-
Koniunktura przemysłowa VI 2017
... 16,5 w czerwcu, plus 14,5 w maju). Negatywne oceny koniunktury sygnalizują jedynie producenci odzieży (minus 5,5 w czerwcu, minus 6,3 w maju). Budownictwo W czerwcu ogólny klimat ... jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Dyrektorzy jednostek oceniają bieżący popyt i sprzedaż korzystnie i podobnie jak w maju, jednak przewidywania w tym ...
-
Przetargi - raport VII 2018
... 1,9 proc.). Ciągle rośnie sprzedaż detaliczna. Według danych GUS, w lipcu 2018 roku sprzedaż detaliczna wzrosła, w ujęciu rocznym, w cenach stałych, o 7,1 proc. (wobec 8,2 proc. W czerwcu). Przed rokiem w lipcu wzrost wyniósł 6,8 proc. W relacji rocznej najmocniej wzrosła sprzedaż samochodów (o 16,7 proc.), tekstyliów, odzieży, obuwia (o 16,3 proc ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza VIII 2005
... punktów), skór wyprawionych i wyrobów ze skór wyprawionych (minus 7 – wzrost o 3 punkty), odzieży i wyrobów futrzarskich (minus 1 – wzrost o 2 punkty). Producenci sprzętu i urządzeń rtv ... rósł znacznie szybciej niż prognozowano przed miesiącem. Zarówno przewidywana sprzedaż, jak i przyszła sytuacja finansowa mogą się nadal znacząco poprawiać. W ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XII 2005
... poligraficzną (plus 17 – wzrost o 3 punkty). Negatywne oceny formułują głównie producenci: odzieży i wyrobów futrzarskich (minus 14 – spadek o 4 punkty), wyrobów włókienniczych (minus 9 – ... i 16%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt i sprzedaż są oceniane negatywnie, gorzej niż w listopadzie. W konsekwencji ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza I 2006
... wydawniczą i poligraficzną (plus 16 – spadek o 4 punkty). Negatywne oceny formułują producenci: odzieży i wyrobów futrzarskich (minus 14 – wzrost o 1 punkt), wyrobów włókienniczych (minus 3 – wzrost ... popytu i sprzedaży oraz oczekiwanej poprawy sytuacji finansowej. Bieżący popyt i sprzedaż są oceniane negatywnie, gorzej niż w grudniu. Gorsze są ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza IV 2006
... przyczep i naczep (plus 19 - wzrost o 1 punkt). Negatywne oceny formułują jedynie producenci odzieży i wyrobów futrzarskich (minus 7 - wzrost o 4 punkty) oraz wyrobów włókienniczych (minus ... ich sytuacja nie ulega zmianie. Mimo zgłaszanego w kwietniu niewielkiego spadku popytu bieżąca sprzedaż usług rośnie nieco szybciej niż przed miesiącem. Powoduje ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XII 2006
... prognoza sprzedaży i związane z tym pogorszenie sytuacji finansowej przedsiębiorstw. Bieżąca sprzedaż rośnie szybciej niż przed miesiącem. Poprawia się bieżąca ... się wartość z poprzedniego miesiąca). Najmniej korzystne oceny formułują producenci odzieży i 3 wyrobów futrzarskich (plus 1 – wzrost o 5 punktów) oraz wyrobów włókienniczych (plus ...
-
Koniunktura gospodarcza IV 2008
... działalność we wszystkich działach przetwórstwa przemysłowego, poza producentami odzieży i wyrobów futrzarskich. Najbardziej korzystne oceny ogólnego klimatu koniunktury ... oceniana jest nadal niekorzystnie. Oczekuje się, że w najbliższych miesiącach popyt i sprzedaż usług będą nadal rosnąć, w konsekwencji może poprawić się sytuacja finansowa. ...
-
Perswazja w biznesie
... że stoi przed poważnym problemem: zawsze w okresie niezwykle gorącego teksańskiego lata sprzedaż spadała niesłychanie. W przeciwieństwie do domów mody mających swoje sklepy na obszarach ... Dallas w okresie spadku sprzedaży, co miało zmusić klientów do nabywania odzieży, biżuterii i futer. Stworzone przez niego akcje promocyjne nazwano „Fortnights”, ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2009
... nadal negatywne. Na najniższym poziomie swoją koniunkturę oceniają producenci: odzieży (minus 30 – wzrost o 1 punkt), wyrobów tekstylnych (minus 28 – spadek o 1 punkt), metali (minus ... sprzedaży towarów i w konsekwencji pogorszenie się sytuacji finansowej. Przewidywana sprzedaż towarów może być ograniczana w mniejszym stopniu niż prognozowano ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 13/2010
... walutach. Intencją zarządu NBP jest przelanie do budżetu jak najmniejszej kwoty. W lutym spadła sprzedaż sprzętu RTV i AGD o 14,7%, o 12,8% mniej kupiliśmy samochodów, wrosła sprzedaż paliw (o 14,8%), kosmetyków i farmaceutyków (o 15,7%) i odzieży i obuwia (o 14,1%). W ślad za ostrym spadkiem inflacji CPI (publikowanej przez GUS), spadają też ...
-
Koniunktura przemysłowa IV 2010
... tytoniowych (plus 17 – wzrost o 2 punkty). Najbardziej negatywnie swoją koniunkturę oceniają producenci: odzieży (minus 21 – wzrost o 1 punkt), wyrobów tekstylnych (minus 12 – ... sekcji przewidują, że przy utrzymujących się pozytywnych prognozach popytu przyszła sprzedaż i sytuacja finansowa będą znacznie lepsze niż przewidywano przed miesiącem ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2011
... (plus 14 – spadek o 5 punktów). Najbardziej negatywnie swoją koniunkturę oceniają producenci: odzieży (minus 12 – wzrost o 1 punkt), wyrobów tekstylnych (minus 10 – wzrost o 10 punktów), mebli ... ich sytuacja nie ulega zmianie. Zarówno bieżący jak i przewidywany popyt oraz sprzedaż usług są oceniane mniej korzystnie niż przed miesiącem. Również ...
-
Koniunktura przemysłowa VIII 2011
... i wyrobów chemicznych (plus 11 – spadek o 5 punktów). Negatywnie swoją koniunkturę oceniają producenci: odzieży (minus 10 – wzrost o 2 punkty), wyrobów tekstylnych (minus 6 – wzrost o 4 punkty), ... oceniają koniunkturę niekorzystnie, nieco gorzej niż w poprzednim miesiącu. Bieżąca sprzedaż jest ograniczana, chociaż w stopniu nieco mniejszym niż w ...
-
Globalne marki stawiają na handel online
... potrzebom tej grupy” – powiedziała Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE Polska. Według danych CBRE, sprzedaż internetową z dostawą w Polsce najczęściej oferują popularne marki przystępnej cenowo odzieży i dżinsów – 62% z nich ma już sklepy internetowe z możliwością dostawy w naszym kraju. Kolejną grupą są sklepy ...
-
Koniunktura przemysłowa IX 2013
... proc.), chemikaliów i wyrobów chemicznych (plus 12 – spadek o 2 p. proc.). Negatywnie koniunkturę oceniają producenci odzieży (minus 6 – podobnie jak przed miesiącem) oraz metali (minus 6 – spadek o 4 ... przewidywane jest utrzymanie wzrostu popytu oczekiwanego przed miesiącem, sprzedaż może rosnąć nieco szybciej niż prognozowano w sierpniu. Przyszła ...
-
Nowe zezwolenia w ŁSSE
... szeroki asortyment środków kosmetycznych, łącznie ok. 600 produktów oferowanych w 16 markach. Sprzedaż odbywa się na całym obszarze Ukrainy. Od 2008 r. Grupa eksportuje swoje wyroby ... jest dostawcą nie tylko elementów z tworzyw sztucznych do pralek, suszarek do odzieży czy zmywarek, ale również części dla branży elektro, a od roku 2010 również ...
-
Internetowe sklepy sportowe – ranking 2014
... aspektach nie zawsze dobrze sobie radzą. Pomylone rozmiary lub kolory w przypadku odzieży sportowej, obuwia i ochraniaczy nie należą do rzadkości. Do tego ... , dla Rowerów i Akcesoriów najwyższa sprzedaż przypada od marca do sierpnia, dla Sportów Drużynowych obserwuje się w miarę równomierną sprzedaż w ciągu całego roku. Zauważalny wzrost sprzedaży ...
-
Koniunktura przemysłowa III 2015
... plus 14 w lutym), maszyn i urządzeń (plus 16 w marcu, plus 12 w lutym). Jedynie producenci odzieży (minus 12 w marcu, minus 11 w lutym) oraz skór i wyrobów ze skór (minus 5 w marcu ... ich sytuacja nie ulega zmianie. Po raz pierwszy od stycznia 2015 r. bieżący popyt, sprzedaż i sytuacja finansowa są oceniane mniej niekorzystnie. Prognozy w tym zakresie ...
-
Wakacje 2016: są chętni na urlop w październiku
... turystyki wyjazdowej Nadal wysoki wzrost sprzedaży wycieczek W trzecim pełnym tygodniu września sprzedaż wycieczek w systemie MerlinX wykazała kolejny wzrost, tym razem podobnie jak w poprzednim raporcie ... na zakupy żywności, nieco większe ma na zakupy odzieży i obuwia, jeszcze większe na bardziej kosztowne dobra trwałego użytku, a największe ...
-
Koniunktura przemysłowa XI 2016
... w listopadzie, plus 14,3 w październiku). Negatywne oceny koniunktury sygnalizują producenci odzieży (minus 10,7 w listopadzie, minus 10,6 w październiku), skór i wyrobów ze skór (minus ... 14,2%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt i sprzedaż oceniane są bardziej niekorzystnie niż w październiku, diagnozy ...
-
Wakacje 2017: tylko Tunezja tańsza niż rok temu
... istotnych grup towarów: tekstyliów, odzieży, obuwia, RTV, AGD i mebli (traktowanych łącznie). Zielone pole pokazuje przyspieszenie ogólnej dynamiki sprzedaży detalicznej (czasem nawet trzykrotne) będące w dużej mierze efektem wsparcia popytu wypłatami z programu 500+. Widoczny jest duży wpływ nastrojów na sprzedaż w różnych grupach towarów i usług ...
-
Koniunktura przemysłowa III 2017
... w marcu, plus 15,0 w lutym). Negatywne oceny koniunktury sygnalizują jedynie producenci odzieży (minus 7,4 w marcu, minus 9,7 w lutym). 2) Budownictwo W marcu ogólny ... 18,4% i 7,9%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt i sprzedaż oceniane są mniej niekorzystnie niż przed miesiącem; diagnozy sytuacji ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2017
... 16,5 w maju, plus 20,0 w kwietniu). Negatywne oceny koniunktury sygnalizują jedynie producenci odzieży (minus 6,3 w maju, minus 1,2 w kwietniu). 2. Budownictwo W maju ogólny klimat ... i 7,8%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Zarówno bieżący popyt, sprzedaż, jak i sytuacja finansowa oceniane są mniej korzystnie niż przed ...
-
Powrót do zwolnienia: korekta VAT od towarów i środków trwałych
... art. 91 ust. 4 ustawy – w przypadku gdy w okresie korekty, o której mowa w ust. 2, nastąpi sprzedaż towarów lub usług, o których mowa w ust. 2, lub towary te zostaną opodatkowane ... ust. 7c zdanie drugie). Natomiast w odniesieniu do towarów handlowych (przykładowej odzieży), które zostały przez Wnioskodawcę nabyte z zamiarem wykorzystania ich do ...
-
Polska gospodarka dopisała
... Sprzedaż detaliczna w naszym kraju wzrosła w styczniu o 8,2 proc. w porównaniu do stycznia poprzedniego roku - poinformował we wtorek GUS. Zakupy odzieży ...
-
Umowy najmu w centrach handlowych - klauzula dot. czynszu od obrotu
... – klienci mogą w sklepach skorzystać z ekranów interaktywnych pozwalających na wirtualne przymierzenie odzieży, terminali clic & collect, urządzeń typu wearables – to wszystko powoduje przeniesienie części ... lub jedynie odbieranych w lokalu, niezależnie od tego, gdzie taka sprzedaż została sfiskalizowana. Inną kwestią, na jaką należy zwrócić uwagę, a ...
-
Jak pandemia zmieniła zachowania konsumentów? 3 główne trendy
... e-handel osiągnął swój szczyt, a sprzedaż żywności przez Internet w Polsce wzrosła o blisko 100% z miesiąca na miesiąc, wciąż oznaczało to zaledwie przekroczenie 1% progu udziału sprzedaży internetowej w sprzedaży detalicznej żywności ogółem. Istotny wzrost zakupów internetowych, można natomiast zauważyć w sektorze odzieży i obuwia. W kwietniu br ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
... rozciągnięcie zakupowego święta na cały miesiąc. Już w pierwszy weekend listopada sprzedaż naszych sklepów poszła mocno w górę i ten poziom utrzymywał się ... , że aż co trzeci Polak w czasie pandemii przerzucił się na kupowanie odzieży, kosmetyków i książek w sieci. Największym wzrostem sprzedaży za pośrednictwem internetu cieszyły się produkty ...
-
Siedem Mitów o Biznesie
... jest także spora ilość możliwości rozpoczęcia własnego interesu bez większej gotówki. Sprzedaż własnych umiejętności nie zawsze wymaga nakładów finansowych. Brak pieniędzy może być dla ... ." Ta gwarancja odnosi się nie tylko do telewizorów i lodówek, ale do odzieży, jubilerii, mebli, nawet kosmetyków. Czy można taką gwarancję zaoferować i wyjść na ...
Tematy: -
Tydzień 42/2004 (11-17.10.2004)
... wspólnie terminal w ST. Petersburgu za 1,2-1,5 mld USD. Udział chińskiej odzieży i tekstyliów w amerykańskim rynku sięga dziś 60%. Aż 50% butów i 70 ... (-4%) i Renault (-0,4%), oraz VW (-0,5%). W Europie Wschodniej od początku roku sprzedaż zmalała o 0,9%, a we wrześniu spadek wyniósł 18,8%. Narastają problemy w niemieckim gigancie w Volkswagenie ...
-
Marketing dla MSP - segmentacja rynku
... zdrowia i, co za tym idzie, potrzeba rekomendacji lekarza. Dla nabywców modnej odzieży dobrej jakości będzie się liczył styl życia i miejsce zamieszkania. W ... określić adresatów produktów lub usług, satysfakcjonujący klientów rodzaj dystrybucji (np. sprzedaż wysyłkowa do biur), a także wybrać kanał marketingowy (np. odpowiednia stacja radiowa). ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza VIII 2006
... wzrost o 8 punktów), mebli (plus 24 - wzrost o 7 punktów). Negatywne oceny formułują producenci: odzieży i wyrobów futrzarskich (minus 2 - spadek o 3 punkty), skór wyprawionych i wyrobów ze skór ... 12%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt i sprzedaż są oceniane korzystnie, lepiej niż w poprzednim miesiącu. ...
-
Faktoring a finansowanie działalności
... bowiem dużo niższe. Dobre efekty przynosi zastosowanie faktoringu w firmach, których sprzedaż charakteryzuje się dużą sezonowością. Kumulacja obrotu w krótkim okresie i ... najczęściej korzystają przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją i zbytem tekstyliów, odzieży, mebli, materiałów budowlanych, papieru i artykułów biurowych, sprzęt elektrycznego ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza II 2007
... poligraficzną (plus 28 – wzrost o 12 punktów). Niekorzystne oceny formułują jedynie producenci odzieży i wyrobów futrzarskich (minus 1 – spadek o 3 punkty). Producenci wyrobów chemicznych ... popytu i sprzedaży usług, a w konsekwencji także sytuacji finansowej. Bieżący popyt i sprzedaż oraz sytuacja finansowa są oceniane nadal bardzo korzystnie, choć ...