-
Popularność serwisów wideo
... analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu w Polsce, pochodzących z badania Interbus TNS OBOP.
-
Programy informacyjne w TV X 2006
Najwyższą oglądalnością wśród programów informacyjnych nadal cieszą się "Wiadomości". O godz. 19.30 TVP1 wybiera 64 proc. Polaków - wynika z badania TNS OBOP. Program ten to także najczęściej celowo wybierany program informacyjny. Niemal połowa Polaków specjalnie włącza telewizor aby obejrzeć właśnie "Wiadomości". Drugie ...
-
Pielęgnacja skóry i włosów wg Polaków
... czwarta Polaków (26%) przyjmowała w ciągu ostatniego roku preparaty poprawiające wygląd skóry, włosów i paznokci -wynika z badania OTC TRACK, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Mężczyźni korzystają z nutrikosmetyków pięć razy rzadziej niż kobiety. Dla mężczyzn najbardziej motywujące do korzystania z tych preparatów są względy zdrowotne, natomiast ...
-
Reklama w telewizji XI 2006
... , największym zainteresowaniem reklamodawców cieszył się TVN - niemal 270,0 mln zł, co w porównaniu z listopadem 2005 r. oznacza wzrost wydatków o 51,9% - wynika z raportu TNS OBOP. TVN jest liderem rynku już trzeci miesiąc z rzędu. Na drugim miejscu uplasował się Polsat, w którym reklamodawcy zostawili 206,7 mln zł ...
-
Prezenty kupujemy w internecie
... łowimy w sieci. Cześć internetowych sklepów z powodu tłoku już teraz ostrzega klientów przed zostawianiem sprawunków na ostatnią chwilę - informuje Metro. Według TNS OBOP w 2003 r. 22 proc. Polaków dokonało przynajmniej jednej transakcji w internecie. W 2005 r. zrobiła to już ponad połowa z nas - podaje ARC Rynek i Opinia ...
-
Kredyty świąteczne pod lupą UOKiK
... niższe niż 800 zł, wydatki na produkty przedświąteczne wynoszą średnio 180 zł, jeśli wyższe niż 3 tys. zł – 420 zł. Z badań TNS OBOP zleconych przez UOKiK wynika również, że na zakupy w tym szczególnym okresie najchętniej wybieramy się do centrów handlowych oraz super– i hipermarketów ...
-
Optymistyczni przedsiębiorcy
... biurokrację, wysokie koszty zatrudnienia oraz negatywny wpływ polityki na rozwój polskiej gospodarki. W Polsce, w anonimowych ankietach telefonicznych, które zostały przeprowadzone przez TNS OBOP na przełomie listopada i grudnia 2006 r., zostało przepytanych 250 przedsiębiorców.
-
Polscy seniorzy i Internet
... zakłada, że za kilka lat będziemy mogli przez Internet wyrobić nowy dowód osobisty, prawo jazdy, paszport i rozliczyć się z fiskusem. Badania TNS OBOP wskazują, że prawie połowa Polaków korzysta z zasobów sieci szukając miejsca na spędzenie wakacji. Wartość sprzedaży usług turystycznych sprzedawanych przez Internet ...
-
Czytelnicy dzienników: lojalni czy nie?
... czytelników. Na tym tle znacznie korzystniej przedstawia się sytuacja się tytułów regionalnych. To wnioski z badania czytelników prasy przeprowadzonego przez TNS OBOP z użyciem tzw. Conversion Model, łączącego pomiar lojalności z pomiarem satysfakcji czytelników. Większość czytelników każdej z codziennych gazet o zasięgu ogólnopolskim to czytelnicy ...
-
Świąteczne zakupy - na co należy uważać?
... być dla nas cennym źródłem informacji, dzięki którym zrobimy bezpieczne i zgodne z naszymi oczekiwaniami zakupy. Niestety, jak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie UOKiK dla 78 proc. kupujących żywność najważniejsza jest cena. Pochłonięci świątecznymi przygotowaniami kupujemy „na czas”, mimo to cieszy ...
-
Nie daj się oskubać
... na drogę sądową. Jak wynika z badań społecznych wiedza na temat tej instytucji wzrasta. Nadal jednak jest niewielka – jedynie 9 proc. ankietowanych (TNS OBOP na zlecenie UOKiK, 2007) wie o działalności rzeczników konsumentów. Tymczasem dzięki ich pomocy jest szansa na skuteczniejsze egzekwowanie swoich praw, a jednocześnie ...
-
Najchętniej oglądane programy telewizyjne
... 27 minut dziennie, z czego 43,6% tego czasu zajęło oglądanie seriali (22%), programów rozrywkowych (11,1%) oraz programów informacyjnych (10,5%) - wynika z raportu TNS OBOP. Wśród najpopularniejszych cyklicznych programów w telewizji znalazły się: zakończone w sobotę (2 czerwca br.) show "Jak oni śpiewają?" oraz serial "Skazany na śmierć ...
-
Prawa konsumenta podczas wyprzedaży
... . Rozpoczął się okres sezonowych wyprzedaży - Urząd przypomina o prawach konsumentów korzystających z "super okazji". Z najnowszych badań, przeprowadzonych na zlecenie Urzędu przez TNS OBOP wynika, że większość z nas planuje codzienne zakupy. Spontaniczne decyzje handlowe stanowią ok. 20 proc., a najważniejszym kryterium naszych wyborów jest nadal ...
-
Polubowne sądy konsumenckie mało popularne
... . O tym, że można taniej i szybciej, a wyrok ma moc równą rozstrzygnięciu sądu powszechnego - informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie UOKiK wynika, że aż 76 proc. Polaków nigdy nie słyszało o polubownych sądach konsumenckich, które działają już od szesnastu ...
-
UOKiK: zabawki a bezpieczeństwo dzieci
... , że np. nieprawidłowy montaż zabawki może sprawić, że stanie się ona niebezpieczna dla dziecka. Badania przeprowadzone na zlecenie UOKiK przez TNS OBOP pokazują, że najrzadziej instrukcje obsługi i konserwacji czytamy właśnie w przypadku zabawek - robi to tylko jedna trzecia Polaków. Kontrola wykazała ponadto, że ...
-
Popularni rzecznicy praw konsumenta
... chętniej korzystają z pomocy rzeczników konsumentów – w 2006 roku udzielili oni ponad 170 tys. porad i informacji. Mimo to prawie połowa badanych przez TNS OBOP ma problem ze wskazaniem organizacji albo instytucji zajmującej się ochroną konsumentów. Dlatego już po raz trzeci Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ...
-
Elastyczne formy zatrudnienia mało popularne
... uznało, że flexi-praca ma pozytywny wpływ na ich relacje z pracownikami. Więcej niż co drugi Polak chciałby pracować z domu – według badania TNS OBOP na zlecenie organizatorów kampanii „Bądź flexi”. Jedna z form elastycznej pracy – telepraca jest usankcjonowana prawnie dzięki nowym przepisom w kodeksie pracy, regulującym ...
-
Świąteczne wydatki Polaków 2007
... jak przed rokiem, zdecydowana większość Polaków (89%) planuje podarować swoim bliskim upominki gwiazdkowe. Jak wynika z raportu "Świąteczne wydatki" przygotowanego przez TNS OBOP, przeciętny obywatel przeznaczy na ten cel w tym roku średnio 277 zł. Oznacza to, że wydamy na prezenty ponad 7,5 miliarda zł ...
-
Prawa konsumenta: łatwiejsze dochodzenie roszczeń
... jest nowe narzędzie, które ułatwi dochodzenie roszczeń - 21 grudnia 2007 r. weszła w życie ustawa o nieuczciwych praktykach rynkowych. Wyniki badań przeprowadzanych przez TNS OBOP na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie pozostawiają złudzeń – aż 44 proc. z nas nie odróżnia, które informacje zawarte w przekazach reklamowych ...
-
Sylwester z TV: Polsat liderem
... z Wrocławia obejrzało o 27 tys. osób więcej, niż na Polsacie, choć udziały tej drugiej stacji były wyższe i wyniosły 25,3% - wynika z raportu TNS OBOP. Transmitowane w trzech stacjach wieczory sylwestrowe w Warszawie (TVN), Krakowie (Polsat) i Wrocławiu (TVP2) oglądało przed szklanym ekranem średnio 7,5 mln Polaków. Pod względem ...
-
Satysfakcja z pracy u połowy menedżerów
... średnich uważa również, że trudno jest znaleźć obecnie satysfakcjonującą pracę. Informacje o badaniu Badanie ilościowe na zlecenie Reed przeprowadził TNS OBOP w dniach 26 października –9 listopada 2007 r. metodą CATI (telefonicznych wywiadów wspomaganych komputerowo). Zrealizowano 600 wywiadów z pracownikami specjalizującymi się w następujących ...
-
UOKiK: fałszywe promocje świąteczne
... o zakupie towaru lub usługi – im atrakcyjniejsza tym większa pokusa dla konsumenta. Nie może więc dziwić, że prawie połowa badanych przez TNS OBOP na zlecenie UOKiK przyznaje, że decydując się na poważniejszy zakup – np. sprzętu RTV – sprawdza, czy jest dostępny w promocji. Ostatnia kontrola ...
-
Telewizja cyfrowa wg Polaków
... podstawowych programów TV w cyfrowej jakości. 78 proc. pytanych, uważa, że dostęp do platformy cyfrowej powinna zapewnić telewizja publiczna - wynika z badań TNS OBOP przeprowadzonych dla Instytutu Globalizacji. Polacy chcieliby, aby telewizja publiczna uruchomiła polską platformę cyfrową, która powinna być dostępna nieodpłatnie dla ponoszących ...
-
Menedżerowie szukają pracy przez Internet
... , różnorodne formy ogłoszeń i niestandardowe kanały komunikacji skutecznie przyciągają uwagę. Informacje o badaniu Badanie ilościowe na zlecenie Reed przeprowadził TNS OBOP w dniach 26 października –9 listopada 2007 r. metodą CATI (telefonicznych wywiadów wspomaganych komputerowo). Zrealizowano 600 wywiadów z pracownikami specjalizującymi się ...
-
Polacy i Ukraińcy o Euro 2012
... . Informacje o badaniu Raport został opracowany przez On Board PR i San Markos Agencję Reklamową na podstawie badań opinii publicznej zrealizowanych przez TNS OBOP w lutym 2008 roku na ogólnokrajowej, reprezentatywnej, losowo dobranej próbie dorosłych mieszkańców Polski i Ukrainy. Do pobrania:
-
Menedżerowie a zakładanie własnej firmy
... , a to zupełnie odbiega od standardów przyjętych w bankowości – dodaje specjalistka Reed. Informacje o badaniu Badanie ilościowe na zlecenie Reed przeprowadził TNS OBOP pomiędzy 26 października a 9 listopada 2007 roku metodą CATI (telefonicznych wywiadów wspomaganych komputerowo). Zrealizowano 600 wywiadów z pracownikami specjalizującymi się ...
-
Uchodźcy w oczach Polaków 2008
Od 20 do 22 czerwca 2008 r. obchodzono w Polsce Dzień Uchodźcy. Dwa tygodnie później TNS OBOP przeprowadził na zlecenie Wysokiego Komisarza ONZ do spraw Uchodźców sondaż opinii Polaków na temat percepcji uchodźców. Respondentów zapytano czy słyszeli o ...
-
Wprowadzenie waluty euro: 52% Polaków za
... jest za wprowadzeniem w Polsce wspólnej waluty europejskiej. Jeszcze więcej rodaków chce, aby stało się to już 2011 roku - wynika z sondażu TNS OBOP przeprowadzonego na zlecenie "Dziennika". Choć 32 proc. społeczeństwa sprzeciwia się wprowadzaniu euro w 2011 roku, rząd uważa, że jest to osiągalne ...
-
Wybór studiów a szanse na rynku pracy
... Prognozowania Popytu na Pracę, do 2010 roku najbardziej poszukiwani będą m.in. inżynierowie-specjaliści. Na deficyt absolwentów kierunków ścisłych wskazują również badania TNS OBOP. W 2013 roku zapotrzebowanie w przemyśle może sięgnąć nawet 47 tys. osób. Koncentracja szkolnictwa wyższego w regionie centralnym Rynekpracy.pl podaję, że w roku ...
-
Polubowne sądy konsumenckie opłacalne
Trzy czwarte Polaków nigdy nie słyszało o polubownych sądach konsumenckich (TNS OBOP, 2007). Właśnie dlatego przez dwa przedświąteczne tygodnie - między 1 a 15 grudnia 2008 r. - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wspólnie z Inspekcją Handlową prowadzi kampanię ...
-
Świąteczne wydatki Polaków 2008
Jak wynika z raportu "Świąteczne prezenty i wydatki" przygotowanego przez TNS OBOP, statystyczny Polak przeznaczy w tym roku na zakup prezentów świątecznych średnio 258 zł, a na pozostałe wydatki świąteczne - 417 złotych. Oznacza to, ...
-
Uwaga na świąteczne ataki internetowe
... Software, producent oprogramowania antywirusowego, przestrzega przed podejrzanie atrakcyjnymi ofertami wcześniej nieznanych sklepów internetowych. Z raportu "Świąteczne prezenty i wydatki" przygotowanego przez TNS OBOP wynika, że Polacy przeznaczą w tym roku na świąteczne zakupy około 20,5 miliarda złotych. Zdaniem G DATA w świetle szybko rosnącej ...
-
Nieuczciwe praktyki rynkowe PZFD ukarane
... kolejna decyzja wydana na podstawie ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Nowe prawo obowiązuje już ponad rok. Wyniki badań przeprowadzanych przez TNS OBOP na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie pozostawiają złudzeń – aż 44 proc. z nas nie odróżnia, które informacje zawarte w przekazach reklamowych ...
-
Bankowość online: błąd banku może odstraszyć klienta
... likwidują jednak naszych obaw przed zagrożeniami, które – choć rozsądniejsze niż dawniej – nadal istnieją. Według badania przeprowadzonego w marcu 2008 roku przez TNS OBOP, tylko 10% osób nie dostrzega żadnych niebezpieczeństw w bankowości internetowej. Prawie połowę ankietowanych niepokoi możliwość włamania na konto, 13% boi się ...
-
Sytuacja na rynku pracy w dobie kryzysu
... cały czas rozwijać się i zdobywać nowe doświadczenia i kwalifikacje” – dodaje Iovane. Co dalej? Nastroje ekonomiczne Polaków wyraźnie pogarszają się. Ostatnie badanie TNS OBOP pokazuje, że w I kwartale 2009 roku Wskaźnik Nastrojów Społecznych obniżył się o 17,9 pkt. w stosunku do ostatniego kwartału 2008 roku i wyniósł 88 ...