-
Jak 7. podwyżka stóp procentowych wpłynie na rynek mieszkaniowy?
... serwisu BIG DATA RynekPierwotny.pl, w lutym br. sprzedaż nowych mieszkań na siedmiu największych rynkach kraju była niższa rok do roku o 39 proc., natomiast w marcu już o 47,5 proc. Oznacza to, że nie tylko gwałtownie topnieje liczebność Polaków, których stać na zaciągnięcie kredytu ...
-
Nastroje konsumentów w kwietniu 2022 poprawiły się
W kwietniu 2022 nastroje konsumenckie poprawiły się. Z najnowszego komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawiły się zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 37,2 i był o 1,8 p. proc. wyższy w ...
-
Majówka 2022 droższa w Polsce niż za granicą
Tegoroczna majówka miała być zacznie łatwiejsza do zaplanowania, z powodu zniesienia wszystkich obostrzeń związanych z pandemią. Niestety na przeszkodzie stanęły tym razem strajki kontrolerów lotniczych. Może więc majówka w Polsce będzie lepszym pomysłem niż wypoczynek za granicą? Z analizy rankomat.pl wynika, że na pewno droższym. Z tego tekstu ...
-
Nastroje polskich konsumentów umiarkowanie pesymistyczne
Nastroje polskich konsumentów, pomimo wielu negatywnych czynników, takich jak wojna w Ukrainie, wysoka inflacja i rosnące stopy procentowe, spadają, ale nie tak gwałtownie, jak można by się spodziewać. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wskazuje raczej na umiarkowany pesymizm. W kwietniu 2022 roku Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli ...
-
Handel najbardziej zadłużoną branżą
... 297,5 mln zł i 251,1 mln zł. Najmniej zadłużone są firmy z woj. opolskiego (33,8 mln zł), świętokrzyskiego (36,2 mln zł) i podlaskiego (39,8 mln zł). Rekordzistą jest natomiast przedsiębiorstwo z Poznania, od którego wierzyciele próbują odzyskać 12,7 mln zł. Nowe wyzwania, ale i szanse Po ...
-
GfK: nastroje konsumenckie w Polsce znów w dół
Dalszy spadek nastrojów konsumenckich. W maju 2022 roku Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK spadł o 1,7 p.p. i wynosi obecnie -15,8. Średnia dla całej Unii to -22,2. Widać więc, że Polacy reagują na zawirowania gospodarcze i geopolityczne nieco spokojniej. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne ...
-
Stres w pracy dotyka codziennie co piątego Polaka
Polacy odczuwają w pracy duży stres. Jego poziom jeszcze bardziej zwiększył się w czasie pandemii. Z badania "People at Work 2022: A Global Workforce" przeprowadzonego przez firmę ADP, stresu w pracy doświadcza codziennie co piąty Polak. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak wielu pracowników dotyka stres w pracy? Do czego prowadzi nadmierny stres ...
-
W czerwcu 2022 gorsze nastroje konsumentów
W czerwcu 2022 pogorszyły się nastroje konsumentów - wynika z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego. Dotyczy to zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w czerwcu 2022 r. Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości niższe niż przed miesiącem. Największe spadki odnotowano dla ...
-
Workation i praca zdalna zagrożeniem dla pracodawców?
Pandemia sprawiła, że home office trafił pod strzechy i przestał być postrzegany jako osiągalny tylko dla nielicznych benefit pozapłacowy. Pójściem o krok dalej jest workation, czyli połączenie pracy zdalnej z odpoczynkiem. Na to jednak polscy pracodawcy nie są jeszcze gotowi, tym bardziej, że pewnych kłopotów przysparza im już sama praca zdalna - ...
-
GfK: mimo inflacji nastroje konsumentów w górę
W czerwcu 2022, mimo szalejącej inflacji, nastroje konsumenckie w Polsce poprawiły się. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł o 2,7 p.p. w stosunku do maja i wyniósł -13,1. Polska jest jednym z nielicznych krajów unijnych, w którym nie widać załamania w zakresie postaw nabywców. W przypadku średniej unijnej wskaźnik systematycznie spada. ...
-
Panattoni wybuduje Wrocław Logistics South Hub
... dla carsharingu. Wrocław Logistics South Hub to kolejna inwestycja tej skali, z którą rusza deweloper. W ubiegłym roku Panattoni rozpoczął realizację Campus 39 o docelowej powierzchni 200 000 m kw. Ogromna przestrzeń znajduje kolejnych najemców – m.in. na 80 000 m kw. prowadzone są operacje dla branży ...
-
Konsumenci w lepszych nastrojach w lipcu 2022
W lipcu 2022 nastroje konsumentów poprawiły się - wynika z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego. Dotyczy to zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w lipcu 2022 r. Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiły się oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz ...
-
Na co wskazują nastroje Private Equity? Nie jest dobrze
Deloitte prezentuje najświeższą odsłonę cyklicznego i realizowanego już od blisko dwóch dekad badania Central Europe Private Equity Confidence Survey. Po spadku nastrojów inwestorów w czasie pandemii i ponownym ich wzroście, który następował wraz ze znoszeniem obostrzeń, znowu mamy do czynienia ze spadającym optymizmem. Jest on związany przede ...
-
Fundusze private equity w gorszych nastrojach
Wybuch pandemii wstrząsnął rynkami, nie oszczędzając przy tym również funduszy private equity. I wprawdzie miniony rok okazał się niezwykle owocny, to jednak sytuacja panująca w I połowie bieżącego roku wyraźnie wskazuje na ochłodzenie nastrojów wśród inwestorów. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile zainwestowały w I półroczu bieżącego roku firmy ...
-
GfK: w lipcu nastroje konsumenckie lekko w dół
Po nieznacznej poprawie w czerwcu, w lipcu 2022 nastroje konsumenckie w Polsce nieco się pogorszyły. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK spadł o 2,4 p.p. w stosunku do poprzedniego miesiąca i wyniósł -15,5. Spadek nastrojów w Polsce nie jest gwałtowny. Gorzej sytuacja wygląda w Unii Europejskiej, gdzie średnia dla barometru wynosi już -27,3, co ...
-
Automotive: producenci części samochodowych zaskakują
... sektorowy w Santander Bank Polska. Dystrybutorzy nadal odczuwają zaburzenia dostaw, które dotyczą całych globalnych łańcuchów w motoryzacji. 61% badanych wskazało na nieznaczne, a 39% na istotne problemy w dostawach części od producentów w pierwszej połowie tego roku. Co ciekawe prawie wszyscy dystrybutorzy musieli się zmierzyć z podwyżkami ...
-
Konsumenci w gorszych nastrojach w sierpniu 2022
W sierpniu 2022 pogorszyły się nastroje konsumentów - wynika z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego. Dotyczy to zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w sierpniu 2022 r. Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości niższe niż przed miesiącem. Największe spadki odnotowano dla ...
-
GfK: w sierpniu nastroje konsumenckie mocniej w dół
W sierpniu nastroje konsumenckie w Polsce jeszcze bardziej się pogorszyły. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK spadł o 3,7 p.p. w stosunku do lipca i wynosi obecnie -19,2. Wskaźnik dla Unii Europejskiej nieznacznie się poprawił. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie ...
-
Dekarbonizacja transportu drogowego - cele unijne trudne do realizacji
Do 2030 r. unijna strategia dekarbonizacji transportu drogowego będzie potrzebować 280 mld euro inwestycji w punkty ładowania, sieci przesyłowe i zdolności produkcyjne energii odnawialnej. Do 2050 r. nakłady te powinny wzrosnąć do 1 bln euro. Tylko do końca dekady infrastruktura dla lekkiej i ciężkiej logistyki potrzebuje nawet 40,4 mld euro, nie ...
-
Inflacja, błędy polityczne i niepewność. Dokąd zmierza gospodarka światowa?
W miarę jak wstrzymywane są dostawy rosyjskiego gazu, trwa walka z inflacją i narasta niepewność polityczna, poprzedni niekorzystny scenariusz Allianz Trade stał się rzeczywistością. Trójca: niższy wzrost, wyższa inflacja i wyższe stopy uderzy jeszcze mocniej. Allianz Trade przewiduje, że globalny wzrost gospodarczy znajdzie się w ujemnym ...
-
Nastroje konsumentów gorsze w październiku 2022
Po lepszym wrześniu, nastroje konsumentów w październiku 2022 znów się pogorszyły - wynika z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego. Dotyczy to zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 45,5 i był o 1,3 p. ...
-
GfK: nastroje konsumenckie w Polsce wciąż kiepskie
Nastroje polskich konsumentów są nadal bardzo złe. W październiku Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł co prawda o 0,2 p.p. w stosunku do poprzedniego miesiąca, ale nadal jest na historycznie niskim poziomie -20,1. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw ...
-
Nastroje konsumentów w listopadzie 2022 nieco lepsze
Po gorszym październiku, w listopadzie 2022 roku nastroje konsumentów nieco się poprawiły - wynika z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego. Dotyczy to zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 44,0 i był ...
-
Nastroje konsumentów na niskim poziomie
W listopadzie 2022 Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł o 0,7 p.p. i wnosi -19,4. Nastroje wśród polskich konsumentów pozostają na niskim poziomie. Natomiast wskaźnik w Unii Europejskiej mocno odbił w górę. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, ...
-
Wysokość wynagrodzenia to ciągle tabu. Jak to zmienić?
... odpowiedzialności zatrudnionego (57 proc.). To, jak oczekiwania płacowe pracownika rysują się na tle obowiązującej w firmie siatki wynagrodzeń bierze pod uwagę 39 proc. firm. Przy czym należy podkreślić, że nie każda organizacja posiada takie zestawienie, które regularnie aktualizuje. Większa transparentność zasad wynagradzania ...
-
Rośnie liczba niewypłacalności firm. Zaległości sięgają 47,4 mln zł
... swoje piętno na gospodarce i zbiera żniwo wśród przedsiębiorstw, szczególnie tych najmniejszych. Jak pokazało badanie Narodowego Funduszu Gwarancyjnego, w ostatnich miesiącach aż 39 proc mikro i małych firm prowadzących sprzedaż produktów i usług w segmencie B2B odnotowało spadek liczby klientów i zleceń. Podobnie było z wartością sprzedaży. Przy ...
-
Czy Polacy popierają wejście do strefy euro?
Wejście do strefy euro już od dawna budzi w naszym społeczeństwie ożywioną dyskusję. Jak jednak wynika z zaprezentowanego przez Fundację Wolności Gospodarczej "Indeksu Eurosentymentu", w minionych trzech miesiącach istotnie przybrała ona na sile. Dlaczego temat wspólnej waluty znów stał się interesujący i co o wejściu do strefy euro myślą Polacy? ...
-
Nastroje konsumentów jeszcze lepsze w grudniu 2022
W grudniu 2022 dalsza poprawa nastrojów konsumenckich. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 41,9 i był o 2,1 p. proc. wyższy w ...
-
Inwestycje w ziemię: czy kupno działki jest opłacalne?
W czasach rekordowo nisko oprocentowanych lokat inwestycje w nieruchomości uchodziły za jedną z najbardziej bezpiecznych przystani. Obecnie banki proponują nam nieco lepsze oprocentowanie, z drugiej jednak strony aktualne uwarunkowania rynkowe nie należą do najłatwiejszych. Czy w takich realiach inwestowanie w ziemię nadal postrzegane jest jako ...
-
Nastroje konsumentów w styczniu 2023 znów w górę
Nowy rok przyniósł dalszą poprawę nastrojów konsumenckich. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 38,1 i był o 3,8 p. proc. wyższy w ...
-
Nastroje konsumentów w styczniu 2023 lekko w górę
Nastroje konsumentów w styczniu 2023 roku wciąż nie są najlepsze, choć widać poprawę. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł o 3,8 p.p. w stosunku do poprzedniego miesiąca i wynosi -13,4. Wskaźnik unijny wynosi w styczniu -22,2. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie ...
-
Przez wysokie ceny pary częściej kłócą się o pieniądze
Wysoka inflacja sprawiła, że koszty życia są coraz wyższe. Coraz większe problemy finansowe powodują, że jedna piąta par częściej kłóci się o pieniądze - tak wynika z najnowszego badania "Pieniądze powodem stresu dla par i singli", zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Najwięcej nieporozumień na tym tle jest w związkach ...
-
Coface: recesja ustępuje, stagflacja nabiera rozpędu
Barometr Coface to istotny głos w dyskusji o kondycji światowej gospodarki. Jego autorzy potwierdzają wprawdzie, że sytuacja na początku bieżącego roku zdaje się poprawiać, ale jednocześnie ostrzegają, że na huraoptymizm jest tu zdecydowanie za wcześnie. Recesja okazała się scenariuszem, który nie doczekał się realizacji, ale na horyzoncie ciągle ...
-
Nastroje konsumentów w lutym 2023 lepsze
Luty to kolejny miesiąc poprawy nastrojów konsumenckich. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 36,0 i był o 2,1 p. proc. wyższy w ...
-
5 razy "D", czyli jakie czynniki strukturalne wpływają na inflację?
Dział Analiz Allianz przedstawia opracowanie zatytułowane "Pięć D strukturalnie wyższej inflacji", w którym eksperci wskazują na czynniki strukturalne wywierające istotny wpływ na inflację. Ich zdaniem tytułowe "Pięć D" to demografia, dekarbonizacja, deglobalizacja, dług oraz digitalizacja. Streszczenie W ostatnich dekadach, a zwłaszcza od czasu ...