strategia marketingowa - wiadomości i porady tematyczne
-
Sektor MSP w Polsce a strategia rynkowa
00:15 28.07.2011
... pln rocznie. Rozmówcami byli na ogół właściciele, główni decydenci lub kluczowi managerowie. - Strategia rynkowa/marketingowa to dla wielu firm nadal dużo wykresów i liczb, mało ... swoją ofertę koncentrując się na bieżących problemach - w tych firmach przeważa strategia krótkoterminowa. W 12% firm działy marketingu i sprzedaży mają oddzielne ...
Tematy: kondycja MSP, sektor msp, badania msp, małe i średnie przedsiębiorstwa -
Rebranding na rynku motoryzacyjnym
10:45 16.06.2011
Wiele firm traktuje rebranding, zmianę wizerunku firmy jako zło konieczne. Można z tej sytuacji zrobić narzędzie zdobycia przewagi nad konkurentami. Nowy image firmy może nie tylko zaspokajać potrzeby wizerunkowe firmy, ale dodatkowo budować przewagę nad konkurentami. Z tego powodu należy także śledzić zmiany wizerunku konkurentów. Pozycja ...
Tematy: strategie firm, rebranding, strategia marketingowa, kreowanie marki -
Marketing miejsc - promocja miasta jako marki
13:02 13.06.2011
... . Do każdej jednak z tych grup trzeba dostosować odpowiedni kanał komunikacji. By wiedzieć do kogo i co się chce mówiąc potrzebna jest strategia marketingowa, ale też pogłębiona analiza, tego co komunikuje sobą miejscowość. Bez niej możemy wpaść w niejedną pułapkę. Za przykład niech posłuży hasło ...
Tematy: marketing miejsc, promocja miasta, kreowanie marki, strategia marketingowa -
Strategia marketingowo-rynkowa
13:57 12.04.2011
... politykę logicznego myślenia w przedsiębiorstwie. Strategia i marketing to pojęcia często opatrznie definiowane przez polskich menedżerów. Strategia marketingowa jest z reguły utożsamiana z pomysłem na realizację zintegrowanej komunikacji marki. Tymczasem w obecnych czasach megakonkurencji strategia marketingowa to bardzo rozległe pojęcie. Powinno ...
Tematy: strategia marketingowa, strategia firmy, strategia sprzedaży, budowanie marki -
Historia działań marketingowych: ucz się na błędach
14:05 29.03.2011
Jeśli historia firmy ma nas czegoś nauczyć, to musi to być przede wszystkim historia błędów - także błędów marketingu. Rozglądanie się po zakamarkach własnego domu - co by tu wyrzucić, a co mogłoby się jeszcze przydać - często przynosi skutki mierne. Wszystkiego mamy bowiem za dużo, a do starych śmieci jesteśmy przywiązani jak do samych siebie. ...
Tematy: strategia marketingowa, strategie marketingowe, działania marketingowe, narzędzia marketingowe -
Strategie marketingowe: rozszerzanie marek
13:06 26.01.2011
Rozszerzanie marek może być jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zwiększanie sprzedaży. Problem polega na tym, że nie każda marka nadaje się do rozszerzania, a sam proces może być bardzo skomplikowany. Kiedy w 1994 r. Caterpillar zaczynał rozszerzanie swojej marki na obuwie, niewiele osób wierzyło w powodzenie tego przedsięwzięcia. Firma ...
Tematy: strategia marketingowa, marki, marka, budowanie marki -
Synergia działań marketingowych
13:52 17.01.2011
Często zapominamy o naszym lokalnym kontekście, o tym, że nasz polski konsument jest jednak inny od tego w Londynie, a zatem żyje na nieco innym poziomie świadomości i potrzeb. Warto mieć to na uwadze, szczególnie planując działania dla dojrzałego albo nieco starszego konsumenta. Bardzo długo działania prowadzone w internecie traktowane były jako ...
Tematy: działania marketingowe, strategia marketingowa, komunikacja marketingowa, kampanie marketingowe -
Marketing referencyjny
11:48 03.01.2011
Generowanie rekomendacji produktu ma same zalety. Ale ja już taki jestem przekorny, że w każdej całości szukam dziury. Słone orzeszki i programy komputerowe mają ze sobą wiele wspólnego. Przynajmniej tak się mówi. Podobno orzeszki potrzebują paru rozrywkowych gości, którzy powiedzą tu i tam, przez nikogo nieprzymuszani ani nieopłacani, że bez ...
Tematy: marketing referencyjny, marketing, strategia marketingowa, działania marketingowe -
Segmentacja klientów
11:39 29.12.2010
... i chciał cię słuchać zarówno profesor, jak i sprzątaczka. Zgoda. Tyle że tytułów prasowych, stacji i stron w sieci mamy… wiele. Inna będzie komunikacja i strategia do segmentu osób młodych, inna do emerytów, inna do potencjalnych klientów, inna do aktualnych; heavy user, ambasadorów, cherry picker'sów ...
Tematy: segmentacja klientów, techniki sprzedaży, strategia marketingowa, działania marketingowe -
Nowoczesne strategie orientacji na klienta
09:33 23.12.2010
... głównych strategii postępowania wobec klientów. Każda z tych strategii (agrafki, zamka błyskawicznego, rzepa) nieco inaczej patrzy na sposób osiągania zysku. Strategia agrafki Strategia ta polega na zaoferowaniu klientom określonych standardów w zakresie sposobów obsługi i cech oferty czyli od klienta oczekuje się dostosowania do sposobu ...
Tematy: strategie firm, strategia marketingowa, strategia sprzedaży, strategie orientacji na klienta