strategia marketingowa - wiadomości i porady tematyczne
-
Marki odzieżowe i ich strategie
12:52 15.06.2010
... zeszłoroczną recesją. Sytuacja ta obrazuje przede wszystkim, iż dotychczasowa strategia Gap-a jest tak dalece nieprzystająca do współczesnych konsumenckich insightów, ... podwyższoną funkcjonalnością produktu. Strategia marketingowa Muji, którą jej właściciele z pewnością woleliby nazwać filozofią, nie oznacza bowiem podejścia „less is more”. Strategia ...
Tematy: moda, marki odzieżowe, strategia marketingowa, rebranding -
Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?
13:18 13.05.2010
Marketerzy w coraz większym stopniu zwracają uwagę na seniorów jako atrakcyjną grupę konsumentów. Firmy prześcigają się w pomysłach na biznes, oferując produkty i usługi nowego typu lub też nadając tym starym nowy wymiar. Jednak seniorzy, jako specyficzna grupa odbiorców, charakteryzują się właściwym jej sposobem odbioru treści serwowanych przez ...
Tematy: kampanie reklamowe, marketing 65, skuteczność kampanii reklamowej, seniorzy -
Marketing a różnice płci
13:02 12.05.2010
Niektórzy uważają, że w dzisiejszych czasach płeć nie ma znaczenia. Dowodzą, że to nie geny, a wychowanie, stereotypy i nasze oczekiwania wpływają na zachowanie dzieci. Jednak... Każdy z nas doświadcza różnorodności płciowej. Skoro więc to zróżnicowanie jest dla nas oczywiste, na co dzień doświadczane, opisywane w książkach, to pojawia się pytanie ...
Tematy: marketing, różnice płci, badania marketingowe, działania marketingowe -
Nowy marketing: dialog między marką i odbiorcą
09:51 23.03.2010
To, co kiedyś wydawało się wielu marketingową utopią, staje się faktem. Nowy marketing oparty na idei dialogu pomiędzy marką a odbiorcą (uczestnikiem relacji) rozpoczął swoje rządy. Marketing zintegrowany, marketing relacji stają się synonimami tego nowego podejścia. Coraz więcej firm i korporacji rozumie zachodzące zmiany i w nich uczestniczy. ...
Tematy: komunikacja marketingowa, działania marketingowe, strategia marketingowa, nowy marketing -
Strategie biznesowe a sukces firmy
13:55 10.03.2010
Wielu dyrektorów i menedżerów poświęca cały swój czas na rozwiązywanie bieżących problemów i zażegnywanie powstających sytuacji kryzysowych zamiast skupić się na zapewnieniu firmie przetrwania i sukcesu. Wykorzystują swoje umiejętności i działania, by formułować oceny oraz podejmować taktyczne decyzje operacyjne, podczas gdy los firmy jako całości ...
Tematy: strategie biznesowe, strategie firm, strategia marketingowa, strategia inwestycyjna -
Insight czyli zrozumienie konsumenta
10:26 23.02.2010
Po czym poznać, że udało nam się odnaleźć mityczny insight? To o wiele prostsze niż sama droga dojścia do niego. Jeżeli trafimy celnie, rynek zareaguje żywiołowo, a to przełoży się na zyski. Jeśli nie, nasze działania nie odzwierciedlą się w żaden sposób. Zaglądając do słownika, dowiadujemy się, że insight to „dogłębne lub nagłe zrozumienie ...
Tematy: insight, oczekiwania konsumentów, opinie konsumentów, wspieranie sprzedaży -
Skuteczna strategia marketingowa
02:20 22.01.2010
Skuteczna strategia marketingowa musi opowiadać historię marki. Pozwala to marce jednoznacznie określić się na rynku poprzez spozycjonowanie adekwatne do potrzeb konsumentów i przy tym ...
Tematy: strategia marketingowa, marketing, marketing i sprzedaż, kreowanie marki -
E-marketing coraz popularniejszy
00:20 25.12.2009
Prognozy na 2010 r. dla rynku reklamy internetowej w przeciwieństwie do reklamy w mediach tradycyjnych są wyjątkowo optymistyczne - uważa firma Artefakt. E-Mail marketing, obecność na serwisach społecznościowych i marketing w wyszukiwarkach to o trzy narzędzia marketingowe, na które postawią marketerzy w przyszłym roku. Jest to ogólnoświatowy ...
Tematy: strategia marketingowa, e-marketing, marketing internetowy, reklama internetowa -
Kreowanie marki w polskich realiach
10:40 21.12.2009
... się marką, ale jednocześnie przykład ewidentny, dowodzący, że w oparciu o wiedzę, cierpliwość i pomysł można zbudować coś wartościowego. Wiedza marketingowa to dla większości przedsiębiorców nadal jedynie koszt. Tymczasem to inwestycja. Drodzy polscy przedsiębiorcy, zechciejcie przynajmniej wysłuchac ...
Tematy: marka, najlepsza marka, kreowanie marki, promocja marki -
Mapa rynku: punkt widzenia klienta
10:17 15.12.2009
Dwa ważne narzędzia niezbędne w dojściu do celu to mapa obszaru i duża czerwona strzałka z napisem "Tu jesteś". Jednym z najtrudniejszych zadań w szybkiej konfrontacji z rzeczywistością jest stworzenie stałego kontekstu i struktury w celu uchwycenia wszystkich punktów widzenia i informacji na jeden sposób. Zbyt często spotykamy się z równoległymi ...
Tematy: mapa rynku, segmentacja rynku, jak zdobyć klientów, strategia marketingowa