniej. Jedynie wskaźniki sprzedaży Tesco ...
-
Bardzo słabe dane z polskiej gospodarki
... prasa, książki i pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach. Przekroczyły 17%. Niewiele lepiej było w motoryzacji, gdzie spadek przekraczał 12%. O ponad 4% zmalała sprzedaż paliw. W przypadku żywności, napojów i wyrobów tytoniowych, jak również farmaceutyków, kosmetyków i sprzętu ortopedycznego, a także odzieży i obuwia, minimalnie się ...