-
Tajemniczy klient: sklepy online
... potrafią ją przekazać. W ten sposób mogą przyczynić się do wzrostu zaufania klientów do swojego sklepu oraz ogólnie do zakupów w Internecie. E-mailowa obsługa klienta W ... której obsługa znacznie odbiegała od swoich konkurentów. Odstąpienie od umowy i zwrot towaru Zgodnie z obowiązującym prawem, w przypadku odstąpienia od umowy sklep powinien zwrócić ...
-
Najlepsze sklepy internetowe 2012
... i wykorzystują nowe technologie w prezentacji towaru, choćby prezentacje 3D i wirtualne manekiny. Minimalizuje to ryzyko złego wyboru. Co więcej, każdy towar, który kupimy, możemy do sklepu odesłać bez podania przyczyny. Wiele sklepów kusi też tym, że oferuje zwrot kosztów dostawy przy takiej wymianie towaru. Bezpieczeństwo w sieci – czy ...
-
Boisz się kupować przez internet? Poznaj prawa konsumenta
... sklepu internetowego: lektura obowiązkowa Gdy robimy zakupy w sklepie stacjonarnym, możemy dokładnie obejrzeć każdy produkt, a jeżeli mamy wątpliwości co do jakości czy specyfiki oferowanego towaru ... może również wstrzymać się z tym krokiem do czasu otrzymania zwracanej rzeczy albo dowodu jej wysłania. Co istotne, zwrot nie zostanie uznany, jeśli ...
-
Świąteczne zakupy online: pamiętaj o swoich prawach
... czy faktycznie taki prezent będzie trafiony. Zwrot pieniędzy, ale nie wszystkich kosztów Zrywając umowę ze sklepem internetowym, przysługuje nam zwrot kosztów zakupu danego przedmiotu oraz kosztów przesyłki towaru ze sklepu do nas. Sami natomiast musimy zapłacić za odesłanie towaru do sprzedającego. Wynika to bezpośrednio z przepisów prawa ...
-
UOKiK: 360 tys. zł kary dla Vision Express
... sklepu internetowego prowadzonego przez Vision Express, które ograniczały prawa e-klientów. Konsument, który kupuje przez Internet ma więcej możliwości niż klient sklepu stacjonarnego. Prawo daje internautom 10 dni na zwrot towaru ... jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca ma możliwość odwołania się do sądu. Pomoc dla konsumentów: rzecznicy ...
-
Podstawowe prawa konsumentów
... do sklepu, w zamian otrzymując zwrot wpłaconych pieniędzy. Wspomniane uprawnienie jest jednak ograniczone, skorzystać z niego możemy w określonych sytuacjach i pod określonymi warunkami. W szczególności prawo do ...
-
Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie
... , że każdy towar możemy odesłać i liczyć na zwrot kosztów. Wiele sklepów pozwala wręcz na odesłanie towaru na swój koszt w przypadku wymiany na inny ... wyborze sklepu bardzo ważny jest także jego asortyment. Na ten parametr wskazało 63% użytkowników. Kolejnym ważnym czynnikiem decydującym o lojalności jest zaufanie do sklepu. Raz przekonany do sklepu ...
-
5 pomysłów na szybkie zwroty w e-commerce
... do sklepu. Druga kwestia to transparentność opisu samej procedury zwrotu. Kiedy konsument zna zasady i jest informowany w przejrzysty sposób (zarówno na karcie towaru, jak i w ostatecznym rozliczeniu), w jaki sposób może dokonać zwrotu, ma poczucie bezpieczeństwa. Taki zabieg sprawia, że kupujący ma zaufanie do marki i z chęcią wraca do sklepu ...
-
Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?
... towaru). Prawo wyboru między obiema możliwościami należy do nas. Pamiętajmy! Jeśli powodem obniżenia ceny jest wada towaru, o której wiemy podczas zakupu, nie możemy jej reklamować u sprzedawcy. Za duży T-shirt? Zwrot ...
-
E-handel - więcej praw dla konsumentów
... towaru. Nowe przepisy dużą wagę przywiązują do informowania klientów o ich prawach. Konieczne będzie m.in. zamieszczenie informacji o prawie do zwrotu towaru. Jeśli sprzedający nie poinformuje o tej możliwości, kupujący będzie miał nawet rok na zwrot towaru ...
-
Kupiłeś na raty przez Internet? Masz prawo zwrotu i reklamacji
... zwrot towaru Jednym z ważnych argumentów za kupowaniem online jest możliwość odstąpienia od umowy, czyli zwrotu zakupionego towaru bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, w terminie nieprzekraczającym 14 dni kalendarzowych. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie lub dostarczenie oświadczenia do ...
-
Ochrona praw konsumenta, czyli reklamacja, gwarancja i inne
... towaru na stronie i w przeciwieństwie do sklepów stacjonarnych musi przyjąć zwrot towaru w ciągu 14 dni od chwili otrzymania zamówienia. Występują jednak pewne wyjątki, które należy mieć na uwadze – sklepy internetowe nie zgadzają się na zwrot ... reklamacji powinny widnieć na stronie internetowej sklepu i znajdować się np. w części regulaminu. Warto ...
-
Sklepy online z elektroniką a prawa konsumentów
... do jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji, czy też prawo odstąpienia od umowy. Okazuje się, że ponad 60 procent sprzedawców utrudnia wykonanie prawa odstąpienia od umowy. Przede wszystkim sprzedawcy uzależniają zwrot towaru ... np. tydzień, a następnie skutecznie zwrócony do sklepu - wyjaśnia Dawid Bugajski z serwisu Prokonsumencki ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... do e-sklepu, którego nie znają jest poinformowanie o jego istnieniu, a następnie zbudowanie zaufania do nowej marki. Wśród narzędzi promocji w Internecie, które pomogą przyciągnąć potencjalnego klienta do sklepu ... korekty rachunków, a nawet bezwarunkowa wymiana lub zwrot towaru. Kompleksowa i sprawna obsługa Prowadząc wszelką działalność w Internecie ...
-
Moda w e-commerce: zwroty wyzwaniem dla logistyki
... . Jest to praktyka polegająca na zamawianiu towaru ze sklepu internetowego, używaniu go, a następnie odsyłaniu do sprzedawcy w regulaminowym terminie z żądaniem zwrotu wpłaconych środków. W takim ujęciu sklep internetowy pełni rolę darmowej wypożyczalni odzieży, obuwia, akcesoriów czy innego towaru. Mechanizm nie jest jeszcze dobrze przebadany ...
-
Płatność przy odbiorze: tak lubimy najbardziej
... o ochronie konsumentów, w tym m.in. wydłużenie czasu na zwrot zakupionego towaru do 14 dni, spowodowało, że zakupy w sklepach internetowych ... sklepu znaleźć logo swojego banku, co oznacza możliwość dokonania płatności przez bankowość elektroniczną. Natomiast co dziesiąty ankietowany (9 proc.) zadeklarował, że chce mieć w sklepie internetowym dostęp do ...
-
Świąteczne zakupy za granicą a reklamacje
... do ceny dolicza tzw. „handling”, czyli opłatę za przygotowanie towaru do wysyłki. Oprócz tego należy sprawdzić koszty wysyłki oraz wysokość cła. Towarów sprowadzanych spoza Unii Europejskiej nie można reklamować na podstawie niezgodności z umową. Trzeba sprawdzić jaki tryb reklamacyjny jest w regulaminie sklepu ...
-
Merlin.pl: bezpieczne zakupy w Internecie
... strony, na której dokonujesz rejestracji i logujesz się do sklepu powinien zaczynać się od protokołu "https". ... za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Możesz zrezygnować z zakupionego towaru bez podania przyczyny w ciągu 10 ... (inny lub uszkodzony towar), poproś o spisanie protokołu i zwrot do nadawcy. Zachowaj rachunki i inne dokumenty, które ...
-
Ustawa konsumencka utrudni życie e-sklepom?
... do częstszego robienia zakupów w sklepach internetowych. 48 proc. twierdzi natomiast, że nie będą one miały bezpośredniego wpływu na decyzje konsumentów. Nowa ustawa w praktyce Kluczową zmianą, jaka czeka e-sklepy i z pewnością będzie korzystana dla ich klientów, jest wydłużenie czasu na zwrot towaru ...
-
Logistyka ostatniej mili w e-commerce wymaga działań klimatycznych
... emisje powstałe w transporcie jego towaru. W Kuehne+Nagel ... do 60% sprzedawców internetowych oferowało opcję BOPIS (Buy Online Pick-Up in Store, czyli zamów online, odbierz w sklepie), a także zarezerwuj w sklepie, wyślij towar z lub do sklepu, kup w aplikacji i wyślij do domu, to w 2020 roku aż 80 do 90% gwarantowało wszystkie te możliwości. Zwrot ...
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość
... przewidzieć, że również klienci niebędący konsumentami mogą od niej odstąpić. Zwrot kosztów przesyłki Pojawiają się wątpliwości, czy konsumentowi, który skorzystał z ... koszty, w tym zapłacone przez niego koszty wysyłki towaru ze sklepu do konsumenta. Konsument powinien zapłacić tylko za odesłanie towaru. Na orzeczenie to powołuje się polski Urząd ...
-
E-zakupy za granicą: na co zwracamy uwagę?
... zwrot towaru - Amerykańskie sklepy internetowe omijaj szerokim łukieme Konsumenci chcą mieć pewność, że w przypadku pojawienia się jakichkolwiek trudności z realizacją zamówienia otrzymają zwrot wpłaconych pieniędzy. Trzecie miejsce na podium należy do ... szybką i kompetentną odpowiedzią ze strony sklepu. Dla konsumentów ogromne znaczenie ma sposób ...
-
Nowa ustawa konsumencka sparaliżuje e-commerce?
... zwrot towaru. Okres ten zwiększy się z 10 do 14 dni kalendarzowych. Przedsiębiorcy powinni pamiętać o tym, że w wypadku zwrotu towaru spoczywa na nich obowiązek zwrotu pieniędzy wraz z kosztami przesyłki – dodaje mec. Fic. Oczywiście, przedsiębiorca będzie miał obowiązek powiadomić klienta o przysługującym mu prawie do ... wróci do naszego sklepu, ale ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... Do zakupów w internecie motywuje ich całodobowa dostępność (75%), brak konieczności jechania do sklepu (74%) oraz ceny niższe niż w sklepach tradycyjnych (67%). Cena jest także kluczowym czynnikiem, dla tych internautów, którzy do tej pory nie robili zakupów online. To właśnie konkurencyjność cenowa ofert przekonałaby ich do ... się, że zwrot towaru ...
-
Internetowe zakupy za granicą: cena nie jest jest najważniejsza
... za granicą? Sprawdź, jak wygląda zwrot towaru - 6 rad na letnie ... do kupowania za granicą – najważniejszym z nich jest darmowa przesyłka, która została wskazana przez 83% badanych. Częstotliwość transgranicznych zakupów mogłaby również zostać zwiększona przez dostępność kuponów, promocji czy zniżek (44%) oraz możliwość skorzystania ze strony sklepu ...
-
Zakupy w sieci a prawa konsumentów - porady
... do natychmiastowego (w przypadku: naprawy do 14 dni, wymiany na nowy do 7 dni) przywrócenia reklamowanej rzeczy zgodności z umową, zgodnie z żądaniem klienta. Zwrotu pieniędzy można się domagać, wtedy gdy wada jest istotna i sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do ... sklepu internetowego do ...
-
Zakup na firmę i prywatnie a prawa konsumenta
... bezpośrednio w regulaminie sklepu, lub umowie wiążącej ... towaru przez nabywcę będącego przedsiębiorcą, co nie jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy. Zwroty są wówczas jedynie dobrą wolą sprzedawcy. Na wartość zwróconego towaru sprzedawca wystawia fakturę korygującą, gdyż co do zasady każde zdarzenie gospodarcze, zarówno zakup, jak i zwrot towaru ...
-
Rękojmia a odstąpienie od umowy. Czy znasz różnice?
... Zwrot towaru Wedle instrukcji sprzedawcy. Zasadniczo w ciągu 14 dni po poinformowaniu sprzedawcy o zamiarze odstąpienia. Nie zwracaj towaru dopóki sprzedawca nie udzieli ci jasnych instrukcji za pośrednictwem swojej strony internetowej, e-mailem lub pocztą. Co mi przysługuje? Naprawa lub wymiana. Ewentualnie zwrot ...
-
Nieuczciwe praktyki rynkowe w e-commerce
... Zwrot towarów a dodatkowe koszty W zakończonym właśnie jednym z postępowań Prezes UOKiK zakwestionowała praktykę stosowaną przez www.mediasklep.pl, witrynę sprzedającą m.in. sprzęt sportowy. Przedsiębiorca zastrzegał niezgodnie z prawem, że w przypadku zwrotu towaru ... właściciela internetowego sklepu do ... towaru z umową nie zawiadomił o tym sklepu ...
-
Będzie lepsza ochrona konsumentów w Internecie
... zwrot jest możliwy, zostanie przedłużony do jednego roku. Okres, w którym wycofanie jest możliwe, będzie rozpoczynać się w momencie otrzymania towaru przez konsumenta, nie zaś w momencie zawarcia umowy, jak to ma miejsce obecnie. Przepisy będą miały zastosowanie do sprzedaży przez Internet i telefon, do sprzedaży wysyłkowej, a także do ...
-
Co wpływa na zadowolenie klienta?
... sklepu. Zaufanie do sklepów w zakresie należytej ochrony danych osobowych cechuje zaledwie co 7. kupującego (14 proc.). Azja i Pacyfik Co drugi z kupujących preferuje zakupy przez internet, a czynnikiem, który o tym decyduje jest wygodny zwrot ...
-
Przypominamy najważniejsze prawa konsumenta cyfrowego
... zwrot towaru bez podania przyczyny. W Polsce na odesłanie zakupionych dóbr mamy 14 dni od daty otrzymania zakupionego przedmiotu, a w szczególnych przypadkach nawet 12 miesięcy. Dłuższy okres czasu dotyczy sytuacji, w których przedsiębiorca nie powiadomi klienta pisemnie o prawie do zwrotu towaru. Prawo do ...
-
W e-commerce rządzi cena
... sklepu, zwłaszcza, że kupując online zwykle chcemy zaoszczędzić. Ale na coraz bardziej rozwiniętym rynku ecommerce nie da się już wygrywać tylko ceną. Coraz więcej sklepów oferuje darmowy i wygodny dla kupującego zwrot zakupionego towaru ...
-
Tax Free: zakupy bez VAT dla kibiców na EURO 2012
... zwrot VAT. Zwrot dopiero po potwierdzeniu wywozu Wywóz towaru przez nabywcę nie oznacza jednak końca całej procedury dla sprzedawcy. Zwrot jest dokonywany w złotych przez sprzedawcę lub podmiot, z którym sprzedawca ma zawartą umowę. Zwrot może mieć zarówno formę wypłaty gotówkowej (do ...
-
Zakładasz sklep internetowy? O te podstawy musisz zadbać!
... nas. Obserwujemy jeszcze silniejszy zwrot w stronę ... do jego wysyłki, będzie spoczywał na Tobie, jako na właścicielu. Oprócz stworzenia samego sklepu, kwestie, którymi będziesz się na bieżąco zajmować, to między innymi: stopniowe przeniesienie sprzedaży do internetu, tworzenie oraz optymalizacja procesu pakowania i wysyłek, planowanie zakupu towaru ...