-
Produkty cyfrowe: jak kupić e-book bez niespodzianek
... i obowiązki mają konsumenci, którzy zakupili produkty cyfrowe przez internet. Wraz z rozpoczęciem pobierania zwrot towaru nie będzie możliwy Jak mówi Julia Mandel, - Prawnicy nadal toczą ... dodatkowe funkcjonalności są często płatne. Warto również pamiętać, że logując się do sklepu iTunes hasło pozostaje aktywne jeszcze przez 15 minut. W tym ...
-
Odroczone płatności elementem rozwoju e-commerce
... decydującym podczas wyboru sklepu, w którym klient nabędzie dany towar. Z perspektywy kupującego, jest to odpowiednie narzędzie zarówno do zarządzania domowym budżetem, jak i zachowania ... tym, że konsumenta stać natychmiast na zakup dowolnego towaru w Internecie. Co więcej, jeśli zwrot gotówki nie nastąpi na przykład w ciągu 30 dni, spłata ...
-
5 zasad bezpiecznych płatności online
... – nie tylko na stronie sklepu, lecz także tych związanych z kondycją ... obsługiwanych przez PayU i gwarantuje zwrot środków (nawet do 10 tys. zł) w przypadku, ... towaru do wysyłki. Alternatywą jest szybki przelew online (określany też jako e-przelew lub przelew typu pay-by-link). – Szybkie przelewy internetowe skracają czas procesowania płatności do ...
-
W wakacje odstąpienie od umowy zawartej na odległość może być trudne
... wskazują również sytuacje, w których pasażer może uzyskać zwrot pieniędzy za wykupiony bilet, ale ... Austrii) w przypadku rezygnacji z umowy z winy konsumenta, jest on zobowiązany do uiszczenia kosztów rezerwacji. Hotel nawet nie musi w ... sklepie stacjonarnym, sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia towaru z powrotem. Warto zapytać obsługę sklepu ...
-
Jak przygotować sklep internetowy na Boże Narodzenie?
... Zwrot nietrafionych prezentów Z bożonarodzeniowymi prezentami wiąże się nie zawsze radość z obdarowywania, lecz czasem także… nietrafione upominki. Prowadząc sklep internetowy trzeba mieć to na uwadze i podejść do terminów zwrotów towaru ...
-
Wynajem czy zakup? - oto jest pytanie
... sprzęt o wartości często tysięcy złotych, którego użyjemy raz do roku, warto zwrócić się do lokalnego sklepu lub wyspecjalizowanej wypożyczalni. Takie firmy oferują ... współczesnej technologii informatycznej, umożliwiającej znalezienie, wynajęcie, opłacenie i zwrot towaru w czasie rzeczywistym, z poziomu aplikacji np. w smartfonie. – Znamienne jest, ...
-
Świąteczne e-zakupy bez pułapek
... towaru czy wyłudzenie pieniędzy. Przede wszystkim sprawdź, czy cena jest rzeczywiście okazyjna. Porównaj ceny produktu w innych sklepach. Zanim kupisz promocyjny towar, sprawdź kim jest sprzedawca. Koniecznie zweryfikuj w wyszukiwarkach podmiotów gospodarczych, czy pod podanym numerem REGON rzeczywiście funkcjonuje taka firma. Nazwę sklepu ...
-
Jak nie dać się oszukać robiąc zakupy w Internecie?
... sklepu, klient nagle otrzymuje od tego sklepu zwrot zapłaconej kwoty lub zamówiony towar, na który czekał wiele tygodni ― komentuje Paweł Kucharzak z Opineo.pl. ― Negatywna ocena w Internecie to dla sklepu ...
-
Płatności internetowe VISA pobiją rekord
... do ... sklepu internetowego oraz zapisz lub wydrukuj otrzymane potwierdzenie transakcji zakupu w sieci. Przed dokonaniem zakupu zapoznaj się z warunkami dostaw i zwrotu zamówionego towaru, które powinny być udostępnione na stronie sklepu internetowego. (Czy dopuszczalne są zwroty towaru? Czy można uzyskać zwrot środków za towar wadliwy?) Strona sklepu ...
-
Promocje w sklepach internetowych - najczęstsze mity
... towaru zakupionego na promocji. Julia Mandel: Konsumentom kupującym w sieci przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy niezależnie od tego, czy produkt został zakupiony na promocji, czy też pochodzi ze standardowej oferty sklepu. Jeśli chcemy skorzystać z prawa do ...
-
Najlepsze sklepy odzieżowe online
... do UOKiK. (Michał, grudzień 2013)* Przyczyną zwrotu towaru w internetowym sklepie z odzieżą lub obuwiem jest najczęściej złe dopasowanie rozmiaru przez klienta. Dlatego ogromną rolę odgrywa sposób dokładnego zaprezentowania i opisania produktu na stronie internetowej sklepu ...
-
Świąteczne zakupy online. Jak zadbać o bezpieczeństwo?
... towaru lub jeżeli będzie on niezgodny z umową. Taką płatność bank może bowiem cofnąć. Z kolei w przypadku dokonania przelewu jest to niemożliwe. Zwrot lub wymiana nietrafionego prezentu Różnego rodzaju kłopoty zdarzają się również w przypadku skorzystania z usług renomowanego sklepu ...
-
Zakupy w Internecie rób bezpiecznie
... Konsument musi odesłać nieużywany produkt. Sprzedawca ma 14 dni na zwrot wpłaconej kwoty: ceny towaru oraz kosztów jego wysłania konsumentowi, jeżeli ten musiał je ponieść. ... takim samym dwuletnim prawem do reklamacji, jakie obowiązuje wobec produktów kupionych w sklepie stacjonarnym. Komu nie należy ufać? Witryna internetowa sklepu, na której nie ...
-
Uwaga na nieuczciwe sklepy internetowe
... sklepu), adres stacjonarny firmy, cena towaru i zasady zapłaty za niego, koszt, termin oraz sposób dostawy, informacja o prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni, miejscu i sposobie składania reklamacji oraz prawie do ...
-
Branżo e-commerce: quo vadis?
... skłaniającym do zakupu towaru w danym e-sklepie jest jego prezentacja w formie filmów video. Jednak tym, co buduje lojalność klientów i postrzeganie przez nich sklepu jako wiarygodnego i ... towaru wyróżnia sklep na tle konkurencji, ale w niedalekiej przyszłości będzie już standardem. Tym, co buduje przyszłość e-commerce, jest bezproblemowy zwrot oraz ...
-
Bezpieczne zakupy w Black Friday i Cyber Monday. Na co uważać?
... pochodzi od oficjalnego sklepu, zanim podejmiemy jakiekolwiek dalsze czynności – radzi Kamil Sadkowski. Nie spiesz się i płać bezpiecznie W przypadku zakupu towaru z fałszywej strony, ... , ponieważ daje możliwość skorzystania z procedury „chargeback” (zwrot środków) na wypadek, gdyby zamówione produkty do nas nie dotarły. Jeśli obawiamy się o ...
-
Handel internetowy przed zmianami
... sklepu internetowego (tj. regulaminów, formularzy zamówień, informacji o odstąpieniu) pod kątem ich zgodności z nowymi przepisami. Dodatkowo na witrynie internetowej sklepu trzeba będzie umieścić jasne informacje o tym, kto ponosi koszty zwrotu towaru w sytuacji, gdy konsument wyraźnie oświadczył, że nie wybiera najtańszej opcji dostarczenia towaru ...
-
E-rewolucja! Cyfrowe technologie a gospodarka
... występują nie tylko w przypadku wyszukiwania najtańszego sklepu czy najbardziej nam odpowiadającego towaru, lecz także w wielu innych ... jadąc gdzieś, zabrać dodatkowego pasażera w zamian za zwrot kosztów paliwa. 12. Komercyjnymi przykładami ... , kiedy chcemy oszacować wkład inwestycji w ICT do wzrostu gospodarczego czy wartość Internetu dla użytkowników: ...
-
Ceny bez tajemnic, czyli jak nie wpaść w pułapkę w Black Friday
... sklepu. Konsumenci powinni uważać na chwytliwe hasła reklamowe, które mają być przynętą do ... zwrot różnicy. Cena w sieci vs cena w sklepie stacjonarnym Magda i Jacek umówili się na wspólne zajęcia sportowe. Po pierwszym treningu postanowili kupić własne maty do ... następnie okazało się, że brakuje towaru – sklep ma obowiązek wywiązać się z zobowiązania. ...
-
Myślisz o własnym biznesie? Postaw na sklep internetowy
... , które dla nowego sklepu internetowego może być podstawą w budowaniu wiarygodności. Mowa tu o rozwiązaniu Link4Pay, czyli połączeniu systemu płatności z jednoczesnym ubezpieczeniem. Dzięki temu klient wie, że nawet jeśli z jakiegoś powodu nie otrzyma towaru, dostanie całkowity zwrot pieniędzy. To spora zachęta do robienia zakupów w nowych ...
-
Obsługa zamówień w sklepach internetowych
... zwrot paczki (za który trzeba dodatkowo płacić) z adnotacją że adresat nie odebrał przesyłki, z drugiej zaś strony oburzeni klienci informowali nas, że nie otrzymali zamówionego towaru ...
-
Umowa na odległość: jakie zmiany dla konsumentów i przedsiębiorców? Część 2
... sklepu internetowego wskazujące na konieczność zwrotu towaru „nowego” lub „nieotwieranego”. Przydatne linki: - Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta - Prawa konsumenta: poradnik kupującego - Ustawa konsumencka w praktyce - poradnik przedsiębiorcy Zwrot ... od umowy, to konsument zachowuje prawo do żądania usunięcia wady. Również w tych ...
-
Masz sklep internetowy? Oto 10 błędów, przez które tracisz klientów
... sklepu to między innymi problemy z reklamacją i zbyt długi czas oczekiwania na zwrot pieniędzy. Reklamacje to niestety bardzo drażliwy problem, który dodatkowo sprawia, że na starcie mamy do ...
-
Kupno roweru przez internet. Dobry czy zły pomysł?
... do domu, ale również odesłać go w ciągu 14 dni, a nawet do miesiąca, jeśli nie spełni naszych oczekiwań. Aby wiedzieć, ile mamy czasu na zwrot, warto przed zakupem roweru zapoznać się z regulaminem sklepu. Osoby podchodzące do ...
-
Prawo konsumenckie: zmiany w e-commerce w 10 krokach
... sklepu internetowego z dniem 25 grudnia 2014 r. KROK 1 – przycisk „kup teraz” Nowym wymogiem jest, aby podkreślić konsumentowi fakt, że z chwilą złożenia zamówienia jest on zobowiązany do ... do odstąpienia wydłuża ten termin do 12 miesięcy (nowość – wcześniej były 3 miesiące); brak informacji o konieczności poniesienia kosztów zwrotu towaru ...
-
Idą święta: zagraniczne zakupy przez Internet
... do internetowych zakupów w całej Europie będą stały dla nas otworem. – podkreśla Piotr Stańczak. Jak rozpoznać w sieci uczciwą firmę?: Na stronie sklepu ...
-
Jak nie dać się nabrać na promocje Black Friday?
... do wiarygodności sklepu, lepiej płacić kartą, ułatwi to odzyskanie pieniędzy, jeśli coś pójdzie nie tak. W przypadku, gdy konsument nie otrzymał towaru ani zwrotu środków, a płacił kartą, może odzyskać pieniądze dzięki tzw. procedurze chargeback. W tym celu musi złożyć reklamację do banku. Następnie dokumenty są przekazywane do ...
-
10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne
... towaru lub usługi, a więc np. w reklamie, przy produkcie w sklepie stacjonarnym i on-line, czy w gazetce sieci handlowej. Podawanie najniższej ceny z ostatnich 30 dni przed promocją ułatwia Mikołajom gospodarowanie prezentowym budżetem. Prawo do ... wydłużają czas na zwrot do 30 dni – warto sprawdzić ... internetowej sklepu literówki, błędy gramatyczne czy ...
-
Nowa ustawa konsumencka czyli small business bez ochrony?
... do konsumenta bez względu na to, gdzie dokonuje zakupu. A więc nabywca powinien je usłyszeć w sklepie czy usłyszeć od sprzedawcy, który oferuje towar poza firmą, jak również przeczytać na stronie sklepu ...
-
Zakupy online za granicą są tańsze
... VAT wg właściwej dla danego towaru stawki krajowej. Przesyłki z krajwów trzecich o wartości do 45 euro mogą dodatkowo zostać ... nie odpowiadał on opisowi i zdjęciom, PayPal oferuje zwrot 100% poniesionych kosztów. Tym samym zwiększając pewność ... sklepu. Z łatwością znajdziesz regulamin na jego stronie. Użyj eBaya, żeby uzyskać cenowe odniesienie do ...
-
Wakacje za granicą a prawa konsumenta
... się wadliwy można reklamować na podstawie niezgodności towaru z umową w ciągu 2 lat od daty ... zwracając się bezpośrednio do sprzedawcy w Berlinie. Prowadzona mediacja okazała się skuteczna. Dyrektor sklepu uznając opinię rzeczoznawcy ... otrzymali pełen zwrot poniesionych kosztów. Timesharing Umowy zakupu tzw. timesharingu, czyli prawa do korzystania z ...
-
Dowód zakupu ułatwia złożenie reklamacji
... zwrot będą możliwe w ciągu umówionego z klientem terminu. Gwarancja Oprócz prawa do reklamacji konsumenci mogą również w wielu przypadkach skorzystać z gwarancji. Te pojęcia są bardzo często mylone - warto jednak wiedzieć, że gwarancja - podobnie jak niezgodność towaru ... karty gwarancyjnej wraz z pieczątką sklepu czy oryginalnego opakowania. Problem ...
-
Handel internetowy: koszty przesyłki a przychód firmy
... sklepu wnioskodawczyni oraz w wiadomości do ...
-
Jak inwestować w nieruchomości?
... Zwrot czy reklamacja tego „towaru” są nierealne. Dziś z punktu widzenia kupującego najważniejsza jest lokalizacja i oczywiście stopa zwrotu. Dmuchając na zimne należy sprawdzić kwestie wywłaszczeniowe, które nie zawsze są wpisane do ...
-
UOKiK testuje tornistry. Jak wybrać najlepszy?
... wadę, zwróć się z reklamacją do sprzedawcy. Masz na to dwa lata od daty zakupu. Możesz żądać naprawy lub wymiany towaru, obniżenia ceny, a gdy wada ... . prawo do namysłu), a następnie 14 dni na zwrot produktu. W przypadku zakupów w sklepie stacjonarnym nie zawsze będziesz mieć możliwość zwrotu. Zależy to od sprzedawcy, regulaminu i zasad danego sklepu ...