-
Nastroje polskich konsumentów w gorszym stanie
Po nieznacznej poprawie w styczniu, w lutym nastroje konsumentów znów się pogorszyły - wynika z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w lutym 2023 r. -17,4 i tym samym ...
-
Rynek pracy: kobiety wolą zarządzanie zespołem niż firmą?
Na przestrzeni ostatnich lat sytuacja kobiet na polskim rynku uległa znacznej poprawie, jednak niewątpliwie są jeszcze obszary, w których jest przestrzeń do poprawy. Potwierdzeniem tego są badania zrealizowane przez Hays Poland na potrzeby raportu „Kobiety na rynku pracy 2022”. Dowodzą one m.in., że kobiety coraz częściej piastują "stołki" ...
-
Nastroje konsumentów trochę lepsze w marcu 2023
Marzec to kolejny miesiąc poprawy nastrojów konsumenckich. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 35,6 i był o 0,4 p. proc. wyższy w ...
-
Nastroje Polaków niezmiennie złe
Zbliżająca się Wielkanoc nie poprawiła nastroju polskich konsumentów. Utrzymują się one wciąż na bardzo niskim poziomie. Niemal połowa Polaków spodziewa się dalszego wzrostu cen i bezrobocia. W przyszłość spoglądamy z obawą - wynika z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, ...
-
Co mówią CEO o gospodarce, problemach i przyszłości firm?
Nastroje panujące wśród CEO często postrzegane są jako swoistego rodzaju papierek lakmusowy sytuacji gospodarczej. Prezesi sondowani na potrzeby cyklicznego badania EY CEO Outlook Pulse mają umiarkowane prognozy odnośnie sytuacji gospodarczej. Na podkreślenie zasługuje przy tym fakt, że ankietowani z Polski prezentują się na tle innych jako ...
-
Nastroje konsumentów jeszcze lepsze w kwietniu 2023
Kwiecień 2023 to kolejny miesiąc poprawy nastrojów konsumenckich. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 32,2 i był o 3,4 p. proc. ...
-
Nastroje konsumentów w maju 2023 lepsze
Maj 2023 to kolejny miesiąc poprawy nastrojów konsumenckich. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 29,9 i był o 2,3 p. proc. wyższy w ...
-
Rynek turystyki odżywa, podróże służbowe także
Turystyka to jedna z branż, w którą najdotkliwiej uderzyły restrykcje związane z pandemią. Wiele jednak wskazuje na to, że sytuacja na rynku turystycznym już zdołała się unormować, Potwierdzeniem tego są wyniki opracowanego przez Mastercard raportu Travel Industry Trends 2023, który dowodzi m.in., że w pierwszych trzech miesiącach br. wydatki ...
-
Rynek pracy: rośnie znaczenie kobiet w biznesie
Z przeprowadzonej na zlecenie Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką przez wywiadownię gospodarczą Dun & Bradstreet Poland analizy pod względem wieku i płci 811 tys. osób zajmujących ponad milion stanowisk wynika, że blisko co trzecie kluczowe stanowisko w firmach zarejestrowanych w Polsce zajmuje kobieta. Największy udział kobiet zanotowano w grupach ...
-
Uczenie maszynowe a sztuczna inteligencja - jakie są różnice?
Wraz z kolejnymi wdrożeniami z zakresu AI, powstaje wiele nieporozumień co do sposobu jej działania. Przez jednych sztuczna inteligencja postrzegana jest jako futurystyczna, humanoidalna maszyna, a z drugiej strony dość często bywa mylona z procesem prostego uczenia maszynowego. Jakie istnieją różnice pomiędzy machine learning a AI? Eksperci ...
-
Nastroje konsumentów w czerwcu 2023 dalej w górę
Czerwiec 2023 to kolejny miesiąc poprawy nastrojów konsumenckich. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 28,2 i był o 1,7 p. proc. ...
-
Nastroje konsumentów wciąż na minusie, ale widać oznaki stabilizacji
Nastroje polskich konsumentów po znaczącej poprawie w maju, w czerwcu ustabilizowały się - wynika z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w czerwcu 2023 r. -6,7 i ...
-
FOMC trochę postraszył możliwością kolejnych podwyżek stóp w tym roku
... było jakiejś zdecydowanej tendencji na rynku metali szlachetnych (złoto -0,11 proc., srebro +0,03 proc., platyna -0,03 proc., pallad –0,39 proc.). Wszystkie opinie i prognozy przedstawione w niniejszym opracowaniu są jedynie wyrazem opinii autorów w dniu publikacji.
Tematy: komentarz walutowy, kursy walut, złoty, dolar, euro, funt, jen, rynek akcji, rynek surowców, komentarz giełdowy, WIG20, giełdy światowe, bitcoin -
Nastroje konsumentów w lipcu 2023 jeszcze lepsze
W lipcu 2023 nastroje konsumentów jeszcze bardziej się poprawiły. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 24,9 i był o 3,3 p. proc. ...
-
Gamedev: polska branża gier w drodze na szczyt?
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) prezentuje wyniki raportu „The Game Industry of Poland – report 2023” powstałego we współpracy z Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych, Ministerstwem Rozwoju i Technologii oraz przy wsparciu Game Industry Conference. Opracowanie rzuca światło na sytuację polskiej branży gier, wskazując m.in., że ...
-
Nastroje konsumenckie najwyższe od 2,5 roku
Nastroje polskich konsumentów w lipcu po raz kolejny poprawiły się i są najlepsze od 2,5 roku - wynika z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK– an NIQ company. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w lipcu ...
-
Zaległości targowisk i bazarów rosną wolniej niż w pandemii
... świeżość i wspieranie lokalnych przedsiębiorców Głównym celem wyprawy na bazar są produkty spożywcze, a przede wszystkim warzywa i owoce - wskazuje 94 proc. ankietowanych. 39 proc. kupuje tu też nabiał i pieczywo, a 27 proc. mięso i ryby. Blisko połowa respondentów (48 proc.) nabywa na bazarze odzież i obuwie ...
-
Plus wprowadza nową Mistrzowską Ofertę
... . Mistrzowska Oferta za 59 zł/mies. została przygotowana dla klientów Plusa, którzy równocześnie kupią albo przedłużą inny abonament głosowy za min. 39 zł/mies. lub Internet (mobilny/światłowodowy) za min. 19 zł/mies. Z Mistrzowskiej Oferty za 59 zł/mies. mogą skorzystać także klienci Polsat Box, którzy ...
-
Nastroje konsumentów w sierpniu 2023 dalej w górę
W sierpniu 2023 nastroje konsumentów jeszcze bardziej się poprawiły. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 22,3 i był o 2,6 p. proc. ...
-
Nowy rok szkolny i stary problem - brak nauczycieli
Przed 1 września 2022 roku dyrektorzy polskich szkół gorączkowo poszukiwali pracowników. Okazuje się, że po upływie 12 miesięcy nic się w tej kwestii właściwie nie zmieniło. Potwierdzeniem tego jest najnowsza analiza Grupy Progres, z której wynika, że problem braku nauczycieli nie stracił nic a nic na swojej aktualności. 23 sierpnia br., a więc ...
-
Nastroje konsumenckie w sierpniu na podobnym poziomie co w lipcu
W sierpniu 2023 roku nastroje konsumentów były zbliżone do lipcowych - wynika z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK– an NIQ company. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w lipcu 2023 r. -4,5 i spadł o ...
-
Branża automotive: stabilizacja i wyzwania
... ,9%. Kolejny rok 2021 odnotował już wzrost 13,2% Natomiast w roku 2022 wartość eksportu przemysłu motoryzacyjnego wzrosła o 21,6% i osiągnęła rekordową wartość ponad 39,7 mld euro. To nie tylko 21,56 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego, ale to także nowy rekord eksportu polskiej ...
-
Polski rynek hotelowy wykorzystuje swoje przewagi
Sytuacja na rynku hotelowym w tegoroczne wakacje była dynamiczna. Udany początek roku dał nadzieję na dobry sezon wakacyjny, czerwiec i lipiec nieco pogorszyły nastroje, ale słoneczny sierpień sprawił, że lato 2023 można zaliczyć do udanych. Obłożenie hoteli było wyższe niż w 2019 roku. Ceny noclegów na polskim rynku, mimo przeciętnego 10 proc. ...
-
Cena kakao o krok od swego szczytu z 2011 roku, kurs USD/TRY najwyżej w historii
... wczorajszym spadku o 1,83 proc. Na rynku metali taniały dziś rano złoto (-0,29 proc.), srebro (-1,72 proc.) i platyna (-0,39 proc.), natomiast rosły ceny palladu (+0,26 proc.) i miedzi (+0,56 proc.). Cena kontraktów na kakao notowanych na ICE była wczoraj już ...
Tematy: komentarz walutowy, kursy walut, złoty, dolar, euro, funt, jen, rynek akcji, rynek surowców, surowce, ceny surowców, komentarz giełdowy, WIG20, giełdy światowe, bitcoin -
Branża motoryzacyjna notuje wzrost zadłużenia
... ) i najwyższą liczbę dłużników motoryzacyjnych (2385) znajdziemy na Mazowszu. Drugą pozycję zajmuje Górny Śląsk (40,5 mln zł i 1449 dłużników), a trzecią Wielkopolska (39 mln zł i 1252 dłużników). Najmniej problemów z finansami notują firmy w Opolskiem (4,3 mln z i 213 dłużników). Rekordowy dług należy do producenta części i akcesoriów ...
-
Stabilne nastroje konsumenckie we wrześniu 2023
We wrześniu 2023 roku nastroje konsumentów kształtowały się na poziomie zbliżonym do sierpniowego - wynika z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK– an NIQ company. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, we wrześniu ...
-
Nastroje konsumentów w październiku 2023 dalej w górę
W październiku nastroje konsumentów w dalszym ciągu się poprawiają. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w październiku 2023 r. Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiły się oceny obecnej sytuacji ...
-
Model biznesowy oparty na regeneracji: na czym polega i komu służy?
Lata pandemii stały się areną dla firm skupionych na wypracowaniu odporności na nagłe zawirowania i minimalizowaniu negatywnych skutków tych wydarzeń. Obecnie aż 56 proc. liderów globalnych korporacji uważa, że bieżące procesy transformacji biznesowej nie są w stanie sprostać pokładanym w nich nadziejom i oczekiwaniom. Coraz wyraźniej ...
-
Nastroje konsumenckie w Polsce stabilne od pół roku
W październiku 2023 roku nastroje konsumentów kształtowały się na poziomie zbliżonym do wrześniowego - wynika z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK– an NIQ company. To już szósty miesiąc z rzędu podobnych wyników. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje ...
-
Nastroje konsumentów w listopadzie 2023 jeszcze lepsze
Nastroje konsumentów w dalszym ciągu się poprawiają. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w listopadzie poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 15,1 i był o 2,8 p. proc. ...
-
Nastroje konsumenckie nieco gorsze w końcówce roku
W grudniu 2023 roku nastroje konsumentów nieco się pogorszyły w stosunku do poprzedniego miesiąca - wynika z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK– an NIQ company. W grudniu 2023 r. wskaźnik nastrojów konsumenckich w Polsce nieznacznie spadł, do poziomu -3 jednostek. Jednak na przestrzeni całego roku wskaźnik ...
-
Dezinformacja największym z globalnych ryzyk
Mamy początek roku, a więc tradycyjnie już przyszedł czas na prezentację najświeższej odsłony raportu Global Risks Report - corocznej publikacji Światowego Forum Ekonomicznego wskazującego największe ryzyka, z jakimi może przyjść nam się zmagać w nadchodzących miesiącach. Niestety lektura tego opracowania nie nastraja nazbyt optymistycznie - jego ...
-
Nastroje konsumentów lepsze w styczniu 2024
Nowy Rok nastroił konsumentów optymistycznie. Z komunikatu GUS wynika, że w styczniu 2024 odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 12,6 i był o 2,6 p. ...
-
Najwyższy czas uwierzyć w aktywizację zawodową seniorów
O tym, że sytuacja demograficzna Polski jest co najmniej niepokojąca, mówi się już od dawna. Starzejące się społeczeństwo rodzi nowe wyzwania po stronie pracodawców. W szczególności chodzi tu o aktywizację zawodową starszych pokoleń. A z tym niestety nie jest u nas najlepiej. Dobitnie podwierdza to "Golden Age Index", według którego wykorzystanie ...
-
Historyczne rekordy na Wall Street
... w kierunku 4,12 proc. 2-letnie papiery osiągnęły nowy lokalny szczyt na poziomie 4,42 proc. a pod koniec dnia w piątek wykonały korektę w kierunki 4,39 proc. Piątkowe i czwartkowe wzrosty spowodowały, że tworząca się formacja RGR na Dow Jones lub SP500 została zanegowana i jak na razie ...