strategia marketingowa - wiadomości i porady tematyczne
-
Zainwestuj w event marketing
10:26 10.12.2009
Nie ulega wątpliwości, iż dzisiejszego konsumenta należy zaskoczyć. Natarczywe i bezustanne namawianie go do czegoś czy wciskanie do ręki ulotki czy nawet "nachodzenie" za pośrednictwem skrzynki mailowej doprowadziło do buntu konsumenta, który zaczął mówić NIE. Dlaczego warto inwestować w eventy? Chociażby dlatego, że już od dziecka nauczeni ...
Tematy: marketing, event marketing, strategia marketingowa, wizerunek firmy -
Marketing social media
13:53 08.12.2009
... zlecenie przez agencję Edelman PR. Kolejnym przykładem na nieczystą kampanię marketingową jest viralowa akcja przedświąteczna Sony dla produktu PSP. Blog wzbogacony Grzech ... konwersacji, które odbywają się w ramach poszczególnych serwisów internetowych. Strategia ekspansji, w odróżnieniu od budowania relacji tam, gdzie jest to ...
Tematy: marketing social media, działania marketingowe, strategia marketingowa, kampanie marketingowe -
Badania marketingowe a wybór marki
10:22 16.10.2009
Badania marketingowe, podobnie jak te w medycynie, powinny być stosowane umiejętnie i prowadzić do diagnozy oraz rekomendacji. Niewłaściwy dobór badania może przecież doprowadzić do konstatacji kompletnie błędnej. Badania marketingowe mają swoich zwolenników i przeciwników. Ci ostatni to najczęściej marketerzy, którzy "sparzyli się" podczas badań ...
Tematy: strategia marketingowa, marketing, badania marketingowe, działania marketingowe -
Komunikacja marketingowa: crossmedia
00:43 29.09.2009
Badania, jakie przeprowadziły firmy Eyeblaster oraz TNS, pokazują, że 85 proc. marketerów na świecie dostrzega potencjał integracji kampanii w różnych kanałach medialnych. Marketerzy i planerzy mediowi coraz bardziej zdają sobie sprawę, że rosnąca lawinowo ilość informacji w sieci zmniejsza efektywność prowadzonych tam działań marketingowych. ...
Tematy: działania marketingowe, crossmedia, plan marketingowy, komunikacja marketingowa -
Kreatywność w marketingu
11:01 28.09.2009
... – idą swoją drogą i nie zawsze mają czas, energię i ochotę, żeby bawić się w grę intelektualną z twórcami wysublimowanych przekazów. Naturalnie komunikacja marketingowa to tylko element marketingu. Również i w innych jego obszarach – programach lojalnościowych, schematach dystrybucji i akwizycji klienta, polityce cenowej, programach filiacyjnych ...
Tematy: komunikacja marketingowa, marketing, strategia marketingowa, marketing i sprzedaż -
Cele i wartość marketingu
01:15 04.09.2009
Marketing jest najważniejszą siłą napędową wartości rynkowej. Jest także największym uznaniowym wydatkiem w firmie. Jak więc zagwarantować, że przyniesie pożądany efekt? Zbyt długo marketing był postrzegany w kategoriach wydatku nierozliczalnego, nieukierunkowanego i trudnego do połączenia z wynikami finansowymi firm. Cel marketingu może wydawać ...
Tematy: strategia marketingowa, marketing, badania marketingowe, działania marketingowe -
Rynki niszowe i ich potencjał
01:50 30.08.2009
... , jak te należące do głównego nurtu”. Spójrz na popularne strony internetowe, na przykład Amazon.com, by zobaczyć, jak działa ta strategia. Dokładają starań, by proponować indywidualne listy życzeń, polecane tytuły i specjalistyczne oferty, opierając się na twoich poprzednich zakupach. Uwielbiam, kiedy mówią ...
Tematy: rynki niszowe, potencjał rynków niszowych, konkurencyjność firmy, strategie niszowe -
Analiza otoczenia biznesowego firmy
14:24 06.07.2009
... marketingowej. W pierwszej kolejności musimy określić, po co nam analiza marketingowa? Czy jest to działanie na potrzeby stworzenia czegoś unikatowego w skali ... jego stosunek do reklamy jest aktywny, czy może bierny? Pamiętajmy, że strategia marketingowa zawsze musi odzwierciedlać preferencje klientów. Jeśli sprzedajemy produkty z przeznaczeniem do ...
Tematy: strategia marketingowa, marketing, otoczenie biznesowe, otoczenie firmy -
Jaką strategię innowacji zastosować?
12:12 28.06.2009
... . Ze względu na ryzyko związane z wprowadzaniem nowego wyrobu na rynek i koszty alternatywne (utracone korzyści) można wyróżnić kilka rodzajów strategii innowacji: Strategia szybkiej innowacji - stosowana jest, gdy ryzyko innowacji jest niewielkie, a koszty alternatywne wysokie. Chodzi wówczas o jak najszybsze wprowadzenie innowacji. Wysokie koszty ...
Tematy: innowacje, innowacyjność przedsiębiorstw, wydatki na innowacje, strategia inwestycyjna -
Prosument - konsument przyszłości
14:11 18.02.2009
Toczy się już swoisty dialog producentów z konsumentami i wydaje się, że firmy XXI wieku nie będą mogły bez niego się obejść. Widząc bogactwo i dynamikę zmian w do niedawna tak znajomej nam gospodarce, warto zastanowić się, co nas czeka w niedalekiej przyszłości. Zjawiska już przenikające do biznesu sprawią, że powstanie nowy typ gospodarki, w ...
Tematy: prosument, strategia marketingowa, Wikinomia, strategia sprzedaży