-
Wzrasta rynek odzieży i obuwia w Polsce
... się następujące bariery rozwoju: napływ tańszej odzieży chińskiej, przesycenie rynku, wysokie koszty związane z reklamą, niekorzystne warunki otwierania nowych sklepów, sprzedaż przez internet zaniżająca ceny, konsolidacja firm. Według szacunków PMR, sprzedaż odzieży stanowi 77% wartości całego rynku odzieży i obuwia w Polsce. W 2010 roku wartość ...
-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2008
... sprzedaż detaliczna odzieży i obuwia w Polsce wyniesie, według szacunków PMR, 28,8 mld zł. Oznacza ... . Według szacunków zawartych w ostatnio opublikowanym raporcie firmy PMR pt. „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2008”, detaliczna sprzedaż odzieży i obuwia w Polsce wyniosła 25 mld zł w 2007 roku i była o 15% wyższa od wartości uzyskanej w ...
-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2011-2012
... nastroje, a skutki kryzysu nie były już tak widoczne. Duży wpływ na sprzedaż miały jednak niesprzyjające warunki pogodowe - w 2011 roku nie było ani ... i obuwiem w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014”, w 2011 roku sprzedaż odzieży i obuwia wzrosła o 1%, a wartość rynku przekroczyła 27 mld zł. „Największy wpływ na wartość ...
-
Spada sprzedaż. Gospodarka wyhamowuje?
... sklepach, czyli hiper- i supermarketach. Zdecydowanie niższa była dynamika sprzedaży żywności. Mniejsza niż przed rokiem była sprzedaż mebli, RTV i AGD. Przed spadkami obroniła się jedynie sprzedaż odzieży i , ale to efekt sezonowych wyprzedaży – komentuje dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka Konfederacji Lewiatan. – Tymczasem ...
-
Sprzedaż bezpośrednia w 2009 r. wzrosła
... r. – 16,34 proc.) oraz usługami telekomunikacyjnymi (2008 r. – 0,80 proc., 2009 r. – 1,10 proc.). Natomiast o blisko 2 proc. w stosunku do roku 2008 wzrosła sprzedaż odzieży, biżuterii i innych akcesoriów mody - w 2009 roku wyniosła ona 5,01 proc. "Dobrej jakości produkty, pełna ochrona konsumencka, indywidualne podejście i osobisty kontakt ...
-
GUS: dobra sprzedaż detaliczna. 4,7 procent w górę w ciągu miesiąca
... ,6 procent, wzrosła sprzedaż kosmetyków. Niewiele mniejszy wynik zanotowała sprzedaż odzieży i obuwia (+10,1 proc.). W super- i hipermarketach sprzedaż w relacji rocznej wzrosła o 8,5 proc. W relacji rocznej spadła sprzedaż paliwa - o 4 proc., pojazdów mechanicznych - o 1,9 proc. W relacji miesięcznej najmocniej wzrosła sprzedaż mebli, sprzęty AGD ...
-
GUS: rośnie sprzedaż detaliczna
... dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka Konfederacji Lewiatan. Wzrosła sprzedaż żywności, napojów i wyrobów alkoholowych. Większa była sprzedaż w hiper i supermarketach, na skutek zarówno wzrostu sprzedaży podstawowych produktów, jak i też dóbr trwałego użytku. Wzrosła sprzedaż odzieży i obuwia oraz książek – na skutek zakupów ...
-
Sprzedaż detaliczna w Polsce rośnie, bezrobocie spada
... mniej, ale jeśli mowa o czerwcowych danych, ekonomiści spodziewali się gorszego wyniku. W dwucyfrowym tempie, w odniesieniu do poziomów sprzed roku, rośnie nadal sprzedaż odzieży, kosmetyków i leków, natomiast wyraźnie mniej wydajemy na paliwa i pojazdy. Zdania na temat perspektywy rynków wschodzących i Europy Środkowo-Wschodniej są podzielone - po ...
-
Producenci odzieży: powrót koniunktury dopiero w 2023 roku?
... istotnych oznak powrotu do normy, w okresie od stycznia do maja sprzedaż polskiego sektora tekstylnego spadła aż o 15% w ujęciu rdr. W opinii analityków ... odzieży odpowiadałby 8% wzrostowi w obrotach europejskich producentów odzieży. Na sektorowych przemianach w europejskiej branży tekstylnej może zyskać także polski rynek i rodzimi producenci odzieży ...
-
Marki odzieżowe: rośnie sprzedaż online
... 1,3 tys. sklepów internetowych, które prowadzą sprzedaż w kategorii Odzież/Obuwie (raport eHandel Polska 2012). Bardziej obleganymi branżami są tylko Dom i Ogród (2,5 tys. sklepów) oraz Prezenty i Akcesoria (1,312 tys.). Liczby te mogą jednak niedługo się zmienić, bo w internetową sprzedaż odzieży oraz obuwia wchodzi coraz więcej przedsiębiorców ...
-
Rynek odzieży i obuwia: będzie lepiej
... sprzedaż i rosnące koszty powodują, że rok 2009 to trudny okres dla detalistów odzieżowych i obuwniczych. ... „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2009. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2009-2011” wartość detalicznej sprzedaży odzieży i obuwia zmniejszy się o ok. 6% do 25,5 mld zł w 2009 roku. Będzie to efektem spadku popytu i poziomu ...
-
Sprzedaż wysyłkowa a limit zwolnienia podmiotowego z VAT
... zarówno sprzedaż na rzecz klientów krajowych jak i sprzedaż wysyłkowa w tej części, w której podlega opodatkowaniu w kraju - wskazał Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z dnia 17.07.2014 r. nr IBPP4/443-166/14/EK. Jakie wątpliwości wyjaśnił organ podatkowy? Wnioskodawca prowadzi sprzedaż internetową używanej odzieży ...
-
Sprzedaż detaliczna rośnie mimo zakazu handlu
... w tym roku na pierwsze dni kwietnia. Najmocniej w marcu wzrosła sprzedaż kosmetyków i wyrobów farmaceutycznych (o 14,1 proc.), żywności, napojów i wyrobów tytoniowych (o 13,8 proc.) oraz odzieży i obuwia (o 13 proc.). W porównaniu do marca ubiegłego roku zmniejszyła się sprzedaż samochodów, która silny wzrost notowała w lutym (o 11 proc.). Roman ...
-
Sprzedaż detaliczna wyhamowała, ale czy na stałe?
... w ostatnich dniach marca (w marcu sprzedaż żywności wzrosła o 13,8 proc.). Nadal konsumenci intensywnie odświeżali zawartość szaf, o czym świadczy 18 proc. wzrost sprzedaży odzieży i obuwia. Wrócił osłabiony w marcu popyt na samochody, których sprzedaż zwiększyła się o 11,7 proc. O 10,2 proc. wzrosła sprzedaż paliw, na co złożyły się ...
-
Sprzedaż bezpośrednia 4 proc. w górę
... lat zdecydowany prym w sprzedaży bezpośredniej wiodą kosmetyki (67%), chociaż trzeba przyznać, że ich sprzedaż z roku na rok jest coraz mniejsza. Kolejne pozycje przypadły: suplementom diety (10%), AGD (8%), odzieży i akcesoriom (6%), usługom (5%). Chemia gospodarcza – jako nowa kategoria produktowa – w ubiegłym roku odnotowała jednoprocentowy ...
-
Sprzedaż detaliczna zaskoczyła nawet ekspertów
... Warto bowiem zauważyć, że po dziesięciu miesiącach obecnego roku sprzedaż detaliczna rośnie o 6,5 proc., podczas gdy w tym samym okresie 2017 r. wzrost sięgał 7,2 ... sięgający 11,6 proc. wzrost sprzedaży detalicznej miał miejsce w przypadku odzieży i obuwia. O 11 proc. zwiększyła się sprzedaż paliw (w tej kategorii mieszczą się zarówno paliwa stałe, a ...
-
Prywatna sprzedaż internetowa a podatki za 2023 i 2024
Sprzedaż usług i produktów (także używanych krócej niż 6 miesięcy) przez platformy online podlega opodatkowaniu – wlicza się w to między innymi wyprzedaż odzieży lub obuwia, udostępnianie środka transportu, masaże (niemedyczne), a także najem mieszkań i domów. Zgodnie z polskim prawem, każda osoba bez rejestracji działalności gospodarczej ...
-
Rośnie sprzedaż, bogactwo i powierzchnie handlowe
... powierzchnie handlowe w naszym kraju ciągle rosną, w dużej mierze decyduje pnąca się w górę sprzedaż detaliczna. Wprawdzie ich podaż ostatnio nieco wyhamowała, ale ciągle udaje się ... znacznie zwiększył się udział kategorii spoza sektora spożywczego, a więc m.in. odzieży, ubrań, zdrowia, rekreacji, rozrywki oraz kultury. Widać zatem wyraźnie, że ...
-
Sprzedaż premiowa a podatki
... (a w każdym razie podlegającym tym samym przepisom o VAT) jest tzw. sprzedaż premiowa, rozumiana jako przyznawanie klientom nagród rzeczowych w zamian za zakup ... doradca podatkowy. PRZYKŁAD: Czy otrzymanie nieodpłatnie od osób prywatnych odzieży przez firmę zajmującą się sprzedażą odzieży używanej ma wpływ na rozliczanie VAT? Według art. 7 ust. ...
-
Sprzedaż detaliczna: ile zarobiły największe sieci handlowe?
... proc., zatem o jeden punkt procentowy więcej niż przed rokiem. W omawianym okresie sprzedaż detaliczna uległa wyraźnej poprawie. Zmiany na korzyść wynikają z częściowego ... wynosi aż 47,9 proc. Dominacja FMCG, największe wzrosty w sektorze odzieży Sprzedawcy odzieży i akcesoriów wyprzedzili inne sektory, osiągając wzrost przychodów aż o 31,3 ...
-
Kibice nie grają fair play: kwitnie nielegalny streaming i sprzedaż podróbek
... modelu solidarnego finansowania całego ruchu olimpijskiego. Według EUIPO oprócz transmisji sportowych każdego roku sprzedaż w unijnej branży sprzętu sportowego odnotowuje straty o wysokości 850 mln euro. Liczba ta nie obejmuje odzieży sportowej, np. podrabianych koszulek piłkarskich i butów sportowych, które stanowią znaczną część szacowanego na ...
-
Sprzedaż podróbek a odpowiedzialność karna
... podróbki do obrotu będą o wiele poważniejsze. Jak się przed tym uchronić? Sprzedaż produktu oryginalnego bez zgody właściciela znaku towarowego też może stanowić ... towaru i koszty dostawy. Warto pamiętać, że sprzedawanie podrobionych kosmetyków, odzieży lub zabawek, pochodzących z nieznanych źródeł, o nieustalonym składzie i bez koniecznych ...
-
Dla kogo sprzedaż wysyłkowa?
... często sprzęt RTV i AGD, książki, sprzęt sportowy i turystyczny oraz kosmetyki i środki higieny. Warto podkreślić, że 88% dokonujących zakupów na odległość odzieży, obuwia lub dodatków to kobiety. Patrząc z kolei na zainteresowanie usługami dotarcia do klientów dla sklepów wysyłkowych, Acxiom zauważa zdecydowaną przewagę ...
-
Spółka LK Designer Shops S.A. debiutuje na NewConnect
... od stycznia 2014 roku. Siedzibą Spółki jest Warszawa. Podstawowym przedmiotem operacyjnej działalności Spółki jest: projektowanie kolekcji odzieży damskiej, zlecanie i kontrola jakości produkcji, sprzedaż odzieży, obuwia i akcesoriów w salonach własnych, rozwój sieci sprzedaży detalicznej na terenie całego kraju, działania marketingowe i reklamowe ...
-
Zachowania konsumentów: nowy rok szkolny jak papierek lakmusowy
... internetowych, przy użyciu wszystkich form płatności. Analitycy Mastercard oczekują, że całkowita sprzedaż detaliczna wzrośnie w perspektywie rok do roku, a przyczynią się do tego m. ... Solidny wzrost na większości analizowanych rynków odnotuje sektor sprzedaży odzieży i biżuterii. Przewiduje się, że największy przyrost w pierwszej kategorii nastąpi ...
-
Zmowy ukarane przez UOKIK
... postanowienia w umowach. Obie decyzje nie są ostateczne. Przedsiębiorcom przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ustalanie sztywnych cen sprzedaży odzieży i obuwia dziecięcego pomiędzy Intermax z Poznania i siedmioma dystrybutorami spółki – to kolejna decyzja Prezes UOKiK. Urząd ustalił, że zgodnie z zawieranymi umowami ...
-
Konimpex-Plus ukarany przez UOKiK
... Prezes UOKiK pokazuje, że przedsiębiorcy często nie przestrzegają tego obowiązku. Urząd zakwestionował praktyki PPH Konimpex-Plus - dystrybutora i sprzedawcy kilkunastu marek odzieży, obuwia, sprzętu sportowego, turystycznego i wspinaczkowego (m.in. Feel Free Regatta, Dare2Be, Chiruca, Lizard, Prymus) oraz partnerów handlowych spółki. Niedozwolona ...
-
GUS: Polacy coraz więcej kupują
... i częściami w lutym 2014 sprzedaż w relacji rocznej wzrosła o 25,3 procent (rok wcześniej notowano spadek o 1,1 proc.). Sprzedaż odzieży w cenach stałych wzrosła o ponad 25 proc., a w bieżących o prawie 20 proc. Znacząco, bo o 8,4 procent, zwiększyła się także sprzedaż w firmach prowadzących sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach ...
-
Kasa fiskalna 2013: nazwy na paragonach gdy towary używane
... sprzedaż odzieży używanej „na wagę”, czyli w kilogramach jest swoistą sprzedażą, bowiem z założenia nie jest to sprzedaż określonego asortymentu odzieży lecz wszystkich rodzajów odzieży. Specyfika tej sprzedaży polega więc na tym, że cena nie jest zależna od asortymentu i w tej grupie może znaleźć się każdy rodzaj odzieży ...
-
Logistyka e-commerce pod presją
... jak Amazon, który zaliczył spadek o 3% względem I kw. 2021 r. czy e-Bay, którego sprzedaż spadła o 5,9%. Osłabienie miało wymiar globalny, a Salesforce Q1 Shopping Index opublikowany w ... lub online. Z perspektywy kilku ostatnich lat widać, że tendencja do zwracania odzieży zakupionej w sieci rośnie, a ze względu na zwiększony wolumen takich procesów ...
-
Coraz więcej fuzji i przejęć na rynku dóbr luksusowych
... Największy odsetek zainteresowany jest ulokowaniem swojego kapitału w sektorze odzieży i akcesoriów oraz kosmetyków i perfum (po 79 proc.). Z kolei 57, 36 i 29 proc. respondentów zainwestuje kolejno w rynek mebli, zegarków i biżuterii oraz w selektywną sprzedaż detaliczną. – Internacjonalizacja i poprawa efektywności są obecnie głównymi kierunkami ...
-
Podróbki oznaczają utratę 18 tys. miejsc pracy każdego roku
... sprzedaż podrobionych towarów wpływa na miejsca pracy? Jaki jest stosunek konsumentów do podróbek? Badanie EUIPO analizuje skutki gospodarcze podrabiania towarów dla sektorów odzieży, kosmetyków i zabawek. UKRYTY KOSZT O DUŻYM WPŁYWIE W badaniu EUIPO, opierającym się na danych z lat 2018–2021, stwierdzono, że w sprzedaży legalnych: odzieży ...
-
Rynek odzieżowy w Polsce wart 15 mld zł
... . Przewidywania te potwierdza raport firmy PMR pt. "Rynek detaliczny odzieży i obuwia w Polsce". Według niego wartość sprzedaży odzieży i obuwia zwiększyła się w 2006 roku o 10 proc. ... (powyżej 20 proc.), wysoką jakość (mniej niż 20 proc.). Zakup nietypowej lub markowej odzieży deklaruje mniej niż 10 proc. odpowiedzi (wyniki nie sumują się do 100 ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe świata 2014
... wartości rynkowej o 2 mld USD. „Wzrosty w kategorii odzieży miały miejsce przede wszystkim dzięki powrotowi optymizmu konsumenckiego, zwłaszcza w USA. Chodzi tu w głównej mierze o marki, które coraz częściej jawią się konsumentom w różnych miejscach świata jako lokalne. Sprzedaż odzieży i sponsorowanie lokalnych drużyn sportowych na tegorocznych ...
-
Monnari Trade debiutuje na giełdzie
... Spółki polega na ogólnie pojętym zarządzaniu marką, obejmującym w szczególności: projektowanie kolekcji odzieży, zarządzanie markami, zlecanie produkcji oraz jej kontrolę, działania marketingowe, w tym reklamowe, związane z promocją marki, sprzedaż odzieży i dodatków pod własną marką we własnych salonach. Spółka zamierza zarządzać również innymi ...