-
Branża turystyczna a wydatki na reklamę 2014
... 30-procentowym wzrostem liczby turystów, którzy zdecydowali się na wakacje z touroperatorem. Rośnie również grono tych, którzy decydują się na samodzielną organizację wyjazdu. W świetle tych statystyk informacja o wzroście wydatków, które branża poczyniła na reklamę, nie powinna zaskakiwać. W 2014 roku na promocję wydano 188 milionów złotych, czyli ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... do 2014) i reklama ogłoszeniowa (6% rocznie). Wydatki na display stanowiły w 2011 roku 36% wydatków na reklamę w Internecie. Analitycy ZenithOptimedia przewidują, że do 2014 te proporcje wzrosną do 40%. ZenithOptimedia przewiduje, że reklama w Internecie zwiększy swój udział w rynku reklamowym z 16% w 2011 do 21,4% w 2014. Wydatki na reklamę ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... ZenithOptimedia prognozuje, że globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2013 r. o 3,5%, a światowy rynek reklamy osiągnie na koniec roku wartość 505 miliardów dolarów. Obniża tym samym poprzednią prognozę mówiącą o wzroście rynku o 3,9%, zakładając jednocześnie wyższy od poprzednio prognozowanego wzrost rynku w latach 2014 i 2015 – odpowiednio ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... najwięcej nowych dolarów na globalny rynek reklamy. W latach 2013-2016 USA powinny przynieść 26% z 94 mld USD, o które powiększy się globalny rynek. Globalne wydatki reklamowe według podziału na media Internet jest wciąż najszybciej rosnącym medium. W 2013 roku globalne wydatki na reklamę w Internecie wzrosły o 16,2%, a w latach 2014–2016 będą ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
... , który przynosi najwięcej nowych dolarów na globalny rynek reklamy. W latach 2013-2016 USA powinny przynieść 26% z 90 mld USD, o które powiększy się globalny rynek. Globalne wydatki reklamowe według podziału na media Internet jest wciąż najszybciej rosnącym medium. W latach 2014–2016 globalne wydatki na reklamę w Internecie będą rosły średnio ...
-
Wydatki na reklamę: Polska i świat 2013
... . W 2012 wydatki reklamowe w tym regionie wzrosły tylko o 2,6%, głównie z powodu zmniejszenia wymiany handlowej z Chinami i innymi szybko rosnącymi rynkami. W 2013 roku spodziewany jest wzrost obrotów handlowych, a wraz z nimi, i ze wzrostem zaufania do globalnej gospodarki, powinny wzrosnąć także wydatki na reklamę – o 4,5% w tym roku, 5% w 2014 ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014
... , który przynosi najwięcej nowych dolarów na globalny rynek reklamy. W latach 2014−2017 USA powinny przynieść 25% z 86 mld USD, o które zwiększą się globalne wydatki na reklamę. Na drugie miejsce listy największych rynków reklamowych awansowały w tym roku Chiny. Globalne wydatki reklamowe w podziale na media Najszybciej rosnącym segmentem reklamy ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
... na reklamę w magazynach z -16,2% na -16,5%, więcej stracą natomiast dzienniki – w 2012 roku spodziewamy się obniżenia wydatków na reklamę w dziennikach o 20,1%. Obniżenie prognoz dotyczy także reklamy zewnętrznej. W 2012 roku wydatki na reklamę ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy III kw. 2014
... wydatki na online po raz pierwszy przewyższą łączne wydatki na reklamę w dziennikach i magazynach (22,7%). Według analityków do 2016 roku wydatki na reklamę w Internecie będą stanowiły 28,3% globalnych wydatków reklamowych, co zmniejszy różnicę między udziałami Internetu i największego medium − telewizji − z 15,9% do 9,9%. Wydatki na reklamę ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy 2016
... roku wydatki na reklamę kinową wzrosną o 1,1%, natomiast w 2016 roku spodziewany jest wzrost o 1,7%. Prognoza dla europejskiego rynku reklamowego W 2014 roku, po kilku latach spadków, sytuacja na rynkach reklamowych w Grecji, Portugalii, Hiszpanii i Irlandii znacznie się poprawiła. Dobra passa rynku reklamowego w Grecji odwróciła się na początku ...
-
Miliardowe wydatki na reklamę. Handel nie szczędzi na promocji
... na który przypadło 32% wszystkich wydatków. W dwóch poprzednich latach najmniejsze wydatki na reklamę cechowały styczeń i luty, w marcu i kwietniu wydatki rosły. Najprawdopodobniej schemat ten powtórzy się także w tym roku – mówi Anna Lipińska, Group Account Director, Codemedia. Reklamodawcy Największe wydatki na reklamę ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... na reklamę w internecie i 1,7% wydatków na reklamę we wszystkich mediach. Analitycy ZenithOptimedia szacują, że do 2015 roku globalne wydatki na mobile sięgną kwoty 33,1% mld USD, co będzie stanowiło 25,2% wydatków na reklamę online i 6% wszystkich wydatków na reklamę. Już od połowy lat 90-tych wydatki na reklamę ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2015 r.
... na reklamę usług zdrowotnych. Jednocześnie okazuje się, że środki, które popłynęły na promocję farmaceutyków i parafarmaceutyków, były nieco skromniejsze – o 3% - niż w poprzednim kwartale, ale o 4% wyższe niż w analogicznym okresie 2014 roku. Najwięcej wydano na reklamę ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... na reklamę cała branża finansowa, a więc banki, ubezpieczyciele, firmy leasingowe, firmy udzielające kredytów i pożyczek, biura maklerskie oraz fundusze inwestycyjne. Tradycyjnie już największa część ich budżetów sfinansowała materiały promocyjne emitowane w telewizji. Podkreślić należy jednak, że wydatki na ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013
... wydatki na reklamę na poziomie sprzed roku. Po pierwszych 3 kwartałach br. całkowite wydatki na reklamę branży zamknęły się kwotą prawie 788 mln zł (dane cennikowe). Oznacza to, że średni koszt reklamy jednego, sprzedanego auta wśród największych reklamodawców (Toyota, Skoda, Renault) wyniósł 4 097 zł (zeszłoroczne wydatki ...
-
Telekomunikacja a wydatki na reklamę w 2013
... wydatki na reklamę. Okazuje się, że nie inaczej dzieje się w przypadku głównych polskich operatorów - T-Mobile, Polkomtel i Orange ograniczają budżety reklamowe. Wyjątkiem okazuje się Play, który zatrudnił plejadę polskich celebrytów, licząc na ...
-
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
... występuje w przypadku dezodorantów i antyperspirantów – tu najwyższe inwestycje przypadają na drugi kwartał roku. Internet trzecią siłą, franczyza zyskuje na znaczeniu Coraz większą rolę w reklamie koncernów kosmetycznych odgrywa Internet. Wydatki na reklamę online’ową stanowią w 2014 roku już 11,6% całościowego budżetu, co uczyniło to medium ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... , biura maklerskie oraz fundusze inwestycyjne w czwartym kwartale 2015 r. wydały na reklamę łącznie blisko 132 mln zł. To o 15% mniej niż w analogicznym okresie 2014 r. Całość wydatków reklamowych branży finansowej w 2015 r. zamknęła się w kwocie 490 mln zł. Wydatki branży finansowej mają charakter sezonowy i wzrastają w drugim i czwartym ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... roku. Największy wzrost zaliczyła reklama kinowa. Wydatki na nią wzrosły aż o 91% w stosunku do trzeciego kwartału 2014. W tym kanale ulokowano 8% budżetów, czyli ponad 18 milionów złotych. Natomiast na radio przeznaczono ponad 5 milionów zł, co stanowi 2% SOS. Ogromne nakłady finansowe na reklamę telewizyjną i kinową w tej kategorii nie ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... wydatki na telewizję, głównie kosztem radia Producenci środków farmaceutycznych najchętniej promują swoje produkty w telewizji. W IV kwartale 2015 ulokowali w tym kanale ponad 196 milionów złotych, co stanowiło 70,3% SOS. Coraz wyższe budżety przeznaczane są w tym sektorze także na reklamę ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2014 r.
... . W pierwszym kwartale 2014 r. instytucje finansowe przeznaczyły na reklamę w telewizji, radiu i prasie ponad 270 mln zł. To o 15 procent mniej niż rok wcześniej i o niemal połowę mniej niż w poprzednim kwartale. Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów i aplikacji Admonit, aż połowę tej kwoty stanowią wydatki tylko dziesięciu ...
-
Branża turystyczna a wydatki na reklamę I poł. 2015
... zwiększyć budżety reklamowe. Względem analogicznego okresu roku minionego wydatki na działania promocyjne wzrosły o 16 procent, sięgając 119 mln zł. ... Na trzecim miejscu znalazła się gastronomia, która - podobnie jak transport - wydała na reklamę niemal 31 milionów zł, przy czym w jej przypadku oznaczało to 4-procentowy spadek względem 2014 roku. Na ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2014 r.
... 2014 r. były pożyczki gotówkowe. Na ten cel wydano 98,4 mln zł, co stanowiło około 23 proc. całej zainwestowanej kwoty przez wszystkie podmioty finansowe na reklamę w tym kwartale. Z firm pożyczkowych najmocniej zaznaczyły swoją obecność Provident oraz Vivus przeznaczając na ten cel odpowiednio 24 i 19,5 mln zł. Na ...
-
Moda: wydatki na reklamę I poł. 2015 r.
... wydatki reklamowe, które w I półroczu br. branża modowa poniosła w związku z promocją swoich wyrobów. Największa część reklamowego tortu to reklamy w luksusowych pismach kobiecych. W podziale na ... wydatków stanowiły nakłady na reklamę poniesione przez firmy z kategorii okulary i soczewki (68% wzrostu w porównaniu z pierwszą połową 2014 roku), a 2% ...
-
Branża AGD a wydatki na reklamę w I poł. 2014 r.
... … 21.07.2014 r). Wraz ze wzrostem nakładów na reklamę, zmieniają się ... na reklamę zajął koncern Bosch Siemens, który zwiększył wydatki z 5 do blisko 16 mln zł. Na drugim miejscu uplasował się jedyny w zestawieniu polski producent – Amica, z wydatkami na poziomie 11,2 mln zł. Podium zamknął Samsung, będący zeszłorocznym liderem w wydatkach. Na ...
-
Branża modowa: wydatki na reklamę w 2014 r.
... w 2014 r. wydała na reklamę ponad 187 milionów złotych – w podziale na kategorie zdecydowanie dominuje sektor odzieżowy, z kolei na miejsce promocji najchętniej wybierane są magazyny dla kobiet – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. W 2014 roku największym reklamodawcą w kategorii moda była branża odzieżowa, która przeznaczyła na promocję ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2013
... na reklamę). Dodatkowo Adamed wsparł mediowo 4 inne farmaceutyki, które rok wcześniej pozbawione były działań reklamowych. Analiza wydatków w poszczególnych miesiącach wskazuje, że wydatki w 2013 roku były wyższe w każdym miesiącu z wyjątkiem maja, gdzie różnica jest minimalna. Wysokie wydatki ...
-
Wydatki na reklamę: prognozy 2014
... wydatki takich branż jak żywność, telekomunikacja oraz higiena i pielęgnacja. Szczególną uwagę warto poświecić wydatkom internetowym, które całkowicie zmieniają układ w rankingu branż liderów wydatków. Analitycy Equinox Polska spodziewają się, że branżą alokującą najwięcej środków w reklamę online będzie handel z udziałem na ...
-
Branża energetyczna a wydatki na reklamę 2012
... na reklamę skierowaną do odbiorców indywidualnych. Już teraz większość działań mediowych prowadzona jest w całym kraju, a jednym z przewodnich motywów komunikacji jest „gwarancja stałej ceny”. Celebryci promują energię Najsilniej na komunikację ogólnopolską już od kilku lat ukierunkowana jest Enea, która przeznacza ponad 80% budżetu na ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2015 r.
... na reklamę tego produktu Provident zajął 9 pozycję, zaś SKOK dopiero 16. Na drugim miejscu produktowym uplasowały się kredyty gotówkowe z kwotą oscylującą na 63 mln zł. Mocne, trzecie miejsce otrzymały konta osobiste ( ok. 50 mln zł). Ubezpieczyciele również nie spoczęli na ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę w IV kw. 2015 r.
... tej kategorii ze względu na dynamiczniejsze wydatki innych sektorów zmalał do 25%). Kategoria osiągnęła także najwyższy wynik w ujęciu całorocznym. W roku 2015 nakłady na reklamę słodyczy wyniosły ponad 262 mln złotych, stanowiąc 25% wszystkich wydatków i notując wzrost o 4% w stosunku do całego roku 2014. Producenci produktów zbożowych, przetworów ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną o ponad 15%, ale będą spadać
... na reklamy w gazetach, czasopismach, radiu i kinach łącznie, i stanowi 20% wszystkich wydatków na cyfrową reklamę display i paid search. Oczekuje się, że do 2024 roku wydatki na reklamę na ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2014 r.
... utrzymanie budżetów promocyjnych na poziomie sprzed roku. W rankingu reklamodawców mocniej niż zwykle zaznaczyła się obecność firm pożyczkowych: Vivus, Provident oraz Wonga znalazły się w czołówce zestawienia i przeznaczały na promocję więcej środków niż niektóre banki. W stosunku do drugiego kwartału 2014 roku wydatki reklamowe w branży finansowej ...
-
Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy
... Na drugim miejscu pozostaje Internet, z prawie dwa razy niższym udziałem na poziomie 27%. Co ciekawe, w tym medium również mamy do czynienia z redukcją wydatków o 16 mln zł! Trzecim medium jest radio i, mimo spadku o 3 mln zł, skupia ono ponad 5% udziału. Wydatki na outdoor i reklamę w magazynach pozostają na ... zaplanowany na drugą połowę 2014 roku. ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2014 r.
... na reklamy w telewizji, radiu i prasie niemal 24 mln zł. To 15 mln zł więcej niż w okresie styczeń - marzec. Poza pierwszą dziesiątką znalazł się natomiast Euro Bank oraz SKOK Stefczyka. Choć przeznaczyli na reklamę ...