prawa konsumenta - wiadomości i porady tematyczne
-
Lot opóźniony przez strajk na lotnisku: jakie prawa pasażera?
11:26 16.01.2025
... do statusu swojego lotu, co wymusza wielogodzinne oczekiwanie na lotniskach, brakiem jasnych informacji ze strony przewoźników, co dodatkowo potęguje stres. Prawa pasażera w przypadku strajków na lotniskach Unijne przepisy, a w szczególności rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 261/2004 w sprawie ustalania wspólnych zasad ...
Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, opóźniony lot -
Tutlo z zarzutami UOKiK
10:35 09.12.2024
... wysokość wynagrodzenia wyliczonego przez Tutlo oraz zrzeczenie się dalszych roszczeń przez konsumenta. Dokument był wysyłany elektronicznie w sposób sugerujący, że jego zaakceptowanie jest niezbędne do zakończenia współpracy. Podpisanie porozumienia przez konsumenta mogło w rzeczywistości pogorszyć jego sytuację. W razie sporu ze spółką mógłby mieć ...
Tematy: Tutlo, UOKiK, kursy językowe, e-learning -
Odszkodowanie za odwołany lot. Orzeczenie Trybunału wzmacnia prawa pasażerów
00:50 08.12.2024
... na nim spoczywa ciężar udowodnienia, że w ten sposób zorganizowana zmiana planu podróży została dokonana na najwcześniejszy możliwy termin”. Wykładnia przepisów prawa wspólnotowego dokonywana przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej jest w sposób prawny wiążąca dla sądów państw członkowskich, toteż analogicznie jak niemiecki Trybunał ...
Tematy: odwołany lot, odszkodowanie za odwołany lot, prawa pasażera, prawa pasażera linii lotniczych -
Overbooking pod kontrolą, czyli nowe udogodnienie Wizz Air
12:43 05.12.2024
... wejścia na pokład. Kluczowe regulacje dotyczące overbookingu Warto pamiętać, że prawa pasażerów w przypadku overbookingu są określone w unijnych przepisach. Kluczowe w tej sprawie jest ... roszczeń. Pasażerowie, którzy zostaną dotknięci overbookingiem, powinni znać swoje prawa i w razie potrzeby ubiegać się o odszkodowanie lub inne formy rekompensaty. ...
Tematy: overbooking, Wizz Air, prawa pasażera, prawa pasażera linii lotniczych -
Black Friday bez haczyków. Poradnik dla seniorów
10:20 28.11.2024
W tym roku Black Friday wypada 29 listopada, a Cyber Monday - 2 grudnia. Te dwa dni rozpoczynają sezon przedświątecznych wyprzedaży. Sklepy kuszą wyjątkowymi promocjami i niskimi cenami. Warto jednak zachować zimną krew i być odpornym na marketingowe sztuczki. UOKiK i Fundusz Hipoteczny DOM przygotowali kilka porad dla seniorów. Zanim skorzystasz ...
Tematy: Black Friday, Cyber Monday, zakupy, zakupy świąteczne -
Promocje Biedronki pod lupą UOKiK
13:30 18.11.2024
... z promocji. Wybór treści reklamowych i sposób ich prezentowania nie może wprowadzać konsumentów w błąd. Przekaz marketingowy powinien zawierać informacje najważniejsze z punktu widzenia konsumenta. Klienci Biedronki kupili produkty wskazane przez sklep z myślą o tym, że realnie zaoszczędzą na produktach, które sami będę mogli wybrać. Tymczasem ...
Tematy: sklepy Biedronka, Biedronka, promocje, promocja -
Upadłość FlyEgypt: o odszkodowaniach można pomarzyć?
09:01 29.10.2024
... , ale również z niewystarczającej ochrony prawnej polskich podróżnych. Pomimo istnienia przepisów unijnych, takich jak rozporządzenie (WE) nr 261/2004, które reguluje prawa pasażerów w przypadku opóźnień i odwołań lotów, skuteczność egzekwowania roszczeń jest w tym przypadku ograniczona przez złożoność struktury własnościowej i prawnej FlyEgypt ...
Tematy: prawa pasażera, prawa pasażera linii lotniczych, upadłość linii lotniczych, linie lotnicze -
Opóźnione loty w Europie. Główne przyczyny zakłóceń i prawa pasażerów
00:30 26.10.2024
... z AirCashBack wskazują na kilka przyczyn tego zjawiska: konflikty zbrojne, niedobory personelu, niekorzystne warunki pogodowe oraz stale rosnący ruch lotniczy. Jakie prawa mają pasażerowie w przypadku opóźnień? Geopolityka i zmiana tras lotniczych Konflikty zbrojne na świecie mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie lotnictwa cywilnego. W wyniku ...
Tematy: odwołany lot, opóźniony lot, odszkodowanie za odwołany lot, odszkodowanie za opóźniony lot -
Platforma Temu z zarzutami UOKiK
12:32 16.10.2024
... , w którym momencie powstaje obowiązek opłacenia towarów w wirtualnym koszyku. W opinii Prezesa UOKiK oznaczenie „Złóż zamówienie” może być niewystarczające bowiem zgodnie z przepisami prawa powinno zawierać słowa „z obowiązkiem zapłaty” lub inne równoważne i jednoznaczne sformułowanie. Z kim zawieramy umowę, do kogo wysłać zwracany towar, do kogo ...
Tematy: Temu, platformy sprzedażowe, platformy internetowe, marketplace -
Umowy trzeba czytać, czyli jak nie wpaść w finansowe pułapki?
00:40 12.10.2024
... sąd. Pozwoli to na rzetelne zbadanie wszystkich okoliczności i ewentualnych naruszeń praw konsumenta. W przypadku tak poważnych roszczeń sędzia może niezależnie ocenić, czy odpowiedzialność korporacji ... tego, co akceptujemy niż później spędzić lata na walce o swoje prawa w sądzie. Bo ostatecznie, jeśli nie kontrolujemy umowy, to ona zaczyna ...
Tematy: umowy, umowa, umowa kredytowa, prawa konsumenta -
Niedotrzymanie warunków umowy o fotowoltaikę
10:42 12.10.2021 PORADA
3 lipca br. zawarłam umowę z firmą na dostarczenie, założenie i uruchomienie instalacji fotowoltaicznej. W treści umowy określony jest czas na wykonanie przez firmę instalacji tj. 45 dni. W dniu podpisania umowy z przedstawicielem zawarłam umowę o kredyt z bankiem, z którym ta firma ...
Tematy: fotowoltaika, instalacja fotowoltaiczna, niedotrzymanie warunków umowy, umowa na wykonanie usługi -
Ubezpieczenie telefonu. Jak z niego skorzystać, jeśli zgubiłem paragon?
19:16 17.11.2020 PORADA
Witam. Mam ubezpieczony wyświetlacz w telefonie, które kupiłem wraz z telefonem w media expert. Właśnie teraz wyświetlacz się wylał i chciałbym skorzystać z tego ubezpieczenia, ale zwyczajnie zgubiłem paragon. Moje pytanie brzmi czy sklep powinien mi udostępnić jakieś namiary na ...
Tematy: ubezpieczenie, telefon komórkowy, ubezpieczenie telefonu, polisa ubezpieczeniowa -
Niedotrzymanie terminu realizacji dostarczenia mebli
12:12 26.03.2020 PORADA
Witam, w skrócie, zamówiłem w pewnym sklepie meble na kwotę 3000 zł, wpłacając zaliczkę w wysokości 1500 zł. Termin realizacji był określony na początek lutego, a meble dopiero co przyjechały do sklepu. Nie udało mi się porozumieć ze sklepem ani w formie dialogu, ani przez BOK co ...
Tematy: reklamacja, zwrot zaliczki, prawo do reklamacji, dochodzenie roszczeń -
Zwrot towaru - sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy
10:29 14.10.2019 PORADA
Dzień dobry, kupiłam poprzez allegro cześć do samochodu, która jak zapewniał sprzedawca jest sprawna. Po jej otrzymaniu okazało się że jednak jest nie sprawna. Poinformowała o tym sprzedającego, który zgodził się na zwrot. Paczkę wysłałam firma kurierska. Tydzień po dostarczeniu ...
Tematy: zwrot towaru, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne -
Usługa naprawy Digital Care, Play 360
18:56 03.10.2019 PORADA
Dzień dobry, w dniu 25.05.2019 podpisałem umowę z firmą Play na abonament wraz z telefonem oraz usługę tzw. Play360, w której m.in. jest uwzględniona naprawa urządzenia. Regulamin jest dostępny na stronie firmy Play pod adresem https://www.naprawaplay.pl/regulaminy Mojej osoby ...
Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dochodzenie roszczeń, prawa konsumenta -
Rekojmia od Neonet
22:03 17.08.2019 PORADA
Kiedy rekojmia musi być uwzględniona przez Neonet? Oni próbują zepchnąć na gwarancje.
Tematy: rekojmia, gwarancja, prawa konsumenta, Neonet -
Allegro - nieuczciwy sprzedawca
23:24 07.08.2019 PORADA
Witam, wygrałem licytacje 21 płyt winylowych za 20zł plus dostawa 25 zł. Po kilku dniach otrzymałem przesyłkę, ale znajdowało się tam tylko 8 płyt. Od razu napisałem do sprzedawcy, odparł że faktycznie zapomniał wysłać, ale za dostarczenie miałbym zapłacić ja, ponieważ mu ...
Tematy: allegro, zakupy przez internet, licytacja, rekompensata -
Zakup słuchawek przez osobę nieletnią
18:55 09.01.2019 PORADA
Witam, moja 10-letnia córka pod moją nieuwagę kupiła za pieniądze od babci słuchawki za 80 zł. Czy mogę unieważnić umowę? Czy umowa została zawarta?
Tematy: osoba niepełnoletnia, unieważnienie umowy, umowa sprzedaży, prawa konsumenta -
Usuwanie wad fabrycznych po okresie gwarancyjnym
19:43 18.12.2018 PORADA
Jestem właścicielem samochodu Kia Ceed z 2014 r. (gwarancja na 7 lat lub 150 000 km przebiegu). W momencie zakupu auto miało przejechane 144 tys. km, auto było serwisowane przez pierwszego właściciela zgodnie z zapisami w gwarancji oraz był wykonany przegląd przedzakupowy w serwisie, które ...
Tematy: naprawa wady fabrycznej, wada fabryczna, okres gwarancyjny, reklamacja -
Umowa zawarta poza lokalem
12:23 14.11.2018 PORADA
W lipcu mojego tatę odwiedził w domu przedstawiciel firmy telekomunikacyjnej i nakłonił do podpisania umowy o świadczenie usług - abonament telefoniczny, router internet, zapewniając, że dzięki temu będzie płacił niższe rachunki. Wszystkie te usługi świadczone są przez inną firmę ...
Tematy: abonament telefoniczny, podpisanie umowy, odstąpienie umowy, niezgodność towaru z umową