-
Handel internetowy przed zmianami
... Przede wszystkim sprzedawca będzie musiał zadbać o przegląd środowiska prawnego i praktyki swojego sklepu internetowego (tj. regulaminów, formularzy zamówień, informacji o odstąpieniu) pod kątem ich zgodności z nowymi przepisami. Dodatkowo na witrynie internetowej sklepu trzeba będzie umieścić jasne informacje o tym, kto ponosi koszty zwrotu towaru ...
-
Trudno dogonić polski rynek e-commerce
... klientów, ceną i promocjami. Nie wystarczy już po prostu otworzyć sklepu. Jak przyznaje 62% respondentów, potrzebna jest skuteczniejsza promocja, zwiększenie lojalności ... benzynę, zniżki na usługi, nagradzają niemal za każdą czynność wykonaną w obrębie sklepu czy serwisu, a pomysłów wciąż przybywa. Gonimy najszybciej w Europie Według wspomnianego ...
-
Kupujący online słabo znają prawa konsumentów
... odpowiedziało poprawnie na pytanie o termin jaki klient ma na oddanie towaru do sklepu internetowego bez podania przyczyny. Obecnie czas ten wynosi 10 dni, natomiast dyrektywa ... . Musimy ją wykonać wspólnymi siłami. Klient wyedukowany na pewno wróci do sklepu, w którym został dobrze poinformowany i w którym dokonał udanej transakcji, a także poleci ...
-
Marki odzieżowe: rośnie sprzedaż online
... internetowego kanału sprzedaży przekonuje się coraz więcej znanych marek odzieżowych, które sukcesywnie udostępniają swoim klientom możliwość zrobienia zakupów bez odwiedzania sklepu naziemnego. Według analiz PMR (Raport Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2012), wiodącymi graczami na rynku handlu detalicznego odzieżą i obuwiem w Polsce ...
-
Zakupy online za granicą: dyskryminacja problemem
... konkurencji - Artykuł 101 TFUE. Przykładowe sprawy, które trafiły do ECC-Net: Polska konsumentka w czasie, gdy mieszkała w Wielkiej Brytanii posiadała kartę lojalnościową sklepu brytyjskiego, oferującego głównie kosmetyki, artykuły higieny osobistej oraz suplementy diety. Po powrocie do Polski postanowiła wykorzystać zgromadzone na karcie punkty ...
-
Spam I 2014
... ani nazwiska oraz podaje więcej niż jeden powód niezrealizowania dostawy. W styczniu trafiliśmy na niemieckojęzyczną masową wysyłkę phishingową, w której wykorzystano nazwę sklepu Amazon. Odbiorca został poinformowany, że w serwisie odnotowano próbę uzyskania dostępu do jego konta z komputera innej osoby. Odbiorca został poproszony o potwierdzenie ...
-
Sklepy internetowe - 5 grzechów, nie tylko przed Świętami
... , żeby nabyć upominki dla bliskich. Z jednej strony to znakomita okazja dla sklepu na zapisanie się złotymi sylabami w pamięci klienta, z drugiej – jeszcze większa szansa na ... , które pomagają zmierzyć się z problemem. 2. Brak odpowiedzi na email Nie powinno być sklepu bez żelaznej reguły: odpowiadamy na każdą wiadomość email. Zostawienie klienta bez ...
-
Boże Narodzenie: żniwa w e-commerce, łupy dla oszustów
... w przypadku stron, na których podajemy swoje dane do logowania. Sprawdzenie sklepu Zanim dokonamy zakupów w konkretnym sklepie warto zapoznać się z informacjami na jego temat ... nam, jako konsumentom oraz znać obowiązki, które spoczywają na właścicielu sklepu. W tym celu trzeba dokładnie czytać regulaminy oraz treść ofert sprzedażowych. Nieuczciwi ...
-
E-commerce: kto płaci za zwrot towaru?
... w jakich sytuacjach płaci za zwroty? Według badań 6 na 10 konsumentów nie skorzysta ponownie z oferty sklepu internetowego jeśli ten nie pokrywa kosztów ewentualnego odesłania zakupionego towaru. Zgodnie ... zasadach zwrotu zakupionych towarów oraz związanych z nimi kosztach. Z kolei konsument musi czytać regulamin sklepu internetowego, w którym robi ...
-
Płatności mobilne, beacony, inteligentne domy - najbliższa przyszłość
... mu informacji na temat promocji w momencie, gdy przekroczy próg sklepu, mogą zapewnić handlowcom przewagę konkurencyjną, a samych konsumentów zachęcić do robienia zakupów ... odbiór towarów zakupionych przez Internet w miejscach, takich jak wydzielona przestrzeń sklepu, centrum handlowe, paczkomat lub punkty ogólnodostępne, takie jak poczta czy ...
-
Zakupy w Internecie: tylko 1/3 klientów nie narzeka na jakość obsługi
... , w którym zapytano e-kupujących o doświadczenia zakupowe i wagę wiarygodności e-przedsiębiorców. Sondaż przeprowadzony przez IMAS International na zlecenie „Rzetelnej Firmy” dowodzi, że wiarygodność sklepu internetowego jest dla kupujących wręcz kluczowa. O jej istocie przekonanych jest aż 96% respondentów. Skąd zatem bierze się aż tak duży ...
-
Płatności w e-commerce wczoraj i dziś
... współczesnego klienta, który często robi research w sieci, po czym udaje się do sklepu offline w celu dokonania zakupu. Zdarzają się także sytuacje odwrotne, kiedy ... jedna - zwiększenie kanałów komunikacji i tym samym możliwości płatności, to szansa dla sklepu na dotarcie do szerszego grona klientów. Codzienne zakupy i płatności – online Powiedzenie „ ...
-
Sieci handlowe w social mediach I poł. 2016
... I półroczu 2016 roku opublikowano w social media. Prawie 8,5 mln interakcji świadczy o dużym zaangażowaniu internautów w proces zakupowy, który znacznie wykracza poza przestrzeń sklepu – wynika z najnowszego badania IMM. Biedronka prowadzi liczbą publikacji (110 tys.) oraz udostępnień (2,3 mln), tuż za nią Lidl i Tesco. W mediach społecznościowych ...
Tematy: Boże Narodzenie, sieci handlowe, IMM, monitoring mediów, Biedronka, Tesco, Lidl, social media -
Jak sprawdzić wiarygodność e-sklepu w 6 krokach
... oryginalnych, dlatego też otrzymując e-mail z ofertą handlową dotyczącą zakupu w e-sklepie, lepiej nie klikać w link przesłany w wiadomości, ale samodzielnie wpisać nazwę sklepu w wyszukiwarce. Krok 2. Zweryfikuj dane kontaktowe W zakładce kontakt sklep powinien umieścić swoje zasadnicze dane, a więc nazwę, adres siedziby firmy (nie skrytki ...
-
Wchodzisz w Czarny Piątek? Oferuj konkrety i nie drażnij lwa!
... uzyskania czy to w sklepie stacjonarnym, czy online. Klęska urodzaju W Stanach Zjednoczonych Czarny Piątek oznacza dla e-sklepów prawdziwy test. Ograniczony metraż sklepu, który w przedświątecznej gorączce przeżywa prawdziwe oblężenie klienta/cm2 spokojnie można porównać do ograniczonej przestrzeni wirtualnej, czyli do zasobów serwera, na którym ...
-
Bożonarodzeniowe chwyty marketingowe. Nie daj się wkręcić
... postarał się o nas i szczególnie przekonał, abyśmy weszli właśnie do niego. Rolą sklepu jest za to przekonanie nas, że potrzebujemy kupić więcej niż to ... istniał w przyszłym roku, dlatego nie przygotował standardowej oferty. Kluczem do sukcesu sklepu w czasie przedświątecznego szału zakupów jest zapach. Unoszący się aromat cynamonu, pomarańczy i ...
-
Kobiety w ciąży i matki na zakupach. Stres czy przyjemność?
... to towarzyszą mu wypowiadane uwagi z dezaprobatą, niemiłe spojrzenia aż po wyproszenie ze sklepu, restauracji, banku. Zestresowany rodzic w urzędzie i banku 73% rodziców deklaruje, ... mocną stroną większości dzieci, ale także i dorosłych. Z dziećmi chętniej pójdziemy do sklepu osiedlowego niż do dużego centrum handlowego, czy supermarketu. „W ...
-
Jak przygotować sklep internetowy na Czarny Piątek?
... się na smartfonach. Dlatego niezwykle ważne jest, aby dostosować stronę internetową sklepu na urządzenia mobilne i zapewnić klientom przyjazną nawigację na stronie, ... takich jak Shopify, SquareSpace, i BigCommerce może pomóc w stworzeniu sklepu internetowego zarówno internetowego, jak i mobilnego z zaawansowanymi funkcjami i opcjami, opracowanymi ...
-
Jak bezpiecznie korzystać z bankowości mobilnej?
... celu przejęcie hasła. Co więcej, zdarzają się sytuacje, kiedy aplikacje są dostępne bezpośrednio z poziomu sklepu Google Play. Warto sprawdzić czy strona internetowa banku prowadzi do tej samej aplikacji, którą mamy zamiar pobrać ze sklepu, spojrzeć na opinie użytkowników i pamiętać, że należy zaprzestać logowania się i zgłosić problem ...
-
Aplikacje zakupowe walczą o klienta
... tys, aplikacji, ale część z nich ciągle jest porozrzucana w innych miejscach sklepu. W ujęciu globalnym ilość aplikacji zakupowych nie jest wprawdzie przytłaczająca - stanowią one 3% apek ... pozyskania wysokiej jakości ruchu i zdobycie wysokiej pozycji w rankingu sklepu z aplikacjami” – podsumowuje Michał Pietruszka. Wyniki aplikacji zakupowych ...
-
Dobra luksusowe muszą zawalczyć o młode pokolenia
... jest idea connected store. – To miejsce łączące zalety tradycyjnego sklepu z możliwościami współczesnych technologii i handlu online. Choć stacjonarne sklepy nie ... stolicy Wielkiej Brytanii eksperymentalny butik, który rozpoznaje klientów z aplikacją sklepu i informuje sprzedawcę o ich zakupowych preferencjach. Dzięki interaktywnej przymierzalni ...
-
Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce. Jak to ugryźć?
... tylko dopasowanie mebli i akcesoriów do wnętrza, ale także pozwala na zakup produktów w sklepie internetowym. Szeroki potencjał technologii AR Rozszerzona rzeczywistość jest ... w sklepie stacjonarnym (który często posiada bardziej ograniczony, w stosunku do sklepu on-line, asortyment). Ułatwia wybór produktu jednocześnie zmniejszając ryzyko związane z ...
-
BLIK przyśpiesza szybkie przelewy Alior Banku
... ds. marketingu w Alior Banku. Jak to działa? Po zakupie na stronie internetowej sklepu klient wybiera sposób płatności – jeśli wskaże na opcję „Płacę z Alior ... tym miejscu widzi szczegóły transakcji – w tym jej kwotę oraz nazwę odbiorcy – zwykle sklepu internetowego lub danego operatora płatności). Wystarczy wpisać kod BLIK i potwierdzić go PINem ...
-
Koszyk Roku 2019. Najbardziej przyjazne sklepy internetowe
... Rozwiązania przyjazne dla klientów to m.in. automatycznie otwieranie wersji mobilnej sklepu, responsywność, czyli dostosowanie do różnych wielkości ekranów, zachowanie produktów ... miejscowości. - To tylko część obszarów, których poprawa może stanowić atut danego sklepu, na tym bardzo konkurencyjnym rynku – mówi Krzysztof Blinowski, z Twisto. Badanie ...
-
Długi e-commerce wzrosły o 50%. Pomoże Boże Narodzenie?
... rosnące oczekiwania klientów. Wskazując na trzy kluczowe czynniki przy wyborze sklepu internetowego, konsumenci podkreślają znaczenie nie tylko atrakcyjnej ceny, ale także szybkiej ... (door-to-door) jako czynnik zachęcający do skorzystania z oferty danego sklepu. Alternatywą dla mniejszych i początkujących sprzedawców jest prowadzenie działalności ...
-
Sklepy internetowe: 5 trendów, które pozostawi pandemia
... handlu internetowym na drugą połowę 2020 r. 1. Nieustająca promocja Banery wyskakujące po wejściu do sklepu ze zniżkę dla subskrybentów newslettera - jeśli klient poda e-mail, będzie można ... . Nierzadko po drugiej stronie będzie “siedział” bot, który przekaże konwersację pracownikowi sklepu, gdy pytania staną się zbyt trudne, jednak od razu upewni ...
-
Sprzedawcy gotowi na nowe zachowania konsumentów. Co zrobili?
... „Polacy i Black Friday 2020”). Sprzedawcy nie zapominają również o wrażeniach z zakupów w sklepie: 93 proc. detalistów podjęło kroki w celu przyciągnięcia klientów do sklepu, 50 proc. wprowadziło ograniczenie liczby klientów w swoich sklepach, aby zapewnić możliwość zachowania bezpiecznego dystansu, a 43 proc. wprowadziło więcej opcji płatności ...
-
Handel elektroniczny: ogromne wzrosty sprzedaży
... Internetu. W miarę jak kraje takie jak Stany Zjednoczone zaczynają się ponownie otwierać, sprzedawcy detaliczni i firmy będą musieli ponownie przemyśleć rolę sklepu (i pracowników sklepu) oraz to, w jaki sposób może on służyć jako kluczowy element obsługi klienta cyfrowego w 2021 roku. Perspektywy na przyszłość W ubiegłym ...
-
7 nowych trendów w zakupach online po pandemii
... , to wciąż dopiero pierwszy krok. Z czasem spersonalizowana powinna zostać sama zawartość sklepu bądź aplikacji mobilnej, tak by klient uruchamiając ją zobaczył w pierwszej ... marketplace przekonała producentów, że nie wszystkich klientów zdołają przyciągnąć do własnego sklepu, bo dla części z nich zakupy internetowe zawsze będą zaczynać się i ...
-
Zakupy w Amazonie? Uważaj na te oszustwa
... do tego celu danych kontaktowych znajdujących się na oficjalnej stronie platformy. Adres strony sklepu Amazon najbezpieczniej zapisać w zakładce w przeglądarce i za pomocą tej zakładki każdorazowo wchodzić na stronę sklepu – dodaje. Oszustwa wykorzystujące karty podarunkowe Jednym z najczęściej spotykanych sposobów oszustw związanych z zakupami na ...
-
Jak nowe technologie wspierają zakupy w sklepie stacjonarnym?
... w sklepie stacjonarnym, ale o sumę doświadczeń związanych z marką. Klient, który dociera do sklepu, wie już dokładnie czego chce i w wielu przypadkach wie więcej o produkcie ... jego dostawę. Wszystko to w konsekwencji prowadzi do zmiany dotychczasowego modelu sklepu stacjonarnego oraz jego roli, a także szerszego zastosowania nowych technologii do ...
-
Polacy o handlu internetowym
... temat ich produktów pozytywne opinie, mimo, że nie korzystali z usług danego sklepu lub nie kupili danego produktu. Usuwanie negatywnych opinii Ponad połowa badanych (59 ... w wyszukiwarce bez oznaczenia Ponad połowa respondentów (59%) uważa, że wysokie wyniki danego sklepu lub produktu są wysoko w wyszukiwarce dzięki opłaceniu reklamy, mimo iż nie ma ...
-
Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?
... zależą od dobrej woli przedsiębiorcy. Sprzedawca może (ale nie musi) przewidzieć w regulaminie sklepu taką ewentualność, określić termin i ustalić warunki np. tylko z paragonem i oryginalnymi metkami, ... – na co zwrócić uwagę? Sklep z UE Na niemieckiej domenie sklepu internetowego wyprzedaże są atrakcyjniejsze niż na polskiej – masz prawo kupić w ...
-
Inflacja zmienia zachowania konsumentów. Polowanie na niskie ceny?
... z listy upominków. 68% kupujących stwierdziło, że rozważy skorzystanie z planu finansowania sklepu lub planu spłat, aby zapłacić za prezenty w późniejszym terminie (27% ... osób stwierdziło, że gdyby produktu nie było w magazynie, poszliby do innego sklepu Towar w niewłaściwym miejscu i czasie może generować największe koszty dla sprzedawcy ...
-
Czy zakupy online robią już wszyscy?
... jednym może oznaczać straty w sprzedaży, ponieważ konsument chętniej wróci do sprawdzonego sklepu, niż skorzysta z nieznanej mu metody płatności na nowej stronie. To pokazuje, ... jest zaoferowanie różnorodności w tym obszarze – to przekłada się na silniejszą reputację sklepu, a co za tym idzie, możliwość zdobycia zaufania szerszej grupy konsumentów – ...