strategia marketingowa - wiadomości i porady tematyczne
-
Sklepy stawiają na remodeling
11:19 28.10.2010
... świeżych zmiana ekspozycji przynosi znacznie większe zyski. W przypadku owoców i warzyw lub mięsa i wędlin nawet rzędu 50 procent - wyliczył Adam Plackowski. Strategia Chaty Polskiej zakłada, że zmiana handlowego wizerunku nie powinna łączyć się ze wzrostem cen. Klienci mogliby bowiem ocenić, że to ...
Tematy: remodeling, rebranding, sklepy, sieci handlowe -
Wielozmysłowość w marketingu
13:31 05.10.2010
Jak twierdzi wielu mędrców marketingu i psychologii, im więcej zmysłów w człowieku uruchomimy, tym większa szansa, że konsument nie tylko kupi, ale też będzie bardziej związany z naszą marką. Chodzi nie tylko o nasze zmysły podstawowe, ale też o inne ważne drogowskazy - o myślenie i czucie. Od lat piramida Maslowa nie zmienia się. Człowiek nadal ...
Tematy: marketing, strategia marketingowa, działania marketingowe, marketing i sprzedaż -
Shopdropping: marketing podrzucania
00:16 21.08.2010
Do tej pory największą zmorą wielkich marketów były kradzieże. Obecnie sytuacja zaczyna się zmieniać - zamiast kraść, zostawiają. To zjawisko, lub jak kto woli trend, nosi angielską nazwę shopdropping, względnie droplifting. Pierwsze działania sabotażowe w miejscach sprzedaży sięgają 21 lat wstecz, kiedy to Organizacja Wyzwolenia Barbie (Barbie ...
Tematy: marketing podrzucania, strategia marketingowa, działania marketingowe, droplifting -
Kampanie reklamowe dla seniorów
13:05 19.08.2010
Zaczynamy mieć również na rynku polskim tzw. kompleks Piotrusia Pana. Wiele produktów, np. kosmetyków przeznaczonych dla ludzi starszych, nie może znaleźć odbiorców w tej grupie, ponieważ spotyka się z odpowiedzią: senior - to jeszcze nie ja. Jak kierować przekaz reklamowy do specyficznej grupy docelowej, która starannie planuje wydatki i jest ...
Tematy: kampanie reklamowe, kampanie marketingowe, seniorzy, senior -
Skuteczne zarządzanie marką
00:04 16.08.2010
... marką jest niezwykle prosta: jeżeli marka stanowi tak znaczący procent wartości firmy, to należy zintegrować strategie biznesowe ze strategiami marketingowymi. Strategia marketingowa musi być wizjonerska i najlepiej realizować ją we własnej niszy rynkowej. To proste, lecz trudne w realizacji. Chciałbym już we wstępie zaznaczyć ...
Tematy: marki, marka, strategia marketingowa, wizerunek marki -
Reklama i promocja w Internecie a podatki
11:59 10.08.2010
Coraz częściej działania szeroko rozumianego marketingu prowadzone są przez przedsiębiorców w sieci Internet. Działania marketingowe mają swoją specyfikę i szczególne uwarunkowania, warto jednak zwrócić uwagę na kilka zagadnień, które wynikają z faktu prowadzenia ich właśnie w sieci. Pozyskiwanie powierzchni na reklamę w Internecie Niedostrzeganym ...
Tematy: reklama w internecie, marketing internetowy, działania reklamowe, działania marketingowe -
ISO 9001 a konkurencyjność firmy
00:03 10.08.2010
Większość firm, które wdrożyły System Zarządzania Jakością ISO 9001, uważa, że to przedsięwzięcie się opłaca. Jakie problemy napotykają firmy podczas przygotowań do audytu certyfikującego, czy korzystają z pomocy wyspecjalizowanych firm i jakie korzyści, a jakie negatywne skutki wdrożenia dostrzegają? Badanie zostało przeprowadzone w pierwszym ...
Tematy: konkurencyjność firmy, strategia marketingowa, innowacyjność przedsiębiorstw, konkurencyjność przedsiębiorstw -
Marketing: strategie wzrostu
09:37 05.08.2010
... w danej chwili pozycji i pozytywnego wizerunku firmy. Można powiedzieć, że taka firma ma wszystko co potrzeba do wzrostu: zasoby, doświadczenie, wiedzę, a strategia (w największym uproszczeniu) polega na zwiększeniu swoich udziałów kosztem konkurentów. Alternatywą jest zwiększenie sprzedaży u obecnych klientów. Jak powiększyć udziały rynkowe Mamy ...
Tematy: strategia marketingowa, marka, wizerunek marki, strategia sprzedaży -
Reklama i zmysły
13:16 28.07.2010
... doboru melodii w punkcie sprzedaży, podczas akcji promocyjnej, eventu, digitalizacji motywu muzycznego jako dzwonka telefonu czy sygnał w „windowsach”, ale również cała strategia „odpalania” tych nut klientowi w odpowiednich momentach jego życia. Przywołując ponownie branżę motoryzacyjną, warto wspomnieć, że koncerny samochodowe zatrudniają również ...
Tematy: reklama, reklamy, formy reklamy, marketing i reklama -
Identyfikacja Wizualna Firmy
13:37 14.07.2010
... , kolorystyka architektoniczna czy wygląd strony internetowej, daje klientom poczucie, że również oni będą traktowani w sposób, na który zasługują. Dokładnie zaplanowana strategia wizualizacji firmy nie tylko zapewnia zaufanie klientów, ale również pomaga w tworzeniu więzi partnerskich i biznesowych. Obrazy graficzne doskonale pomagają w budowaniu ...
Tematy: firma, kreowanie wizerunku firmy, wizerunek firmy, dbanie o wizerunek firmy