uszkodzona przesyłka - wiadomości i porady tematyczne
-
Kto, kiedy i w jakim celu może wystawić notę obciążeniową w branży transportowej?
00:01 23.11.2022
W branży transportowej noty obciążeniowe są powszechnie stosowanym środkiem w dochodzeniu roszczeń między kontrahentami. Czym dokładnie jest taka nota? Kto i za co ją może wystawić? Na te pytania odpowiada Mateusz Pernak, Prawnik z TC Kancelarii Prawnej. Nota obciążeniowa jest to dokument księgowy, który dokumentuje przychody lub koszty ...
Tematy: nota obciążeniowa, nota księgowa, spedytor, przewóz towarów -
Uzgodnienie na mailu, nie w umowie - czy są wiążące?
14:24 27.11.2020 PORADA
Witam, Jestem klientem firmy transportowej (pośrednik GLS). Na początku działalności uzgodniliśmy (nie ma tego w umowie, ale mam wiadomość mailową z takimi ustaleniami), że jeśli paczka dotrze do mojego klienta uszkodzona, to nie będę obciążana za koszt wysyłki takiej paczki ...
Tematy: umowa przewozu towarów, usługi transportowe, umowa transportowa, usługi kurierskie -
Firmy kurierskie: 12 pytań o prawa konsumenta
11:27 25.02.2020
... informacji dotyczących zwrotu. Znajdziesz tam adres, na który należy odesłać towar. Może on się różnić od tego, z którego została nadana przesyłka. Jeżeli nie masz pewności, zapytaj sprzedawcę. 10. Kto jest odpowiedzialny za uszkodzenie lub zagubienie przesyłki zwrotnej? Sprzedawca, o ile skorzystałeś z usług ...
Tematy: uszkodzona przesyłka, firmy kurierskie, reklamacja przesyłki kurierskiej, przesyłki kurierskie -
Prawa konsumenta: uszkodzona przesyłka
00:36 18.09.2015
... uwzględniona. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji (tj. decyzji odmownej) należy skontaktować się z przewoźnikiem, żądając ponownego rozpatrzenia sprawy, argumentując, iż przesyłka została dostarczona jako uszkodzona, a także zostało to starannie udokumentowane, jak również spełnione zostały pozostałe wymogi - także te, na które powołuje się ...
Tematy: uszkodzona przesyłka, firmy kurierskie, reklamacja przesyłki kurierskiej, przesyłki kurierskie -
Reklamacja, zwrot towaru i zwrot pieniędzy
12:34 24.11.2013 PORADA
Dokonałam zakupu towaru używanego na allegro, który jest niezgodny z opisem aukcji. Otworzyłem paczkę przy kurierze (sprzedawca wskazał, żeby tak postąpić - aby sprawdzić czy coś nie jest połamane) i już wtedy okazało się, że styropianowa część jest połamana, nie wspomnę o ...
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, zwrot towaru, rzeczy używane -
Jak ująć kwotę odszkodowania w KPiR?
13:10 24.10.2013 PORADA
Witam, mam pytanie odnośnie ujęcia w KPiR następującego zdarzenia: nadałam towar za pośrednictwem firmy kurierskiej. Przesyłka została uszkodzona, wysłałam klientowi paczkę raz jeszcze i ubiegam się o odszkodowanie od przewoźnika. Kwota roszczenia ma być przelana na konto. Jak ...
Tematy: zapisy w PKPiR, firma kurierska, odszkodowanie, przelew bankowy -
Uszkodzona paczka
11:56 22.10.2013 PORADA
Kurier przywiózł mi paczkę z zamówieniem, ale wiadomo jak to bywa - zawsze się śpieszy i zostawił mi ją praktycznie pod drzwiami. Niestety nie udało mi się sprawdzić przy nim, czy to co zamówiłem nie jest uszkodzone. Czy kurier mógł odmówić mi sprawdzenia paczki?
Tematy: kurier, uszkodzona przesyłka, reklamacja, postępowanie reklamacyjne -
Pilna porada! Spółka zarejestrowana w UK, działalność w PL, szef oszustem.
03:25 09.02.2013 PORADA
Witam serdecznie! Pilnie potrzebuję porady prawnej, jak wygląda moja sytuacja aktualnie. Jestem zatrudniony jako kierowca-mechanik w firmie angielskiej, jednak wykonuję usługi w Polsce. Sytuacja wygląda następująco (wg tłumaczenia mojego szefa polskiego): spółka angielska będąca moim ...
Tematy: odpowiedzialność materialna pracownika, odpowiedzialność pracownika, odpowiedzialność za mienie powierzone pracownikowi, zakres odpowiedzialności pracownika -
Problemy z reklamacją w firmie kurierskiej
17:00 11.01.2013 PORADA
Dzień dobry. Mam pytanie, które może dotyczyć większej ilości przedsiębiorców sprzedających produkty przez internet i myślę, że wielu zainteresuje. Sprzedaję lampy i wysyłam je do Klientów firmą kurierską. Korzystałam z usług UPS. Przesyłki zawsze były ubezpieczone, ale raz ...
Tematy: reklamacja, kurier, usługi transportowe, uszkodzona przesyłka
Podobne tematy:
- prawa konsumenta
- przewóz towarów
- usługi transportowe
- transport towarów
- odpowiedzialność przewoźnika
- kara umowna
- umowa przewozu
- Konwencja CMR
- przewoźnik
- dostawa towaru
- spedycja
- firmy kurierskie
- spedytor
- przesyłki kurierskie
- odszkodowanie za szkodę
- umowa spedycji
- nota księgowa
- nienależyte wykonanie umowy
- reklamacja przesyłki kurierskiej
- opóźnienie w dostawie